Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
Soratieajossa avokiekot ja 32mm sliksit toimii mun mielestä oikein hyvin 3/4 bar paineilla. Tuubien mahdollistamilla 2 bar paineilla ei tekisi mieli edes ajaa muuten kun crossikisassa, tiellä ajotuntuma on mun mielestä turhan veltto.

Crossarissa mulla on Zondat, juurakot ajelen maasturilla. Zondat ovat kovemman tuntuiset kuin perinteiset 3x kiekot, mutta muuten oikein hyvät.
Joo toimiihan ne. Tuubeilla ei ole pakko ajella 2 baarin paineilla, mutta avoihin on tällä massalla (86 kg) pakko laittaa polkuajeluissa 5-6 baaria ettei lyö vanteelle ja ajotuntuma on sitten tosi kova. Eilisellä maantielenkillä rossituubeissa oli noin 5 baaria ja keskari 30 luokkaa ja ajotuntuma oli ihan jämäkkä. Ei noin hiljaisissa vauhdeissa vielä juuri huomaa eroa maantiepyörän conti 4000s kumeihin. Sitten kun lähdetään poluille voi paineita pudottaa.

Paljon tuli ennen käytettyä rossarissa avosemisliksejä mm. Scwalbea ja Misukkaa. Kyllähän ne menee hyväkuntoisella soratiellä ihan hyvin. Nyt vaan tuubien myötä rengasrikoista on tullut tosi harvinaisia ja voi lisäksi ajella kevyemmillä ja halvemmilla vanteilla niin mun ja monen muun täälläpäin valinta on ainoastaan tuubi.