Reilu pari viikkoa sitten saapui minun R1. Tilasin pyörän siinä erikoispahvilaatikossa. Jo postissa näin, että stemmi oli tullut laatikosta läpi! Pienellä kauhulla availin pakettia, mutta naarmuuntunutta stemmiä lukuunottamatta oli pyörä ehjä.
Viikko sitten laitoin kuvien kanssa sähköpostia jossa kysyin, että onko pyörä tosiaan pakattu tähän tilaamaani erikoislaatikkoon. No tänään sain sitten vastauksen, että pyörää ei ole pakattu tähän ja BD korvaa minulle laatikon hinnan sekä naarmut. 75€ lahjakortti teki minusta hyvinkin tyytyväisen asiakkaan![]()
^ Juu, se erikoisloota (Bike box) on niin jämäkkää tekoa, etten usko mitään ulos tulevan. Ehdottomasti pienen (alta kaheksan euroo) lisäsatsauksen arvoinen.
Tosiaan takana oli myös postmount. Eli tuli laitettua siis tilaukseen XT:n jarrut eteen ja taakse sekä 180mm postmount adapteri eteen. Levyjä en vielä tilannut. Elleivät Avidin levyt mahdu / toimi yhteen niin hankkii sitten erikseen levyt.
Nyt vain postipatea odottelemaan.![]()
Tuli itsekin laitettua XT:n jarrut tilaukseen. Meni eri tilaukseen, kun Raato oli jo lähtenyt matkaan, mutta sen verran tuli hintaa, että postikulut on ohne. Tilasin myös levyt, otin Ice Techit. Liekö humpuukia, mutta ei noista kauhiasti valitettukaan ole. Oli 160mm normilätty loppu, niin se ohjasi tuohon valintaan.
Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.
Bike discountin päivän diili fillarin keula näytää jotenkin oudolta, ihan kuin olisi 29" renkaisen keula vaikka jarrukaaressa lukee 26". Vaimon huomio olisko 24" kiekko edessähttp://www.bike-discount.de/shop/a78...try=73&cr=EUR#
On meinaan renkaan ja kruunun välissä snadisti enemmän tilaa, kun meidän 130&150mm joustavissa foxeissa.
Palstapyöräily on vaativaa, todellakin. Näitä lukiessa tulee mieleen, että nämä pyörien värit on ne määräävät asiat, kun uusia ostetaan. Ja sitten se kuljetuslaatikko, ettei vaan tule stemmin päähän ensimmäistäkään naarmua! Eikö nämä nyt kuitenkin ole MAASTOPYÖRIÄ, joihin saattaa joskus se kolmaskin naarmu ilmaantua.
Olen ajanut kolme lenkkiä ZR Race 6.1:llä. Foxin keula on käyttömukava, XT:n vaihteet pelaa kuin kello ja 22" runkokin 192:lle sopiva niin poluille kuin kärryteillekin. Elixirin jarrut sopivan löyhälle säädettynä. Paremmasta en tiedä.
Pyörän kasasin puolessa tunnissa, siihen ei todellakaan tarvita mitään huoltoliikettä.
Tietysti, jos ajo on torikahvilaan ja sieltä terasseille ja takas, niin värihän on oleellinen pyörän valintaan vaikuttava tekijä.
^ Jos mä maksan tonnin pyörästä, on mukava tietää, että se varmana tulee ehjänä perille. Siksi se 8 euron sijoitus kuljetuslootaan, jota suosittelen muillekin.
Kyllä se on toimittajan vastuulla saada pyörä virheettömänä perillä. Kuuluu postimyynnin bisnekseen. Minusta on vahvaa rahastuksen makua, että ostellaan erikseen sitten lisäpalvelua, jolla homma hoituu "ehjemmin". En minä minkään uuden tuotteen oston yhteydessä maksa tuotteen virheettömyydestä erikseen, vaan se pitää olla sitä joka tapauksessa ja toimittaja korvaa virheet, ei minun siitä erikseen pidä maksaa.
Se on sitten eri asia, jos moista boxia meinaa tarvita muutenkin tulevaisuudessa.
Ja kun ne intohimot on erilaisia. Kelle väri ja muoto ovat esteettisesti ylitsepääsemätön asia, ne ovat. Toiselle taas tunne tulee ranskalaisista viivoista. En minäkään rumanvärisestä tai muotoisesta pyörästä saisi omistamisen kiksejä, vaikka toki sillä ajamiset hoitaisi. Muttei niin mielellään kuin sillä hyvännäköisellä.
Sääli vaan, että ne villimmän näköiset - kuten myös Raadolla - herättävät helpommin varkaankin huomion, toisin kuin hajuton, mauton ja väritön. Kaikkea ei saa.
Olipas kiva huomata, että Radon R1 -maantiepyörän hinta oli tipahtanut 999€ => 888€ just sillä välin kun meikäläisen R1 on matkalla. Eli tilattu joo, perillä ei vielä.
>
Onko tuosta mitään eväitä tinkiä hyvitystä?
Entisessä elämässäni olin rekkapenana, ja nähnyt oikeesti miten tavaraa (pahoin)pidellään. Tähän on osa syynä ettei sitä yhtä nyssäkkää erikseen kuljetella, vaan lyödään niin paljon romua kun konttiin/irtoperään mahtuu. Sitten vielä se saatetaan purkaa ja lastata vielä moneen otteeseen enkuin on kotiovella. Ja onhan se toimittajan vastuu tai näissä tapauksissa tavaraa kuljettaneen yrityksen. Mutta tuskin tuollaista boksia turhaan myydään, on varmasti tullut reklamaatioita. Mutta onhan se ehkä hieman arveluttavaa myydä boksia erikseen, mikä kestää suurempaa rankaisua....mutta en mä ainakaan halua saada fillaria kotiin todetakseni että romunahan tuo jo valmiiks. Tätä ne markkinakapitalistiporsaat on varmaan aatelluki...![]()
Tarjous taisi olla lyhyt, sillä ainakin bike-discountissa hinta on taas 999€. Eipä tuossa eväitä hyvitykseen käytännössä ole. Tuotteet ostetaan sillä hinnalla mitä ne ostohetkellä maksaa. Tuntuuhan se toki ikävältä jos juuri ostettu tuote halpenee lyhyen ajan sisällä, mutta kyllä se tuntuisi kauppiaaltakin ikävältä, kun kymmenet/sadat ihmiset rupeaisi vaatimaan alennuksien alkaessa hyvityksiä kovemmalla hinnalla ostetuista tuotteista. Elämä on tällaista, mutta minkäs sille mahtaa. Hyvitykseksi voi sitten itse ostaa joskus alennustuotteen ja juhlia onnistunutta kauppaa ja hymyillä mielessä niille, jotka on ostaneet samaisen tuotteen täydellä hinnalla.
karhile muokkasi tätä : 28.05.2013 at 02.57
^No niinpä taas onkin joo. Eilen kyllä ihan saletisti oli kasilla alkava hinta. Varmaan tekevät tuota aina kun huomaavat, että saldo alkaa kasautumaan, pidetään alempi hinta kunnes saadaan taas varastoa vähän purettua ja kun riittävä määrä pyöriä on myyty, nostetaan hinta takaisin normitasolle?
No ei voi mitään, eipä tuo silti minusta spekseihin ja painoon nähden kallis maantiepyörä ollut asfalttilenkkeilyn aloittamiseen.
Radonillahan on noita päivän erikoistarjouksia tasaisesti. N. huntti pois hinnasta, kestää päivän.
Moro!
Nyt iski pyöräkuume! Ehkä pahin minkä olen nähnyt!
Olin tässä päivänä muutamana matkalla "kylille" polkupyörällä ja päätin mennä pidempää reittiä. Alla oli uljas ratsuni vanha Raleigh. Tämä oma Maranellon orini kuitenkin päätti hajottaa itsestään takapakan kesken matkan, joten nyt viimeistään on aika päivittää kalustoa! :-D
Oikeastaan tänään sen päätin, että minäpä ostan pe***le maantiepyörän. Hommassa on vain yksi todella suuri mutta. Tämän hetkinen elämäntilanteeni ja taloustilanteeni rajaavat konkelin hinnan siihen tiukkaan tonniin, joten päädyin Radon R1 -malliseen pyörään näin alustavasti.
FillariFoorumia selailleena ja paikallisissa pyöräliikkeissä käytyäni päädyin siihen tulokseen, että ompas kovat osat suhteessa hintaan!
Sitten niihin itse kysymyksiin, koska niitä onkin Nöösillä melkoinen määrä. Pahoittelut kysymystulvasta jo etukäteen!
Jalkojeni pituus on ~84 cm ja kokonaispituuteni on ~178 cm. Painoa löytyy sen ~75 kg.
Onko kellään mitään kuumia tipsejä oikeaan pyöräkokoon?
Miten kauan kestää, että pyörä saapuu suomeen?
Millä maksutavalla on suositeltavaa asioida tuolla BikeDiscountissa?
Kuulin jostakin, että radonin pyörät voi myös tilata fillariosaan?
Kannattaako nähdä vaivaa vai tilaanko suoraan kotia?
Kiitoksia vastauksistanne jo etukäteen!
^Itse tilasin Rykkösen fillariosan kautta. Asian määrittäminen tapahtuu tilausta tehtäessä Bike-Discountilla. Fillariosa perii jonkun kolmekymppiä ja risat kasauksesta (muistaakseni). Kasausta tärkeämpi pointti mulla oli mahdollisten takuujutskien kätevämpi käsittely (vuosi sitten piti mun maasturi-Radonin etuhaarukkaa vähän takuufiksailla ja se oli mukavinta hoitaa ihan Suomessa). Mulla pyörän tuleminen kesti Suomeen vähän reilu kaksi viikkoa ja Fillariosan kasaus mukaan lukien melkein kolme. Mutta mun tilaama koko oli "in the pipeline", ei siis valmiina varastossa. Ja ihan Visan luvut naputtelemalla maksoin, muitakin vaihtoehtoja taitaa olla. Muuten yksityiskohtaisempaa keskustelua koosta yms. meikäläisen osalta R1n suhteen tuolta:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...vaajaksi/page3
Taas tarjouksessa R1:nen hintaan 888e! http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.html
Tarkoituksena olisi vihdoinkin päästä eroon peruspyöristä ja hankkia ensimmäinen maantiepyöräni. Olen pitkään haaveillut maantiepyörän hankinnasta, ja nyt vihdoin olen myös päättänyt haaveeni toteuttaaKeskustelupalstaa lueskellassani olen tullut siihen tulokseen että hintaansa nähden Radonin pyörät ovat erittäin laadukkaita. Ainoa ongelma on ensimmäisen pyörän hankinta ilman pyörän näkemistä, jolloin ei voi olla täysin varma sopivuudesta.
Budjetin puolesta olisi periaatteessa 2 vaihtoehtoa
Radon R1 http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a78688/r1.html
tai
Radon Sage 7.0 http://www.bike-discount.de/shop/k18.../sage-7-0.html
Sage 7.0:ssa kiinnostaa pyörän hieman paremmat komponentit, mutta onko näillä kahdella loppujen lopuksi niin suurta eroa että kannattaisi 300€ enemmän maksaa pyörästä
Strategiset mittani ovat; Pituus 179cm, Inseam 79cm ja painoni 95kg. Competitive Cyclistin taulukon mukaan koko 53 olisi lähellä totuutta.
Cazpah muokkasi tätä : 31.05.2013 at 22.05 Syy: lisätietoja
Ei ole. 53 on aivan liian pieni sinulle. 53 on tehty 165-171cm:lle. 56 on 171-178 ja 58 178-183. Radonilla on vähän eri runkokoot kuin muilla. Olen itse 173cm ja mulla oli Bianchi 53, mut Radon 56.
Toi koko taulukko löytyy : http://www.bike-discount.de/inhalt/rahmengroesse.html
Onko kukaan vielä saanut Black sin 29er? Kokemuksia? Olen nyt kahden vaiheilla että hommaanko Canyonin Grand Canyon CF SLX 29er vai Radonin Black sin. Nykyinen fillari Canyonin Nerve XC ja sen laatu on vakuuttanut. Radonissa kuitenkin vaikuttaisi olevan paremmat palikat. Esim. toi Black Sin XX1 osasarjalla reiluun kolmeen rahaan on aika houkuttava.
Minua kiinnostaa tuo sama pyörä, eli siis http://www.bike-discount.de/shop/k12...0.html?mfid=52
Tarkoitus oli ostaa Specializedin jäykkäperä, mutta valitettavasti hinta on aivan toista kuin yllämainitussa. Olen tässä sitten odotellut, että kuume menisi ohi... Toisena maastopyöränä on Canyon, jossa ei mitään valittamista, mutta mukavahan se olisi kokeilla jotain muutakin.
Lisäksi Grand Canyon CF SLX 29:siä ei saa XX1-osasarjalla eli se on pois laskuista jo senkin vuoksi.
Keula tuossa Radonissa ei taida kummoinen olla, muuten lienee osien puolesta asiallinen.
Mielestäni tuossa Radonissa on hintaansa nähden viimeisenpäälle osat, kun taas vertaa spessun valikoimaan, jossa on vuoden 2011/-12 tekniikkaa... 90mm SID, QR- akselit jne.. XTR
Radonissa on kiinni uusin 100mm 2013 SIDi RL, ja tuohan on uusittu tälle vuodelle... ja taitaa se tästä puuttuvan valintanamiskan kääntely olla aika vähästä kisoissa.
Tuohan ei tarttis kuin purkin muljua, stanin teipin ja venttiilit ostoskoriin kaveriksi, niin viivalle pääsisi 9 kg filolla.
Ja rahaa jäisi vielä uuteen SRAM-11 takapakkaan/ketjuun jotka kustantaa lähemmäs 400 €![]()
Teippiä ei tarvitse ja venttiilit tulee kiekkojen mukana. Muistaakseni nuo ovat UST -kiekot. Mutta ne on tietysti pikkujuttu oli miten hyvänsä.
Kirjanmerkit