GarminGiantElectrobike
Sivu 31 / 83 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 2473

Aihe: Pyöräilyhousut

Kuten aiemmin olen jo maininnut, suosittelen Norrønan Fjørå tuotteita. Itseltä löytyy shortsit ja laatu hakee vertaistaan. Alle menee hyvin tarvittaessa niin vaipat kuin polvaritkin. Suomessa tuotteita myy ainakin Camu.

Enduran Singletrack
    housut on myös hyväksi havaitut, mutta omaan makuun vähän lyhyet (= jää alle polven).

Tervehdys,

Itse aiemmin tuskailin Yokon vaatteilla(leikkaukset tuntuivat hankalilta ja säämiskä oli enemmän munissa kuin missä pitäisi), sittemmin ajellut viimeiset vuodet VerMarc- asuissa; varsinkin housut ja säämiskä istuvat minulle todella hyvin. Ja ei nuo ole ainakaan vielä luovuttaneet värejä tai ompeleita, vaikka niitä luonnollisesti paljon pestään. Hyvin on lämpimänä pysynyt shortsi-trikooyhdistelmällä vaikka aamulla 5h40 töihin lähtiessä on ollut ihan nollassakin välillä; toisaalta makuasia/ tottumuskysymys tuo ilmanlämpö.., Mutta mukavasti nuo aamutkin alkavat lämmetä!!! Pääasiassa ostellut noita kamoja Roselta, tänään uskaltauduin tilaamaan BobShopista saksanmaalta vaatetta, saa nähdä kuinka toimii...,

Pidempi viesti: pitkät pyöräilyhousut kesäkäyttöön hakusessa (ei sukkis).

Käytän +5° kylmemmissä keleissä Pearl Izumin Alpine Pant -housuja (http://shop.pearlizumi.com/product.p...742983&outlet= ovat kai juoksuhousut, mutta pyöräilykäytössä ei valittamista).

Nyt kaipaisinkin samanlaisia kesäkeleille, toiveena siis
    -mahdollisimman hengittävät
    -ei lämpimät
    -tuulenpitävyys edessä plussaa
    -"sopiva" istuvuus (ei löysä muttei sukkis)

Pääasiallinen käyttö +5°...+15° työmatkapyöräily (6km suunta), haitaksi ei olisi jos pärjää lämpimämmälläkin maastopyöräillessä.

Onko suosituksia?

Nykyisellään menee verkkareilla, mutta niissä ei ole mitään tuulensuojaa ja lahkeet ovat ikävän leveät. Yhdet ok:n näköiset olivat PI:n ultra relaxed tightit (http://shop.pearlizumi.com/product.p...color_code=021 ). Käyttöalue noille on ilmoitettu +2°...+7°, toisaalta alpine panteille -13°...-5°​.

Dobsom R-90?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Dobsom R-90?
    Varteenotettava ehdotus, ei vain ole saanut kovin suurta kannatusta yhdessä vanhemmassa ketjussa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...F6r%E4ilyss%E4

Kalliit ja ehkä pikkuisen lämpimät (3/4-mallien kokemuksella) mutta sivuissa olevat tuuletusaukot jeesaavat: http://www.camu.fi/shop/miesten_asus...asphantom.html

Törmäsin mainoksessa seuraaviin housuihin: http://www.bike24.com/p246673.html (Pearl Izumi x-alp zip off pant), vaikuttavat melko hyviltä.
    Joku vieras kauppa myy vielä satasella: http://www.mysportworld.de/pearl-izu...ren-black.html

Näistä ei taida olla kenelläkään vielä kokemuksia? Voisi ehkä kuvitella etteivät ole turhan kuumat kun toimivat myös shortseina? Kuvauksesta löytyy "Transfer Dry fabric provides optimal moisture transfer and stretch with superior hand feel."

Pyöräilyhousut

http://www.rosebikes.fi/tuote/gore-b...rts/aid:617125

Tuollaiset saapui eilen postissa ja ensilenkin jälkeen parhaat henkselishortit mitä olen päälleni vetänyt. Ei hierrä, eikä liiku, kertaakaan ei lenkillä täytynyt korjailla ja matkaa kuitenkin tuli 120km.

Strategiset mitat 180cm ja 86kg. L-koko sopii passelisti.

Tänään hankin Pearl Izumin elite in-r-cool henkselihousut. huomenna kokeileen, luultavasti pieksee nykyiset 4v vanhat löfflerin hot bond bibsit.
    Satulanhaistelija

+100km lenkki ja hyvät oli pöksyt.
    Satulanhaistelija

Onhan tämä bibsien ostaminen ilman sovitusmahdollisuutta mielenkiintoista. Tilasin nyt keväällä pitkälahkeiset Skins compression pro:t koossa xl (186cm ja 96kg) ja ne ovat todella hyvät, mutta tietty kuumat näillä 25C keleillä. Viikko sitten tilasin Odlon tighsit shortsiversioina myöskin koossa xl ja ne ovat muuten jees, mutta kulkuset ovat liian ahtaalla, ehkä 10kg kuluttua ne mahtuisivat jalkaan. Nyt sitten mietin, että mitkä bibsit tässä uskaltaa ostaa. Craftin activet xl koossa olisivat 99 vyötäröllä, Pearl Izumin elite in-r-coolit on tarkoitettu puolestaan 95-105cm vyötärölle, Skinsin C200 xl-koossa ovat 100kg->. Odlojen vyötäröstä ei ole mitään havaintoa, eikö myöskään noiden minulle sopivien Skinssien. Skinsit mahtaisivat olla turvallisin ostos, mutta hyviä arvauksia otetaan vastaan, että mahtuvatko nuo Pearl Izumit tai Craftitkin jalkaan?

Intersporteissa pitäisi päästä kokeilemaan Pearl Izumin bibsejä ihan sovituskopissa. Vyötärö n. 110 cm mittauskohdasta riippuen, ja XL kokoiset PI Elitet istuvat ihan hyvin. In-r-coolien olettaisi olevan samankokoiset normaali/LTD Elitejen kanssa.

Niin siis nuo mun PI elite in-R-cool:it ovat L kokoiset ja olen 183cm ja 92kg. Mitat muuten: reisi, paksuimmillaan 64cm, lantio mitta tuosta persauksen puolesta välistä 105cm, navan kohdalta 99cm ja sitten kapein kohta 88cm siitä kylkiluiden alapuolelta mitattu. Kokeilin myös xl kokoa, mutta oli jotenkin liian löysät mun makuun.
    Satulanhaistelija

Tollasta oon kahtellut ja e-maililla kysellyt infoo mut Bike 24 on aikas kiiruinen ku viestei saa ootella joten ... onkohan nois pöksyis sellasta säämiskää haarois, niis ku mainitaan "bibs" eli ruokalappu, mitä v#""## ei kai näillä syömään olla menos

https://www.bike24.net/1.php?content...40,245||||||||

eli säämiskä housi tarttis varmaankin, MTB fillari on jo

Bibsit on tässä yhteydessä yhtä kuin ne "henkselit". Veikkaan että säämiskää ei ole koska "Sitzpolsterista" ei mitään mainita. FWIW tässä mallissa sitä ei ainakaan ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    http://www.rosebikes.fi/tuote/gore-b...rts/aid:617125

Tuollaiset saapui eilen postissa ja ensilenkin jälkeen parhaat henkselishortit mitä olen päälleni vetänyt. Ei hierrä, eikä liiku, kertaakaan ei lenkillä täytynyt korjailla ja matkaa kuitenkin tuli 120km.

Strategiset mitat 180cm ja 86kg. L-koko sopii passelisti.
    Pikkasen halvempaa Goren Contest Bibtigh short+ versiota kovasti mountainbike 4/13 vertailutestissään kehuu.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Olisin ensimmäisiä pyöräilypöksyjä nyt hommaamassa ja ajattelin että parempi laittaa kerralla hyvät. Hakusessa olisi 3/4 housut/caprit/polven alle tulevat shortsit miksi niitä kukin ikinä nimittääkään ja vaatimukset olisi maaston kestävät, koska maastopyöräilyä lähinnä tulee harrastettua. Kävin Tampereella Sportiassa ja Intersportissa kyselemässä mutta kaikki mallit olivat trikoita tai shortsit olivat liian lyhyet. Trikoita en siis halua, vähän "normaalimman" näköiset kun saisi niin avot. Olen tätä lankaa jonkin verran lukenut ja vahvaksi ehdokkaaksi on noussut nämä Fjorå Flex1:t. Mutta onko noissa "säämiskää" tai mikä sen pehmusteen nimi ikinä onkaan?
    Koska toinen vaihtoehto mitä mietin olisi alle lyhyet (imo melkein boxerin näköiset, näille joku oma nimi?) trikoo shortsit ja päälle jotkin capri housut vähän suojaamaan lämmittämään kylmillä ilmoilla. Onko kellään kokemuksia tämän tapaisesta yhdistelmästä, kannattaako edes se?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeeeeelo Katso viesti
    Olisin ensimmäisiä pyöräilypöksyjä nyt hommaamassa ja ajattelin että parempi laittaa kerralla hyvät. Hakusessa olisi 3/4 housut/caprit/polven alle tulevat shortsit miksi niitä kukin ikinä nimittääkään ja vaatimukset olisi maaston kestävät, koska maastopyöräilyä lähinnä tulee harrastettua. Kävin Tampereella Sportiassa ja Intersportissa kyselemässä mutta kaikki mallit olivat trikoita tai shortsit olivat liian lyhyet. Trikoita en siis halua, vähän "normaalimman" näköiset kun saisi niin avot. Olen tätä lankaa jonkin verran lukenut ja vahvaksi ehdokkaaksi on noussut nämä Fjorå Flex1:t. Mutta onko noissa "säämiskää" tai mikä sen pehmusteen nimi ikinä onkaan?
    Koska toinen vaihtoehto mitä mietin olisi alle lyhyet (imo melkein boxerin näköiset, näille joku oma nimi?) trikoo shortsit ja päälle jotkin capri housut vähän suojaamaan lämmittämään kylmillä ilmoilla. Onko kellään kokemuksia tämän tapaisesta yhdistelmästä, kannattaako edes se?
    Näyttäs että "pehmustealkkarit" ei kuulu pakettiin http://www.norrona.com/Products/7021-10/fj-r--shorts-m

Ite oon just hilkkua vailla ostamassa nämä http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=9356
    "Lisää tätä samaa ja isommat kivet"

The MAD Finn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolfhound Katso viesti
    Näyttäs että "pehmustealkkarit" ei kuulu pakettiin http://www.norrona.com/Products/7021-10/fj-r--shorts-m

Ite oon just hilkkua vailla ostamassa nämä http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=9356
    Kuinka pitkät toimitusajat tuolta Chainreactionista tulee, vai onko kokemusta? Ja onko noissa nyt sitten pehmusteet paikallaan ?

Kuinka pitkät toimitusajat tuolta Chainreactionista tulee, vai onko kokemusta? Ja onko noissa nyt sitten pehmusteet paikallaan ?
    Äh, olinpas epämääräinen - noissa Hummvee:issa on pehmustepöksyt mukana ("inc Liner").

Toimitusajoista Suomeen en osaa sanoa (mä kun asun samalla saarella ton putiikin kanssa) - tuolla Kaupat-osiossa varmasti lisää tietoa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...alvelua/page92
    "Lisää tätä samaa ja isommat kivet"

The MAD Finn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolfhound Katso viesti
    Äh, olinpas epämääräinen - noissa Hummvee:issa on pehmustepöksyt mukana ("inc Liner").

Toimitusajoista Suomeen en osaa sanoa (mä kun asun samalla saarella ton putiikin kanssa) - tuolla Kaupat-osiossa varmasti lisää tietoa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...alvelua/page92
    Noin 7-8 päivä kesti paketin tulo pariviikkoa sitten.

Kuinka pitkät toimitusajat tuolta Chainreactionista tulee, vai onko kokemusta?
    Pari pakettia tässä ihan viimeaikoina tilannut ja molemmat tulleet noin viikossa kotiovelle kuriirin kyydillä.

Oliskohan vinkkejä laadultaan ainakin Löfflerin Hot Bondeja vastaavista bibseistä ja hintaluokka jotain <150e? Kiinnostaa erityisesti kokovastaavuudet. Löfflerin eri mallit olleet kokoa 50. Eli mikä koko vastaisi ehdotettavassa mallissa? Harmi kun ei tunnu löytyvän kivijaloista vaihtoehtoja kokeiltavaksi, koska Löfflerin vaippa osuu mulla ehkä vähän liian ylös ja kapeempi osa istuinluille, mutta muuten Hot bond oikein hyvä. Toisaalta ei noissa pieni kauppakokeilu välttämättä auta, pitäisi ajaa tunti pari, että tietää miten asettuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti msl Katso viesti
    Oliskohan vinkkejä laadultaan ainakin Löfflerin Hot Bondeja vastaavista bibseistä ja hintaluokka jotain <150e? Kiinnostaa erityisesti kokovastaavuudet. Löfflerin eri mallit olleet kokoa 50. Eli mikä koko vastaisi ehdotettavassa mallissa? Harmi kun ei tunnu löytyvän kivijaloista vaihtoehtoja kokeiltavaksi, koska Löfflerin vaippa osuu mulla ehkä vähän liian ylös ja kapeempi osa istuinluille, mutta muuten Hot bond oikein hyvä. Toisaalta ei noissa pieni kauppakokeilu välttämättä auta, pitäisi ajaa tunti pari, että tietää miten asettuu.
    Itse siirryin Löfflerin HotBondeista Castellin pöksyihin ja kovin tyytyväinen olen ollut, istuvuuskin paljon parempi. Koko mulla oli HotBondeissa L ja Castelleissa XL .... Niin ja noi Castellit on mallia Free Aero Race

Re: Pyöräilyhousut

Kannattaa tsekata Assoksen outlet netistä. Menneen kauden kamaa kohtuu hintaa. Bibsit tuli tänään postissa, tilaus lähti viime torstaina. Asiallinen pakkaus, hyvän tuntuiset housut, mukana rasva, pesuaine ja pesupussi. Ja onhan noita kovasti kehuttu eikä suotta, näin yhden lenkin kokemuksella.

Kiitos vinkeistä. Assos ja Castelli siis. Eli HotBondeissa 50=M eli olisko sitten vastaava Castellilla L? Onko Assoksesta haisua mikä koko vastaisi?

Tilasin sitten nuo myös... Saas näkee hakiessa, XL isoin koko ja itse 189cm / 103 kg. Mahtuuko....

Mulla on Hot Bondeissa koko 52, Assokselta L ja Castelissa XL olis ollut sopiva, jos ne olisin ostanut. Assoksellahan koot menevät pituuden mukaan ja ainakin itsellä piti hyvin paikkaansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarith70 Katso viesti
    Tilasin sitten nuo myös... Saas näkee hakiessa, XL isoin koko ja itse 189cm / 103 kg. Mahtuuko....
    http://www.camu.fi/sivut/miesten_asu...tomcaviar.html

No hitto, nehän on just - toki vatsaakaan ei kovin julmasti ole, saa jopa tarranauhoilla hiukan kiriä.
    Nämä jos vielä kestää pesuakin, niin onhan pökät (haitekkiä). Oletin kyllä vielä pidempi lahkeisiksi mutta polven alle yllää kivasti ja tuuletuskin toimii
    Ja vaikkei mitään pehmusteita pepussa olekkaan niin kangas sinällään jo auttaa ja selkäosakin on mukavan korkea - suojaa nimittäin ristiselkää viimalta...

EHKÄPÄ hintansa väärti, aika näyttää...

Mulla on ollu noi vuoden aktiivikäytössä pyöräilyssä, kiipeilyssä ja retkeilyssä ja sen perusteella parhaat shortsit mitä olen ikinä omistanu. Eivät ole tosissaan päässeet helpolla, mutta vieläkin ihan uudenveroisessa kunnossa. Piti ostaa myös pitkälahkeiset versiot ja nekin on täysin hintansa arvoiset vaikka vähän hintavat ovatkin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •