Tilasin viime vuonna tämmösen: http://www.tmart.com/CREE-XM-L-T6-12...t_p136370.html ja siitä asti olen näkymisen lisäksi myös nähnytIhana hetki, tai oikeastaan positiivinen yllättävä hetki, kevyenliikenteenväylällä sattuikin tiistaina kun olin matkalla kokoukseen. Edessäni n. 20 metrin päässä samaan suuntaa kävellyt jalankulkija katsoi olkansa yli että mikä ihme sieltä tulee kun edessä lähellä näkyy osa valokeilasta. No valo oli silloin täysillä, joten en ihmettele.
Samalla reissulla minut pysäytettiin kyseisen valon takia. Pysäyttäjä oli eläkeläismies, joka ihmetteli kun on valo kuin moottoripyörässä. Jutusteltiin siinä sitten hetki. Juuri kun olin lähdössä jatkamaan matkaa (100m oli jäljellä), niin takaani kuului "äläpäs vielä lähe" toiselta kahdesta herrasmiehestä jotka olin hetkeä aikaisemmin ohittanut. Taas juteltiin valoista ja mainitsin että helposti löytyy kiinasta semmonen 1800lm härvelikin.
Niin ja nuo 1200lm ovat tuskin läheskään kaikki tuossa valossa, epäilen valon määrän olevan lähempänä 700lm kuin tuota 1200lm. Kyllä sillä silti ihan hyvin näkee ja ajattelin jatkossa ajaa "puoliteholla", koska se varmaankin riittää kun on katuvalotkin.
Kirjanmerkit