GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 62 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 162 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Tänään oli lähtö tasaisille pyöräteille lähellä. Tilanne pääsi eskaloitumaan siksi, että luotin liikaa autoilijan näkevän meikäläisen + ymmärtävänsä väistää. Näköjään 19 vuotta liikenteen seassa kaksipyöräisellä ei ole ihan vielä opettanut tarpeeksi...

Ajelin Kehä III:n eteläpuolista yhdistettyä pyörätietä ja jalkakäytävää tyytyväisenä itään päin Variston kohdalla. Lähestyin Riihitontuntien risteystä http://maps.google.fi/maps?q=varisto...28.76,,0,22.22 , josta Varistosta tulevat auton kääntyvät itään päin Kehä III:lle. Näin kaukaa auton tulevan ja oletin senkin näkevän minut, koska katseli suuntaani. Toki hän katsoi myös samasta suunnasta tulevaa liikennevirtaa Kehällä. En juurikaan hidastanut ja lähdin ylittämään pyörätien jatketta. Ihmetyksekseni huomasin, että autokaan ei hidastanut, kunnes viime hetkellä se veti liinat kiinni. Törmäys oli todella lähellä ja oltiin jo tilanteessa, jossa itse en enää voinut vaikuttaa törmäyksen tapahtumiseen - tilanteessa johon ei ikinä saisi edes joutua. Onneksi autoilija sain kipponsa vauhtia hidastettua sen verran, että ehdin alta pois.
    Tuo on oman työmatkan ikävin paikka, torstaina vastaava kävi kun joku Transportteristi ei pysähtynyt länteenpäin menevien pyöräilijöiden vuoksi. Itse olen aamuisin menossa itään päin ja olen enemmän huolissani kehältä kääntyvien autojen takia. Näkyvyys autoilijalle ei ole paras mahdollinen ja puusilmät ei näe kovempaa kulkevaa pyöräilijää jos olettaa ettei siinä ole sellaista. Pari tiukkaa jarrutusta olen joutunut tekemään, mutta toistaiseksi olen selvinnyt pyörittelemällä päätä kuin pöllö.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Tuli mullekkin yksi tyyppi ulos autosta lastenklinikan huoltopihan sisäänkäynnin kohdalla kun näytin sormilla " puusilmää ".http://goo.gl/maps/62X8A Auto tuli takaa ja kääntyi suoraan minun eteen ja jouduin tekemään kunnon lukkojarrutuksen että en olisi törmännyt kylkeen. Etukautta ei pystynyt oikein väistämään sillä silloin olisin törmännyt huoltopihalta stop merkin takaa pysähtymättä tulleen auton kylkeen. Keskustelu oli sitten autokuskin osalta täysin ala-arvoista huutamista, sukkishomo nimittelyä ja iholle tulemista ( siis tuli ihan naamaan kiinni huutamaan ). Uhkas vielä vetää turpaan. Siinä vaiheessa käaivoin puhelimen esiin ja sanoin että taidanpa soittaa poliisille niin voidaan jatkaa sitten selvittelyä laittomasta uhkaamisesta ja liikennesäännöistä. Sanoi että soita vaan ja kun olin sitten ottamassa numeroa 112 niin tulikin autokuskille kiire siinä vaiheessa ja ei halunnutkaan jäädä selvittämään asioita.
    Toi on hankala paikka. Alamäkeen ajaessa tuossa on melkeinpä pakko hidastaa lähes pysähdyksiin, kun niin usein joko kadulta tai pihasta hlö-auto tunkemassa eteen. Omien päivittäisten+ympärivuotisten kokemusten mukaan ne on lähes 100%:sti hlö-autoja, jotka tuossa tunkevat eteen vastoin TLL:a. Raskaampien ajoneuvojen kuljettajat osaavat tuossa kohtaa noudattaa pääsääntöisesti hyvin väistämisvelvollisuuksia.

STOP-kyltti näyttäis olevan tuolla jolloin pitää pysähtyä viivan kohdalle (kuvan auto on yli ~0.5m perkele). Eipä tuossa kohtaan ole mitään selittelyn varaa, jos auto tulla tupsahtaa eteen. Käpyä kuskin ikkunaan, jos niin tekee.
    Pihaan ajavat autot on sitten eri asia kun harva autoilija viitsii nostaa persettä penkistä ja katsoa takaviistoon tuleeko sieltä ketään. Näissä tapauksissa pitää olla tiiliskivi mukana jonka viskoo apparin ikkunasta sisään
    Hylkylistalla: Juha Kastemaa

PRKLeen Espoon mopoteinit .. kohteliaasti annan tilaa ulkoiluväylällä jossa ei mopolla sais ajaa niin taaimmainen ohittaa ja kääntyy nenän edestä puolen metrin päästä oikealle kun olen menossa Hannuksen luontopolulle .. huudan "jätä tilaa" niin tulee vittuilua takas .. siinä nous mullakin desibelit ja keskisormet .. harmi kun oli 15kg repussa niin ei ylämäkeen jaksanut perään lähteä .. mitä urpoja, ei tainnut olla edes viritettyjä mopoja vaikka oli niin Enskapyörän näkösiä ..

Näistä kertomuksista herää kaksi kysymystä:

1) Mikä olisi edullinen, pieni ja kevyt kypäräkamera, jolla voisi dokumentoida päivittäistä ajoaan?

Kuvanlaadusta voisin tinkiä, kunhan nyt rekkarista saa selvää (sen voi toki näköhavaintonsa perusteella sanoa ääneen, jolloin se päätyy ääniraidalle) ja naamaan uhkauksia huutavan tyypin tunnistaa jälkikäteen.

2) Jos tällaisen tallenteen toimittaa poliisille rikosilmoituksen liitteenä, tekevätkö he asialle mitään? Jos kyseessä on vaikka "vain" punaisia päin ajaminen ilman, että tulee konkreettista vaaratilannetta. Näen tällaisia tapauksia joka ikinen päivä, ja haluaisin jollain tavalla noille autoilijoille kostaa, mutta tiukasti lain puitteissa toimien.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Näistä kertomuksista herää kaksi kysymystä:

1) Mikä olisi edullinen, pieni ja kevyt kypäräkamera, jolla voisi dokumentoida päivittäistä ajoaan?

Kuvanlaadusta voisin tinkiä, kunhan nyt rekkarista saa selvää (sen voi toki näköhavaintonsa perusteella sanoa ääneen, jolloin se päätyy ääniraidalle) ja naamaan uhkauksia huutavan tyypin tunnistaa jälkikäteen.
    Opticam md80. Hintaa esim. Huuto.netissä alle 10e ja kuvanlaatu siedettävä.
    To ride, shoot straight and speak the truth

Mekaaninen starttinappula on aika huono kiireessä käynnistettävä mutta siinä öitä olla äänellä starttaavakin ominaisuus. Valosalla hyvä laatu. Kiinnitys osat heikohkot kuten tuohon hintaan pitääkin olla. Kannattaa testata

Joku oli onnistunut plokkaamaan valkoisella volkkarillaan (TCG-...) poikittain koko kevyen liikenteen väylän niin että joutui jalkautumaan maantiepyörällä ja kiertämään ojan kautta. Oli ilmeisesti ylivoimainen tehtävä avata portti ja ajaa auto pihalle.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Joku oli onnistunut plokkaamaan valkoisella volkkarillaan (TCG-...) poikittain koko kevyen liikenteen väylän niin että joutui jalkautumaan maantiepyörällä ja kiertämään ojan kautta. Oli ilmeisesti ylivoimainen tehtävä avata portti ja ajaa auto pihalle.
    Tuollaisia nippu mukaan ja tuulilasiin tarvittaessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mgcc Katso viesti
    Miksi Mikki näyttää etusormea?
    Koska Mikillä ei ole keskimmäistä sormea...?

Pyöräilin Alppipuiston junaradan puoleista vierustaa pohjoiseen kohti Viipurin- ja Savonkadun (Nordenskiöldinkadun) risteystä. Olin tulossa kelvien risteykseen, jossa vasemmalle jatkuu Nordenskiöldinkadun ylittävä siltaosuus, oikealle kääntyy Savonkadulle ja kohti Itä-Pasilaa menevä kelvi. Jälkimmäistä tulee vastaan kippurasarvinen, mutta kypärätön pyöräilijä minun menosuunnastani katsoen oikeassa reunassa hyvää vauhtia. Tyypin havaittuani pudotin vauhtia, kypärättömyyden havaittuani tiputin miltei nolliin. Tyyppi varautui ilmeisesti omalta oikealtaan mahdollisesti alamäkeä tuleviin pyöräilijöihin ja siksi tuli törmäyskurssilla. Minä vedän vielä enemmän oikeaan reunaan päästääkseni pyöräilijän oikealta tulevana risteyksestä ensin, mutta ei, tyyppi haluaa välttämättä ajaa minun ja puskan välistä oksat heiluen. Vähällä oli, ettei pusikko pysäyttänyt hänen matkaansa. Perään ehdin hihkaista: ”Ihan normaali suomalainen oikeanpuoleinen liikenne”.
    Linkissä kypärättömän ajosuunta: http://goo.gl/maps/GcvpN

Minulle kypärättömyys on varoitussignaali.
    Halloo halloo muokkasi tätä : 26.05.2013 at 19.37 Syy: tarkennuksia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mgcc Katso viesti
    Miksi Mikki näyttää etusormea?
    Ei etusormen näyttäminen tuolta näytä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Pyöräilin Alppipuiston junaradan puoleista vierustaa pohjoiseen kohti Viipurin- ja Savonkadun (Nordenskiöldinkadun) risteystä. Olin tulossa kelvien risteykseen, jossa vasemmalle jatkuu Nordenskiöldinkadun ylittävä siltaosuus, oikealle kääntyy Savonkadulle ja kohti Itä-Pasilaa menevä kelvi. Jälkimmäistä tulee vastaan kippurasarvinen, mutta kypärätön pyöräilijä minun menosuunnastani katsoen oikeassa reunassa hyvää vauhtia. Tyypin havaittuani pudotin vauhtia, kypärättömyyden havaittuani tiputin miltei nolliin. Tyyppi varautui ilmeisesti omalta oikealtaan mahdollisesti alamäkeä tuleviin pyöräilijöihin ja siksi tuli törmäyskurssilla. Minä vedän vielä enemmän oikeaan reunaan päästääkseni pyöräilijän oikealta tulevana risteyksestä ensin, mutta ei, tyyppi haluaa välttämättä ajaa minun ja puskan välistä oksat heiluen. Vähällä oli, ettei pusikko pysäyttänyt hänen matkaansa. Perään ehdin hihkaista: ”Ihan normaali suomalainen oikeanpuoleinen liikenne”.
    Linkissä kypärättömän ajosuunta: http://goo.gl/maps/GcvpN

Minulle kypärättömyys on varoitussignaali.
    Mjaha! Pitääkin lähteä kiskomaan yleistempoa teikäläisen reitille niin saat lisää ressin aihetta. Mitenhän pärjäisit hollannissa tai köpiksessä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mjaha! Pitääkin lähteä kiskomaan yleistempoa teikäläisen reitille niin saat lisää ressin aihetta. Mitenhän pärjäisit hollannissa tai köpiksessä
    Keskimäärin kypärättömillä on joku jopo, romu tahi hipsteröintipyörä alla, eikä niiden ajolinjoista ole mitään varmuutta. Poikkeukset vahvistavat säännön

Mäkin enne ajoin ilman kypärää sillo ku se unohtu .. yleensä kun on pipo päässä niin unohtuu. Eniten pelottaa baaripyöräily ilman kypärää.

Pulkkilan harjulla on ihan omat säännöt klv-slalomille.

P5250240 by Mikko Mäkipää, on Flickr

Nousin bussista jalkakäytävälle. Reipas pyöräilijä polkee hidastamatta kohti ja soittelee kelloa. Harmi kun on polvi leikattu niin kaveri pääsi karkuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Pulkkilan harjulla on ihan omat säännöt klv-slalomille.
    Teillä sentään on pujottelukepit, täällä ei näy ...

Olen huomannut tänä vuonna erittäin huolestuttavan piirteen, joka on ilmeisesti räjähtänyt käsiin - ei ainoastaan enää jalankulkijat kävele naama älypuhelimen ruudussa kiinni ihan miten sattuu, mutta pyöräilijätkin ovat alkaneet tekstailla ja puhua ajaessaan! Tää on kerrassaan tosi mahtavaa, kun nyt saa väistellä sekä haahuilevia jalankulkijoita ETTÄ pyöräilijöitäkin.

Minun mielipiteeni - pyöräillessä tunkekaa se puhelin sinne minne ei aurinko paista, eli reppuun tai taskuun. Kiitos.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti
    Olen huomannut tänä vuonna erittäin huolestuttavan piirteen, joka on ilmeisesti räjähtänyt käsiin - ei ainoastaan enää jalankulkijat kävele naama älypuhelimen ruudussa kiinni ihan miten sattuu, mutta pyöräilijätkin ovat alkaneet tekstailla ja puhua ajaessaan! Tää on kerrassaan tosi mahtavaa, kun nyt saa väistellä sekä haahuilevia jalankulkijoita ETTÄ pyöräilijöitäkin.

Minun mielipiteeni - pyöräillessä tunkekaa se puhelin sinne minne ei aurinko paista, eli reppuun tai taskuun. Kiitos.
    Erittäin hyvä huomio:itse pyrin aina pysähtymään,jos tulee puhelu ajon aikana tai jos on paha paikka,niin soitan myöhemmin takaspäin soittajalle.
    Kellonaikaa nyt tulee toki itsekin vilkaistua välillä ihan ajaessakin,mutta kyllä tommonen esim.tekstareitten kirjottelu ja nettisivujen selailu yms.samaan aikaan polkiessa on aika käsittämätöntä touhua.

Puhelinta käyttäville voi karjaista "puhelin pois, keskity liikenteeseen".

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosh Katso viesti

Ai tänä vuonna vasta. On noita näkynyt jo pitkään. Pari kertaa ohittanut jonkun varhaisteinin joka pyörällä ajaessaan on katsonut jotain videota puhelimesta.

Mä poljen luuri korvalla aina kun huvittaa. Mutta mä osaankin tehdä monta asiaa yhtäaikaa.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mä poljen luuri korvalla aina kun huvittaa. Mutta mä osaankin tehdä monta asiaa yhtäaikaa.
    Mä kyllä olen polkenut luuri korvalla vain kun on puhelu menossa, mutta kukin tavallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mä kyllä olen polkenut luuri korvalla vain kun on puhelu menossa, mutta kukin tavallaan.
    Haha. Pikästä aikaa hyvää kommenttia aina niin negatiiviselta Oolun buffilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Keskimäärin kypärättömillä on joku jopo, romu tahi hipsteröintipyörä alla, eikä niiden ajolinjoista ole mitään varmuutta. Poikkeukset vahvistavat säännön
    Mulla on vähän se asenne, että kun pyöräillään harrastemielessä, niin kypärä on yleensä päässä - kun pyöräily on pakollista liikkumista, niin jätän sen melkein periaatteesta kotiin. Kaikenlainen kypäräjeesustelu on alkanut jurppimaan ihan suunnattomasti, jotenkin tuntuu että se on autoilijoiden ratkaisu pyöräilyn vaarallisuuteen - pitäkää se kypärä päässä, niin teille ei käy niin pahoin kun ajetaan yli. Pyöräilyn pitäisi olla niin turvallista, että siinä ei tarvitse kypärää sen enempää kuin kävellessäkään.

Sellainen poikkeus on, että maantiepyörällä ajaessa kypärä on aina päässä - näyttää liian jurpolta olla ilman.

Eikö tää kypäräjeesustelu jo tullut käsiteltyä .. espoossa kauppamatkoilla kypärä päässä fifty/sixty, joskus ei ollu kypärää kun se oli jääny baarin narikkaan niin ajeli sit puol vuotta ilman. Maastossa kypärä päässä, muitakin syndejä olis mutta aika hissun kissun tulee mentyä niin ei oo viittiny pukeutua. Maastossaki ajellu ilman kypärää, vähän epämukava fiilis.

Häh... parhaat postaukset on tullut kirjoitettua foorumille fillarin selästä yli 40 vauhdissa...
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

Eikö tää kypäräjeesustelu jo tullut käsiteltyä .. espoossa kauppamatkoilla ...
    Näköjään ei, kun sinunkin piti sitä jatkaa. :P
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Haha. Pitkästä aikaa hyvää kommenttia aina niin negatiiviselta Oolun buffilta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •