HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 5 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 328

Aihe: Giro Espoo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    Pieni harmistuksen aiheuttaja oli sekaannus reitistä: Viime vuoden GdE kuulemma (en ollut itse ajamassa) kääntyi Stensintieltä Klovintielle ja sieltä Mankkaantielle. Nyt reitti oli kai virallisesti Stensintieltä jatketaan suoraan Klovinpellontietä (tien nimi vain vaihtuu ja sieltä lyhyen Sinimäentien pätkän kautta Mankkaantielle. Tuo vanha/väärä? reitti on edelleen tuolla Giron sivuilla Traxmeet-palvelussa linkitettynä. Sinänsä ero oli aika pieni ja 35+-vauhtia ajanut porukka jakaantui kahtia tuossa ja kerääntyi taas Mankkaantien ja Klovintien risteyksessä. Kaverillani meni tuosta pahasti maku, itse olin vaan sen verran tyytyväinen vauhtiini ja muutenkin hyvällä fiiliksellä ettei tuo nyt pahemmin haitannut.
    Kyllä siitä ymmärtääkseni piti kääntyä ja me ainakin vedettiin se ohjeistuksen mukaan Klovintien kautta 35 km/h virallisessa ryhmässä. Seuraavan risteyksen tikkarimieskin oli sillä tavalla sijoittuneena, että ajajien oletettiin tulevan Kruununtieltä Mankkaantielle. Tuossa kohdassa olisi tarvittu opastajaa tai vähintään kylttejä (en huomannut, oliko kylttejä aiemmin).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tvain Katso viesti
    Pieni harmistuksen aiheuttaja oli sekaannus reitistä: Viime vuoden GdE kuulemma (en ollut itse ajamassa) kääntyi Stensintieltä Klovintielle ja sieltä Mankkaantielle. Nyt reitti oli kai virallisesti Stensintieltä jatketaan suoraan Klovinpellontietä (tien nimi vain vaihtuu ja sieltä lyhyen Sinimäentien pätkän kautta Mankkaantielle. Tuo vanha/väärä? reitti on edelleen tuolla Giron sivuilla Traxmeet-palvelussa linkitettynä. Sinänsä ero oli aika pieni ja 35+-vauhtia ajanut porukka jakaantui kahtia tuossa ja kerääntyi taas Mankkaantien ja Klovintien risteyksessä.

.
    Viime vuonna ajettiin todella Klovintien kautta. Olisi se toki selvempää ja suorempaa ajaa suoraan Sinimäentielle ja sieltä Mankkaantielle, jos se nyt on sitten uusi virallinen reitti (eipä tainnut kuitenkaan olla). Pikku detaljina voi mainita Klovintienkin vaihtuvan "suoraan lennosta" Kruununtieksi reilusti ennen Mankkaantielle tuloa.

Nyt löytyy juu tuupista videoita:
    Jorvin mäki osat 1, 2 ja 3
    http://www.youtube.com/watch?v=d67DSr8u37M
    http://www.youtube.com/watch?v=os2wVJjAVxI
    http://www.youtube.com/watch?v=pOjlVdqAnFo
    sekä aiemmin mainittu Tapiolan pätkä.
    http://www.youtube.com/watch?v=BuUjdCrtlEc

Tarkoitus oli kuvata kaikki polkijat, mutta valitettavasti kameran akku loppui kesken. Varalla oli halpis action kamera, jota en ollut muistanut ladata joten ei siitäkään paljon iloa ollut.

Jorvin mäessä näkyi aika moni saavan jalka kramppeja. Yksi krampannut pysähtyi keskelle tietä eikä päässyt siitä heti pois. Takaa tuli iso porukka mutta kukaan ei varoittanut takana tulevia. Käsimerkkejä ylämäessä on aika hankala näyttää, mutta voisihan aina huutaa. Tämä tapaus näkyy kakkos tai kolmos videolla.
    Toinen pahalta näyttänyt tilanne oli kun joku kaatui suoraan kyljelleen, koska ei saanut kramppaavia jalkoja irti klosseista.

Kuvia Master Golf mutkasta ja Jorvista <klik>

Olosuhteet olivat vähintäänkin haasteelliset, hyvin tsempattu pojat ja tytöt.

Suurta kiitosta kaikille jotka ovat jaksaneet kuvailla!

M-K Guest
    Paljon hyviä kuvia löytynyt, hienoa että porukka jaksaa kuvata!

Hyvää kuvamateriaalia!

Sattuiko joku 35:n (kärki)porukoissa ajamaan wattimittarin kera lenkkiä? Itse en kyseistä omista, mutta olisi mukava kuulla että millä tehoilla porukat on laittanut menemään...

Toista kertaa mukana 32 ryhmässä ja positiiviset fiilikset jäi. Järjestelyt toimivat mielestäni hyvin ja nyt kun porukkaa oli vähemmän, niin ryhmässä ajokin oli mukavampaa.

Jos tuota reittiä miettii, niin itse pidän siitä että mäkiä on suht' runsaasti (vrt. TdH). Ne tuovat mukavasti vaihtelua, vaikkakin joskus myös hässäkkää, kun sipanneita tulee sukkana läpi ryhmästä. Rantaraittiosuus alkoi tympimään (kuten myös viime vuonna) siellä Soukan rantatiellä, kun niitä hidastetöyssyjä on jatkuvalla syötöllä. Ajo muuttuu nykiväksi ja aika paljon pullojakin tuntui karkaavan. Mutta Kauklahden väylältä eteenpäin reitti on mielestäni tosi hyvä.

Sen verran jeesustelua loppuun, että ei vaan voi olla niin vaikeeta sulloa niitä geelipaketin jämiä takasin sinne taskun pohjalle ja olla tyhjentämättä nenäänsä isossa kaaressa kun takana seuraa se 50-100 kuskia.

Mielenkiintoista, että kärkiporukat osasivat käyttää kakkoshuollossa myös mukit loppuun syömisen lisäksi.
    Vettä oli ihan riittävästi sielläkin tarjolla.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Mielenkiintoista, että kärkiporukat osasivat käyttää kakkoshuollossa myös mukit loppuun syömisen lisäksi.
    Vettä oli ihan riittävästi sielläkin tarjolla.
    Mielenkiintoista on myös se, ettei todelliset kärkiporukat siellä edes pysähdykkään. Yksittäiset nälkäiset ja janoiset ajajat saattavat toki pysähtyäkin ja 30 ryhmä ja sitä hitaammat. Olisi saattanut olla vesikin lopussa, jos kärkiporukat siellä todella pysähtyisivätkin. Eli eipä niitä mukeja ja banskuja jne. tainnut kovin paljon olla, jos hitaammille ryhmille ei enää riittänyt.

Ajo oli mukavaa, mutta tuosta tavaran riittämisestä tuli mieleeni valituksen aihe, jonka meinasin jättää sanomatta, mutta sanottakoon nyt. Kaikkia ei voi toki järjestäjä miellyttää, mutta mielestäni edes kahvi- tai teekupillinen kilpailijoille olisi ollut paikallaan. Nyt sitä sai maksusta kojusta, jossa ei edes toiminut pankkikortti. Pankkikorttimahdollisuuden puuttuminen ei mielestäni ole enää tämän suuruisessa tapahtumassa nykyaikaa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Eli eipä niitä mukeja ja banskuja jne. tainnut kovin paljon olla, jos hitaammille ryhmille ei enää riittänyt.
    Ei kaiketi ollutkaan, sillä 24km/h-ryhmän tullessa oli aika hiljasta tiskillä - mukit menivät siihen, että moni käytti uutta mukia joka annoksella kertoilivat asemanpitäjät.
    Se kakkoshuolto oli varmastikin suosituin ja tuollaisella matkalla ihan aiheesta paluumatkan vastatuulta ajatellen. Tiedä sitten paljonko oli noiden ryhmien ulkopuolella ajavia joko kyydistä pudonneita tai omaa vauhtiaan hakevia. Järjestävän tahon soisi sen tajuavan tulevina vuosina.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Kakkoshuolto oli kovilla viime vuonnakin, kun pari ehkä just täysi-ikäistä kundia teki parhaansa selvästi huonolla annetulla logistiikalla. Nähtävästi siitä ei opittu tälle vuodelle.

26-ryhmä sai minut kiinni juuri kakkoshuollossa Veikkolassa, ja silloin olivat suolakurkut lopussa, mutta banaaneja ja urheilujuomaa vielä riitti. Mukien sijasta pyysin juomaa kauhalla juomapullooni - en edes hoksannut katsoa onko siellä mukeja - ja se toimi kyllä ihan hyvin. WC-kapasiteetti ei vaikuttanut ihan riittävältä ryhmän saapumiseen. Varmaan yksi sellainen siirrettävä neliapilaurinaali á la Kaivopuisto wappuna olisi sopiva koulun nurkan takana.

Kolmoshuollossa kaikkea riitti, huoltoporukka tosiaan näytti Järvenperän koulun oppilailta eikä varmaan ollut täysi-ikäistä, mutta väkeä oli kyllä siinä kohdin (26-ryhmän jatkaessa matkaa) tarpeeksi.

Edelleen järjestäjien toivoisi oppivan että varataan suolakurkkuja ym. aineita tarpeeksi, sillä niiden puuttuminen on psykologisesti musertavaa kun on ensin kituutellut itsensä huoltopisteeseen. Ennen kisaa ohjeiden (mm. aikamittaussirun liittämisohje ja huollon/ensiavun puhelinnumerot if any) laittaminen numerolappukuoreen olisi myös iloinen asia, vaikka maksaisikin varmaan monistetun paperiarkin plus kuoreenlaiton hinnan.

Bortsch-keitto ja näkkäri oli vähän kevyen oloinen loppusoppa mutta makkaran sai eurolla. Olisi vain pitänyt odotella vähän, jotta olisi saanut riittävän annoksen polyaromaattisia hiilivetyjä. Näin ensikertalaisena tunsin ansainneeni makkaran.

Rantaraitin hidasteet eivät minua paljon häirinneet, oli vissiin sen verran paksut renkaat että sai ajaa huoletta. Reitti ei ole ihan helppo.

Kiitokset myös kaikille valokuvia räpsineille, löysin tuolta yhdestä itsenikin kun vähän iteroin, että mihin aikaan olen ollut Kaunialan mäessä.

Ai niin sattuiko sitä 26-ryhmässä Ämmässuon suoralla kaatunutta naisihmistä pahasti? Näytti kivuliaalta mutta auttajia oli tarpeeksi, joten poistuin häiritsemästä.

Elämäni ensimmäinen pyöräilytapahtuma ja en ymmärrä miksi ihmiset purnaa järjestelyistä. Mielestäni kaikki toimi hienosti ja jänikset oli täydellisiä (26-ryhmä). Ehkä tämä johtuu siitä, että ei ole aikasempaa kokemusta, niin ei osaa vaatia riittävän hyvää palvelua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Ai niin sattuiko sitä 26-ryhmässä Ämmässuon suoralla kaatunutta naisihmistä pahasti? Näytti kivuliaalta mutta auttajia oli tarpeeksi, joten poistuin häiritsemästä.
    Takapyörä ilmassa sain pysähdyttyä ennen kaatuneeseen törmäämistä. Kun muutenkin olin pysähdyksissä niin jäin hetkeksi kyselemään, tarvitaanko lanssia mut ilmeisesti mitään ei mennyt rikki. Kaatumisen syynä oli kai joku joka ajoi päin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti

Terve!
    Hienot kuvat. Saako niitä käyttää Blogiteksteissä?
    http://teamrynkeby.blogspot.fi
    T: Antti "Team Rynkeby Helsinki"

Kuvien käyttö

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti

Terve!
    Hienot kuvat. Saako niitä käyttää blogiteksteissä?

Toista kertaa mukana olleena oli ihan OK tapahtuma, sääkin suosi tuulta lukuun ottamatta.

30 km/h ryhmässä ajeltiin pääosin hyvin, näin vain yhden kaatumisen ja sekin tapahtui hiljaisessa vauhdissa eikä mitään kasaa tainnut siitä syntyä. Mukana oli kyllä joitain, joille ryhmässä ajo oli aivan vieras käsite. Seurasin sivusilmällä yhtä hieman edempänä ajanutta skeittikypäräpäistä sankaria, joka teki melkein kaikki mahdolliset ryhmässä ajamisen virheet:
    - Ajoi ajoittain vastaantulijoiden kaistaa katvepaikoissa
    - Pää kääntyili jatkuvasti taaksepäin kuin pöllöllä
    - Heilui kuin heinämies etenkin putkelta polkiessa
    - Kavereita moikattiin tien laidalta heiluttamalla kättä suorana ylhäällä --> sekoittuu pysähtymismerkkiin

Onneksi mitään vakavaa ei näistä huolimatta tapahtunut, tosin kauaa en viitsinyt tämän sankarin läheisyydessä ajella.

Tunnustan että itse heitin lipat juuri tuossa 30 -ryhmässä kävelyvauhdissa. Jossain siellä Kirkkonummen suunnalla, ennen Evitskogia suoralla tiellä. Edessä jarruteltiin syystä tai toisesta ja en vain saanut pysähtymään ajoissa ja rengaskosketushan siitä seurasi. Onneksi vauhtia oli todella vähän.

Itse kaaduin käytännössä pysähdyksistä kyljelleen, muille kuskeille ei toivottavasti tuossa käynyt minun ajovirheen takia kuinkaan. En ainakaan saanut ketään niskaani. Parissa sekunnissa sain pyörän ylös ja pääsin jatkamaan matkaa. Itse en saanut tuosta edes mustelmia tai ihottumaa.

Ihmetytti se, että tuo 30 -ryhmä vaikutti katkenneen useampaan osaan heti vapaan vauhdin alettua tai jopa ennen sitä. Vähän väliä aukeili parijonon toiseen jonoon todella pitkiä aukkoja.

Mielestäni ajaminen oli kuitenkin enimmäkseen siistiä kaikkien ympärilläni ajaneiden osalta, ei tuolla nyt mitään suurempia hölmöilyjä ollut. Toisaalta minulla ei ole niin paljoa kokemusta ryhmäajosta että voisi arvioida...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anjako Katso viesti
    Terve!
    Hienot kuvat. Saako niitä käyttää blogiteksteissä?
    Kiitos, kaikkia kuvia saa vapaasti käyttää.

Mihin aikaan muuten 30km/h ryhmä tuli maaliin vetäjien kanssa? Tänä vuonna ei kait ole missään mitään GPS-seurantavideota, jolla voisi katsella ryhmien etenemisiä kartalla jälkikäteen. Tai en ainakaan näitä löytänyt ja mulle on jäänyt nyt vähän hämäräksi tuliko 30 ryhmä koskaan 30 vauhdissa maaliin. Mietin lähinnä, että onnistuinko itse hölmöilemään itseni pihalle porukan taakse vai tulinko edellä, koska oma keskari Garminin mukaan oli 30,3km/h.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti codea Katso viesti
    Tänä vuonna ei kait ole missään mitään GPS-seurantavideota, jolla voisi katsella ryhmien etenemisiä kartalla jälkikäteen. Tai en ainakaan näitä löytänyt
    http://www.tulospalvelu.fi/gps/20130526gde/

Minäkin ajelin tuossa 30km/h ryhmässä. Alkumatka sujui hyvin, ryhmän loppupäässä ajelu oli siistiä.

Ketjuja tippui monelta, ainakin 5krt näin ja kuulin "ketjut". Yleensä nämä tapahtui ylämäessä.

Volsin paikkeilla tapahtui tuo Bassopisteen kaatuminen. Minun takarenkaaseen se osui.
    Jono pysähtyi siinä ylämäessä ja itsekkin tein lukkojarrutuksen. Näitä stoppeja vain tullee, valppaana joutuu olemaan.
    Hyvin kävit jututtamassa vielä ennen Veikkolaa ja pahoittelit törmäilyjä.

Viimeinen taukopaikka jätettiin osan porukan kanssa väliin. Siitä ajeltiin n 20-30 ajajan ryhmässä loppuun.
    Loppupätkällä oli hyvä meininki, kiitos kanssatempojille!

Keskinopeus yksi tauko mukaan laskien oli n. 30,3km/h.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rrob Katso viesti
    Ketjuja tippui monelta, ainakin 5krt näin ja kuulin "ketjut". Yleensä nämä tapahtui ylämäessä.
    Lisää jerkkua reiteen niin nousee nämä paikalliset nyppylät isolla limpulla.

Mihin aikaan muuten 30km/h ryhmä tuli maaliin vetäjien kanssa? Tänä vuonna ei kait ole missään mitään GPS-seurantavideota, jolla voisi katsella ryhmien etenemisiä kartalla jälkikäteen. Tai en ainakaan näitä löytänyt ja mulle on jäänyt nyt vähän hämäräksi tuliko 30 ryhmä koskaan 30 vauhdissa maaliin. Mietin lähinnä, että onnistuinko itse hölmöilemään itseni pihalle porukan taakse vai tulinko edellä, koska oma keskari Garminin mukaan oli 30,3km/h.
    30 ryhmän vetäjänä sain keskarin osumaan oman Nintendoni kanssa 30,2 vauhtiin (vapaa vauhti). Kauniaisissa se oli vielä tasan 30. Aikataulusta oltiin edellä koko ajan, mutta se johtui yllättävän kovasta saattoajosta. Kelloajoista en tiiä enää mittään.

Olin katsomassa kisaajia jotka punnersivat Oittaalle päin Bembölen kohdalla! Ihmetytti vaan muutamat kilpailijat jotka oikaisivat kahvituvan kautta varmaankin suoraan Jorvin mäen suuntaan. Miksi mennä ajamaan jos pitää oikoa?

Itse ainakin luulin ajaneeni koko matkan 30 km/h-ryhmässä ja koko lenkin keskinopeuteni ilman taukoa (2. taukopaikalla) oli sports-trackerin mukaan 31,1 km/h. Viimeisen taukopaikan jätin väliin ja sen jälkeen ryhmä rupesi hajoamaan, mutta maaliin tulin samoihin aikoihin jonkun violettinumerolappuisen kanssa (jotka käsittääkseni olivat ryhmien vetäjiä?). Aikani oli 3.43.26.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •