Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com
Mahtavaa ja näyttäisi olevan "in stock". Tuolta kyselin alkuvuodesta hipsterigummeja, mutta ei ollut varastossa ja eivät osanneet luvata toimituksesta mitään, joten jouduin ne tilaamaan Jenkeistä. Nyt niitäkin näyttäisi saavan jo Germaaniasta. Nyt vaan pitäisi päättää 35c vai 37c..?
Edit: Näyttää 35-millinenkin Open Prolla sen verran muhkulta, että se taitaa riittää:
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Joo ja näköjään Porvoon ajot on myös samana päivänä, joten saattaa huoltohommat iskeä, jos meidän Emman selkä kestää ajaa silloin. Me ollaan kesäkuun loppupuoli reissussa ja sitten on kuunvaihteessa Tahko. Miltä heinäkuu näyttää, vai pitääkö tähdätä syssymmälle?
kmw: mä oon huono valvomaan ja nuorempana purjehdustouhuissa tuli kesäöitä ihailtua liikaakin. Mutta ei tuo ihan mahdottomuus ole![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tuli jauhettua hieman soraa Contin Cyclocross Speedillä. Tuntui oikein hyvin tarkoitukseen sopivalta kumilta. 35 mm.
![]()
Laitoin Paselat Aeroon ja ovat näemmä korkeammat profiililtaan kuin edell.Vittoriat. Kanitti etujarrulänkeen, mutta vaijeri / säätöruvi antoivat riittävästi tilaa. Tämä ongelma tosin ei koske canti-, v- tai mini-v-jarruja. Illemmalla testin ajelulle
Tulukaa syksyllä Kuusamoon, ajetaan joku Gravel Special täällä? Taatusti hienoa reittiä tarjolla.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Bruce Gordonin Rock'n'road -rengas taitaa olla GG-kelpoinen. Leveähän se on.
Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com
Kävin eilen muistelemassa reittejä vähän lisää ja vaikka 70- ja 80-luvut asuin K:nummella, löysin ihan uutta mahtipätkää. Nyt ollaan sellaisessa pisteessä, että pitää miettiä mistä päästä lyhennetään. Tällä hetkellä Tali-Kirkkonummi on jo n. 75 km, josta 90% on muuta kuin asfalttia! Kirkkonummella voisi tietysti kierrellä vähän lisää paikallisia reittejä ja tulla junalla takaisin Hesaan? Eilen tulin suunnilleen suorinta reittiä takaisin ja koko reissulle tuli silti mittaa 109 km. Junalla palaten välttäisi myös sen, että paikoin vähän tylsää Espoota ei tarvitsisi polkea molempiin suuntiin.
Etelä-Kirkkonummi on eksoottinen. Siellä jokamiehenoikeus kuuluu niin, että jos on sattunut perimään vähän reilummalti maata, on oikeutettu poistamaan mailtaan kaikki sinne tunkeutuvat. Tämä oli paikallinen, silloisen vallesmanninkin vaivihkaa hyväksymä laki aikoinaan ja näyttää olevan voimissaan edelleen. Sain yhden tilanvalvojan kimppuuni ja jouduin tekemään U-käännöksen. Avolavamaasturi vielä seurasi pari metriä fillarin takana tilan rajalle asti varmistaen, että todella poistuin tiluksilta. Jos uskaltaa tuota kautta yrittää, saa asfalttia vielä muutaman kilsan reitiltä pois.
Koska ajetaan? Jos loppukesästä olisi enemmän kuntoa, niin silloin voisi tietysti yrittää koko lenkkiä, siitä tulisi arviolta 130-140 km?
E: @JTK - Kuusamoon olisi hieno tulla lenkille, mutta on sinne aika pikä matka...
stenu muokkasi tätä : 25.05.2013 at 11.40
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Siellähän on kutsu jo esitetty, joten voiko jättää poiskaan?
Miten olis maanantaina töiden jälkeen lähtö? Tai tiistaina? Tehään vaikka nopee pläni puhelimessa, että mikä osuus ehitään 18-24 välillä ilman kiirettä ja sitte lähetään kokeilemaan.
Olen Espoon Kilossa vapaasti varastolla noin 17-18, joten Tali kuudeks ei tuottais ongelmaa. Jos Kuusamo on kaukana, niin loppukesähän se vasta onkin, neljännesvalovuoden päässä.
Kuusamon kutsuun mieluusti vastaisin, mutta kun on noita tekosyitä.
Stenun ehdotelma kiinnostaa. On vaan aika eläväisessä vaiheessa meidän alkukesän suunnitelmat. Päättäkää päivä niin tulen jos voin.
Syksyllä ajetaan ihan varmasti pitkiä soratiereissuja viimesyksyiseen tapaan retkeilypohjalta, eväät repussa ja päiväksi taipaleelle. Kuusamossakin ajetaan -ketjusta löytyy juttua kun etsii syyskuun ja lokakuun kieppeiltä viesteistä. Aattelin vaan, että kyllä noille taipaleille sopii enemmänkin porukkaa ja silloin voidaan tietysti harkita vaikka jonkinsortin huoltojenkin järjestämisiä.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Voisihan Hki-K:nummi-välin tosiaan polkasta joku ilta ja tulla junalla takaisin päin, kun klo 18 jälkeen se on luvalllista. Perjantaina olin liikkeellä sellaiseen aikaan, että fillarijunailu ei olisi onnistunut. Kmw?
Koko rundin mittaisen, eeppisen Gravel d'Espoon (130-140 km) voisi polkea sitten loppukesästä.
Tuolla muutama hätäinen valokuva perjantain reissulta. Viimeiseen kuvaan liittyy nostalgiaa. Wårnäs-kyltin takana olevalla mäellä oli 70-luvulla keltainen puukartano, jossa asuin lapsena. Meillä oli vuokralla kolmio kartanon yläkerroksesta ja koko kartano oli erään firman ympärille syntyneen "kolhoosin" asuttama. Vårnäsin kartano paloi myöhemmin maantasalle eikä siitä nykyään ole jäljellä kuin kivijalka. Vårnäsin mäellä ei muuten ei asu, eikä ole 30 vuoteen asunut, ketään. Siitä huolimatta "yksityinen piha" -kyltti"![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Hyvä ideé myötätuuleen ja junalla takas! Mulla iltaajelut onnistuu vasta ensi viikolla. Sielläkin on tosin perhevelvotteita, mutta keattellaan.
Hyviä kuvia, thnx.
Todella hienoja maisemia, haluan mukaan. Ilmoitelkaa päivä, jos seura kelpaa...ja velvoitteita täälläkin ajoittain
![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Hienoja maisemia! Hieman erilaista kuin täällä meidän erämaamaisemissa, jotka toki nekin ovat omalla tavallaan komeita. Mutta ei ole tuollaista idyllistä meininkiä, vaan karua ja korutonta.
*Ketjut ovat sotkemista varten*
Noniin, se rupeaa kohta päivä jo lyhenemään! Ens viikolla keskiviikkoiltana Hki-Kirkkonummi töiden jälkeen, mutta mahdollisimman aikasin. stenu vetää! (stenu, ehikkö/lähekkö, hyvä!). Kirkkonummella on sitte suihku-sauna-grillaus -mahdollisuus ja yöksikin voi jäädä, aamuks ajaa töihin siitä tai hyppää junaan. En tiedä sataako vai paistaako, mutta syksy tulee varmasti kuin kuolema.
Sitte huomenna illalla kello 20 lähtö Helsingin rautatieasemalta (heleppo tulla junalla kauempaakin!), kesto muutaman tunnin. Hoidan reitin, ei mennä kovaa. Mennään NYT!
Hyvää reissua, ke 24h töitä eli to aamuun. Reenasin kyllä tänään asfaltilla 207km alle 8h meni.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Hyvää reissua, ke 24h töitä eli to aamuun. Reenasin kyllä tänään asfaltilla 207km alle 8h meni. Nyt siis mökillä eli myös huominen pois laskuista.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Ei taida ainakaan tänään olla kukaan lähössä? Ja heikkoa on keskiviikonkin kanssa? Maastossahan se onkin toki kivempi ajella, mutta vaihtelukin virkistää!
Toi "stenu vetää" oli siis ehdotus stenulle, muttei ole kuulunut miehestä vielä. Oli ehkä vähän huonosti ilmaistu minulta, että tuo oli ehdotus, että lähetäänkö?
Joku neljän aikaan lähtö Talista (kuten stenu ehdotti) vois olla hyvä. Mut katotaan, mä en tiedä reittejä, joskin kartastahan niitä voi katella.
Olisko tänään joku ollu lähössä kasilta?
Hep! Harvakseltaan on tullut oltua koneen ääressä viimeaikoina. Tämä viikko taitaa olla mulle no go ja K:nummi Gravel jää auttamatta Tahkon jälkeiseen aikaan, koska ollaan reissussa sitä ennen. Sunnuntaina olin yksin grindailemassa 3,5 tuntia. Pitäisi ehkä perustaa tuonne yhteislenkkisäikesseen "Hesan hiekkatielenkit" tms. säie erikseen, jossa voisi huudella lyhyelläkin varoitusajalla ja vähemmällä enakkospeksaamisella lenkkiseuraa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Rostsekki GG-moodissa: Edessä 35mm sb8, takana 32mm Ritchey. Molempia oli joskus kaksi, mutta ne kyljet ei aina kestä. Ajelin 25mm Paseloilla aikani, mutta on se isompi ilmatila hiekkatiellä mahti mukavuustekijä.
On-One Mungo -tanko ja Dia-Compe tangonpäävaihtajat toimivat loistavasti. 36*48 / 11-28 riittää näihin Etelä Suomen mäkiin ja menee se Ylästö/Keskuspuisto polkuosastokinJos matkaa suuntautuu jonnenniin Kainuun nälkämaille niin 11-32 pakka on varalla.
Relevate Designs Gastank oli hyvä hankinta. Taskut tyhjänä on mukavampi huristella. Vielä pitää takajarruvaijeri vaihtaa ja laittaa lisää kuorta vaakaputken päälle niin ei vaijeri kuluta pussukan pohjaa.
Deuterin satulalaukkuun mahtuu sisurit +työkalut + irtolahkeet. Pidemmille jotoksille on Ortliebin L-kokoinen satulalaukku.
Minäkin olin samaisen verran grindaamassa omalla tahollani sunnuntaina! Mullon joku vatsapöpö näköjään Kiinanreissun tuliaisina eikä keskiviikko kyllä onnistu multakaan.
Olen kyllä halukas vetämään semmosen perusturistilenkin rautatieasemalta käsin joku ilta semmosella about kasin iltalähdöllä. Parisen tuntia eikä mitään ihmeellistä, mutta hiekkatietä aika paljon. Junalla/tsygällä/metukalla pääsee kätevästi lähtöruutuun ja siitä takas kotiin. Siis ne, jotka ovat asuinpaikkansa tolkun kera valinneet
Ja tässä voi huominenkin toimia, jos energia ja neste ilmeytyy huomiseen mennessä tämänpäiväistä paremmin eikä... no niin. To-Su olen poissa, mutta ens viikolla kyllä sitte viimeistään joku ilta. Ja minähän ajan itekseni, jos ei kerran kelpaa, nih!
Kirjanmerkit