GarminElectrobikeGiant
Sivu 10 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 662

Aihe: Nyky enduroon renkaat

  1. #271
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Hanssin Trailstarin tilalla taakse voi laittaa Pacestarin jos haluaa parempaa rullausta. Tuo on kestänyt aika hyvin kovaakin käyttöä. Eturenkaana onkin pyörinyt mikä tahansa Racing Ralphista DH Ardentiin. Tavallinen Exo Ardent 2,4" on kohtuullisen kokoinen ja kestävän oloinen mutta taitaa olla parhaimmillaan UST-kehällä.

  2. #272
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    jos miggillä lähti rengas siinä EK3:n jyrkässä hiekkamutkittelussa, koska sehän oli aika hidasvauhtista renkaat maassa -kurvailua.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miggi Katso viesti
    Siis ihan jyrkän lopussa, josta tullaan rinteeseen. Viimeisestä tiukasta oikeasta jarrut auki ja mahd suoraa linjaa rinteeseen. Kerran natsas, toinen kerta oli liikaa. Mies pysähtyi siihen rataa reunustaneeseen tukkiin, mutta fillari löytyi toiselta puolelta rinnettä(20m päästä) eli en luokittelisi sitä hidasvauhtiseksi kohdaksi
    Miggillä osui eturengas siihen kiveen siinä sisälinjalla. Jälki näytti ainakin siltä että siitä lähti eli en usko että ihan pelkästä kanttaamisesta irtosi, mutta olisihan se toki suotavaa kestää vähän kiviosumaakin

  3. #273
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Hanssin Trailstarin tilalla taakse voi laittaa Pacestarin jos haluaa parempaa rullausta. Tuo on kestänyt aika hyvin kovaakin käyttöä.
    Miulla Pacestar ei kestäny, sivunappulat repeili siihen tahtiin et lakkas toimimasta tubelessina...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  4. #274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Hans Dampf:sta tullu tälle kaudelle Super Gravity versio jonka paino jää alle kiloon ja sitä saa Pace-, Trail- ja VertStar:na..
    Mä luulen että mun setämies ajotyylillä selviää sillä perus dampfillakin, schawlbe ylimalkaisten webaspeksien mukaan toi gravity vaikutti lähinnä painavammalta ja kestävämältä (?). Luulen että toi on pikkasen järee, kun oletettavissa on myös taisteluu ylöspäin about yhden tahkon verran per päivä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Hanssin Trailstarin tilalla taakse voi laittaa Pacestarin jos haluaa parempaa rullausta. Tuo on kestänyt aika hyvin kovaakin käyttöä.
    Onko hanssissa ton pacestarin ja trailstarin välillä huomattavaakin rullauseroa. Eilen kävin ajelemassa vanhoilla fat alberteilla, niin pyörä tuntui suoraan sanoen rullaavan karkuun verrattuna siihen että ajaisi hanssin trailstareilla. Mutta tosiaan nitä en ole kyllä Ranskaan viemässä, ajattelin vain kärryytellä ne roskis kuntoon

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Eturenkaana onkin pyörinyt mikä tahansa Racing Ralphista DH Ardentiin. Tavallinen Exo Ardent 2,4" on kohtuullisen kokoinen ja kestävän oloinen mutta taitaa olla.
    Vähän jännittää noi Maxxiksen kumekset kun eivät kai ole virallisia tubeless readyjä (en ole ikinä kyllä laitellut niitä vanteille). Stanin FLow - kiekot mulla on siis kyllä teipattuna tubeless kuntoon (vai miten se nyt kuuluukaan sanoa )

  5. #275
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Onko hanssissa ton pacestarin ja trailstarin välillä huomattavaakin rullauseroa.
    En tiedä kuinka paljon paremmin rullaa jos lainkaan mutta itellä on trailstar edessä ja pacestar takana eikä omasta mielestä tuo eteneminen koskaan hirveen tuskaselta ole tuntunut jos vertaa esim ardentteihin.. Sormineen kun noita nappuloita hiplailee niin on tuo pacestar huomattavasti kovempaa seosta ..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #276
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Onko hanssissa ton pacestarin ja trailstarin välillä huomattavaakin rullauseroa.
    Kovemmalla pinnalla on kyllä selvä ero. Viime syksyn ajoin tarilstarit molemmissa päissä ja eteneminen todella tahmaista. Nyt on takana pacestar hanssi ja kyllä se selvästi paremmin kulkee. Molemmat tosin 29 koossa. Pehmeässä maastossa, jossa pito tulee lähinnä kuviosta ei varmaan ole suurta eroa.

  7. #277
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki, Kurkimäki
    Viestit
    387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Niin ja Fat Albertit on paskoja.
    Miksi? TLR vai UST -mallit?
    ex. OldBeard

  8. #278
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeikkiO Katso viesti
    Miksi? TLR vai UST -mallit?
    Noita en oo ajanut, mutta normi triplenanot on kaikissa oloissa tasaisen surkeet. Ei rullaa, muttei kyllä pidäkään. Vähän samat oireet siis ku Nobby Niceissä, mutta ei aivan yhtä pahana. Litkutus kyllä onnistuu UST-kehille
    Mud, sweat and beers.

  9. #279
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Fat albertissa on vähä nihkee kanttipito kosteella ja irtonaisessa maastossa. Lenkkirenkaana ihan ok

  10. #280

    Nyky enduroon renkaat

    TransProvencen turistirenkaista.. Otin tuossa Spessun Butcher Control 2bliss 2.3:sen eteen testiin, edullinen se oli ainakin Joku taisi sitä kehuakin tuolla aikaisemmin. Ilmatilavuus on siinä mukavuusrajoilla ja ei se ainakaan tahmaa maahan kiinni. Onko tuosta renkaasta muilla kokemuksia ?

    Itse herra TransProvence Ash Smith ajelee WTB:n kumeilla: Edessä Vigilante 2.3 ja takana Bronson 2.3
    AinaVanteilla muokkasi tätä : 22.05.2013 at 00.09

  11. #281
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    No niin. Ranskalainen insinööri on päättänyt, ettei Commencalin Meta AM 29er:iin mahdu kunnon renkaat. Messilän treeneissä posahti kahdella barilla ollu litkutettu 2.25 Ardentti kyljestä ja foorumeilta sain hädässä metsästettyä 2.35-paksuisen Hans Dampfin, jota jouduin kuitenkin veistelemään, että mahtui takahaarukkaan pyörimään.

    Mitähän järkeviä takarenkaita ois ehdottaa? Mistään ei tunnu exo-versiota kaksysäriin löytyvän pikku-Ardentista ja sitte taas suurin osa tarpeeks kapeista renkaista on liian kapeita tai sit jotain epäilyttäviä xc-lärpäkkeitä. Mitähän esim. WTB Wolverine tai Bronson 2.2 takarenkaana? Nobby Nic lienee 2.35:na samaa kokoluokkaa ku Hanssi ja ainaki vanhoissa Niceissä oli aika surkee vetopito, kun lenkeillä tulee ylämäkiäkin ajettua..

    Harmittava homma, kun runko tuntuu muuten tosi hyvältä, mut renkaiden kanssa joutunee koon, paineiden ja nappuloiden silpomisen kanssa jonkinlaiseen kompromissiin tyytymään..

  12. #282
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    No niin. Ranskalainen insinööri on päättänyt, ettei Commencalin Meta AM 29er:iin mahdu kunnon renkaat. Messilän treeneissä posahti kahdella barilla ollu litkutettu 2.25 Ardentti kyljestä ja foorumeilta sain hädässä metsästettyä 2.35-paksuisen Hans Dampfin, jota jouduin kuitenkin veistelemään, että mahtui takahaarukkaan pyörimään.

    Mitähän järkeviä takarenkaita ois ehdottaa? Mistään ei tunnu exo-versiota kaksysäriin löytyvän pikku-Ardentista ja sitte taas suurin osa tarpeeks kapeista renkaista on liian kapeita tai sit jotain epäilyttäviä xc-lärpäkkeitä. Mitähän esim. WTB Wolverine tai Bronson 2.2 takarenkaana? Nobby Nic lienee 2.35:na samaa kokoluokkaa ku Hanssi ja ainaki vanhoissa Niceissä oli aika surkee vetopito, kun lenkeillä tulee ylämäkiäkin ajettua..

    Harmittava homma, kun runko tuntuu muuten tosi hyvältä, mut renkaiden kanssa joutunee koon, paineiden ja nappuloiden silpomisen kanssa jonkinlaiseen kompromissiin tyytymään..
    Mahtuisko toi uusi Maxxis 2.35 Ikon sinne taakse pyörimään? Siinä ei ole niin leveetä sivunappulaa, vai loppuko tila korkeuden kanssa kesken?

  13. #283
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Hanssissa mahtu keskinappulat ja sivunappulat pyörimään. Siinä välissä olevia joutu leikkelemään, se chainstay tekee vetopuolella semmosen typerän kulman. Kenties jostain sais Ardentin Lustina, tai ehkä annan sille 2.25" Pacestar Nicille mahdollisuuden..

    Toisaalta ei toi Hanssikaan nyt mitenkää huono ollu vaikka vähä nappuloita onki pienennetty, mut vähä se viel hankaa runkoa ja itseäni häiritsee asia.

  14. #284
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Minä tilasin maxxis larsen tt 2.35 takarenkaaks kuiville kesäkeleille jos se vaikka rullais hyvin. Edessä pyörii spessun butcher.
    Itsellä ei mitään kokemusta renkaasta mutta kohtahan se nähdään. Toivottavasti se on helppo litkuttaa.

    Tällänenhttp://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=78374
    - Fear is a mindkiller -


  15. #285
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Onks kenestäkään muusta alkanut tuntua, että Ardent 2.4:n sivunappulat on liian heppoiset ja taittuu pois alta? Nyt kun vaihtoi taakse jousi-iskarin ja perä pysyy maassa kuin liimattuna, niin on tullut fiilis, että takarengas on alkanut luistaa mutkissa em. syystä.

  16. #286
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Onks kenestäkään muusta alkanut tuntua, että Ardent 2.4:n sivunappulat on liian heppoiset ja taittuu pois alta? Nyt kun vaihtoi taakse jousi-iskarin ja perä pysyy maassa kuin liimattuna, niin on tullut fiilis, että takarengas on alkanut luistaa mutkissa em. syystä.
    Ei ole ensikäden kokemusta, mutta en ole ardenttia laittanut omiin kiekkoihin juuri tuosta syystä että (etenkin reuna) nappulat tuntuvat aika heppoisilta. Mutta tää on ihan spekulointia eikä pohjaudu mihinkään muuhun kuin sormitunnusteluun.

  17. #287
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Minä tilasin maxxis larsen tt 2.35 takarenkaaks kuiville kesäkeleille jos se vaikka rullais hyvin.
    Kestääkö noissa kyljet? Ei sattunut silmään noista jotain EXO-versiota tjsp.


  18. #288
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Kestääkö noissa kyljet? Ei sattunut silmään noista jotain EXO-versiota tjsp.
    On niistä olemassa "enska approved" versioita. Silmä käteen
    Mud, sweat and beers.

  19. #289
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    mitäs suosittelisitte märille kallioille eteen ja taakse, 26:seen? Rullaavuus tietty plussaa, kun mäet pitää polkea ylös myös...

    Kiitos ja kumarrus!

  20. #290
    Onko kellään parempaa tietoa, mistä tällä hetkellä saisi 26" Ardent 2.4 EXO:ja, max. viikon toimitusajalla? Laajavuoren enskat lähestyvät ja nykyiset kumit riekaleina.

  21. #291
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A_Telkkä Katso viesti
    Onko kellään parempaa tietoa, mistä tällä hetkellä saisi 26" Ardent 2.4 EXO:ja, max. viikon toimitusajalla? Laajavuoren enskat lähestyvät ja nykyiset kumit riekaleina.
    2.6 tuumaset on ainakin ulosheittohinnoissa hi5bikes... 79,- egen rengas 29,-.

  22. #292
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Kestääkö noissa kyljet? Ei sattunut silmään noista jotain EXO-versiota tjsp.
    Rullaa ainakin pirun hyvin ja iso ilmatila. Pidosta ei tiedä kun yks lenkki takana ja näin rutikuivalla kovalla alustalla pitää melkein mikä vaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    On niistä olemassa "enska approved" versioita. Silmä käteen
    Mulla on toi viimeinen ja vaaka pysähty lukemiin 595g eli alle maxxixsen ilmoittaman. Kovin teräviin kiviin ei varmaan passaa ajaa.
    Onneks kivetkin on täällä savossa ympäripyöreitä.
    syklopaatti muokkasi tätä : 03.06.2013 at 19.48
    - Fear is a mindkiller -


  23. #293
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    mitäs suosittelisitte märille kallioille eteen ja taakse, 26:seen? Rullaavuus tietty plussaa, kun mäet pitää polkea ylös myös...

    Kiitos ja kumarrus!
    Riippuu paljon minkätyyppiseen ajoon, mutta jos otsikon mukaiseen käyttöön niin itse oon tykästyny Contin Black Chili seoksellisiin renkaisiin(joo Black chili seos on eri riippuen mallista), tuntuvat pitävän varsin loogisesti hyvin erilaisissa olosuhteissa. Ehkä all time favourite takarengas on 2.2" UST Rubber queeni, eteen sitten Baron 2.3" UST tai rubber queeniä sinnekkin. Kesäolosuhteissa myös EXO Minion DHF SuperTacky seoksella on vaikuttanut hyvältä kaikkialla muualla paitsi mudassa. EXO Ardent on myös hyväksi todettu, joskin omat kokemukset pidosta märällä kalliolla ajelemisessa on vähän rajalliset tällä...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  24. #294
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Rullaa ainakin pirun hyvin ja iso ilmatila. Pidosta ei tiedä kun yks lenkki takana ja näin rutikuivalla kovalla alustalla pitää melkein mikä vaan.


    Mulla on toi viimeinen ja vaaka pysähty lukemiin 595g eli alle maxxixsen ilmoittaman. Kovin teräviin kiviin ei varmaan passaa ajaa.
    Onneks kivetkin on täällä savossa ympäripyöreitä.
    Mäkin oon kovasti miettinyt, että onko sellasta rullaavaa rengasta, joka oikeesti kestäisi kivikossakin Varmaan ainakin DH-versio tuosta renkaasta, mutta häviääkö kiihtyvyydessä jo niin paljon, ettei kannatta tuon painoinen rullaava rengas?

  25. #295
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Dual ply Larssenia on ainakin näkynyt tuolla isojen poikien isojen mäkien renkaana useastikkin, joten luulisi toimivan... En tiedä paljonko tuo paino sitten haittaa menemistä, kun ei oo itte hirveesti tullu dualply renkaalla ajettua, kun fysiikka on mallia "kuivan kesän orava" ja mitenkään erityisen raskaasti en muutenkaan ajele niin EXOilla ja normi (L)USTeilla on pärjännyt...

    Ite oon tykänny Crossmark LUSTista takarenkaana kuivalla kelillä tuolla kun mennään kovempaa, Vaasan olosuhteissa kaipaa vähän enemmän vetopitoa...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  26. #296
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    mitäs suosittelisitte märille kallioille eteen ja taakse, 26:seen? Rullaavuus tietty plussaa, kun mäet pitää polkea ylös myös...
    WTB Bronson.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  27. #297
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A_Telkkä Katso viesti
    Onko kellään parempaa tietoa, mistä tällä hetkellä saisi 26" Ardent 2.4 EXO:ja, max. viikon toimitusajalla?
    Dumdidum, jos kelpaa käytetty, muutamaan kertaan litkun paikkaama kumi niin kauniisti kysymällä löytyy yksi hintaan 0e. Nouto PK-seudulta tai toimitettuna Laajavuoreen 15.6.
    --

  28. #298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Dumdidum, jos kelpaa käytetty, muutamaan kertaan litkun paikkaama kumi niin kauniisti kysymällä löytyy yksi hintaan 0e. Nouto PK-seudulta tai toimitettuna Laajavuoreen 15.6.
    Kiitos tarjouksesta, katselen kuitenkin vielä uutta settiä kumekseja.

  29. #299
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Kestääkö noissa kyljet? Ei sattunut silmään noista jotain EXO-versiota tjsp.
    Ajoin Transvesubiennen tubeless-Larsen takakumina. Siellä oli reitillä terävää kiveä ja irtokiveä enemmän kuin suomessa yhteensä ja hyvin kestivät kyljetkin. Ja yllättävän hyvin toimivat mutkissa/kaarteissa. En oo vielä kyl hokannu et toi tiivis nappulakuvio ois suomessa erityisen hyödyllinen kun täällä tosiaan kivet ovat enimmäkseen pyöreitä. Ylämäessä huono pito mut sitähän ei suomen enskakisoissa oo joten sil ei ookaan niin väliä.

    Ja sit viel osittain OT:ta... tost näkee vähä millasta settiä siel oli, hauskin ikinä ajamani pätkä näkyy tokassa pätkässä kohdassa 3min44sek, ei paljoa kannattanu ajaa mutkasta ulos
    https://www.youtube.com/watch?v=vdbOpvk7cmo
    https://www.youtube.com/watch?v=w8K-q_JTFXk


  30. #300
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    No en mä Larsenia oikeastaan Suomeen kattelekaan, pitäis näet ajella kuun lopussa viikko Bormiossa ja sitten retkeily-Trans Alp-ajo siihen päälle. Tulee kumminkin useita satoja kilsoja ajoa yhteensä ja nousuakin varmaan 20000m vertikaalia, niin laiskuuttani ajattelin päästä tommosella kumilla hiukan helpommalla.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •