ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 14 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 2719

Aihe: Ketjujen voitelu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Ja valitsen tuon öljyn joka ei kerää moskaa, kumpi sitten onkaan kyseessä . Suosituksia ?
    Oma valintani on myöskin tuo eli kuivan kelin öljy. Joutuu sadekelillä aika tiuhaan lisäämään, mutta se nyt ei ole iso homma. Itse suosittelen kanssa noita syklopaatin linkkaamia tekeleitä. Tuota kuivien kelien tavaraa siis käytän itse tällä hetkellä. Prismasta joskus ostin mukamas tarkoitukseen tehdyn ketjuöljyn ja voi elämä sitä sotkua, kun se keräsi kaiken mahdollisen mukaansa. Noi Muc-offin tuotteen on saatavilla kyllä aika monesta pyöräliikkeestä.

Onkos se sitten niin että jos on noilla Dry öljyillä käsitelly pyörän, niin sitten jos lähtee vesisateessa lenkille, kannattaa laittaa tollanen Wet öljy siihen päälle ?

Ja eikös noihin vaijereihin laiteta aina tuota wet öljyä ?
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Voi se jonkin verran auttaa, jos öljyt ovat riittävän samantyyppisiä ja sekoittuvat keskenään. Parhaiten uusi öljy toimii kuitenkin ainoastaan siten, että poistaa ensin sen alkuperäisen esim. tuolla wd-40:llä tai saippuavedellä ja sitten laittaa uuden öljyn pintaan.

Itse laitan vaijereihin tuota samaa dry lubea, kun sitä nyt sattuu olemaan. Vaijereissa varmaan aika minimaalinen ero siinä, että kumpaa käyttää.

Muccarin öljyt on hyviä. Tosin Wet-lube kyllä kerää oravaa pienemmät partikkelit ketjuun jos laittaa liikaa ja ei pyyhi ylimääräsiä pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Muccarin öljyt on hyviä. Tosin Wet-lube kyllä kerää oravaa pienemmät partikkelit ketjuun jos laittaa liikaa ja ei pyyhi ylimääräsiä pois.

Mistäs saa ?
    Onko tästä kokemuksia ? http://www.bike-discount.de/shop/k98...be-100-ml.html

Juuri äsken linkkasi syklopaatti sulle niitä. Bike-discountissa on myös. Merkki siis Muc-Off.

Onkos porukalla kokemuksia Chain L:stä? Itse tilasin tuota Veloshopista kun ainakin maailmalla moni on tuota kehunut. Kyseessä siis jähmeä wet lube, aikalailla peräöljyn kaltainen koostumus. Wet lubena sotkee tietty jonkun verran, mutta jo malttaa pyyhkiä isoimmat pois rätillä ja aika ajoin puhdistaa ketjua rätillä, ei loputulos ole huono.Voitelun kesto ja varsinkin toimivuus on sen sijaan mielestäni loistava. Tuntuu hiljentävän hyvin tuon voimansiirron.

IncBuff Guest
    Tuota Muc-Offin wet lubea ei kyllä kannata kesäkeleillä harkitakaan. Sohjokeleillä toimii hyvin.

Re: Ketjujen voitelu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tuota Muc-Offin wet lubea ei kyllä kannata kesäkeleillä harkitakaan. Sohjokeleillä toimii hyvin.
    Hyvin toimii kunhan pyyhkii ylimääräiset kunnolla pois. Ennemmin käytän tuota kuin noita jotka häviää ketjusta jo lenkin puolivälissä. Siistinä on ketju pysynyt.

Käytätkö kolistelija tota muccarin märkää siis myös kuivalla kelillä? Millaisessa maastossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Käytätkö kolistelija tota muccarin märkää siis myös kuivalla kelillä? Millaisessa maastossa?
    Eilen ajoin tuon Rajamäen maran. Fillari on paksun pölykerroksen peitossa kun oli aika paljon löysää hiekkaa. Hyvin on ketju selvinnyt eikä rahise.

Ketju pitää vaan pyyhkiä kunnolla puhtaaksi rasvauksen jälkeen. Toki rasvauskin on hyvä tehdä huolellisesti tippa kerrallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Hyvin toimii kunhan pyyhkii ylimääräiset kunnolla pois. Ennemmin käytän tuota kuin noita jotka häviää ketjusta jo lenkin puolivälissä. Siistinä on ketju pysynyt.
    Kumpaa nyt uskoisi ??

Onkos nää Bilteman tuotteet ihan kuraa ? http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...eluaine-36692/

Kumpaa nyt uskoisi ??
    Usko molempia ja osta kahdenlaista ainetta. Eiköhän molemmille käyttöä löydy.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Varmasti toimii, en minä sillä, mutta tuo Dry Lubekin toimii kesäkelillä hyvin eikä ole niin tarkkaa jos pikkasen jää ylimääräistä ketjuihin.

Maantievehkeisiin laittaisin ihan tuota Dry Lubea. Sitä tuskin uitetaan jatkuvasti jossain kuralammikossa.

Maantievehkeisiin laittaisin ihan tuota Dry Lubea. Sitä tuskin uitetaan jatkuvasti jossain kuralammikossa.
    Jännä, itse ajattelen juuri niin päin, että maantievehkeeseen voisi samantien laittaa wet lubea, kun sillä ei missään likaisissa olosuhteissa ajetakaan.

Täytyy kyllä varmaan itsekin kokeilla tuota wet lubea ja todeta, että kuinka paljon enemmän se sitä likaa kerää. Voitelen muutenkin ketjut niin, että annan öljyn yleensä imeytyä useamman tunnin ja sen jälkeen pyyhkii kaiken pois mikä irtoaa.

Laitetaanpas nyt tämä pinkbiken linkki tänne, koska siellä kerrotaan aika paljon erilaisia aiheeseen liittyviä faktoja: http://www.pinkbike.com/news/technic...lube-2010.html.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Jännä, itse ajattelen juuri niin päin, että maantievehkeeseen voisi samantien laittaa wet lubea, kun sillä ei missään likaisissa olosuhteissa ajetakaan.
    Ketjujen kannalta pahin on hiekka ja sitä nousee maantiellä kostealla kelillä tiestä ihan riittävästi eturenkaasta suoraan ketjuihin. Muta, savi jne. mitä maastossa lentää ei tartu muutenkaan niin herkästi ketjuihin kuin pieni rakeinen hiekka.

Onkos nää Bilteman tuotteet ihan kuraa ? http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...eluaine-36692/
    Minä olen kokenyt sen ihan hyväksi.
    Aikaisemmin käytin vahaa. Nykyisin tärkeintä on, että ketju on puhdas ja siinä on yleensä jotain voiteluainetta. Maastopyörän ketju tulee pestä usein. Muuten se ei kestä, siis joka lenkin jälkeen. Maantiellä pesuväli riippuu kelistä ja lenkin pituudesta, mutta kyllä enintään joka 200 kilometriä aiheuttaa pesun.
    Jos et aja et voi ottaa!

^ Mitäs kokemuksellasi sanot Hannu, käytätkö tällaista ? > http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...upesuri-27042/

Btw kysyisin tähän väliin onko kukaan kuullut juttua että ostamalla 3 samanlaista ketjua ja vaihtamalla niitä tietyin välein saisi vaihteiston osien ikää pidennettyä. Älkää kysykö mihin perustuu. Onko jollakin tietoa vaihteiston säästämisen konstailusta.

On kuullut. Se perustuu siihen, että kuluneet ketjut kuluttavat rattaita, mutta kulumattomat eivät. Se ei kuulu tähän säikeeseen. Käytä hakua.

Vaihteiston säätämisen konstailustakin on monella tietoa. Sekään ei kuulu tähän säikeeseen. Käytä hakua.

Nyt jokainen voi paljastaa internet-käytöksensä jatkamalla näistä aiheista.

Olen varmaan huono etsimään mutta en löydä nimenomaan tästä 3 ketjun jutusta mitään. Ymmärrän toki että kulunut ketju kuluttaa rattaita mutta silloinhan sama hyöty hoituisi kai sillä että vaihtaa ketjua usein aina uuteen. Tämä kun toimii niin että kolmea ketjua kierrätetään. Jos löydät itse tästä aiheesta niin kiitos linkistä.

Kumpaa nyt uskoisi ??

muccarin Dry lube lähtee vesikelillä nopeasti pois, saattaa alkaa narista ketju kuivuuttaan kesken lenkkiä.

Kuten aiemmin sanottu, wet lube ketjuihin muutama tunti/edelleisenä päivänä ketjuihin ja rätillä jynssää liiat pois.

Mulla on hyllyssä molempia.

Lue tuo, äläkä enää sen jälkeen tule väärään topiciin, vaan mene google-kurssille.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ujen-venyminen

Mitä itse asiaan tulee, niin mulla eilen marttakisoissa Mucoffin Drylubella voideltu ketju todellakin alkoi narista, ja vähän toimintakin tuntui heikkenevän 50 km jälkeen. Puhtaana se kyllä pysyi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    muccarin Dry lube lähtee vesikelillä nopeasti pois, saattaa alkaa narista ketju kuivuuttaan kesken lenkkiä.

Kuten aiemmin sanottu, wet lube ketjuihin muutama tunti/edelleisenä päivänä ketjuihin ja rätillä jynssää liiat pois.

Mulla on hyllyssä molempia.
    Sama täällä. Molempia tarvitaan.

Pedrosin tuotteet on kans ollut hyviä. Käytin ennen, kun yläfemmasta vielä sai niitä.
    http://pedros.com/products/clean-and-lube/lubricants-and-grease/
    - Fear is a mindkiller -

^ Mitäs kokemuksellasi sanot Hannu, käytätkö tällaista ? > http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...upesuri-27042/
    Joo viime kesänä ostin ja olen hyväksi havainnut vaikka aikasemmin olin astianpesuharjalinjalla. Nyt tulee todella usein pestyä ketjut kun se on helppoa.
    Pesuaineena on melkein raakaa Pinelineä, ehkä puolet vettä.

Biltsusta ostin myös pyöränpesusetin, jossa on hyvä väline rattaiden välien pesuun. Se löytyy mottoripyöräosastolta.
    Jos et aja et voi ottaa!

^ Kiitos Hannulle. Kyseiset tuotteet hankittu.
    Onkos tämä muuten enemmän Wet vai Dry lubea ? http://www.wiggle.co.uk/muc-off-c3-ceramic-lube-120ml/

^ Kiitos Hannulle. Kyseiset tuotteet hankittu.
    Onkos tämä muuten enemmän Wet vai Dry lubea ? http://www.wiggle.co.uk/muc-off-c3-ceramic-lube-120ml/
    Näinhän tuolla linkissä sanotaan:
    The C3 lube creates a ceramic coating giving incredible durability and long distance performance that provides ultra low friction for ultimate drive train efficiency. It contains Boron Nitride and Fluoropolymers for high performance and has waterproof qualities excelling in wet conditions
    Eli käy märälle kelillekin. Minä en usko, että tuo on sitä Biltsun voiteluainetta parempaa. Ei se mulla ole mihinkään sateella kadonnut. Biltsussa on ollut kahdenlaista voiteluainetta ja se kalliimpi on mielestäni märkävoituluainetta.
    Näin sitä kuvataan ja on mulla märkää kestänyt:

Synteettinen voiteluaine

Jonka viskositeetti on korkea ja kitkakerroin alhainen, joten sen suojavaikutus säilyy kaikissa ajateltavissa pyöräily- ja sääoloissa. Polyeetteri ja molybdeeni takaavat öljyn erinomaisen tarttuvuuden metalliin ja vähentävät ruostumista ja kulumista. Ei valu ja suojaa lialta, se kestää hyvin vettä ja toimii -10 °C – +40 °C:n lämpötiloissa. Sopii esim. ketjujen, kampien ja vaijerien voiteluun. 75 ml.
    hannupulkkinen muokkasi tätä : 14.05.2013 at 12.56
    Jos et aja et voi ottaa!

^ Jälleen gentlemannin vastaus... lisää tällaista foorumille

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •