Joh. No ei muuta, kuin 29eria tilaamaan.![]()
Joh. No ei muuta, kuin 29eria tilaamaan.![]()
Antaa olettaa, mutta ei oleta antaa...
No mitä helvettiä. Aika suurella rodennäköisyydellä yksi koko puljun ja radonin myydyimpiä tsykkeleitä. Eikä ne nyt tämmötteen hassun sesonkiajan olis viittiny pitää niitä vielä tuontannossa? Kohta on varmaan sitten 29" racetkin menny... Millonkohan sitä kannattais odottaa että tulee 2014 mallit? Vissiin joskus kesän jälkeen tietysti! Nyt sapettaa kun tarvis hyvän pyörän eikä tosta tolla hinnalla saa kyllä lähellekkään saman tasosta...
Runkojen toimitusaika Taiwanista on yleensä vähintään puoli vuotta. Kunkin mallin tuotantomäärät on arvattu etukäteen joskus kauan sitten ja kun ne loppuu, niin lisää on vaikea saada mistään nopealla toimitusajalla. Tämä on halvan sarjatuotannon varjopuoli. Seuraavat on sitten 2014 malleja.
Hei!
Olen aloitteleva näissä asioissa ja olin jo tilaamassa Radonin ZR team 7.0 bike-discountista. Pyörän koko 20'', mutta niinkin tärkeä asia kuin väri alkoi ärsyttää, tuo valkoinen siis.Sitten löytyi mustana tämä http://www.bike-discount.de/shop/k12...0.html?mfid=52 eli 29 race. Onko tämä race nyt sitten kovin etukenoinen? Tuon 7.0 jutut siitä, että se on ehkä hieman ajoystävällisemmässä asennossa. JA sitten vielä tämä 26'' vs 29''... Ei tämä pyörän osto nyt sitten niin helppoa ollutkaan. :l Eli aloittelijalle, joka tulee ajamaan myös paljon asfaltilla niin tuo aiemmin linkattu vai tämä: http://www.bike-discount.de/shop/a78...?baid=10784930. Olisin kiitollinen jos tulisi jotain valaisua aiheeseen, kova pyöräkuume on joten pitäis päästä tilaamaan.
Päivitetty: Jahas, ei ollut tuosta racesta 20'', eli team 7.0 lähtee tilaukseen.
Foggy muokkasi tätä : 02.05.2013 at 14.06
http://www.bike-discount.de/shop/kS1...e-150-9-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k18...de-150-e1.html
Onko tuossa E1-mallin osaluettelossa jotain sellasta mistä +300e kannattais ehdottomasti maksaa?
Ite maksaisin tuon +300e jo pelkästään tuosta väristäMielestäni tosi kauheita nuo Radonin karkkivärit.
E1 on itellä vähän niin kuin ostoslistalla. Saa nähä missä välissä pystyy laittaa tilaukseen.
Ysistä on myös lähes kokomusta malli saatavissa, joten ei voi ihan värin piikkiin koko hintaeroa laittaa![]()
Jos itelle olisin valikoimassa niin ottaisin tuon E1 jo tukevamman/loivemman keulan takia mitä kyllä arvostaa alamäkeen ajettaessa.. tosin E1 painaa speksien mukaan yli puol kiloa enemmän joka varmaan tulee osaksi tuosta 34 foxista jos tuota painoa "pelkää" .. riippuu tietenkin ajosta täysin kaipaako sitä järeempää keulaa..
The end of the road is just the beginning...
Tykkään nykyään värikkäistä pyöristä, esim. tämä olisi kiva tilata vain värin nähdäkseen (väri: Huomiovihreä):
http://www.bike-discount.de/shop/k18...-team-6-0.html
Lastenhuoneen seinä maalattiin lähes samalla värillä ja siitä se ihastus lähti![]()
Jani R. muokkasi tätä : 05.05.2013 at 11.49
Radon ZR Race 6.0 näyttäisi olevan Daily Dealina sopuhintaan 899e (norm. 999e):
http://www.bike-discount.de/shop/a78...0.html?mfid=52
Olin jo melkeinpä päätynyt Race 29er 6.1 -malliin, mutta täytyy tuo laittaa vielä mietintään..
Mulla on tommonen vihreä 29er Radon ja luonnossa toi väri on oikein mukava, oon alkanut tosissaan tykkäämään siitä. Maantiepyörään en kyllä välttämättä ton väristä ottaisi, mutta mielestäni sopii hyvin maasturiin.
Kumpi noista, race 6.0 vai race 29er 6.1? Taidan tarjouksesta huolimatta päätyä 29er 6.1 -malliin kun koeajolla 29 tuntui omaan ajoon paremmalta.
Polkimiksi olen ajatellut näitä: http://www.bike-discount.de/shop/k41...s-pd-m324.html
Käyttö olisi sekä lukkokengillä että tavallisilla kengillä. Muitakin vaihtoehtoja saa esittää jos suurinpiirtein samassa hintaluokassa löytyy parempia vaihtoehtoja.
Oon jonkin aikaa funtsinut täpärin hankkimista. Oon aina ajanut jäykkäperäsellä. Myös ehkä sen takia että painan 120kg. Olen katsellut Radonin pyöriä mielenkiinnolla, mutta kysymykseni kuuluukin; Kestääkö tämmönen 120kg miehen alla? Lähinnä takajousi. Ajan lähinnä poluilla ja meno EI päätä huimaa...
http://www.bike-discount.de/shop/k18...0.html?mfid=52
puhtaasti kuvan perusteella sanottuna en näe mitään syytä miksei kestäisi. Mutta eikös tuo ole 26 tuumaisilla renkailla. oletko varma, että 26 tuumainen on oikea valinta. Painava hyötyy eniten isommasta rengaskoosta.Alkujaan tämän lähetti Ettan;2019591kysymykseni kuuluukin; Kestääkö tämmönen 120kg miehen alla? Lähinnä takajousi. Ajan lähinnä poluilla ja meno EI päätä huimaa...
[url
Tilasin, tai siis vaimo tilasi mulle tommoisen ihka ensimmäisen 29" kiekoilla olevan maasturin synttärilahjaksi, en tiedä oliko tuote loppu kun tehtiin tilaus, koska pyörien listalla tuote oli loppu mutta ostoskorissa pyörä oli, no joka tapauksessa tilaus meni läpi. Kauanko muilla on kestännyt kun pyörä on saapunnut kotiin?
http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a78476/zr-race-29er-7-0.html
^ Ei nyt just oo, sun on vaan luotettava mun sanaani. Mutta kyllä se väri mukavasti erottuu joukosta tuolla ajaessa, luulenpa muutenkin, että kirkkaat värit on tulossa muotiin...
Tilasin tuossa jo Canyonin Grand Canyon AL 8.0:n, mutta sivujen mukaan tuo tulisi vasta 2kk päästä, joten bongasin Raadon Black Sin 6.0:n tarjouksesta ja pitihän tuohon tarttua, kun löytyy suoraan hyllystä. Tosiaan hinta on tällä hetkellä 1449. On kyllä hinta kohdillaan nyt. Hieman nuo Elixir 3:t epäilyttää, kun Canyonissa ja ZR Raceissa olisi Formulat. Mutta eiköhän siihen saa tarvittaessa paremmat vaihdettua ilman suurempaa tappiota![]()
Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.
Tagesangebot 1299 egeä. Ei paha hinta hyvästä täpäristä.
http://www.bike-discount.de/shop/a78...e-125-7-0.html
Näin uutena ja tyytyväisenä ZR Race 6.0 omistajana kiinnostaisi tietää mitä palikoita tuossa kannattaisi näin alkuun lähteä parantamaan? :P Sinänsä minkään toiminnan suhteen ei ole valittamista mutta pieni päivittelyn himo on silti nostanut otsaansa. Jarrujen kohdalla pieni lisätuntuma ja tarkkuus voisi olla ainakin mukavaa. Avid Elixir 1 tuntuvat vähän pehmoisilta vaikkei jarrutehon / ilmauksen suhteen olekaan sinänsä ongelmaa.
Painon säästö ei ole tavoitteena mutta saako oikeasti tuntuvaa hyötyä esimerkiksi etuvaihtajan päivittämisestä slx -> xt? Tai vaihtajien päivittelyä slx -> xt? Entäpä jarrujen suhteen, jos heivaisin Avidit pois ja hankkisin tilalle xt jarrut olisiko tuntuma mainittavasti parempi?
Hiilikuituun tai XTR:ään ei vielä lähetä.
Näyttää pyöräily olevan myös niitä harrastuksia joissa ennemmin tai myöhemmin alkaa lähtemään homma lapasesta. Kyseessä siis aloitteleva kuski joka ajelee keskuspuiston hiekkateitä & helppoja polkuja.
Jos jarrupäivitystä haikailee niin milteipä mikä tahansa, kunhan ei avid/magura on harppaus parempaa kohti. Shimanon SLX-jarruttimet ovat jo todella tehokkaat+halvat, mutta ne tuntuu olevan aika äkkinäiset. Formulalta taasen jarru kuin jarru on askel autuuteen, mutta niissä on hintalappu hieman suolaisempi
.
Vaihteiston osalta nyt on vähän epäselvä kun sivuilla mainitaan et pyörässä olisi XT-etuvaihtaja. Mutta mikäli sinulla on vastaavanlainen SLX-etuvaihtaja kuin itselläni, jossa vaihtajan palauttava jousimekanismi on suojaamaton niin suosittelen päivittämään mikäli yhtään kuraisemmassa maastossa meinaat ajella. Kerran pari kävi niin, että sopivan kokoinen soranjyvä meni vaihtajamekanismin väliin ja se esti vaihtajan käytön totaalisesti ja soran irroittaminen oli kaikenlisäksi erittäin työlästä. XT-versiossa tämä mekanismi oli suojattu simppelillä kovamuovisuojalla. En tiedä mitenkä nykyisissä homma on hoidettu, mutta tarkista asia. Ja mitä nyt SLX- ja XT-vaihtajilla on tullut ajettua ja pähkäilet jomman kumman ostoa niin osta XT. Niissä vaadittava liike vaihtamiseen on todella pieni+tarkka ja jotain ei-niin-olennaisia lisäominaisuuksia saattaa myöskin olla ja tämä oli vs SLX-vaihtimet joissa vivun liike on melko pitkä.
Esimerkiksi hissitolppa saattaisi tuoda lisää mahdollisuuksia ajoon. Myös keulan pikalinkun vaihtaminen pulttiakseliin voisi tuoda lisää tarkkuutta ohjaukseen.
Vaihtajien päivittämisellä ei ainakaan mielestäni saavuteta mitään huomattavaa parannusta. Ehkä sitten kun voimansiirto on kulunut loppuun, niin voi ostaa parempaa tilalle.Painon säästö ei ole tavoitteena mutta saako oikeasti tuntuvaa hyötyä esimerkiksi etuvaihtajan päivittämisestä slx -> xt? Tai vaihtajien päivittelyä slx -> xt? Entäpä jarrujen suhteen, jos heivaisin Avidit pois ja hankkisin tilalle xt jarrut olisiko tuntuma mainittavasti parempi?
Jarruista minäkin voin kehua Formuloita ja Shimpan uutta XT:tä, mutta en ole päässyt ikinä Avideista nauttimaan joten vähän vaikea verrata tarkemmin.
Jos shimpan osasarjassa pysyisi niin onkohan tarvetta hankkia muuta pakettiin:
XT-jarrut eteen/taakse: http://www.bike-discount.de/shop/k49...785-black.html
Adapteri eteen (levy on 180mm): http://www.bike-discount.de/shop/k61...t.html?mfid=43
Adapteri taakse (levy on 160mm): http://www.bike-discount.de/shop/k61...t.html?mfid=43
Ja onkohan tarvetta päivittää samalla levyjä mahdollisten paksuuserojen takia? Ilmeisesti Avidin levyt saattavat olla hitusen leveämmät kuin shimpan?
Jos tuo on sellainen kombo joka ei yhteen käy niin käytännössä varmaan XT:n levyt:http://www.bike-discount.de/shop/k61...m.html?mfid=43
Nuo osat näyttävät olevan tuota 2012 mallistoa, liekkö kummoinen ero tuohon uudempaan 2013 versioon?
Huomenna olisi melkoiset kulutusjuhlat kun Bonnin megastore avaa ovensa. Toivottavasti samat alennukset saisi nettikaupasta.
Ok, mutta event-sivulla lukee Die Mega-Veranstaltung: Angebote online!!!!
Itse harkitsen myöskin XT:n jarruja Elixir 3:n tilalle, vaikkei Black Sin 6.0 ole vielä edes saksasta lähtenyt. Vielä saisi samaan pakettiin. Hieman olen noiden adapterien kanssa pihalla, mutta eikös tuossa sunkin Radonissa ole takana post mount? Eikös tuo sun adapteri ole IS2000:lle? Kuvien perusteella näyttää vaan post mountilta, niin kun black sinissä. Voin olla väärässäkin. Piti ihan bd:lle lähettää kysymys, että mimmosta adapteria sitä tarvitaan.
Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.
Kirjanmerkit