Alkujaan tämän lähetti
MatkaajaHemmo
Muistaakseni moni on sanonut sitä että spriikeittimellä on hankala kokata mitään tavallista ruokaa koska ei saa paistettua tasaisesti kun liekki ei tietenkään jakaudu (keskeltä palaa, reunoilta kylmä...).
Miten lihan paistaminen onnistuisi spriikeittimellä? Riittääkö lämpötila? Kaupoista ostettavat tuotteet on siitä hankalia että niitä ei välttämättä saa tarpeeksi pieninä annoksina yhdelle hengelle minkä takia osa ruuasta saattaa ehtiä pilaantumaan.
Mikä ihme siinä on, että pyöräreissulla pitää kiusata itseään spriikeittimen käytöllä? Itse ostin omaan Trangiaan heti kerralla Primuksen valmistaman kaasupolttimen, kun ei se muutaman gramman lisäpaino tunnu missään kun tavara on peräkärryssä tai laukuissa. Eikä siinä oikeastaan säästä edes painossa kun polttoaine pitää kuitenkin olla jossakin paremmassa astiassa kuin alkuperäisessä Sinol-pullossa. Jos ei osta mitään megakokoista kaasupulloa niin painossa ei tule takkiin oikeastaan yhtään.
Itse olen laittanut reissulla ruokaa siten, että lounas on jotakin "lisää vettä"-tyylistä valmisruokaa ja päivällinen sitten syödään päivän etapin päätteeksi ja ihan kunnollista ruokaa. Tämä tietysti vaatii, että jossakin kohtaa pitää päästä käymään kaupassa ja ostaa ruokatarvikkeita. Reissussa on ollut tähän mennessä vähintään kaksi henkeä, joten lihaa löytyy sopivissa pakkauksissa päivällistä varten vaikka kaupassa ei oikeaa lihatiskiä olisikaan (niin kuin yleensä ei nykyään ole).
Edit: pienempien lihapalojen ja jauhelihan paistaminen spriikeittimellä onnistuu kyllä, kun ne pystyy helposti levittämään pannun kuumempiin kohtiin.
lansive muokkasi tätä : 30.04.2013 at 13.37
Syy: Vastaus varsinaiseen kysymykseen
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Kirjanmerkit