HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 4 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1031

Aihe: Garmin Connect

Saako täällä Garmin Connectissa mitenkään jotain tehtyä reittiä (COURSE) kopioitua pohjaksi uudelle reitille? Meikä ei ole moista optiota löytänyt. Vaikka ottaa uudelleen nimeämisen, niin se tosiaan uudelleennimeää vain reitin, ei luo samalla uutta uudelle nimelle.

Täytyykö jotenkin Garminista ladata reitti uudelleen Connectiin jolloin se tulee uudeksi reitiksi vai toimiiko tuokaan? En ole kokeillut moista koskaan joten voi olla että kyselen tyhmiä... Ja en "kerkeä" lukea vanhoja viestejä josko siellä olisi jo ratkaisu tähän joten kysyn siksi tässä ja nyt.

Onhan siellä se kynän kuva (edit this course) kun reitti on auki, sitten vaan hiirellä raahaamaan reittiä minne haluaa + save + send to device.

Ongelmana on se, että vanha ei jää eli se ei kopioi vaan muokkaa vanhaa... Itsekin kuvittelin saavani jotain aikaiseksi editoimalla ja uudelleen nimeämällä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Just kuten Fuuga sanoo, eli tottahan toki ediointi ja uudelleen nimeäminen onnistuu mainiosti, mutta ei siten, että originaali työllä ja tuskalla väännetty reitti jäisi myös sinne listoille.

On varsin iso homma klikkailla useampi sata km jotain tiettyjä pikkuteitä just oikealla tavalla. Helpompaa olisi jos olisi tapa jolla jo olemassaolevat sadat kilometrit saisi pidettyä pohjana ja siihen vain sit piirtelee pari saturaista päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Just kuten Fuuga sanoo, eli tottahan toki ediointi ja uudelleen nimeäminen onnistuu mainiosti, mutta ei siten, että originaali työllä ja tuskalla väännetty reitti jäisi myös sinne listoille.

On varsin iso homma klikkailla useampi sata km jotain tiettyjä pikkuteitä just oikealla tavalla. Helpompaa olisi jos olisi tapa jolla jo olemassaolevat sadat kilometrit saisi pidettyä pohjana ja siihen vain sit piirtelee pari saturaista päälle.
    Ite muistaakseni kiersin tän siten, että exporttasin sen reitin gpx:nä, sit importtaa sen harjoitukseksi, siitä luo uuden reitin jota lähtee editoimaan ja lopuksi pitää vielä poistaa se importattu "harjoitus". Tosi kätevää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Ite muistaakseni kiersin tän siten, että exporttasin sen reitin gpx:nä, sit importtaa sen harjoitukseksi, siitä luo uuden reitin jota lähtee editoimaan ja lopuksi pitää vielä poistaa se importattu "harjoitus". Tosi kätevää.
    Samaa menetelmää käyttänyt olen minäkin. Kiertotiehän tuokin on mutta voittaa helposti sen miljoonan klikkailun että saa tyhjästä nyhjästyä reitin pohjaksi.

Tässä on jopa mahdollista käyttää muutakin tsydeemiä suunnitteluun, kuten BikeRouteToaster:a jolla OSM-kartoilla pääsee jopa joskus kinttupoluillekin asti. Ja sitten sen exporttia joko suoraan Garminiin tai Connect:n kautta.

Suoraan sanottuna itse ohitan GC:n mikäli vain pystyn. Mulle on siitä ollu lisäarvoa vaan muokkaamattomien detaljien katseluun jotka Strava, jota pääasiassa käytän, tavallaan vesittää tai keskiarvostaa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Ite muistaakseni kiersin tän siten, että exporttasin sen reitin gpx:nä
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Samaa menetelmää käyttänyt olen minäkin.
    Mitenkä exporttaan tekemäni reitin? Ei, siellä ei ole mitään export namiskaa ainakaan omalla ruudullani.

Mitenkä exporttaan tekemäni reitin? Ei, siellä ei ole mitään export namiskaa ainakaan omalla ruudullani.
    Mulla on EN-kielellä Export-nappula siinä "työkalurivillä" keskivaiheilla, kun itse lenkki on aukastu.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lyhyt mutta ytimekäs kysymys:
    Miten "Sää"-toiminnon saa aktivoitua?
    Mittari on Edge 500.
    Niin näin alamäessä, ylämäessä ei ollenkaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkkakahva Katso viesti
    Lyhyt mutta ytimekäs kysymys:
    Miten "Sää"-toiminnon saa aktivoitua?
    Mittari on Edge 500.
    Ei tarvitse aktivoida. Säätieto on harjoituksen aloitusajankohdan ja -paikan mukainen sää jonkun nettisääpalvelun mukaan. Näköjään esim. viime sunnuntain Pirkan pyöräilyyn se ei liittänyt säätä, mutta jäähallilta kotiin ajettuun erilliseen harjoitukseen sää on liitetty.

Kyseinen ominaisuus on erittäin suuntaa antava: viime torstain lenkin se kertoo ajetun aurinkoisessa +27 asteen kelissä, mutta muistan elävästi ajaneeni hirveessä kaatosateessa suurimman osan lenkistä.

Mulla tuota säädataa ei näy missään harjoituksessa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkkakahva Katso viesti
    Mulla tuota säädataa ei näy missään harjoituksessa
    Taitaa Asikkala kuulua Lahden "vaikutuspiiriin" ja hakee säädataa jostain Lahden lähistön palvelusta (en nyt muista, mikä se oli nimeltään). Sieltä ei kuitenkaan dataa saa. Katso juoksufoorumilta, siellä oli aiheesta keskustelua taannoin.

Juoksufoorumilla mainittiin että säätiedot tulevat lentokentiltä. Lahden lähistön palvelu on Asikkalassa Vesivehmaan lentokentällä, mutta ko. sääasema on ollut epäkunnossa jo jonkin aikaa.
    Toisaalta ei mun harjoituksiin ole tullut säätietoja myöskään Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Kittilässä eikä Hämeenlinnassa.

Kyllä mun Garmin connectiin tulee kuhunkin harjoitteeseen päivän säädata, viitteenä lukee "source:EFTP". On kuta kuinkin totuuden mukainenkin.

BaseCampilla tuo onnistuu? Sillä pitäis pystyä editoimaan olemassaolevia pätkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Romeo Katso viesti
    Kyllä mun Garmin connectiin tulee kuhunkin harjoitteeseen päivän säädata, viitteenä lukee "source:EFTP". On kuta kuinkin totuuden mukainenkin.
    EFTP, Tampere-Pirkkala airport, mitä lähempänä sitä kuljet, sen paremmin pitää paikkansa. Lentokenttien METAR-tiedot ovat ehkä parhaiten ajantasalla kuitenkin.

Sen verran itseäni jäi korpeamaan eilisen HePon Vantaankosken lenkin siirto Garminiin (E500) Kuukkelista, että heräsi kysymys, onko kukaan koskaan onnistunut siirtämään mitään manuaalilatauksella GC:n?
    Itse olen yrittänyt vähän kaikella kaikkea ja aina saan vastaukseksi että jonkun aineiston osalta oli ongelmia.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Mä lemppasin pari päivää sitten yhden lenkin Edge 800 muistikortilta 'upload a file' optiolla ja hienosti uppos.

Garmin connect ei näemmä ymmärrä skannata SD korttia jolla on lenkki tallennettu.

Garmin Connect

Sekalaista ajelua takana Saksan ja Tanskan teillä. Käytän GCtia aktiviteettieni kirjaamiseen. Vaan pystyykös tuolla, tai millään muualla ohjelmalla, yhdistämään gepsillä keräämäni yksittäiset reitti- eli karttatallennukset yhdelle ja samalla karttapohjalle?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ei pysty ja jos löydät moisen softan kerro heti ois hieno.

Jari

GPS-tallennusten yhdistely vaatii jonkun erillisen apuohjelman. Googlettamalla ("join several gp tracks") löytyy jonkin verran vaihtoehtoja, yhdestäkään noista ei ole tosin kokemusta.
    Rule #1: Obey The Rules

Tuolla saa editoitua ja yhdisteltyä gpx jälkiä, hieman hankalakäyttöinen mutta toimii: http://sourceforge.net/projects/gpxeditor/
    Tuolla saa gpx jäljet kartalle: http://www.gpsvisualizer.com/

Pyyttonin vääntäjille löytyy https://github.com/tkrajina/gpxpy, jonka takaa löytyi http://www.trackprofiler.com/

On ollut suunnitelmissa vääntää skripti joka lukee satoja gpx tiedostoja yhteen esim. Tampereen alueelta, yhdistää toisiaan riittävän lähellä olevat jäljen pätkät yhteen ja muodostaa suuren polkuverkostokartan esim. tuon kanssa: http://olammi.iki.fi/sw/fetch_map/

Jos olisi aikaa joskus...

Minulla on jatkuvasti ongelmia Garmin 800 suunnistuksen kanssa. Olen ladannut reitit suoraan Garminin omalta karttaohjelmalta tai vaihtoehtoisesti Hepon lenkeille osallistuvien linkeistä. Aina on kuitenkin vaikeuksia suunnistuksen kanssa. Ohjelma neuvoo vääräin useita kertoja lenkin aikana mikä tietysti tarkoittaa ettei ohjeisiin voi lainkaan luottaa. Garminin kartat ovat vakiot laitteeseen saatavat. Onko kellään vinkkejä miten Garminin suunnistusta voi parantaa?

Garmin Connect

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Jos olisi aikaa joskus...
    Niin vähän on aikaa...Mutta suurkiitos kaikille vinkanneille. Näillä pääsen asiassani eteenpäin.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jorma löhman Katso viesti
    Minulla on jatkuvasti ongelmia Garmin 800 suunnistuksen kanssa. Olen ladannut reitit suoraan Garminin omalta karttaohjelmalta tai vaihtoehtoisesti Hepon lenkeille osallistuvien linkeistä. Aina on kuitenkin vaikeuksia suunnistuksen kanssa. Ohjelma neuvoo vääräin useita kertoja lenkin aikana mikä tietysti tarkoittaa ettei ohjeisiin voi lainkaan luottaa. Garminin kartat ovat vakiot laitteeseen saatavat. Onko kellään vinkkejä miten Garminin suunnistusta voi parantaa?
    Olen tehnyt reittejä GPSies.com -ohjelmalla. En tiedä auttaako tuohon ongelmaan, mutta voihan aina kokeilla. Mulla pyöritti kans keväällä Mallorcan reissulla yhdessä kylässä tovin minne sattuu, mutten muista oliko reitti tehty Garminin omalla ohjelmalla vai em. versiolla. Kerro miten kävi, jos kokeilet.
    - Vain polkupyöräily on tärkeää, eikä sekään ole kovin tärkeää -

Jaahas, Garmin Connect "vähän" sekaisin... Piirsin oman 3 tunnin reittini sinne ja softa tilttasi. Loggasin uudelleen sisälle, niin nyt aukeaa jonkun toisen sällin reitit pelkästään, ei omani. Kuulostaako tämmöiset tutulta:

"Winter home route, Jpää, 38, Hki-Hvnk, Tour de helsinki, Porvoo 150km". Ja reittejä näyttää olevan niin maan pirusti...

Mitähän noille tekis, pitäs poistaa piruillessaan? No en tietysti, loggaan ulos ja ehkä ne palautuu oikealle omistajalleen nuo reitit. Ja palauttakaa pliis mun 3h reittini takaisin. Siellä myös brevettireitit. Saakeli.

Joo, laitoin "feedback" painikkeella infoa ylläpidolle, mutta ei kait sieltä koskaan mitään vastausta kuulu.

Edit: Ai, siellä näkyy toisen sällin reenitkin... Aivan sekaisin koko softa näköjään Garminilla nyt. Onkohan ko kaverin inboxissa jotain härskejä maileja tms? No, en jaksa käydä katsomassa näkyykö toisen mailitkin vai mitä viestejä tuon kirjekuoren takaa näkyykään.

Mulla näkyy kyllä normaalisti omat eikä kenenkään muun.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Mulla on joskus käyny sama kun VesaP:llä. Korjaantui uudelleen kirjautumalla. Oli aika kova sälli yhdysvaltain länsirannikolta, puski 40km aika-ajoja melkeen 400W keskiteholla.

Ja taas sama. Eri tyypin tiedot tällä kertaa tulee mitä eilen. Jonkun pääkaupunkiseutulaisen näytti olevan... Toimii ihan *piiip* hyvin siis. Ja mulla ei auta edes ulosloggaus. Itsepintaisesti tulee toisen tyypin reitit. Täytyy yrittää aamulla uudestaan. Hanurista tämmöinen.

Voi Vit*** sinne katos päivän lenkki bittiavaruuteen, Kaikki näytti olleen ihan ok mutta sitten kun synkkasi puhelimen niin jonnekkin katos lenkki.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

Onko Vesa kokeillut selaimen sivuhistorian ja pipareiden tyhjentämistä?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •