GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 79 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Pakko kysyä, että kuinka paljon keskinopeutesi sitten parani?
    Stravasta kun kattelin syksymmällä kevään ja kesän lenkkejä niin 1-3 km/h parani keskari kun vertas about samalla kelillä ajettua samaa lenkkiä. Nyt puhutaan sitten 60-120 kilsan lenkeistä joissa keskari 31-36 km/h yksin ajettuna.

Tempojakin olen ajellu mutta niistä on huono sanoa mitään varmempaa, kun kelit ja päivän kunto vaikuttaa reippaasti enemmän kuin pelkkien kiekkojen vaihto.

Kohta teen rullaustestit joista tulee vierintä- ja ilmanvastukset ulos. Kun ne toistaa eri kiekoilla saanee lisää tietoa myös kiekkojen ilmanvastuksen osuudesta (joka lienee kuitenkin aika pieni) kun muut tekijät pysyy samana.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Häätyy myöntää ettei uusilla kiekoilla niin kovasti tulenpalavaa tarvista ole, onhan noita. Järjellä aatellen Campan Zonda on se ns. oikea, ja johan noikin irti sais kun oikein timminä olen. Olen vaan sen verta korean perään olevan harakka että nuo erinomaisen tylsän väriset nykykiekot ei silmääni hyväile... Tieten olen guuklannu reviewit. Toisaalta jos kaikki ihan järjen kautta tekee niin kovasti tylsää tää elämä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Häätyy myöntää ettei uusilla kiekoilla niin kovasti tulenpalavaa tarvista ole, onhan noita. Järjellä aatellen Campan Zonda on se ns. oikea, ja johan noikin irti sais kun oikein timminä olen.
    Nuo on aika koreat aerot hintaansa nähden: http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/Veltec-Typhus/en
    Itse vaihdoin n. 20000km ajetut Sciroccot Zondiin enkä huomannut käytännössä mitään eroa. Vaihdoin myös maasturiin n. kilon kevyemmän kiekko/rengasyhdistelmän enkä ole huomannut niissäkään vielä mitään erikoista. Tai ehkä sen huomaisi jos vaihtaisi vanhat takaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Häätyy myöntää ettei uusilla kiekoilla niin kovasti tulenpalavaa tarvista ole, onhan noita. Järjellä aatellen Campan Zonda on se ns. oikea, ja johan noikin irti sais kun oikein timminä olen. Olen vaan sen verta korean perään olevan harakka että nuo erinomaisen tylsän väriset nykykiekot ei silmääni hyväile... Tieten olen guuklannu reviewit. Toisaalta jos kaikki ihan järjen kautta tekee niin kovasti tylsää tää elämä.
    mites nää:
    http://www.bike-components.de/produc...ell-2013-.html
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Valmista tuli ja 25mm tuubit liimattu, painoa kiekoille tuli 1693g. Viikonloppuna sorateille nautiskelemaan...

^Mitäs osaa sulla on noissa. Nemesikset tietysti ja ilm. Arenbergit, mutta mitä napaa (Record?) ja pinnaa? Alta 1700 on aika hyvä paino noille.

Uudet kiekot maantiepyörään

Navat Record, pinnat Sapim Laser edessä ja Laser / Race takana, alunippelit...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoe Katso viesti
    Mun kokemukseni Fulcrum 3:sta ei ole yhtä hyvät kuin Shimanon RS80:stä, vaikka molemmat ovat saman hintaluokan romppeita ja samalla tavalla tylsän näköisiäkin... Shimpat ovat toimineen ongelmitta, kun taas Fulccareista on jo kolmatta kertaa pinna poikki (takaa, vetopuolelta). Eivätkä ne edes ole sen jäykemmät.
    10k-kerhon jäsen

^^^ Hienoa työtä on Plussan "hovihankkija" tehnyt .

Koitan tässä järkiintyä ja itähelsinkiin otin yhteyttä. RS61 tahi Ultegra. Etuna noissa tubelessvalmius, en maantielle kaipaa ja järkeä näe mutta jos syksyn mittaan ois oikeesti tarvista. Ja aivan siunaaman tylsän näköisiä.

Itsellä nyt mietinnässä päivittää caad10 kiekot. Ajellut nyt 4-5tkm rs10 vakiokiekoilla. Vetopuolelta yksi pinna poikki ja pinnoja joutuu kiristelemään ajoittain.
    Vaihtoehdoiksi on muodostunut ultegra, rs-80 sekä fulcrum 3.
    Hintaluokka siis 300-400e. Tässä olen selannut ketjun läpi, mutta päätöksenteko vaikeaa.

Elopainoa 90kg+, shimano ei käsittääkseni aseta painorajoja..

Eli yksinkertaisesti... mitkä ostan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti raattori Katso viesti
    Itsellä nyt mietinnässä päivittää caad10 kiekot. Ajellut nyt 4-5tkm rs10 vakiokiekoilla. Vetopuolelta yksi pinna poikki ja pinnoja joutuu kiristelemään ajoittain.
    Vaihtoehdoiksi on muodostunut ultegra, rs-80 sekä fulcrum 3.
    Hintaluokka siis 300-400e. Tässä olen selannut ketjun läpi, mutta päätöksenteko vaikeaa.

Elopainoa 90kg+, shimano ei käsittääkseni aseta painorajoja..

Eli yksinkertaisesti... mitkä ostan?
    Fulcrumin kiekoissa on yleinen varoitus: "If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant..."

Yli 82 kg painavia ei kielletä ajamasta, mutta kehoitetaan tarkistuttamaan kiekot säännöllisemmin.

Zondat tuli viime viikolla saksan maalta ja tänään ensimmäisen kerran pääsivät ulos, mukavasti meni 100km lenkki yksin. Ehdottomasti parannusta rs-10:iin jotka jäi työmatka käyttöön paremmalla pistosuojauksella varustetuilla kumeilla.

Zonda ja Fulcrum racing 3 on käytännössä sama kiekko(ihmettelin itsekin alkuun speksien samankaltaisuutta), eri teksit ja eri tavalla pinnat aseteltu, mutta ainakin bike-discountissa hintaero on 69€.

sneppiskaba Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jacq Katso viesti
    Zonda ja Fulcrum racing 3 on käytännössä sama kiekko(ihmettelin itsekin alkuun speksien samankaltaisuutta), eri teksit ja eri tavalla pinnat aseteltu, mutta ainakin bike-discountissa hintaero on 69€.
    Kumman eduksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jacq Katso viesti
    Fulcrum on Campagnolon tytäryhtiö/alabrändi, idea on tosiaan myydä Campagnolon kiekkoja ja kampisettejä italoperinteistä riisutun "neutraalin" merkin alla. Kiekoissa vastaavuus ulottuu ihan huipulle asti (Campagnolo Bora Ultra 2 on samaaa tavaraa kuin Fulcrum Racing Speed XLR).

unohdin laittaa että zondan eduksi, taitaakin olla tasan 70€, zonda 299€ ja Fulcrum Racing 3 369€, hinnat shimanon vapaarattaalla.

Uutena maantiemiehenä kaipaisin suosituksia kestävistä kiekoista. 88kg elopainoa ja rikkinäinen asfaltti ei varmaan ole se paras yhdistelmä. Alle 400e budjetilla pitäisi selvitä. Olisiko jotain "pomminvarmoja" kiekkoja, joita ei tarvitse huoltaa jatkuvasti?

Yleisesti vinkkinä, hyvää ja halpaa lähentelee noi.
    Veljelle cx-kiekoiksi (82kg) hankin tommoset, 20/24 2 millin pinnaa ja muutenkin ihan jees tekeleet. Ei ole kevyet, ei ole mitenkään erikoiset, mutta melkein joka tiimarista löytyy J-taivutuksella varaosapinnat euron kappale jos johonkin saa katkeamaan ja ulkoisia messinkinippeleitä saa rihtailtua vielä 2 vuoden päästäkin menettämättä hermoja.
    vois vaikka itellekin ostaa moiset kolmoskiekoiksi jos jonkun hyvän syyn vaan keksis tarpeeksi paljon kun kiekkojen kanssa nutaa niin osaa arvostaa selkeää rakennetta... Revot ja muut viulunkielipinnat on mulla pannassa ihan käytännön syistä.

Täältä myös ääni Shimanon R500:lle, hinta-laatu parasta aata. Saa sakuista tai hollannista 90 e/pari, just ostin parin ja asensin ja ihastelin.
    Vielä paremmat saa jos ostaa Ultegra-navat ynnä Mavic Open Pro -kehät 32-pinnaisena ja dt-swiss 2,0 pinnat ja puolaa 3 ristiin, kyllä kestää ja hinta jää alle 300 e. Ei normi kimppa- tai soololenkillä mitään huippukiihtyvyyttä tarvita. Ja kun vähän massakkaamman kiekon on saanut liikkeelle niin inertiavoimathan sen pitää liikkeellä kans...
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

Zonda ja Fulcrum racing 3 on käytännössä sama kiekko(ihmettelin itsekin alkuun speksien samankaltaisuutta), eri teksit ja eri tavalla pinnat aseteltu, mutta ainakin bike-discountissa
    Zonda on vaan paaljon söpömmän näköinen... Mullakin on kahet tommoset turvalliset ja ah niin tylsät 32 pinnaa kolme ristiin kiekot. Ynnä nuo Luxemburgin RCZ Race SL:ät, paria pinnaa takasesta pitänyt kiristää näin toisella ajokaudella ynnä laakerit taakse vaihoin jotka painepesurilla taisin tuhota. Ainakin sen eivetopuolen.
    En oo vielä tilannut noita Zondia tahi mitään aerompia Sciroccoja, puoleen viikkoon ootan kun rahaa saan sekä toivon että kiima rauhottus.

Ja kun vähän massakkaamman kiekon on saanut liikkeelle niin inertiavoimathan sen pitää liikkeellä kans...
    Hyvä Jyrki!!! Mun soolo- ja pappavauhtilenkeillä, eikä niin hirveen mäkisillä seuduilla kuitenkaan, ihan arvostettava (imho) näkemys!
    edit. Laitoin Sciroccot tilaukseen, en saanut mielenrauhaa muutoin!
    arctic biker muokkasi tätä : 02.05.2013 at 22.12

Uudet kiekot maantiepyörään

Tälläset pamahti viimein kotiin:

Takakiekko 995 g
    Etukiekko 874 g

http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=684
    Onko kokemuksia kellään? Aattelin speksata vanhaa Pököttiä punasilla kiekkuloilla.
    Väittävät keveiksi.

Onko kenelläkään kokemuksia Sup R 3.8 tai R 5.0 kiekoista?

Sup tarroilla myytävistä kiekoista ei ole kokemusta, mutta hiplasin noita kaupassa pari viikkoa sitten. Vaikuttavat geneerisiltä kiinavanteilta. Kiinavanteista on kokemusta ja kyllä niillä ajelee vaikka ne eivät vimpan päälle aerot olekaan. Omistani en tosin maksanut läheskään sup-kiekkojen hintaa, mutta takuuasioissa, jos niitä olisi ollut, olisi pitänyt olla itse yhteydessä osakauppiaaseen.
    6.7 WTF/kg

Kysymys Cosmic Carbone SL -kiekoista.

Ko. kiekot pitävät epätasaisella alustalla (oikein kulunut asfaltti, töyssyt tms.) sellaista kevyttä räminää, tasaisella ajaessa kuuluu vain normaali suhina. Olen mielestäni paikallistanut äänen tulevan kuitulaipoista, jotka jotenkin resonoivat tärinässä. Kiekot kävivät tänään rihtauksessa ja hengessäni toivoin, että se olisi poistanut räminän, mutta ei. Onkohan laipat jotenkin löysällä ja pystyykö niitä mitenkään kiristämään vai onko kyseessä vain ko. kiekkojen ominaisuus?

en cosmiceista sinänsä tiedä mutta kokeilepa laittaa sähköteipinpala venttiilin ympärille.
    edit_ mallisuoritus tyyliin saxobank
    kontio muokkasi tätä : 21.05.2013 at 22.38

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Kysymys Cosmic Carbone SL -kiekoista.

Ko. kiekot pitävät epätasaisella alustalla (oikein kulunut asfaltti, töyssyt tms.) sellaista kevyttä räminää, tasaisella ajaessa kuuluu vain normaali suhina. Olen mielestäni paikallistanut äänen tulevan kuitulaipoista, jotka jotenkin resonoivat tärinässä. Kiekot kävivät tänään rihtauksessa ja hengessäni toivoin, että se olisi poistanut räminän, mutta ei. Onkohan laipat jotenkin löysällä ja pystyykö niitä mitenkään kiristämään vai onko kyseessä vain ko. kiekkojen ominaisuus?
    Venttiilit ne mullakin niissä pärisee. Toiseen olen muistanut laittaa sähköteippiä. Ei siis hätiä.

Venttilit minullakin pitävät ääntä. Korjaus: kuminauhan kierto venttiilinjuuren ympärille, niin ettei pääse heilumaan.

Kiitokset vastauksista. Hienoa, että ongelmaan on olemassa noinkin yksinkertainen ratkaisu. Melkein nolottaa etten itse hoksannut epäillä venttiileitä. Tuohan se loogisin räminän aiheuttaja eittämättä on, kun kolisee laippaa vasten.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •