GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 31 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

29er Race saapui saksanmaalta, mutta ajoasento osoittautui pelätyn etukenoksi. Vakiostemmi Eastonin 90mm. Olisiko järkevintä kokeilla lyhyempää (70mm) stemmiä, riseritankoa vai molempia? Ajovakaudesta en haluaisi kauheasti tinkiä, joten stemmin myötä täytyisi vissiin vaihtaa tankokin

kyl ite koittaisin ensiksi sillä 70mm stemmillä hioa sitä asentoa pystympään ja jos ei tunnu riittävän nii voihan sitä sit ostaa sen tangon.. ei se 2cm siitä ohjauksesta vielä hirveesti nopeempaa pitäis tehdä mut voihan senki sit kompensoida leveemmällä tangolla, mut leveempi ote sit taas tiputtaa ajoasentoa etukenoon.. Sit on sekin vaihtoehto ettet vaihda mitään vaan annat sille pyörälle kunnolla peliaikaa jos alkais asento istumaan..
    The end of the road is just the beginning...

Mahtaakohan tuo Radon Slide 150 E1 olla hankinnan arvoinen? Omaan silmään vaikuttaisi hinta/laatu kohtaavan erinomaisesti. Soveltuuko mm geometrian puolesta vaikka Enduroon?
    Eli siis: http://www.bike-discount.de/shop/a86...de-150-e1.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonait Katso viesti
    Mahtaakohan tuo Radon Slide 150 E1 olla hankinnan arvoinen? Omaan silmään vaikuttaisi hinta/laatu kohtaavan erinomaisesti. Soveltuuko mm geometrian puolesta vaikka Enduroon?
    Eli siis: http://www.bike-discount.de/shop/a86...de-150-e1.html
    Hintalaatusuhde enemmän kuin kohdallaan! Varmaankin soveltuu ihan kivast enskaankin, joustoa sen verran. Pisteet sinne, mutta entäs Specialized Enduro tai "joku canyon tai ridley"?

Voishan toi sliden keulakulma olla sen asteen loivempikin jos hissienskaa meinaa ajaa.. Palikat on kyllä hyvää tasoa hintasekseen ja ainoastaan tuo 3 eturieskaa ihmetyttää mut saahan sen isoimman rattaan vaihdettuu vaikka bashiin..

"Vaikka bashiin"???

Joomäoonihansamaamieltä...

bashring...

esim:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    bashring...

esim:

Tämä selevä.

Mitä eroa Radonin ja Canyonin malleilla? Täsmälleen saman hintaisia:

http://www.canyon.com/_en/mountainbi...ke.html?b=3002

http://www.bike-discount.de/shop/a78...0.html?mfid=52

Eli kumpi parempi samaan rahaan?

IncBuff Guest
    Suurin ero löytyy keulasta. Reba on tuota perus-Reconia parempi keppi eli valinta olisi Radon ihan vaan sen takia.

Okei, kiitti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petali Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
    Black Sin 29 täälläkin ja täsmälleen sama juttu kun oli pakkasta. Ajattelin ensin että se johtui siitä, että tuohon kohtaan lensi loskaa joka jäätyi kiinni möykyksi ja varmaan vaikutti takavaihtajan vaijeriin. Takavaihtaja oli siis aina jumissa pakkasessa ja tuo vaijerinkuori vain liikkui. Nyt on toiminut plussakeleillä. Kiitos vinkistä, täytyy virittää tuollaiset kuorenpätkät tilalle.

^Oon ainakin vielä ollut tyytyväinen tuohon työstämääni ratkaisuun. Takavaihtajan osalta voin ainakin suositella ratkaisua oman kokemukseni perusteella. Etuvaihtaja toimi itellä ihan ok Jagwiren suojuksillakin, joten tähän ratkaisu ei tehnyt merkittävää parannusta. Luulen kyllä, että ratkaisu on pitkäikäisempi kuin alkuperäinen. Symmetrian takia piti tehdä samanlaiset =)

Ihan kuriositeettina, kun taannoin ihmettelin Radonin keskiöitä ja silloin spekseissa puhuttiin Shimanon BB70, joka siis on (ymmärrykseni mukaan) se ulkoinen laakeristosysteemi. Tänään pyörääni tutkiessa huomasin, että siinähän onkin Presfitti BB90 keskiö!
    Nyt en tiedä, onko minua huijattu vai olisinko vain tyytyväinen

Edit: Ensimmäinen kunnon maastorymistely takana, eikä mitään valittamista pyörästä (26" Race ZR 7.0). Leveämpi tanko ja aivan erimaailmasta olevat välitykset kaipaavat vähän totuttelua mutte eiköhän se kesän mittaan onnistune...
    tirsintarsi muokkasi tätä : 27.04.2013 at 18.11
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Tervehdys foorumilaisille!

Kyselen vielä ennen tilauksen lähettämistä, onko team 7.0 kahdensadan ecun hintaero team 6.0 verrattuna hyötynsä väärti muuten kuin painonsa puolesta? Olen vasta tutustumassa maastopyöräilyyn ja ylipäänsä pyöräilyn tekniseen puoleen, joten noista osista en osaa hirveästi sanoa. Budjetilla mennään, mutta 800e olisi vielä okei, eli olen nyt kallistumassa sen puoleen.

Toisekseen, tätä 29-tuumaista 5.0 on saatavana max 18" kokoisena. Onko ehdoitta liian pieni pitkäjalkaiselle 186cm kuskille?
    whiskee muokkasi tätä : 28.04.2013 at 22.08

Kyllä on sen arvoinen. Itsellä on ollu vajaa parivuotta Team 7.0 käytössä ja olen kyllä tykännyt. Nyt tosiaan odottelen Canyon Nerve Al 29 saksanmaalta. Eli osta halvempi niin säästyy rahat seuraavaan pyörään, nälkä kasvaa syödessä.
    Macce muokkasi tätä : 28.04.2013 at 21.52

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Macce Katso viesti
    Kyllä on sen arvoinen. Itsellä on ollu vajaa parivuotta Team 7.0 käytössä ja olen kyllä tykännyt. Nyt tosiaan odottelen Canyon Nerve Al 29 saksanmaalta. Eli osta halvempi niin säästyy rahat seuraavaan pyörään, nälkä kasvaa syödessä.
    Heh. Laitoin nyt tuon team 7.0:n tilaukseen, kun pää ei kestänyt enää odottelua. Jos mieli joskus halajaa parempaa pyörää niin entinen mennee sitten myyntiin kustannuksia keventämään, mutta itseni tuntien tuo kelvannee mulle aika pitkäksi aikaa.

Kun tähän asti olen kelaillut vanhalla Scottin hybridillä (jonka haarukka on täysin kelvoton), niin eiköhän ero ole melkoinen.

Holden76 Guest
    Radonin Sage 7.0 tuli Fillariosan kasauspalvelun kautta perjantaina. Kyseessä on ensimmänen maantiefillarini, ja kyllähän se rullaa upeasti. Aikaisemmin on kokemusta Specializedin sinkula-cyclocrossista ja Kona Jake The Snakesta. En siis ole maantiefillarien asiantuntija, mutta itse tein valinnan komponenttien ja hinnan perusteella, ja olen oikein tyytyväinen. Koko vielä vähän arvelluttaa. Olen 178cm / 82 cm ja bike-discountista suosittelivat joko 56 tai 58 -kokoa. Otin isomman koon, enkä ole nyt sitten ihan varma, että olisiko tuo liian iso. Lyhyempää stemmiä olisi mielenkiintoista kokeilla. Tuo pyörässä nyt oleva stemmi maksaa BD:ssä 109 euroa, joten vastaavan, mutta lyhyemmän kokeilu ei olisi ihan edullista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Holden76 Katso viesti
    Lyhyempää stemmiä olisi mielenkiintoista kokeilla. Tuo pyörässä nyt oleva stemmi maksaa BD:ssä 109 euroa, joten vastaavan, mutta lyhyemmän kokeilu ei olisi ihan edullista.
    Osta joku halpa lyhyempi ja tilaa sitten kallis, jos se on hyvä tai kysy jostain kivijalkaliikkeestä, että antavatko testiin lyhyemmän jos vaikka pantiksi jätät vanhan pidemmän sinne?

Holden76 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Osta joku halpa lyhyempi ja tilaa sitten kallis, jos se on hyvä tai kysy jostain kivijalkaliikkeestä, että antavatko testiin lyhyemmän jos vaikka pantiksi jätät vanhan pidemmän sinne?
    Joo täytyypä kysyä Fillariosalta kun ajattelin viedä sinne pyörän ensihuoltoon tässä lähiviikkoina.

@Holden76

Ensiksi onnittelut uudesta pyörästä .

Sitten sopiiko kysyä että kuinka hyvin yletät satulaan tuon runkokoon kanssa, toisin sanoen paljonko tolppaa tulee putkesta ulos? Satulaputken mittahan tuossa ilmeisesti on 565mm keskiön keskeltä putken päähän...

Minkä mittainen stemmi itse asiassa on?

Holden76 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Campione Katso viesti
    @Holden76

Ensiksi onnittelut uudesta pyörästä .

Sitten sopiiko kysyä että kuinka hyvin yletät satulaan tuon runkokoon kanssa, toisin sanoen paljonko tolppaa tulee putkesta ulos? Satulaputken mittahan tuossa ilmeisesti on 565mm keskiön keskeltä putken päähän...

Minkä mittainen stemmi itse asiassa on?
    Täytyypä mittailla jotta osaisin vastata. Stemmiä tutkin joka puolelta, mutta en löytänyt merkintää jossa sen pituus mainittaisiin.

http://ctbike.pl/product/image/7203/smica-pro-post.jpg
    tolppaa tulee ulos sen verran, että se on tuossa 10.5 kohdilla. Mitä se lienee sitten tarkoittaakaan, kun numerot pienenevät mitä korkeammalla putki on.

Tuosta kun vielä katselee tuota geometriaa: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web...319_.htm#geo58
    niin 56-mallissa on vaakaputki 13 mm lyhempi ja satulalta tangolle etäisyysero on 4 mm. Ei tunnu kovin isoilta eroilta.

Mielestäni stemmin mitta ilmoitetaan lähes poikkeuksetta keskeltä keskelle -mitalla eli haarukan putken päältä tangon keskelle. Eipä tuota kai kovin usein itse stemmissä lue. Valistunut arvaus on että 100mm tai 110mm stemmi Radonissa.

Muoks.

Niin ja mielenkiintoni liittyi lähinnä siihen että omaan lähes samat mitat ja ajan 54-koon pyörällä. Toki minun pyörän valmistaja onkin ilmoittanut runkokoon keskiön keskeltä vaakaputken keskelle.

Holden76 Guest

Niin ja mielenkiintoni liittyi lähinnä siihen että omaan lähes samat mitat ja ajan 54-koon pyörällä. Toki minun pyörän valmistaja onkin ilmoittanut runkokoon keskiön keskeltä vaakaputken keskelle.
    Juu, no tuossa tosiaan on eroja miten valmistajat mittoja ilmoittelevat. Radon ilmeisesti ilmoittaa koot alakanttiin verrattuna moniin muihin merkkeihin. BD:stä ne ilmoittivat, että 56 on sopiva jos haluan "race"-tyylisen ajoasennon ja 58 on enemmän "comfy".

"you are in between a size 56 and 58 frame, if you want a sporty race bike choose the 56cm bike, for a more comfy ride take the 58cm."

Holden76 Guest
    Mielestäni stemmin mitta ilmoitetaan lähes poikkeuksetta keskeltä keskelle -mitalla eli haarukan putken päältä tangon keskelle. Eipä tuota kai kovin usein itse stemmissä lue. Valistunut arvaus on että 100mm tai 110mm stemmi Radonissa.

Muoks.

Pistin BD:lle mailia ja kyselin stemmistä. Kuulemma 110mm ja tuo tieto pitäisi kuulemma olla kaiverettuna stemmin takapuolelle. Mitä se sitten lienee tarkoittaakin - alapuolelle?

Se on varmaankin siellä stemmin sisällä takapuolella se merkintä, näin ainakin minulla yhdessä stemmissä on.

tirsintarsi muokkasi tätä : 29.04.2013 at 16.45

Holden76 Guest
    Kiitoksia jeesistä. Eilisen lenkin jälkeen olen sitten kuitenkin loppujen lopuksi sitä mieltä, että runkokoko on ihan hyvä.

Onkos jollain tietoa että onko Radonin ZR Team 6.0 ja/tai 7.0 -malleja tulossa vielä myyntiin? Lähetin pari päivää sitten asiasta spostia bike-discountille, mutten ole saanut mitään vastausta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jagador Katso viesti
    Onkos jollain tietoa että onko Radonin ZR Team 6.0 ja/tai 7.0 -malleja tulossa vielä myyntiin? Lähetin pari päivää sitten asiasta spostia bike-discountille, mutten ole saanut mitään vastausta.

No luulisi tulevan. Tuota 7.0 näytti olevan, tosin ainoastaan koossa 20.
    Antaa olettaa, mutta ei oleta antaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trailblazer Katso viesti
    No luulisi tulevan. Tuota 7.0 näytti olevan, tosin ainoastaan koossa 20.
    Jahas, nyt tuli vastaus bike-discountilta, että ei ole tulossa lisää.. Kysyin siis, että onko tulossa lisää 18" kokoja ZR Team 6.0:sta tai ZR Team 7.0:sta.

"we are sorry to inform you that the desired bike-model (in the corresponding size) is already completely sold-out and will not be for sale again."

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •