Tai sitten sama ketju kaikille fillariretkien retkivarusteille. Jos modet jaksaa siirrellä näitä omaan ketjuun niin mun puolesta ok, mutta laitetaan vielä vastaus makuupussikyselyyn:
Tuossa mun vanhassa neutrinossa vetoketju aukeaa puoleen väliin, mutta Alpine aukeaa lähes kokonaan. Kumpikin malli on jo poistunu valmistuksessa ja noissa uudemmissa näyttäisi kuvien perusteella olevan lähes täysmittaiset vetoketjut. Rajoilla tarkoitin miesten alempaa (Limit of Comfort) rajaa. Tuota 200:sta ei ole netissä ihan varauksetta kehuttu, mutta uskoisin että osa menee user-errorinkin piikkiin. Täytettä on hyvin vähän, joten sen asettuminen on korostetun tärkeää. Jos pussin kaivaa esiin kompressiopussista juuri ennen nukkumaanmenoa, niin varmasti tulee kylmä. Pussi pitää ottaa esiin heti leiriytyessä että se kerkiää turpoamaan kunnolla ennen nukkumaanmenoa. Pitkäaikaissäilytykseen RAB:n pussien mukana tulee omat tilavat säilytyspussit. Niin noissa on vielä yksi todella hyvä ominaisuus, eli makuupussien kompressiopussit on täysin vesitiiviitä, joten kehnommallakaan ilmalla tai edes melontaretkellä ei tarvitse pelätä märkää makuupussia (nyt mä alan kuulostaa jo myyjältä ) Tuo Neutrino Endurance vaikuttaa ainakin speksien perusteella päivitetyltä Alpinelta ja Alpine (400) pärjäsi todella hyvin Retki-lehden testissäkin.
Kirjanmerkit