ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 50 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 48 49 50 51 52 60 100 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.471 - 1.500 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1471
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Nufan taisi löytää pointin. Kuumailmapuhallin saa aikaiseksi melkoisia lämpöpiikkejä alumiiniin, etenkin noin ohueen. Alumiini ei sellaisesta tykkää.
    Joo kyllä kyseessä on juurikin sama kehä, ja voi olla, että tälläkin oli vaikutusta tapahtuneeseen. Tosiaan sitä 25mm teippiä saanut oikein mitenkään muuten asettumaan uraan, olisko lämmöt olleet puhaltimen näytössä jotakin luokkaa 120 astetta ehkä 10-15cm päästä, eli aika alhainen lämpötila (?).

    Tässä on hyviä pointteja kyllä tullut esille, joista voi viisastua tulevaisuudessa. Tuskin mitään absoluuttista totuutta on edes löydettävissä, mutta aion kyllä pelata jatkossa varman päälle mm. kuumailmapuhaltimen osalta.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #1472
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Alumiini on vieläpä siitä viekas materiaali, että se ei muuta väriään lämpötilan mukaan samalla tavalla kuin teräs.

    Hyvä varoituksen paikka ehkä muillekin, että vanteiden tarrat kannattaa poistaa kemiallisesti mieluummin kuin tulityökortin vaativalla työkalulla.

    Mulla kävi mielessä, että jospa vastakkaisella puolella ollut halkeama olisi päästänyt sen puolen pinnat löysälle aiheuttaen jonkinlaisen ylijännitteen vastapuolelle? Miltä se aiemmin haljennut puoli näyttää nyt?

  3. #1473
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Väärä lanka, mutta sanonpa silti. Äsken nostin ustikehälle aidon tubelesskumin. Bliss.

    Ainoa seikka mitä tällä kertaa opin oli että Stanin venttiili ei täydellisesti sovi Mavicin kehälle, paksukylkinen ustikumi meinasi jäädä kantamaan venttiilistä.

    Näppikireys riitti silti eikä lukkopihtejä tarvittu...

  4. #1474
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Joo kyllä kyseessä on juurikin sama kehä, ja voi olla, että tälläkin oli vaikutusta tapahtuneeseen. Tosiaan sitä 25mm teippiä saanut oikein mitenkään muuten asettumaan uraan, olisko lämmöt olleet puhaltimen näytössä jotakin luokkaa 120 astetta ehkä 10-15cm päästä, eli aika alhainen lämpötila (?).
    Jos lämpötila ja etäisyys todella pitää paikkaansa, niin en usko, että on merkittävää osuutta tapahtumiin. Musta pinta voi auringossa nousta jo noihin lämpöihin. Jos fillarin jättäisi aurinkoisena alkukesän päivänä siten, että osa kehästä on auringossa ja osa varjossa, niin kaikki vastaavat kehät alkaisi räjähtelemään

    Mutta jos lämpöä tarvii antaa syystä taikka toisesta, niin hiustenkuivaajaa suosittelen. Ei karkaa lämmöt vahingossa käsistä.

  5. #1475
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    JA varsinkin kun renkaan paineet voi kasvaa aikalaillakin samaisessa paahteessa. esim 15 C -> 60 C ja 3 bar -> ~3.5bar

    edit. niin joo tos olikin et osa varjossa. No mut koko kehä renkaineen auringossa...
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  6. #1476
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllä nyt on jossakin muualla vika, kuin kuumailmapuhaltimen käytössä.

  7. #1477
    Onkos LJL:n reklamaatiot ottanu tuulta alleen?

  8. #1478
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gts/R Katso viesti
    Onkos LJL:n reklamaatiot ottanu tuulta alleen?
    Ei. Niin masentava juttu, että toistaiseksi koko paska lepää parvekkeella koskemattomana. Olen alkanut pikkuhiljaa suunnitella uuden kehän tilaamista, kun voin jotenkin nähdä silmissäni pyynnön lähettää koko kiekko Saksaan 3kk lomalle.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #1479
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Eka kerta latexien kanssa läträtty ja meinas tulla suru puseroon TL-Ready Hans Dampffien kanssa. Ei noussu edes toinen kylki vanteelle ja matkaa olis ollu vielä pari senttiä. Ei tossa oikein uskaltanu rautojakaan käyttää kun teipit olis ottanut osumaa. Ironista että TL-Ready on just nimenomaan noin haastava. Ja vaikka ne saisikin vanteelle niin tuolla luonnossa niitä ei kovin mielellään ala repimään pois. Vanteina parin vuoden takaiset Roval Traverse EL.

    Noh onneks vanhemmat Ralli Ranet meni ihan mutkattomasti. Pitääkö seraavat renkaat sitten ostaa ei TL-Readynä?
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  10. #1480
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    [OT]
    Litkutin 2.35 TLR RalliRanet Crest-kehille...

    1. Teipit asettumassa ja renkaat "muotoutumassa" yön yli sisurien kanssa.
    2. Sisurit veke ja tubeless-venttiilit tilalle
    3. Fairyvettä reunalankojen tuntumaan ja tornipumpulla renkaat nousi helposti
    4. Ventiilin sielu irti ja lääkeruiskulla 2 kuupallista litkua sisään
    5. Sielu kiinni, pumppaus (2,3bar) ja ravistelu
    6. Tsekkaus viiden tunnin päästä ja paineet tallessa

    Vaiheet 2-5 ~20-25 minuuttia

    Olipa muuten outo juttu kun nuo RalliRanet eivät tihkuneet lainkaan kyljistä vaan pitivät heti. 26"-versiona ovat aina olleet ihan reikäjuustoa.
    [/OT]

    Mutta asiaan... osanottoni kaikille niille, joilla on asian suhteen vaikeuksia


  11. #1481
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    [OT]
    Litkutin 2.35 TLR RalliRanet Crest-kehille...
    No toi antaa vähän toivoa. Ehkä uudemmat TLR:t menee paremmin. Nettihän on täynnä noita kireitä Schwalben TLR ja Crest kehätarinoita. Joku jossain analysoi, että molemmat käyttää ERTO standardin rajoissa olevia vastakkaisia ääripäitä. Siksi niin tiukka sovitus.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  12. #1482
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    ^hei muuten... ihan hemmetin kireät noi oli siinä vaiheessa kun ekan kerran asetteli vanteelle sisurin kanssa.

    Mutta kun olivat olleet paikallaan yön "venymässä"(?) niin menivät ihan sormivoimin vanteen reunan yli ja nousi todella helposti vanteelle.


  13. #1483
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Hmm pitää varmaan ensin asetella toiselle vanteelle venymään. Onko mitään vinkkejä hyviin rengasrautoihin? Just tämmösiin kireisiin tubeless tapauksiin?
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  14. #1484
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Hmm pitää varmaan ensin asetella toiselle vanteelle venymään. Onko mitään vinkkejä hyviin rengasrautoihin? Just tämmösiin kireisiin tubeless tapauksiin?
    Pedroksen isot muoviset!!! ai-van parhaat.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  15. #1485
    mutanaama Guest
    Aivan ehdottomat.

  16. #1486
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Geaxin (Vittoria) PitStop TNT litkulla koettu tuskan hetkiä... Paikallisessa tarjosivat sitä koekaniini hengessä, eli eivät itse olleet ennen kokeilleet Geaxia. Tästä litkusta ilmeisesti uupuu kaikki "partikkelit" mitkä hoitavat
    tukkimispuolta tehollisemmin. Joe's litku tiivisti Ralphit sekunneissa kun paukaisi kompuralla vanteelle. Geax suihkusi joka v**un välistä ja paineet karkailivat hyvää tahtia vaikka miten koitti heilutella litkua vuotokohtaan ja makuuttaa rengasta.
    Lopulta tiivistyi, kun kävi ajamassa ja lisäsi ilmaa renkaaseen muutaman sadan metrin välein.

    edit. kyseessä Fulcrumin redpower xl ja RR snakeskin evo rengastus + Joe's rimstrip ja teippi.

  17. #1487
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    Geaxin (Vittoria) PitStop TNT litkulla koettu tuskan hetkiä... Paikallisessa tarjosivat sitä koekaniini hengessä, eli eivät itse olleet ennen kokeilleet Geaxia. Tästä litkusta ilmeisesti uupuu kaikki "partikkelit" mitkä hoitavat
    tukkimispuolta tehollisemmin. .
    Rawistithan purkkia huolella että partikkelit tulisivat purkinpohjalta puristettaessa siihen ottolaatikkoon.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  18. #1488
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Rawistithan purkkia huolella että partikkelit tulisivat purkinpohjalta puristettaessa siihen ottolaatikkoon.
    Ravistelin huolella, niinkun muittenkin litkujen kohdalla, mutta eipähän tuo auttanut. Jännä sinänsä kun renkaan ulkopuolellekin vuotanut litku kesti paljon pidempään juoksevana kun Joe'sin eko-sealantti vastaavassa tilanteessa.

  19. #1489
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    Ravistelin huolella, niinkun muittenkin litkujen kohdalla, mutta eipähän tuo auttanut. Jännä sinänsä kun renkaan ulkopuolellekin vuotanut litku kesti paljon pidempään juoksevana kun Joe'sin eko-sealantti vastaavassa tilanteessa.
    *Hmmmmm* menin sanattomaksi.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  20. #1490
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    *Hmmmmm* menin sanattomaksi.
    Samoin... Stanin litkuhan pysyy juoksevana hamaan maailman tappiin?

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #1491
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Mitä ihmeellistä siinä nyt on, että renkaan ulkopuolelle päätynyt sealantti kuivahtaa, kuivuuhan ne renkaan sisällekin ajan kanssa? Anycase, homma skulaa lopulta, mutta helvetisti vaikeampaa oli kuin Stanin tai Joe'sin kanssa.

  22. #1492
    mutanaama Guest
    Mitähä geaxin litkua oli ollu, mulla ainakin on seassa melkoisia rakeita.

  23. #1493
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Tuommoinen purkki, litku oli/on kuin vettä, ravistellessa vaahtoutuu kyllä reilusti, antaen samanlaisen fiiliksen kuin partavaahtopurkki.
    http://www.wigglestatic.com/images/g...T_250-zoom.jpg
    Kai se on jollain tasolla mahdollista, että omaan purnukkaani on päätynyt jostakin kumman syystä b-laadun erä.
    Käyttäjän osaamattomuuskaan ei ole poisluettua, mutta kummastuttaa kun muilla litkuilla ja samalla tekniikalla
    vältyttiin ongelmilta.

    Eilen tiivistyi tosiaan ajossa ja tänään 30km lenkillä ei paineet tippuneet. Ongelmat selätetty!

  24. #1494
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    186
    Sanokaapas, kannattaako laittaa maantiepyörän renkaasen litkut sisälle ja antaa mennä kun,...

    Uudet vanteet ja renkaat.

    Vanne: Shimano Ultegra Roadtubeless
    Rengas: Bontrager R3plus 700x23

    Renkaat nousi hyvin vanteelle ilman työkaluja. Paineet sisälle 7-8 bar. Takarengas pitää ilman. Eturengas on pikkuhiljaa tyhjentynyt. Edelleen renkaassa on niin paljon ilmaa että sillä voisi ajaa.
    Saippuaveden avulla nostin renkaat vanteelle. Tutkin renkaita ja en löytänyt vuotokohtaa. Toistin asian kahteen kertaan. Paine laskenut nyt noin 3 tunnin aikana. Venttiili ei falskannut.

    Tukkiiko litku tämän mahdollisen pienen vuodon?

  25. #1495
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Kaverin kilpuriin sain laitettua litkut kun aina tyhjeni ja renkaista ei löytynyt vikaa ja on pitänyt ilmat!
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  26. #1496
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Kaverin kilpuriin sain laitettua litkut kun aina tyhjeni ja renkaista ei löytynyt vikaa ja on pitänyt ilmat!
    Laitoin ilalla eturenkaaseen litkut. Nyt paine renkaassa on pysynyt.

    Yön aikana takarengas oli tyhjentynyt. Nyt litkut myös takarenkaaseen.

    Sitten toiseen asiaan...

    UTS renkaita pitäisi hankkia maantiepyörään nyt varalle. Koko 23 ja 25 mm. Mistä, minkälaiset ja mihin hintaan?

    UTS renkaita en ole aikaisemmin hankkinut. Nyt tuottaa vaikeuksia saada käsitystä nettikaupoista, mitkä renkaat ovat UTS renkaita. Osasta sanotaan suoraan. Osasta ei saa kunnon käsitystä.
    Kva66 muokkasi tätä : 28.04.2013 at 12.56

  27. #1497
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    9
    Onko muilla ollut ongelmia uusien Stanin Flow EX kiekkojen kanssa renkaan paikallaan pysymisessä painetta pumpattaessa? Eturengas meni kuin strömsöössä ilman kompuraa eikä vuotanut juuri yhtään, mutta olen takakiekon kanssa saanut painia jo jonkin verran. Renkaina edessä 2.25" Maxxiksen ADvantaget ja takana niitä myös kokeilin, mutta luovuin sen kanssa kokeilusta kun onnistuin posauttamaan sen vanteelta irti ensin ilman litkuja ja sitten litkujen kanssa (vaikutti pysyvän hyvin alussa) paineen ollessa vain noin 2 barin luokkaa.

    Mutta ei kahta ilman kolmatta... Arvelin, että nuo aiemmat irtoamiset johtuivat vain liian "venyneestä" kumista eikä siten pysy tiukasti reunoiltaan kiinni, joten alle uunituoreet 2.25" Ardentit mutta yllättäen sekin irtosi paineellisena vanteelta. Alku vaikutti jo lupaavalta, mutta Ardenteilla vuotoa oli heti alussa paljon enemmän kuin aiemmin kokeilluilla ADvantageilla ja sen joutui täyttämään kompuralla. Tässä vaiheessa ainoa syyllinen voisi löytyä itse kiekosta? Reunat vaikuttavat suht. symmetrisiltä ja normaaleilta, mutta pystyykö paljaalla silmällä huomaamaan, jos kiekossa on jotain mätää? Mikä avuksi? Täytynee olla myös yhteydessä bike-compontentin porukalle...

  28. #1498
    Täällä on ollut ongelmia Flow EX kiekkojen kanssa. 2.25" Ardentit eivät pysyneet vanteella ja nyt on ollut kokeilussa Onza Ibex 2.25". Toimii sisurin kanssa mutta litkuilla ajaessa pamahtaa melkein samantien vanteelta.

  29. #1499
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    [MUTU] Eikös nuo Maxxiksen 2,25" kumit ole aika ohkaisilla kyljillä? Eli aika lutkuja ovat kyllä tubeless-käyttöön todennäköisesti... Sellainen tuli mieleen, että voihan ne olla aika rajoilla myös kapeuden puolesta. Flow EXän sisäleveys on kuitenkin 25,5mm, mikä ei ehkä enää ole ihan optimaalinen tuon kokoisille renkaille. [/MUTU]
    Mud, sweat and beers.

  30. #1500
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Laittelin eilen 27,5 ZTR ARCH EX vanteille ardetin kuivana ei meinannut nousta vanteelle, jonka jälkeen pistin swalben liukastetta renkaan reunoille ja rengas napshti paikoilleen 2,5barin paineelle , teippinä käytin sähköteippiä jonka laitoin venytettynä noin 2/3 osaan pari kierrosta sen jälkeen venttiilin reijästä litkut sisään . tänään kävin tekemässä kahden ja puolen tunnin lenkin vaativassa maastossa ja hyvin toimi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •