FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 113 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 163 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.361 - 3.390 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Täytyy sitä suolaista kalian kanssa olla?
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Oli oikein mukava hiihtoretki Juhan kanssa.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Mukavaa oli myös xsyksolenkillä. Mukavan vaihtelevaa alustaa oli tarjolla, sulasta asfaltista umpihankeen.
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Mukavaa oli myös xsyksolenkillä. Mukavan vaihtelevaa alustaa oli tarjolla, sulasta asfaltista umpihankeen.
    Sorry,sorry. On ihan pakko.

Mikä rengasvalinta sulalle asfaltille?

Eh. eh.

Edessä oli Larry ja takana Endo. Ei upottanut.
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Ei kun reippaasti mukaan vaan.

Letkaan voi tulla kesken, kuten myös lähteä kotiin. Tällaisessa urbaanimaastopyöräilyssä on se hyvä puoli, että evakuointi tapahtuu suoraan asfalttitielle. Vauhti pidetään kaikille sopivana, mitä nyt tietty alkulämmöt pitää ajaa. Kahdeksan tunnin jälkeen on mukana kuskeja enää kourallinen, ja siinä vaiheessa vauhti nouseekin hieman. Tauot pyritään jättämään minimiin.

Juomahuoltoon pelaa tosiaan Siwasta haettu pullovesipönikkä. Viime vuonnahan käväistiin Raspin pihassa hienolla välitankkauksella.

Sapuskan suhteen tällainen retki antaa polkijalle hyvän mahdollisuuden reenata energiahuoltoa.

Omat kesäisen 12 h lenkin eväät voisi olla tällaiset:

- 3 l juomareppu + 0,75 vahvahko urheilujuoma (jauhetta hiukan pussitettuna mahd. täydennykseen)
    - 2 tuhtia voileipää (metua, koskenlaskijaa ja amerikankurkkua)
    - flapjack-patukka
    - pari suklaapatukkaa
    - 400 g karkkipussi
    - banaani
    - suolapähkinöitä

Tästä todennäköisesti jäisi syömättä ainakin puolet karkkipussista, toinen suklaapatukka ja pähkinöitä. Periaate on siis helposti syötävää ja nopeasti sulavaa. Ennen tuli syötyä lenkeillä enemmänkin, mutta harjoittelulla olen saanut elimistöäni taloudellisemmaksi. Omasta mielestä näissä hommissa ei niinkään merkitse määrät, vaan se, että jotain energiaa menee koko ajan sisään. Aina kun pysähtyy ensin syö jotain ja sitten vasta kattelee maisemat.
    Tässä tulikin tuhti lisätietopaketti, kiitos. Pitää laittaa harkintaan tuo 3 l pussukka. Nykyinen on vain 1,5l. Silläkin pärjäilee kahdella 0,75 juomapullolla terästettynä aika pitkälle. Tosin viimekesänä painava kärry perässä lämpöisenä päivän rengastiellä meni yli 10l ja yhtään pisaraa ei tullut toisesta päästä ja painokin tippui hetkellisesti kohtuullisesti, joten tuskin ylitankkauksestakaan oli kyse. Mut jos lenkillä voidaan kiekaista jossain välissä siwan tms. kautta, niin ei ongelmaa. Muuten menu näyttää kyllä pääpiirteissään aika tutulta ja hyväksi koetulta. Patukkoina mulla tosin usein pelkkiä lidlin muropatukoita. Ostin GO-exposta kokeeksi muutaman bullet meal patukan. Yhden sellaisen ajattelin ottaa kokeeksi mukaan. Pystynee popsimaan siirtymällä vaikka ajossa. Asfaltilla täysvaihteisella on tuskin isoja ongelmia pysyä sinkulan tahdissa mukana. Polkujen ylämäet onkin sitten haastavampia.

En minä rasitusta pelkää, mutta rajansa pystymisellä. Tosiaan tuo katuja pitkin hitaasti 0-energialla kotiin mahdollisuus tekee tästä houkuttelevan. Tässä ei ole kenenkään lenkki pilalla, vaikka voimat loppuu kesken. Mulla on yksin ajaessa pientä ongelmaa motivaation kanssa, tahtoo motivaatio loppua väsyn tullessa ja tulee helposti kurvattua kotiin turhan ajoissa, vaikka todellisuudessa jaksaisi ajaa vielä tunteja. On sitten mukavampi miettiä noita kesän retkiä, kun tietää vähän mihin pystyy.

Viime vuonna Matin ympäriajelulla ei tarvittu paljoakaan juomahuoltoa - riitti kun ajeli suu auki. Melko kosteaa keliä piteli.

Kolmen litran juomareppu on oikeasti hyvä varuste hiukankin pidemmille lenkeille. Itse kun aloittelin, niin muiden juomareput tuntuivat melkoiselta varustetouhulta. Mutta kun pyörässä ei ollut pullotelineelle edes paikkaa, niin juomareppu oli luonteva hankinta. Taisi olla 2-litrainen ekaksi, mutta eihän se oikein riittänyt. Nykyisin käytössä 3-litrainen, joka jo riittää useimmille lähialueen porukkalenkeille.

Mainostan taas Kullaanvuoren lähdettä yhtenä mahdollisena nestetäydennyspaikkana - jos sinne asti ehditään polkea. Olkoonkin että kun ainoan kerran ollaan menty porukalla sinne joutavaa hakemaan, niin eihän me sieltä mitään saatu. Sieltä on _aina_ muulloin virrannut vettä ihan reippaasti - niin kuivimpina kesähetkinä kuin kylmimmillä pakkasillakin.

Ja tosiaan... Itsekin pitää koittaa raahautua Matin lenkille, jos vaan ei satu muuta ohjelmaa samalle kohtaa. Tarvis nimittäin pikku hiljaa alkaa tekemään jotain liikunnallista, ettei jäis ihan viime tippaan Tahkolle treenaaminen. Niin joo - odotellaan nyt kaikessa rauhassa ensin että lumet sulaa ja metsä kuivuu. Kireitä ketjuja niille joilla riittää intoa ja/tai aikaa.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti

Mainostan taas Kullaanvuoren lähdettä yhtenä mahdollisena nestetäydennyspaikkana - jos sinne asti ehditään polkea. Olkoonkin että kun ainoan kerran ollaan menty porukalla sinne joutavaa hakemaan, niin eihän me sieltä mitään saatu. Sieltä on _aina_ muulloin virrannut vettä ihan reippaasti - niin kuivimpina kesähetkinä kuin kylmimmillä pakkasillakin.
    Myös siirtolapuutarhojen kaivoista voi täydentää huvenneita nestevaroja.

Itsellä tekee pidemmillä lenkeillä vaikeaa tuo suolaisen syöminen, joten olen hakenut apteekista suolatabletteja. Juoksuhommissa nuo on pelastaneet mut pari kertaa, kun juostessa ei kiinteän ravinnon nauttiminen onnistu muutenkaan. Nuuksion maastomaralla iski samaan aikaan heikotus, vatsakramppi ja takareisikramppi. Heitin kertalaakista huiviin Burana 600:n, energiageelin ja suolatabletin, pidättelin pari minuuttia oksennusta, kunnes olo koheni ja taas mentiin.

Mutta joo. 18.5. voisi sopia oikeinkin hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar
    menu näyttää kyllä pääpiirteissään aika tutulta ja hyväksi koetulta. Patukkoina mulla tosin usein pelkkiä lidlin muropatukoita. Ostin GO-exposta kokeeksi muutaman bullet meal patukan. Yhden sellaisen ajattelin ottaa kokeeksi mukaan. Pystynee popsimaan siirtymällä vaikka ajossa. Asfaltilla täysvaihteisella on tuskin isoja ongelmia pysyä sinkulan tahdissa mukana. Polkujen ylämäet onkin sitten haastavampia.
    Itse on tullut syötyä Alpen-yliannostus, siksi flapjackit. Taitaa jokaisella olla omat luottosapuskat. Mulla oli kokeeksi hankittuna yksi bullet meal, enkä kyllä oikein tykännyt. Jauhelihasisältöinen patukka oli jotenkin keinotekoisen makuinen ja autoa ajaessa rasvaan sotkeutui sekä kojelauta että ukko. Vika saattaa silti hyvinkin olla mussa eikä tuotteessa.

Sinkulavauhti ei ole nopeaa vaan tasaista. Mennään samaa vauhtia ylä- ja alamäet sekä tasaisetkin. Vaihteilla voi tasoittaa rasitusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki
    Itsekin pitää koittaa raahautua Matin lenkille, jos vaan ei satu muuta ohjelmaa samalle kohtaa. Tarvis nimittäin pikku hiljaa alkaa tekemään jotain liikunnallista, ettei jäis ihan viime tippaan Tahkolle treenaaminen. Niin joo - odotellaan nyt kaikessa rauhassa ensin että lumet sulaa ja metsä kuivuu. Kireitä ketjuja niille joilla riittää intoa ja/tai aikaa.
    Tottakai sää tulet, kuinka muuten ne Raision parhaat polut löytyy. Enkä määkään mitään ajanu ole. Sippaan vielä omalla lenkillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu
    Itsellä tekee pidemmillä lenkeillä vaikeaa tuo suolaisen syöminen
    Aika pitkälti kesäajan lenkkeihin tuo suolainen itsellä rajoittuu. Talvella nauttii sitten sipsejä palautusjuoman kera kotona. Juoksuhommissa toi syöminen on kyllä hankalampaa, aika helposti alkaa kuplimaan. Olen koittanut reenata vauhdissa syömistä, ja banaani tuntuu olevan siihen paras vaihtoehto. Kokonaisuudessa olen pitänyt juostessa sellaista linjaa, että syön lenkin aikana vähemmän kuin luulen tarvitsevani, mutta taasen tasaisin välein jotain. Koittaa sitten kuunnella roppaa sillä kokemuksella mitä löytyy.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Alkaa kuulostaa koko lenkki pelkältä syömiseltä...

"Matti Hoon 12 tunnin picnic vaihtelevassa maastossa."
    Suo, kalja ja läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Alkaa kuulostaa koko lenkki pelkältä syömiseltä...

"Matti Hoon 12 tunnin picnic vaihtelevassa maastossa."
    Jokilan aiempaa kommenttia lainaten: "ajetaan eikä syödä". Speksataan eväät kohdalleen eikä sitten pidetä lainkaan taukoja niiden syömiseksi.

Mun jutut lipeää nyt helposti ruokaan kun on laihdutus käynnissä. Siitä puhe, mistä puute ja niin edelleen.

Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Jokilan aiempaa kommenttia lainaten: "ajetaan eikä syödä". Speksataan eväät kohdalleen eikä sitten pidetä lainkaan taukoja niiden syömiseksi.

Mun jutut lipeää nyt helposti ruokaan kun on laihdutus käynnissä. Siitä puhe, mistä puute ja niin edelleen.

On se sitten hyvä, ettei kaikki mene päin persettä. Vaikka mulle tulikin pari uutta perseenalustaa.

Seikkailun sääntöihin kuului, ettei tauolta saanut lähteä liikkeelle ennen kuin viimeisen miehen jalka on koskettanut maata. Tästä seurasi, että viimeinen mies ehti ottaa ja avata patukan kääreen, mutta syödä piti ajaessa. Hyvä systeemi, heikkokuntoisin sai kovimman treenin.

Ja mun, kun tykkään syömisestä, piti ajaa sen verran kovaa että ehti pitää piknikkiä.

Oleks mää käsittäny oikein, että olisit JJ tulossa ajamaan tänne laitakaupunkien ryteikköihin?
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Oleks mää käsittäny oikein, että olisit JJ tulossa ajamaan tänne laitakaupunkien ryteikköihin?
    18.5.? Kai sitä täytyy pitää perinteestä kiinni ja yrittää sinnitellä taas täys matka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    18.5.? Kai sitä täytyy pitää perinteestä kiinni ja yrittää sinnitellä taas täys matka.
    Verratonta.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Latailin muutaman kuvan Vaskijärven j.. hiihtoretkeltä tonne.

Määki haluan syömään! Alustavasti mukana 18.5.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ZeiR Katso viesti
    Myös siirtolapuutarhojen kaivoista voi täydentää huvenneita nestevaroja.
    Samoin useimmilta hautausmailta, esim. maantielenkeillä on Auran kirkon huoltorakennuksella usein täyden palvelun pit stop.
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Samoin useimmilta hautausmailta, esim. maantielenkeillä on Auran kirkon huoltorakennuksella usein täyden palvelun pit stop.
    Eipä ole tullut tämäkään mieleen, vaikka olenhan minäkin haudan kukkia kastellut hautausmaan hanasta. Näillä vinkeillä alkaa nuo 2x0,75 pullot tuntumaan moneen urbaanikäyttöön riittäviltä. Taidan silti laittaa tuon isomman juomarepun tai pussin tilaukseen. Sillä saa 1,5 litraiseen verattuna tunnin tai pari lisää täydennyspaikan hakuaikaa pidemmällä lenkillä.

Eikös nuo speksatut eväät ole melkein kaikki sellaisia, mitä voi vauhdissakin popsia pieninä annoksina

Noita Bullet Meal patukoita sai maistella GO-expossa ja ei ne niin kamalilta vaikuttaneet, että sorruin ostamaan 3 kpl tarjoussetin. Kun nuo on syöty, niin sitten pitää miettiä tuleeko lisää.

Tuossa sinkulavauhdissa varmasti ylämäet on mulle pahimmat. Jos mulla olisi sinkula alla, niin menisi aika varmasti taluttamiseksi, ei riitä voimat, mutta ei ne vaihteetkaan itsestään pyörää mäen päälle nosta.

Olen kyllä koittanut työmatkoillakin treenata ylämäkispurttia ajamalla kotimatkalla Kuusiston sillan jälkeisen mäen välillä täysillä. Alkuun oli mittarina, että mihin asti mäkeä jaksan vetää 15 km/h nopeutta. Viime keväänä pääsin vain 1/3 mäestä. Nyt loppuu jo mäki kesken ja pitää alkaa nostamaan testinopeutta. Jotenkin tuollainen mittaaminen lisää motivaatiota, kun näkee että edes jotain pientä kehitystä tapahtuu.

Kummasti keho tottuu siihen miten ajaa: Olen ajanut talvella aika pitkälti yksivaihteisella, jossa on aika tiukka välitys. Nyt ei saa vaihdepyörällä kevyellä välityksellä millään kierroksia ylös. Menee heti hapoille.
    Suo, kalja ja läski.

Näinhän se on. Tarttis opetella vaihteilla ajo. Etenkin maantiellä tuntuu väkisin hakevan liian pientä pykälää vaikka vääntöä olisi isompaankin välitykseen.

Ei kulje vaihdepyörä senkään vertaa mitä sinkula.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Ei kulje vaihdepyörä senkään vertaa mitä sinkula.
    Mulla onkin taas vaihdevaihdepyörä. Ei kulje senkään vertaa kuin yhdellä vaihtajalla saati ilman vaihtajia.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Turkuosaston urheilujuomia?

Mitä eikö sinulla ole omaa?

Edit: hassunhauska yhteensattuma. Ensimmäisten joukossa ko kuvissa on tämmönen:

Suo, kalja ja läski.

No eipä ole tullut vielä maistettua...

Pave muokkasi tätä : 11.04.2013 at 11.25 Syy: Linkkifixaus...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Maailmassa on kaksi ääretöntä asiaa, avaruus ja ihmisten typeryys-ensimmäisestä ei olla ihan varmoja (A.Einstein)

Kerrankin saatu puhuttelunimi oikein!
    http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphoto...96593294_n.jpg

Huikeeta! Tahkolla sitten kaikilla oman brändin kaljat mukana.

Tänään muuten kuulemma torstailenkkiä Impparista klo 18.00, ja Hannun vetämä aloittelijaopastus klo 17.00

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •