GiantGarminElectrobikeEfat
Sivu 40 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

^ Tuosta tuli mieleen Pöperöproffan luento, joka kannattaa jokaisen painonhallinnan kanssa pusertavan vilkaista: http://www.youtube.com/watch?v=yZSLN1SIYKY

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneR Katso viesti
    ^ Tuosta tuli mieleen Pöperöproffan luento, joka kannattaa jokaisen painonhallinnan kanssa pusertavan vilkaista: http://www.youtube.com/watch?v=yZSLN1SIYKY
    Loistavaa, kiitos, ketjun paras linkkaus. Ihan vilkaisu ei riitä liki 1,5 tunnin videon katseluun.

Videolla ei ollut oikeastaan mitään uutta, mutta paljon asiaa ja todella hyvässä ja tiiviissä formaatissa. Asiaa on niin paljon, että voisko tuon lisätä etusivulle, ettei linkki pääse hukkumaan ketjun sekaan.

Väitän kyllä, että jos videon sisällön sisäistää, niin aivan varmasti paino tippuu, kaikilla. Itse haluan päästä helpolla ja olen helpolla päässytkin. Periaatteessa videolta löytyvien vinkkien kapella (ja helpolla) marginaaliosuudella 16 kk tulos -16 kg.

Mitätöi muuten aika taitavasti koko karppausteorian, tykkäsin

Täytyy vielä katsella uudelleen ja poimia muutama lisävinkki, niin josko saisi tsempattua niin, että tahdin saisi kaksinkertaistettua ja nostettua tasolle -1 kg/ viikko pelkkää läskiä, niin loppukesästä olisi tavoite saavutettu.

Mun mielestä koko asia oli hyvin tiivistetty yhteen ohjeeseen, Syö paremmin, liiku enemmän ja nuku hyvin. Joista ensimmäiseen ja viimeiseen pitää mun kiinnittä huomiota. Keskimmäinen jo hallinnassa.

Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Hyvä esitelmä kun ei kiihkoile vaan on selkeä käsitys oikeasta laihduttamisesta.
    Itse kylläkin omalla kohdalla uskon aamusyömättömyysrytmiin. Ei sitä illalla vahingossa "mätä vadillista rahkaa naamaan".
    Referoin:
    Kasviksia, kasviksia, kasviksia lisää
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

tempokisu Guest

Punapää aamupala ja se on siinä

Kun aamulla syö, jaksaa koko päivän muuten syömättä, tai siis voi siinä jotain pientä syödä banaani ja illalla leipä. Mutta aamulla on 2 leipää!
    Puuro olisi vielä parempi, mutta oon kyllästyny!
    Toimii ainakin minulla, vaikka en liiku niin ei myös paino ole noussut.

Tuo luento/esitys oli siinäkin erittäin järkevä, että jokaiselle laihduttajalle on oma paras tapansa laihtua ja pysyä siinä. Se pitää vain löytää.
    Siinä kylläkin hieman kritisoitiin "ettei laihdutus ole itsekuria" vaikka se kyllä jossain määrin on. Sanooko sitä itsekuriksi vai järjenkäytöksi/ muistamiseksi. Niiden puutehan on usein syynä lihoamiseen. Ostaa kaapit täyteen lihottavaa ruokaa...

Riittävä lepo. Elää tyytyväisemmin, jaksaa enemmän, laihtuu, nukahtaa kunnolla kun säännöllinen unirytmi jne.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

tempokisu Guest

Punapää yksinkertaisuutta

Ai, mun kyllä ennemmin pitää muistaa että syö herättyäsi ja jotain illalla kans.
    Voisin hyvin unohtaa koko "#¤ syömisen. Siihen vaan tottuu, että syö tiettyyn aikaan niin sitten ihan kun olisikin nälkä.
    Uskon ettei ylipainoisia kovasti olisi jos ihmiset söisi vaan nälkäänsä ja yksinkertaisesti. Niinku puuroa aamulla ja makaronilaatikkoa illalla. Tai muuta jotain perus-yksinkertaista ruokaa ilman kummoisia lisukkeita. Paitsi voita voi laittaa.

Mun mielestä menee ihan sähläämiseksi jos pitää laskea, punnita, miettiä, suunnitella ja ihmetellä voisiko tätä ottaa ja miten paljon tätä ( niinkun jotkut kun punnitsee ja syö 6 kertaa päivässä silloin sen pitääkin olla tarkkaa). Koko elämä pyörii ruoan ympärillä?
    Sitten sekin kun mennään kylään tms. niin se on aina sitä "syödään" tai jotain. Jos katsoo vaikka muuten Salattuja Elämiä, niin siellähän se yksi perhe on koko ajan syömässä ja sovitaan -perheateria! Piinaavaa!

En jaksanut katsoa ihan koko juttua mutta hyvää asiaa sillä oli. Olen kyllä eri mieltä sokeriaddiktiosta kun väitti ettei sellaista ole. Kumma juttu kun itellä ainakin nousee sokeri päähän, vähän kuin alkoholia olisi nauttinut. Lähtee helposti makeansyönti lapasista ja juuri sen takia pyrin välttämään sokeria ja ylipäätään hiilihydraatteja. Mulla saa jopa peruna addiktoitumaan, siis syön perunaa ja sitten haen lisää ja lisää ja lisää...mutta jos lastaan lautaselle vaan sitä ruokaa mitä normaalisti syön niin ei mulla tuu siihen mitään mielitekoja ja se jää järkeviin määriin. Eikä syömisen jälkeenkään ole tai iltaisin mitään mielitekoja. Siinä olen samaa mieltä että jos syömiset jää liian kevyeksi niin se lisää napostelua. Toisaalta itse en aamulla pysty syömään kauheasti mitään, ei vaan tee mieli. Ensimmäinen järkevä aika syödä on joskus parin tunnin päästä heräämisestä mutta monesti "aamupala" onkin jo lounas.

En tajua sitäkään miksi aina kun tulee puheeseen tasainen ateriarytmi niin se on sen 5-6 syömiskertaa päivässä. Yhtä hyvin 3 ateriaa päivässä voi olla tasainen ja ilman nälkää jopa. Jos pitäisi syödä 6 kertaa päivässä niin eihän aika riitä enää muuhun kuin sen suunnitteluun mitä syö seuraavaksi! Hirveän stressaavaa.

Jossain vaiheessa punnitsin ja laskin aterioita mutta nykyään en enää jaksa. Otan lautaselle vähintään puolet, yleensä jopa enempi kasviksia ja loput on eläinkunnan tuotteita eri muodossaan. Huomasin että sellainen laskeskelu ja suunnittelu vaan aiheuttavat stressiä eikä semmoinen voi olla kovin terveellistä.

Painonhallintaa kai tämäkin...

Viime viikon kuntotestin kehonkoostumusanalyysi iski märällä rätillä vasten kasvoja, sillä tulos oli melko korutonta kertomaa: Lihasmassa on lisääntynyt kahden vuoden takaiseen (samassa paikassa ja samalla laitteella tehtyyn testiin) peräti 1.7kg. Ei tämän nyt näin pitänyt mennä Läskiä oli tullut myös hieman lisää, mutta selvästi vähemmän kuin lihasta. Läskistä pääsee kuitenkin helposti eroon kevään sulattaessa maantiet ja tuommoinen kilo...kaksi putoaa kuin itsestään kesään mennessä (jos malttaa jättää makkarat grillailematta ja saunakaljat juomatta). Nyt täytyy vaan keksiä, että millä lopettaa ylenmääräisen lihasmassan kerääminen. Harjoittelun painopiste mulla on kuitenkin aerobisessa kestävyysliikunnassa ja kuntosalitreeniä tulee kokonaismäärästä noin 2-4%, josta kaiken lisäksi iso osa kuntopiiri/circuit-tyyppistä.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Töissä on pilotointihanke linjastosta:

nykyajan kuitit eivät ole rasvankestäviä.

tempokisu Guest

Kymysys niukkaa o

^ täh, noinko vähä saa syödä, eli toi kertaa kaksi ( jos siellä alakulmassa luki osuus päivän energiatarpeesta 52%)
    No ei ihme että ihmiset ei laihdu! Muutama kasvispihvi ja salaattia.
    Minäkin taidan syödä enempi, kun laitan reilusti voita leipieni päälle, ja koskenlaskijajuustoa menee paketti päivässä. No sehän on siinä. Jaffat päälle.

Mulla mitattiin perusainnenvaihdunta juuri alle 1500 kcal päivässä.
    Eli ellen liiku ei saa juuri syödä.
    Enkä siis ole mikään pikkutyttö vaan 82 kg mies.
    Sitten kun menee fillarilla töihin niin kalorit saa kaksinkertaistaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Mulla mitattiin perusainnenvaihdunta juuri alle 1500 kcal päivässä.
    .
    Missä tota aineenvaihduntaa mitataan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne68 Katso viesti
    Missä tota aineenvaihduntaa mitataan?
    Sama kyssäri täältä!

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Itsellä ei painon kanssa ole ongelmia,korkeintaan siinä että se ei nouse vaikka syö mitä.
    Kun olin työttömänä enkä harrastanut liikuntaa loukkaantumisen takia "lihasmassa" katosi ja painoa oli kaikki 52kg. Nyt oli aamulla 57,8kg ja tarkotus päästä yli 60.
    Aamulla koitan syödä puuron ja kaksi ruisleipää juustolla ja leikkeleellä ja töissä runsas lämmin ateria (syön enemmän kuin monet isommat) välipala tulee syötyä vain viikonloppuisin ja toinen ruoka kotona ja siihen vielä välipala ja iltapala.
    Nyt vajaa pari kuukautta taas pyöräillyt 3-4 lenkkiä viikossa ja hieman saanut lihastakin kenties taiottua vartaloon. Pituutta? 170cm

Äskön Vaahdon kumipuntarilla succikset jalassa 69 kg saa syödä vaikka yöllä

Re: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Äskön Vaahdon kumipuntarilla succikset jalassa 69 kg saa syödä vaikka yöllä
    Iso oot. Täällä sanoi 68,3kg. Talvikunto vielä, kesä vie kilon tai kaksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Iso oot. Täällä sanoi 68,3kg. Talvikunto vielä, kesä vie kilon tai kaksi.
    joo ja mä oon lyhyt(176) ja sä ilmeisesti aika pitkä

tosta 69 kg voi vähentää kolme kiloo kun kypärä ja kengät oli myös jalassa....

Aineenvaihdunnan saa mitattua esim hengityskaasuista.
    Itse kävin paikallisessa kuntopuljussa tekemässä mm tuon testin.

Laitteisto oli http://www.aerolution.de/

Samalla muuten tehtiin Inbody kehonkoostumus. Yllättävää kyllä sekin antoi samansuuntaisen tuloksen. 10% päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannaKN Katso viesti
    Töissä on pilotointihanke linjastosta...
    Toi onkin ihan hyvä juttu että lounasruokalan annoksen kalorit ja ravintotekijät näkyy. Ehkä se helpottaa päivän energiansaannin arvioimista. Siitä tuli mieleen kun on tullut välillä syötyä lounasta seisovasta pöydästä vähän tukevampien kanssa niin nämä vetävät ruokaa kaksin käsin, kun täytyy kuulemma syödä koko rahalla. Yleensä jätetään vielä keitot ja salaatit välistä ja suoraan pääruokaan, jota täytyy ottaa vähintään kaksi lautasellista.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

oli pakko oon lihonnut 181/65

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    joo ja mä oon lyhyt(176) ja sä ilmeisesti aika pitkä

tosta 69 kg voi vähentää kolme kiloo kun kypärä ja kengät oli myös jalassa....
    Miks sulla oli kypärä jalassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Miks sulla oli kypärä jalassa?
    Se on izmo, lapiomies. Tarviiko tollasia edes kysellä?

Katoin muuten painoindeksin. 68,3/187 on virallisesti normaalipainoinen... melko suurella marginaalilla.

joo ei tee hyvää jalkaterälle kun pistolapio osuu siihen ?

IncBuff Guest
    Tossa tapauksessa asian ymmärtää..

Iltspalaks hesen mega ateria ja juustopurgeri klo 22. On tää painonhallinta vaikeeta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marko.k Katso viesti
    Iltspalaks hesen mega ateria ja juustopurgeri klo 22. On tää painonhallinta vaikeeta
    tommosen jälkeen kyllä maha mulla kurisis nälästä jo aamu neljältä

nyt ei mennyt kuin neljä paistettua kanamunaa ja juustoo ruisleivän päällä, pari pullaa ja 1 kg jukurttia iltapalaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti S. Katso viesti
    semmonen 1800 kaloria
    no tein toki parin tunnin ja 900 kalorin kulutus lenkin ennen syöntiä.
    iltapalks tuli kaikkee riittävästi että roppa jaksaa palautua.

tempokisu Guest

Punapää aikansa kutakin

Jos se kypärä on jonnekin laitettava niin ehdottomasti jalka. Tarkemmin sanottuna ..onko muuten polvi sitten se "keskijalka"? Polveen kumminkin, vasempaan polveen.
    Sillä mihin aikaan syö ei oikeasti ole merkitystä, kokonaisenergian saannilla ja kulutuksella vaan.

Mä joskus osasin kaikki ruokien ja ravintoaineiden kalorit ulkoa, ja myös laskin aika ahkerasti niin en todella tee niin enää. Yritän unohtaa että ruoassa edes on kaloreita.
    Näköjään ajokilsojen kohdalla on käynyt samoin, ennen niitä laski päivittäin ja oli tosi tärkeitä, ja nyt ei laske ollenkaan..

No mitä mahtaa 1-2 tunnin kevyt ( mutta mulle tuntuu aika raskaalta) ajelu sitten kuluttaa 50kg kisulle? Meneekö siinä se koskenlaskijapaketti?

mutanaama Guest
    Mä olen rehellisesti ylipainpainoinen, smagaa on metrin verran ja yläkropan lihakset ei paljoa painoa nosta. 85kg massan kuskaaminen tälläisellä 175cm pätkällä on hiukka raskasta, mutta tällä mennään.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •