GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 5 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 1409

Aihe: 29+ semi

  1. #121
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Tommonen krampus vois olla täysin optimaalinen vaelluspyörä luonnonpuistovaelluksille ja ihan melkeen umpimetsään. Tietenki jos joskus pyöräily suomen kansallispuistoissa kunnolla sallittais. Siinä olis fillariaktiiveille työnsarkaa.

  2. #122
    Tämmönen Skinny Pugsley tuli vastaan tuolla MTBR-foorumilla

  3. #123
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185

    Re: 29+ semi

    Taas ajelemassa ja aikaa meni nelisen tuntia. Kaks kaveria kokeili ja ensi annos on ilmainen. Nyt huomasi todella eron 29er ja Krampuksen 3" kaveri ajo moottorikelkan jälkiä pitkin ja itse ajelin missä huvitti. Enemmän joutuu tekee tavan renkaalla varustetun kanssa ja katsomaan missä ajaa. Krampuksen kanssa ei ollu niin väliä.

    Huomenna uudestaan. Jos haluaa kokeilla niin olen lammassaaren ympäristössä noin 9-10 aikoihin.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  4. #124
    Mites tällainen KramPug? Onko kellään suunnitteilla?

    Kugelschreiber muokkasi tätä : 31.03.2013 at 13.24

  5. #125
    Mikä toi on? Törkeen hieno. Stemmistä pisteitä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mikä toi on? Törkeen hieno. Stemmistä pisteitä.
    Fatbike-foorumilta:

    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/ski...ey-846624.html

  7. #127
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Samoin meikäläistä kiinnostaa potentiaaliset ostopaikat Knardeille. Pitäis varmaan laittaa postia tuonne singledspeed.nl:ään ja kysyä että onko niitä ihan oikeasti hyllyssä. Joskus ajat sitten olen sieltä jotkut 29 kumekset tilannut ja silloin ainakin meni ihan mallikkaasta, poislukien että tilaamaani rengasta ei hyllyssä ollutkaan. Yhteydenpito kyllä tuntui sujuvan ja päädyttiin sitten toiseen vaihtoehtoon renkuloiden suhteen.

    Kiinnostaisi kyllä koittaa puoli29+:aa(?) ja pistää Knard eteen 29:iin, kehinä kun on P35:set jo valmiiksi joilla Knardinkin pitäisi kohtuullisesti toimia. Knard edessä ja 2.4 kumi takana tuolla kehällä luulisi saavan tuntumaa 29+ maailmaan suht maltillisella panostuksella. Geon perusteella oma on 29 on vähän ketterämpi kuin Krampus joten sinänsä voisi olla hauska laitos.

  8. #128
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Mielestäni ylläoleva virityksen, eli 3" rengas vain edessä, voisi nimetä loogisella termillä "29+-".

    Kiinnostaisi kyllä itseäkin kokeilla. Varmaan merkittävän osan kantavuusedusta saisi pelkällä eturenkaalla.

  9. #129
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185

    Re: 29+ semi

    Ja metsään meni. Heti kun takarengas tipahtaa hangen läpi niin meno loppuu siihen, 3" kantaa takana, koska suurin osa painosta on takana. Tänään kokeiltu normi 29maasturilla, ei mitään asiaa sinne missä Krampuksella mennään. Mut jos ajelee tallattuja polkuja niin silloin edessä 3" estää "humsastamisen" kun menee ohjausvirheen takia polun viereen.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  10. #130
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Damn. Ei kai siinä muu sitten auta kun alkaa moukaroida Ogren takahaarukkaa hieman tilavammaksi

  11. #131
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Ja metsään meni. Heti kun takarengas tipahtaa hangen läpi niin meno loppuu siihen, 3" kantaa takana, koska suurin osa painosta on takana. Tänään kokeiltu normi 29maasturilla, ei mitään asiaa sinne missä Krampuksella mennään. Mut jos ajelee tallattuja polkuja niin silloin edessä 3" estää "humsastamisen" kun menee ohjausvirheen takia polun viereen.
    Ei suurimman osan painosta pidä olla takana jos maksimaalista etenemiskykyä haetaan juuri siinä kantavuuden rajalla, sikäli kun värkissä on samanmoiset kehät ja kumit kummassakin päässä. Paino tasan kumpaankin päähän niin tunkattava matka on taas pätkän lyhyempi... pätee sekä rampukseen että fättiin että kapoisakumiseen pyörään.

    Ajelin itse viimeisen vuoden mini-29plussalla aineskin kymmenellä eri setapilla. Tossa yks niistä;



    Härveli on viemäriputkesta kasattu Jones (diamond-runko) ja tossa siinä on teräksinen truss-keula. Enempi normaali unicrown- keula on kans ollut ajossa. Ajoin tuolla kolmella erityyppisellä etukiekolla, 80mm ynnä 65mm fätti / 47mm KH / Flow - kuvassa olevan virutetun hansdumpfin leveys tolla 47mm kehällä oli ~68mm. Takakiekkoja oli pari, KH ja Flow. Takana toi ~68mm on max, isompaa ei sovi ja tämä lienee suurin ero rampukseen geometrian ohella. Toi härveli nielee vaihteita ja EBB-keskiön avulla sinkulana pähee. Viimeiset pari kk toi on itkeny varastossa kun kukaan ei sillä aja, ittellä ollu alla oikeempi fätti.

    Erot pääsemisessä ovatten oikeeseenkin fättiin aikas pienet, tommonen 64-68mm kumikin 29" koossa kantaa uskomattoman hyvin, nykyisillä ~100mm leveillä 26" kumeilla pääsee joskus jotain mitä tolla ei päässy, mut pelkästään ton eron takia en päätyis fättiin (ne 4.8" tms muhkut lie sit oma juttunsa, mut mut).

    Jos tommosen testaus (tai mahd. omistaminen) kiinnostaa piäkaupunkiseudulla, niin YV

  12. #132
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Mulla ei ole ihan hirveästi karttunut kokemusta hangessa etenemisestä, puolifätillä en oo ajanu metriäkään. Moonlanderilla oon ajanu allaan ensin BFL-pari ja sittemmin Bud & Lou. Välillä painon siirtäminen eteen on saanut tosiaan aikaan sen, että koko pyörä on kulkenut hangen päällä, mutta jos pinnasta mennään läpi, oon siirtänyt painon taakse. Tällä tavalla etupyörä ikäänkuin esipakkaa lumen ja takakumi kulkee jo painetulla uralla, joten sille voi laittaa enemmän painoa ilman, että se heti uppoaa. Vetopidon säilyttämiseksi painoa on välillä ollut pakko siirtää taakse, muuten on mennyt hangen alla löytyneessä muhjussa sutimiseksi jopa Loulla. Paineilla oon pyrkinyt myös tasapainottamaan kantavuutta, eli antanu takapään litistyä jalanjäljeltään isommaksi. Ajotekniikan puolesta tasainen pyöritys tuntuisi olevan elintärkeää: jos runttaa, runttaa pyörän syvemmälle hankeen, mistä nouseminen vaatii taas runttauksen -> tökkivää ja raskasta.

  13. #133
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Eikö muilla vastaavan pyörän hankkineilla olisi mitään kommentoitavaa?
    On moraalinen ja foorumisosiaalista vastuuta..
    Tuolla jotain ajatuksia:
    http://ppaivio.wordpress.com/2013/03...-with-krampus/


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Tommonen krampus vois olla täysin optimaalinen vaelluspyörä luonnonpuistovaelluksille ja ihan melkeen umpimetsään. Tietenki jos joskus pyöräily suomen kansallispuistoissa kunnolla sallittais. Siinä olis fillariaktiiveille työnsarkaa.
    Itse hankin pyörän, tai lähinnä renkaat ja vanteet juuri vaelluskäyttöä ajatellen.
    Keulassa saisi olla kiinnikkeet tavaratelineelle, tai edes juomapulloille.
    http://ppaivio.wordpress.com/2013/04...r-overnighter/

  14. #134
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185

    Re: 29+ semi

    Viisi tuntia pyöräilyä paikoissa mihin vaan pääsi. Kivaa oli ja luultavammin paria kaveria puri kärpänen.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  15. #135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    Viisi tuntia pyöräilyä paikoissa mihin vaan pääsi. Kivaa oli ja luultavammin paria kaveria puri kärpänen.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    Ihan mielenkiinnosta, pääsikö lammassaaren/ukoskan ja ylipäänsä jäällä ihan missä vaan? Ei tainnu olla plus asteita vielä aamulla? Metässä ei taida olla mitään asiaa kelkkaurien ulkopuolelle, aineskaa plussa keleillä.
    Embrace the moment

  16. #136
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185

    Re: 29+ semi

    Niskalammen sataman tienoilla jäälle ja kohti Lammassaarta. Ajelin vähänsellai jos pikkasen upotti niin pieni korjaus suuntimaan ihan vaan hangella ajaen. Metsässä ja pelloilla ei ole hankikantoa. Kelkkajäljet ja polut oli hauskoja ku ei tarvinu pelätä pientä ohjausvirhettä. Nyt kumit on tubleksina ja huomenna kokeillaan. Menee muuten mittarin ostoksi.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  17. #137
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Minuakin rupesi kiinnostamaan mini-semi-läski budjettipyörä, tai itse asiassa 26+” leveävannepyörä. Sellaisen voisi tyttärelle rakentaa. Täältä näyttää vain 2” leveä kumi 65mm vanteella:


    Ja täältä näyttää Endomorph kapealla vanteella:


    Eipä oikein juuri näy eroa. http://joecruz.wordpress.com/2011/06...l-experiments/

    Jos löytäisi jostain edullisen 26” rungon, mihin mahtuisi paksummat pyörät, rakentaisi kiekot esim. 56mm vanteella: http://classic-cycle.de/en/Ready-Spa...lat-black.html ja päälle tavalliset 2,4-2,5” kumit. En vaan löytänyt tietoa, kuinka leveät kumit näihin edullisiin BMX-näköisiin runkoihin oikein mahtuu. Surlyn runkoja, esim 1x1 tai Troll löytyy, mutta hinta alkaa olla jo lähellä Pugsley-runkoa...

  18. #138
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tuollainen 2tuumanen kumi saattaa olla melkoisen liukas vinoja juuria ylitellessä, kun reunanappuloita ei enää ole.

  19. #139
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    29+ semi

    Nyt olisi hyvä aika jonkun foorumilaisen tai Fillarilehden tehdä 29+ ja fatbike kantavuustesti. Kun vielä talvea on. Ei kai fatbikelaiset katso viistoon 29+:aa porukan petturina
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  20. #140
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mitähän raati arvaisi, mahtuisiko johonkin edukkaampaan runkoon 29+ kumit? ei vaan oikein veny noihin surlyn hintoihin... esim. inbrediin horisontaalisilla dropouteilla?
    Mtbr foorumilla joku oli saanut änkättyä Karate Monkeyhin P35:lla Knardin myös taakse niin että pelivaraa jäi milli tai pari. Onko järkeä tai miten toimii käytännössä niin en tiedä. Lähtökohtaisesti nuo eivät oikein taida muihin runkoihin mennä. Varmaankaan jonkun Inbredin muokkaaminen niin että Knard menisi ei ole älyttömän iso asia osaavissa käsissä. Ei muuta kuin rälläkkä ja hitsipilli käteen :-) Aika moneen läskipyörään toki tuon rabbit hole + knard yhdistelmän saa sopimaan jos tarpeelliseksi katsoo ja moinen löytyy valmiina.

    Onhan tuota Krampusta suhteessa läskipyörään kantavuuden osalta monessakin testissä kommentoitu. Johtopäätös on mielestäni ollut ettei siitä läskin korvaajaksi ole mutta paremmin pärjää kuin normi 29. Tämä nyt ei toki ole kovin yllättävää varmaan ole. Toisaalta, eikös se nyt alunperinkin ole trailipyöräksi ajateltu eikä niinkään vaihtoehdoksi läskille?

    E: ja ylläolevalla ei ole mitenkään tarkoitus Krampusta mollata. Konsepti on mielestäni loistava ja Krampus yksi mielenkiintoisimpia konkeleita mitä markkinoille on pariin vuoteen tullut.

  21. #141
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mitähän raati arvaisi, mahtuisiko johonkin edukkaampaan runkoon 29+ kumit? ei vaan oikein veny noihin surlyn hintoihin... esim. inbrediin horisontaalisilla dropouteilla?
    Inbredissä ahistaa, ei mahdu.

  22. #142
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185

    Re: 29+ semi

    Olen myös tuon testaamisen kannalla. Mie olen sellanen neuvolassa punnittava (ajokamat päällä just ja just 72kg) joten Krampus kantaa hangella meitin hyvin. Nyt tubeleksina ja viikonloppuna käyn testaa, ku työ haittaa harrastuksia. Nyt edessä 0.48 bar ja takana 0.78 bar ( swalben mittari). Voi olla et saa laskea lisää.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  23. #143
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    mitähän raati arvaisi, mahtuisiko johonkin edukkaampaan runkoon 29+ kumit? ei vaan oikein veny noihin surlyn hintoihin... esim. inbrediin horisontaalisilla dropouteilla?
    Tähän vielä toistamiseen, tuossa langassa knardit on ahdettu Sawyeriin, ei tosin rabbit holeilla siihenkään ja ahdasta on. http://forums.mtbr.com/29er-bikes/tr...629884-32.html

    Fillaritorilla näytti muuten olevan yksi Sawyer myynnissä jos jotakuta kiinnostaa. Itse jo vähän kyselin olisiko pelkkä runko ollut kaupan (ei ainakaan vielä ollut) kun ko. runko noin yleisestikin ottaen miellyttää silmää. No ehkä tuo jää omalta osalta väliin anyway. Jos Knardit menisivät siihen heittämällä niin kiinnostaisi tosissaan.

  24. #144
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185

    Re: 29+ semi

    Aamun lenkki tunti järven jäällä. Kyllä se vaan niin on, ett tubeleksina rullaa aivan sukkana. Edessä oli 0.28 bar ja takana 0.48. Alko olee viimiset mahdksit ajella jäällä. Sitten siirretään emppiiriset tutkimukset muille alustoille. Yksi huomio oli ett ajotuntumana tuli paljon tunnokkaammaksi, kuin sisurin kanssa. Kaikki jotka harkitsee Krampuksen hankkimista, niin suosittelen (Blonk). Tulee olemaan ympärivuotinen jokapaikan höylä.

    Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  25. #145
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Näin ensi talvea ajatellen mitä muita leveitä 29-renkaita löytyy? Knard 29x3.0 on vähän hilkulla takana kaksysärissä, eteen kyllä mahtuu hyvin. Maxxis Ardent löytyy ainakin 2.4". Vanteiksi tulisi jotkut vähän kaposemmat eli esim Flow EX tai Syntace W30/35. Takana mittailin että leveyssuunnassa tilaa jää 75mm, syvyydessä enemmän.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  26. #146
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    hmm.. kaikki puhuu talvesta...
    Kesäpyörät on jo kuosissa niin täytyy alkaa suunnittelemaan syksyä ja talvea. Sen mitä netistä kattelin niin WTB Dissent 29x2.5 on leveällä vanteella jonkun mukaan 70mm, joten se voisi olla taakse hyvä vaihtoehto On-oneen. WTB:llä on myös Kodiak 2.5 leveänä ja Spessun Purgatory 29x2.4 on myös melko leveä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  27. #147
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    ^70mm? Voisivat sitten reilusti sanoa että se on 3"

    Ardent näyttää olevan jotain 54 mm kapealla (19c) vanteella. Mutta kyllä silläkin aika leveä "jalanjälki" on, kun laskee paineita. Mielestäni ollut erinomainen lumisten kelien rengas.

  28. #148
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    ^70mm? Voisivat sitten reilusti sanoa että se on 3"...
    Joo, siinä jutussa ei kerrottu vanteesta muuta kuin että leveällä. 28mm vanteella leveys näytti olevan 63mm erään sivun mukaan. 2.4" ja 3" välissä ei ole kyllä juuri muita vaihtoehtoja. Tosin voisihan sitä testata että mahtuuko se 3" Knard pyörimään kun sellainen kuitenkin eteen tilataan. Eikä tässä vielä ole minkäänlaista kiirettä ja saattaahan tuota tarjontaa alkaa tulla muiltakin valmistajilta vielä.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  29. #149
    Langan lopussa lisäkuveja puksusta 29+ -setupissa. Hyvin on tilaa renkaille. Vähän houkuttais...

    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/skinny-pugsley-846624.html

  30. #150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Salomo Katso viesti
    Fillaritorilla näytti muuten olevan yksi Sawyer myynnissä jos jotakuta kiinnostaa.
    Ei muuten ole enää...
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •