
Alkujaan tämän lähetti
zeizei
OT jatkuu.
Niinno...kuskin mitoista se tietysti riippuu, mutta aika monelle tilanne on kuitenkin se, että kaksysiin on vaikea saada maantieajoa ajatellen tarpeeksi matalaa ajoasentoa johtuen siitä korkeasta etupäästä. Ainakin meidän talouden fiilareista vanha jäykkäkeulainen 26-tuumainen Kona Kilauea on ehdottomasti monipuolisin lenkkipyöränä. Mutta makuasioitahan nämä on. Enkä kiellä, etteikö kaksysi olisi toimiva konsepti yhden pyörän polkijalle, mutta pointti oli siinä, että asfalttiominaisuuksien takia ei kaksysiä kannata ostaa, kun suuremmasta kiekosta on selkeästi isompi hyöty maastossa. (Oma kaksysi on tosiaan tuolla F-torilla tyrkyllä, mutta se on ehta sinkularunko ilman vaijeristoppareita ja muita tarpeettomia härpäkkeitä...
)
...ja aiheeseen: Michelinin perinteinen XCR Dry II on myös loistava sekakäyttörengas maasturiin. Sellaisilla olen ajanut asfalttikimppalenkkiä krossarikuskien kanssa ja toisaalta tainnut yhden Tahkonkin joskus kiertää. Niissä on 2-tuumaiseksi iso ilmatila, kuitenkin ne ovat suht kevyet. Bonuksena ovat kestäneet monta vuotta puhkeamatta jopa Hesan hiekotussepeleillä ajoa. En tiedä valmistetaanko niitä enää, mutta jos ei, niin varmaan nettikaupoista löytyy vanhaa varastoa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit