ElectrobikeGarminGiant
Sivu 34 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #991
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Kevyt runko kestää huonosti väkivaltaa materiaalista riippumatta. Noilla mitoilla luulisi minkä tahansa rungon kestävän normaalia käyttöä, jos nyt voimaa ja/tai massaa ei ole hyvin poikkeuksellisen paljon.
    Minä kyllä hakkaan hiilarikanjonia aina kun tuo perkele ei kulje. Saamarin paskiainen vaan kestää ja kestää...

    Halvempi alukanjoni tuntui kyllä todella kestävältä. Siinä ei putket tykänny kyttyrää vaikka pari kertaa oli kaaduttu. Putkista puristamalla tuli mieleen lähinnä vesiputki, mutta ei toki paina niin paljoa. Mutta se ei ollut Ultimate, vaan muutaman gramman painavempi Roadlite.

  2. #992

    Re: Canyon maantiepyörä

    Bikeradarissa on tarjolla Ultimate CF:n koeajo:

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...0-f10-13-47019

  3. #993
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    Ja myös tuo muoviläpäre on unohtunut takakiekkoon.
    Sen tekninen nimi on "piirakkalautanen."
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  4. #994
    Mitä tulee Canyonin toimitusaikoihin, niin nyt toimi ainakin nopeasti. Viimeviikolla tilasin ja tänään lähti postilla eteenpäin. Loppu riippuukin sitten muusta kun Canyonista...

  5. #995
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    16
    Ymmärränkö nyt ihan oikein: Ultimate CF 9.0:n ja Ultimate CF 9.0 ES:n erona on vain ES:n uudempi satulatolppa ja eri satula? Ja että tämän lisäksi ES-malliin ei saa muuta kuin kompaktikammet?

    Mitä olette mieltä kompaktikammista Suomessa, nousut kun ovat varsin maltillisia? Olen 191cm pitkä, inseam 87cm.

  6. #996
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mantelimies Katso viesti
    Ymmärränkö nyt ihan oikein: Ultimate CF 9.0:n ja Ultimate CF 9.0 ES:n erona on vain ES:n uudempi satulatolppa ja eri satula? Ja että tämän lisäksi ES-malliin ei saa muuta kuin kompaktikammet?
    Lisäksi paksumpi tankonauha ja 25 mm renkaat.
    Sami_Matinaho muokkasi tätä : 14.03.2013 at 16.43 Syy: [/QUOTE] lisätty

  7. #997
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958
    Kokemuksia on molemmista, ja omasta mielestäni kompaktikampia parempi ratkaisu on 53/39 yhdistettynä 12-27 pakkaan.


  8. #998
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Kokemuksia on molemmista, ja omasta mielestäni kompaktikampia parempi ratkaisu on 53/39 yhdistettynä 12-27 pakkaan.
    Yhtä hyvin pärjää 50/38 ja 11-XX pakalla. Jos nyt ne kompaktit sattuu hankkimaan...

  9. #999
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958

    Canyon maantiepyörä

    Idea onkin siinä, että 53/39 +12-27 on toimiva yhdistelmä ilman rattaiden vaihtoa


  10. #1000
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    22
    Tuli laitettua ultimate cf slx 9.0 tilaukseen 11.3. Tänään tuli meili, jossa todettiin arvioidun toimituksen olevan viikolla 19 eli toukokuun alussa. Olisin kysynyt, ovatko arvioidut saapumiset olleet kuinka tarkkoja vai voiko pyörä tulla kuitenkin paljon aiemmin? Toinen kysymys liityy em. kampiasiaan. Voiko kompaktit vaihtaa myöhemmintarvittaessa tai helposti tupliin, jos siltä tuntuu? Omaan tilaukseen laitoin siis 50/34 ja 11 - 25 vaihtoehdon. Tuplavaihtoehtoa L-koossa ei ollut varastossa. Harkitsin myös 11-28 vaihtoehtoa mutta pk-seudulla ei taida olla niin mäkistä, että 28 -lehteä tarvitaan.

  11. #1001
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.167
    Siis eikö tuplalla tarkoiteta just esim 50/34 tai 50/36 kampia erotuksena triplasta, jossa on kolme eturatasta. Ja kyllä, 28 takana pitäis riittää enemmän kuin hyvin, jos edestä löytyy niinkin pieni kuin 34.

  12. #1002
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.714
    Tuplalla taidetaan tässä tarkoittaa 53/39 eturattaita. Kompakti on sitten 50/34.

  13. #1003
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    22
    Juuri näin eli suomensin doublen tuplaksi eli kysymys on eturattaista 53/39. Pähkäilen vielä sitä, että riittääkö 11-25 takana vai pitäisikö varmuuden varalta ottaa 11-28.

  14. #1004
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opander Katso viesti
    Juuri näin eli suomensin doublen tuplaksi eli kysymys on eturattaista 53/39. Pähkäilen vielä sitä, että riittääkö 11-25 takana vai pitäisikö varmuuden varalta ottaa 11-28.
    Ylemmästä viestistä käsitin että tilasit fillarin kompakteilla. Älä turhaan mieti.

    Aja tuolla ja vaihta pienempi eturatas isommaksi jos siltä tuntuu. Rahaa siihen menee muutamia kymppejä ja aikaa vaihtamiseen voi varata reilun vartin verran.

  15. #1005
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opander Katso viesti
    Juuri näin eli suomensin doublen tuplaksi eli kysymys on eturattaista 53/39. Pähkäilen vielä sitä, että riittääkö 11-25 takana vai pitäisikö varmuuden varalta ottaa 11-28.
    Harvempi pakka (11-28) on hyvä jos ajat yksin ja vauhdit on alkuun hiljaisempia. Tiheämpi pakka (11-25) on hyvä esim. porukkalenkillä vastatuulella, kun voi heittää yhden pykälän pienemmän vaihteen ja pysyy silti porukassa kun kadenssi ei nouse liian korkeaksi.
    Sama koskee 53/39 ja kompaktikampien välillä. Jos ajat nopeassa yhteislenkkiporukassa, niin ota 53/39, mutta jos ajat enimmäkseen yksin niin kompaktit voivat olla hyvät.

  16. #1006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Harvempi pakka (11-28) on hyvä jos ajat yksin ja vauhdit on alkuun hiljaisempia. Tiheämpi pakka (11-25) on hyvä esim. porukkalenkillä vastatuulella, kun voi heittää yhden pykälän pienemmän vaihteen ja pysyy silti porukassa kun kadenssi ei nouse liian korkeaksi.
    Sama koskee 53/39 ja kompaktikampien välillä. Jos ajat nopeassa yhteislenkkiporukassa, niin ota 53/39, mutta jos ajat enimmäkseen yksin niin kompaktit voivat olla hyvät.
    Aika vauhdikkaassa lenkkiporukassa pitää ajella, että harrastelijalta loppuu kompaktikammista välitykset kesken

    Jos olisin nyt pyöräkauboilla, ottaisin kompaktit ja tiheän takapakan. Nyt alla on 53/39 ja 11-28. Pisintä välitystä ei tule käytettyä kuin yhdessä alamäessä, jossa kyytiä piisaa about 75 km/h. Sellaisia mäkiä täällä etelässä ei ole kovin tiheässä.

  17. #1007
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Aika vauhdikkaassa lenkkiporukassa pitää ajella, että harrastelijalta loppuu kompaktikammista välitykset kesken

    Jos olisin nyt pyöräkauboilla, ottaisin kompaktit ja tiheän takapakan. Nyt alla on 53/39 ja 11-28. Pisintä välitystä ei tule käytettyä kuin yhdessä alamäessä, jossa kyytiä piisaa about 75 km/h. Sellaisia mäkiä täällä etelässä ei ole kovin tiheässä.
    Njoo, mutta ei se mahdotonta ole. On sitä joskus tullut vispattua melko pitkää siivua mukavuuden rajoilla 50/11 välityksellä kun joku hullu espoolainen veti toisen tiimiasuisen raketin kanssa rauhallista keskiviikkolenkkiä...

    Mutta eipä siitä huolta ole että tuollaisessa kyydissä kovin kauaa mukana pysyisi jos on ensimmäistä maantiefillaria ostamassa...

  18. #1008
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Njoo, mutta ei se mahdotonta ole. On sitä joskus tullut vispattua melko pitkää siivua mukavuuden rajoilla 50/11 välityksellä kun joku hullu espoolainen veti toisen tiimiasuisen raketin kanssa rauhallista keskiviikkolenkkiä...

    Mutta eipä siitä huolta ole että tuollaisessa kyydissä kovin kauaa mukana pysyisi jos on ensimmäistä maantiefillaria ostamassa...
    Samaa mieltä kyllä. Jos ei aja kilpaa niin 53/39 edessä on pieni overkill. Ajelin viime kesän kisat kompaktikammilla 50/34 ja takana taisi olla 12-27. TdH:ssa joutu ajamaan 50-12 välityksellä ja isompaa olisi toivonut mutta ei tollakaan porukasta jäänyt.
    Minä myös ottaisin pyöräkaupoilla kompaktikammet, mutta tiheän takapakan. 12-25 pakkoja taitaa saada ja semmoinen on varmasti harrastajalle hyvä jos jaksaa 34-25 välityksellä ajella ylämäet.

    Viime kaudella en paremmasta tiennyt niin ajoin niillä mitä oli tarjolla ja nyt kun sai valita uuteen pyörään rinkuloiden koon niin otin 53/39.

  19. #1009
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opander Katso viesti
    ...tuli meili, jossa todettiin arvioidun toimituksen olevan viikolla 19 eli toukokuun alussa. Olisin kysynyt, ovatko arvioidut saapumiset olleet kuinka tarkkoja vai voiko pyörä tulla kuitenkin paljon aiemmin?
    Itselle tuli kuitu 29" 3 viikkoa aikaisemmin kuin mitä oli tilausvahvistuksessa. Arvio oli vko 9 mutta filo saapui jo vkolla 6! Mikä oli ihqua

  20. #1010
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Kompakteista ei ole mulla koskaan loppunut kesken nopein välitys. En aja kuin pari kertaa vuodessa hetkellisesti 60 km/h.
    Aina kannattaa ainakin haaveilla ajavansa Alpeilla, Dolomiiteilla tai Pyreneillä. Silloin 34/28 ei ole yhtään liian hidas välitys.

  21. #1011
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Mun oma 2cent tähän on että 53/39 - 11-28 (vai voisko mulla olla kuitenkin 12-28..) on ainakin mulle passeli lenkkiajeluun ja näihin TdH:ihin ja muihin. Ajattelin tälle kesälle tehdä juuri tuon Kolistelijan mainitseman pienemmän eturattaan vaihdon 42:seen. Esim. Italian reissulla kyllä ongelmia oli 12% nousuissa tuon 39/28:n kanssa mutta suomessa taas kaipaisi pidempään päähän lisää piikkejä..

  22. #1012
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Mulla on myös 53/39 etulehdet ja 11-28 pakka takana. Eipä tuota 39 piikkistä paljon tarvitse Suomi teillä. Tuo Srammin 28-11 on siitä mukava kun toiseksi keposin on siinä 25 piikkinen. Toimii tuo 53 piikkinen etulehti ihan mukavasti tuon takapakan kevyemmän pään kanssa. Shimanolla taitaa vaihtoehdot olla taakse 28-24...tai 27-24... ellei sitten ota sitä pakkaa jossa keposin on 30 piikkinen.

    Edit: jep, välillä ajelen siis ketjut ristissä kun olen laiska räpläämään vaihteita.

  23. #1013
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    19
    Tänään tuli Canyonilta kirje kotiin, että viikolle 13 arvioitu Ultimate CF SLX toimitus siirtyy viikolle 16. Olivat laittaneet kirjeeseen mukaan jonkun näkösen "Canyon pocket bookin" tästä hyvityksenä. Eipä sinällään haittaa, kun hiihtokautta vielä jäljellä ja välikelitkin voi polkea cyclocrossilla.

  24. #1014
    1More Guest
    Hei!
    Kysyisin mielipiteitä tuosta roadlite-mallista. Ja tietysti kun tällainen välimallin jätkä netistä tilailee niin tuli vastaan ongelma notta M vai L. Inseam aivan pari milliä alle 87cm ja pituutta piirun verran 180cm päälle. Inseamillani tulisi L-koko mutta jo -1cm muutos inseamiin tulisi jo M-koko.
    Competitive cyclistin mukaan seuraavat arvot. Jos olettais että pitäis ajaa monipuolisesti pitkää että lyhyttä matkaa, kannattaako edes miettiä L-kokoa joka kuitenkin on melko paljon mittavampi (toisaalta rennompi)?
    Kaikissa muissa pyörissä on järjestäin tuo M-koko tai 18-18,5 tuumaa. Joten eipä kai tässä metsään mene kuitenkaan.
    Tiedän että näitä kysymyksiä tulee paljon tänne mutta jos joku jaksais oikeasti kommentoida/ ollut samassa tilanteessa niin olisin kiitollinen.

    Ja verrattuna tuohon ultimate-malliin erot on kuitenkin suhteessa pieniä että mieluummin säästän lompakosta ja viilailen jälkeenpäin. Hinta-laatusuhde on niin kohdallaan että suomesta ei uutena löydy. Suurin harmi tietysti on se että kokeilemaan ei pääse.
    Roadlite
    http://www.canyon.com/_en/roadbikes/...74#tab-reiter2

    The Competitive Fit The Eddy Fit The French Fit
    Seat tube range c-c 56.4 - 56.9 57.6 - 58.1 59.3 - 59.8
    Seat tube range c-t 58.1 - 58.6 59.3 - 59.8 61.0 - 61.5
    Top tube length 53.0 - 53.4 53.0 - 53.4 54.2 - 54.6
    Stem Length 10.9 - 11.5 9.8 - 10.4 10.0 - 10.6
    BB-Saddle Position 76.7 - 78.7 75.9 - 77.9 74.2 - 76.2
    Saddle-Handlebar 51.9 - 52.5 52.7 - 53.3 54.4 - 55.0
    Saddle Setback 6.4 - 6.8 7.6 - 8.0 7.1 - 7.5

  25. #1015
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    12
    Isken tähän samaan syssyyn nyt oman ongelmani, eli painiskelen myös M- ja L-koon välissä, tosin olen ostamassa Ultimatea. Canyonin oma mittari ehdottaa M-kokoa, mutta Competitive Cyclistin mittojen mukaan olisin lähempänä tota L-kokoa. Viime kesänä ajelin fiksillä (TT 568, ST 560, stemmi 90 mm, setback 0) maantielenkkejä eikä huppuja tangon päähän paljoa kaivannut. Siltä ainakin nyt tuntuu, että kumman vaan ottaa, joutuu stemmejä vaihtelemaan. Tiedä sitten kumpaan suuntaan sitä lähtis?


    mez muokkasi tätä : 25.03.2013 at 23.38

  26. #1016
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mez Katso viesti
    Tiedä sitten kumpaan suuntaan sitä lähtis?
    Tietämättä yhtään muita ominaisuuksiasi tai mieltymyksiäsi, sanoisin sopivan ohjaamon pituuden löytyvän juuri M-koon rungolla ja 110mm stemmillä tai L-koon rungolla ja 100mm stemmillä.

    Tuo stack-mitan 19 millin ero on huomattavin asia noiden kahden koon välillä. Ohjaustangon korkeutta voi halutessaan pelata stemmillä ja spacereilla, mutta ideaalitilanteessa runko on tietysti suoraan oikean kokoinen eikä mitään "viritelmiä" tarvita. Ainakin minulle tuon oikean korkeuden määrittäminen on todella vaikeaa ilman ulkopuolista apua. Koeajo olisi loistojuttu.

  27. #1017
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Yleensä aina pienempi parempi. Ainakin parempi kuin liian iso. Eiköhän annetuilla mitoilla se 56 ole lähinnä oikeaa. Sitä stemmiä voi sitten pidentää jos siltä alkaa tuntua. Itse tilasin juuri Ultimateen 13 senttisen Planet X:stä 15€:lla.

  28. #1018
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    12
    Testaus olis kyllä pirun kova juttu. Voishan sitä myös käydä pyöräkaupoissa istumassa muiden valmistajien apauttiarallaa samoja kokoja jos ei Ultimaten testaus natsaa. Vois myös yrittää mitata nykyfillarin stackia, siinä mulla on ainakin 1 cm spaceri.

  29. #1019
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Mun älläkokoista saa kyllä tulla testaamaan Espooseen jos se asiaa helpottaa..Stemmejä löytyy 110 ja 100milliset.

  30. #1020
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Mielipiteitä kaivataan...

    Paremmalle puoliskolle hakusessa maantiepyörä ja Canyoni kiinnostaisi. Kyseessä on 160cm pituinen lyhytjalkainen/pitkäselkäinen naisihminen. Inseami 70cm. Mahtaako Roadlite Al 6.0 koko XS olla liian iso? Pystyputkella mittaa 47,5cm ja vaakaputki 51,9cm. Vaakaputki saattaisi olla suht kohdillaan, mutta jääkö satula todella alas ja ohjaustanko pilvissä.. Headtube kuitenkin 15cm..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •