Olisi tarkoitus hankkia ensimmäinen maastopyörä, ja olen foorumeita selainneena tullut siihen tulokseen, että tulokas on Radon-merkkinen. Enää pitäisikin päättää, millainen paketti menee tilaukseen. Vaihtoehtoja mitä olen katsellut on nämä:
http://www.bike-discount.de/shop/k18...-team-6-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k12...-29er-6-0.html
http://www.bike-discount.de/shop/k18...-6-0-sram.html
Kannattaako ensikertalaisena panostaa suoraan 29eriin, vai otanko suosiolla halvemmalla teamin? Mitä eroa on esim. team 6.0 ja 7.0? Kun kyseessä on ensiostos, enkä tiedä tuleeko sitten käytyä metsässä, niin missä näistä on paras jälleenmyyntiarvo?
Varusteiksi varmaankin Shimanon M324 lukot ja kengät.
Edit: Niin, vielä kysymys, kumpi osasarja on parempi? SRAM vai Shimano? Makuasioita nämä varmaan on, mutta olisin kallistumassa tuon SRAMin puoleen.
Ihan jo tämän ketjun kokonaan lukemisella löytyy vastauksia noihin kysymyksiin...
Minun mielipiteitäni:
26" vs. 29" on näköjään aika pitkälle makuasia. 29 on "kömpelömpi" mutta kulkee nopeammin ja tasaisemmin. 26" on ketterämpi ja teknisempi ajettava. Kokeile molempia eri merkeiltä täällä suomessa ja muodosta mielipiteesi sen pohjalta. Niin tiedät ainakin kumpi on luontevampi sinulle.
Team ja Race eroavat ainakin ajoasennoltaan: Team pystympi kuin Race. Tais olla erilailla ohenneltua alumiiniumia runkokin.
Vaihteiston osien valmistajana SRAM vs. Shimano on makuasia kummatkin toimivat siihen mihin ovat tarkoitettu, joitain eroja vahdon jäykkyydessä yms. on havaittu. Osasarja on sitten se Deore, XT, X7, X9 jne.
Team 6 vs. 7 äkkiä vilkaistuna ainkin keula ja jarrut eroavat mainittavammin toisistaan. Muut osat taisi olla aika samaa tasoa.
Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...
Kiitos nopeasta vastauksestaVielä kysyn runkokokoa. Pituutta löytyy 189cm ja inseam 92cm, onko 20" sopiva, vai pitäskö saada 22"?
Radonin 29 nyt meikällä kiikarissa mutta runkokoko vieläkin hakusessa joten mitäs suosittelisitte,
180cm pitkä 88cm jalan sisämitta. 26'' rullailtu aiemmin ja vähän arveluttaakin uskaltaako tilata 20 rungolla
ja mahdollisesti lyhyemmällä stemmillä vaiko tyytyä tuohon 18 runkoon?
Lisäksi vielä auki malli Radon ZR Race 29er 6.0 vai 5.0, mitkä ois suurimmat plussat ton kutosen hankinnassa ?
^ Sama pituus, inseam vaan siinä 86-87cm ja toi 18" pelaa tosi hyvin. Pyörä 6.0.
Minulla 5.0. Olen ollut ihan tyytyväinen, tosin pyörän kasauksessa oli vähän mokailtu. Suurimmat erot 5.0 ja 6.0 välillä on kait että 6.0 painaa 700g vähemmän. Painoero tulee tuosta paremmasta 6.0:n keulasta. Ajoasento on noissa ZR race malleissa vakio stemmillä melko kumara. Keulaputki on katkaistu siten, että korotusvaraa ei ole yhtään.
Harhailija muokkasi tätä : 16.03.2013 at 10.39
Mulla olivat unohtaneet tulpat tangon päistä, mutta laittoivat postissa kun valitin
Minun uusi "ZR Race 29er 7.0":ssä oli etuhaarukka joka piti ilmaa n. 2 tuntia. Oli jo paketista avatessa tyhjänä.
Rock Shox Reba RL etuhaarukka lähti jo takaisin Saksaan ja nyt odotellaan vastausta että korjaavatko sen vai lähettävätkö tilalle uuden.
Jos korjaavat kestää kuulemma 4-6 viikkoa. Eli näin meni tämän kevään pyöräilyn aloitus.
Suosittelen siis, jos mahdollista, ottamaan pyörän kokoamisen Suomesta. Itse en jaksanut lähteä Turusta Vantaalle ajelemaan ja siitä nyt kärsin!. ...kele.
22.3.2013 päivitys:
- viesti tuli että haarukka saapunut ja lähettävät valmistajalle. Nyt sitten odotellaan ilman haarukkaa pyörä valmiina auton takakontissa. On kyllä kumma meininki kun edes uutta haarukka ei voida lähettää tilalle vaikka on täysin koskematon tavara on jo saapuessa ollut viallinen. Taitaa olla liikaa ostajia, minä en niihin enää tämän homman jälkeen kuulu.
- minulle ei luvattu mitään hyvitystä vaikka valitinkin. Millä niitä pitää uhkailla että jotain hyvitystä saa?
Manne2512 muokkasi tätä : 22.03.2013 at 13.52
Jaanpahan kokemukseni, kun tilasin b-discountista zr race 8.0:n. Helkkarin hyvä fillarihan se on, mut sama mikä jollain muullakin oli ollu niin vaijerit rungon sisällä solmus. Olivat pahoillaan ja hyvittivät vaijerien selvityksen ja vaihteiden säädön. Hoidin duunin pikku kikalla itse. Pakasta vedettyyn pyörään oli mukava harjoitella säätämistä. En säästäny penniäkään varusteisiin päin vastoin, onpahan fillari minkä halusin.
No tuo kärsiminen on niin suhteellista. Itsellä hajosi Race 6.0 29er vapaaratas 800km kohdalla talvipakkasessa. Takavanne lähti Bike-discountiin Itella/DHL:ällä meno kesti ihmeen kauan puoltoista viikkoa. Vanne keskiviikkona perillä saksassa ja torstaina lähti korjattuna DPD:llä takas Suomeen ja maanantaina perillä. Maksoivat postikulut myös. Harvoin Suomessakaan takuu asiat noin nopeasti hoituu. Ilmoittavat korjaus ajaksi 3 viikkoa.
Minunkin keula oli tullessaan tyhjä vaikka ostaessa valitsin ilmaisen iskarin säädön ostoskoriin ja tarkastus korttiinkin oli hienosti merkattu Sport tune 93kg. Tosin minulla onneksi on ilmat pysyny pumppauksen jälkeen sisässä.
Antza44 muokkasi tätä : 20.03.2013 at 10.34
30€. Sen verran se kinnas takavaihtajalle, että suurilla vaihteilla ei vaihde pysyny päällä.
Kiikarissa Radon zr race 29. Ja kokoa mietin myös, 18/20"
Inseam n. 88cm. Kumpi parempi..
www.mckramppi.com
Multa löytyy ZR Race 7.0 29er 2012, 20". Pituutta kuskilla 188 ja inseam 87. Voisin jopa harkita pienempää runkoa, ainakin mulla meni esmes toi 120mm stemmi heti vaihtoon. Löysin kyllä hyvän ajoasennon pikkuhiljaa mutta hiukka kirvelee mielessä, että taisin ottaa liika ison koon...
Mulla on ZR Race 6.0 sram 18" koossa. Olen 180,5 ja inseam 85. Satula niin takana kuin 20mm setback tolpassa menee. Orkkis 90mm stemmi oli liian lyhyt. 100mm aika ok. Nyt on 110mm 10 asteen nousulla tuntuu aika samalle, kuin 6 asteinen 100mm, mutta korkeammalta tietty. Tekis mieli koittaa 5-6 asteista 110mm vielä. Stemmit on ollut positiiviseen suuntaan ilman ja 5mm spacerinkaa. Mulla on tosin selkä vaivaa ja se ei tykkää olla notkolla. Muuten 18" pyörii kivasti alla poluilla.
Tänään tuli 29er zr 7,0- oon 182/86. Aiemmin L koon canyon al 7,9 meni kaverille hieman kookkaana....mutta kyllä se canyonin työnlaatu oli jotain aivan muuta, kuitenkin saman hintaisista härVeleistä kyse. Runko vaikuttaa vähän karulta...pääsis jo testaaan- no hintahan oli kohdallaan 1099 päivän artikkelina...
Riittääkö mulle 20" ZR Team, kun olen 189cm ja inseam 92cm?
Vaimokkeelle olisi hakusessa maantiepyörä. Yksi vaihtoehdoista olisi Radonin R1. Pituutta emännälle on kertynyt 160cm ja inseam 70cm paikkeilla (lyhyet jalat ja pitkä selkä). R1:ssä on standover height 72cm paikkeilla koossa 50. Mahtaako mennä liian tiukille. Kengät tuo tietysti vähän lisää pituutta koipeen.. Mielipiteitä?
Radon ZR Race 29er 6.0 toimitettiin tänään kotiovelleni. Kasaus oli simppeli, mutta mukana tuli hämmentävä minigrip-pussi jossa on joku sormenpään kokoinen muovinpala, "alcohol prep" ja pala kaksipuolista teippiä. Onkohan tuolla joku tärkeäkin virka pyörässä?![]()
Bongasin Radonin Facebook-sivulta että ZR Race 29 8.0 oli voittanut Bike-lehden 1500 euron pyörien testin. Kuvankaappauksesta naputtelin Google-kääntäjään:
Johtopäätös: testivoittaja ilman todellisia heikkouksia.
+ Laadukas laitteet, XT jarrut, tasapainoinen käsittely
- Hard, kapea satula.
Äh, nythän se Stage hajosi. Paljosta ei ole kiinni, mutta linkun taaimmainen pultti (vetopuolelta, ei vissiin ihan eka tapaus) on auennut jossain vaiheessa. Tänään sitten huomasi kun akselikin tippui. No, sen akselin löyti, mutta kiristävä pultti on hukassa. Tiistaina kokemaan LBS, mutta jos tämä nyt menee bd:stä tilailuksi (äh näillä keleillä), niin onkohan cubessa samat linkun palat kuin radonissa?
BD myy koko taaimmaista laakerisettiä (horstlink 2) 40 eurolla, pelkät cuben pultit+akselit 20 eur. Tai saisikohan tuon pelkän ruuvin jostain? Fillariosaan pitänee soitella myös jos paikallisesta ei löydy vastaavaa..
Näköjään nuo linkun pultit olisi syytä kiristellä silloin tällöin. Oli melkein kaikki muutkin aivan aukeamassa. 2 vuotta ajettu pyörä. Jytympää locktiteä aion itse laittaa myös, vaikka jotain noissa olevinaan tehtaan jäljiltä olikin.
Onkohan tuolla Zr Race 6.1 :hdellä merkittävää käytännön eroa verrattuna Zr Race 6.0 :aan? Vaihteet on ainakin eri ja etuhaarukka 6.1:dessä kai kehittyneempi. Onko tuolla Fox :illa millaista eroa RS Rebaan?
Kirjanmerkit