ElectrobikeGarminGiantEfat
Sivu 39 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Hmm. 6,3kg neljässä viikossa lähtenyt. Kyllä hyvältä näyttää tahti.
    - Numismaatikko -

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Oon saanut sellaisen käsityksen, että izmon ongelma on lähinnä se, että paino ei nouse tai ei saa tarpeeksi kaloreita? izmohan voisi avata oman ketjun - izmon lihotusketju
    [ot]Tässä onkin kyse painonhallinnasta, ei niinkään laihdutuksesta.

Mä en koskaan syö aamupalaa, ja hyvin harvoin lounastakaan, ellei sitten ole tarkoitus ajaa lenkkiä, mutta en aina silloinkaan. Joskus kokeilin tuota aamupalaa, niin lounaaseen mennessä oli jo hirmuinen nälkä. Kotiin kun pääsi niin oli pakko syödä jotain.
    Esim tänään olen juonut yhden kupin kahvia, käynyt tunnin maastolenkin koiran kanssa, enkä koe mitään näläntunnetta.

Joo, pätkäpaastoilu ei sovi kyllä kaikille. Onneks se ei oo ainoo tapa pudottaa painoa. Ateriaväleilläkään ei ole laihtumisen kannalta mitään merkitystä. Todella yksilöllistä. Toiset tykkää syödä 6 kertaa päivässä, toiset 2. Sama sen väliä jos kalorimäärä on sama. Löysin muuten pätkäpaastoilupainokäppyräni bittisyövereistä. 67d -5kg ja salitulokset pysyivät samana, paitsi leuanveto mikä yllättäen parani.Yllä tarkka käppyrä, alla keskiarvokäyrä.

JeTi- muokkasi tätä : 16.02.2013 at 14.13 Syy: Saiskoha kuvan näkyviin eikä pelkkää linkkiä. Ja teksti kohilleen..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    ^ ite oon kans koittanut vähän katsoa paljonko ja millaista leipää vetelee. Nykyään normipäivänä menee 2-4 ruispalaa/jälkiuuniviipaletta/tms ja joskus pala/pari jotain hyvää vaaleampaa leipää. Leipä ei ainakaan mulla tuota samanlaisia kylläisyystuntemuksia kuin normaali kotiruoka, joten sitä voi tulla helposti vedeltyä paljonkin.
    Hiilarit ja erityisesti leipä tuntuu munkin mielestä olevan se huonoin kylläisyydentunteen antaja suhteessa kaloreihin. Mitä vaaleampaa leipää ni sen pahempi, runsaasti puhtaita kaloreita ja vähän kuituja eli sulaa vatsassa mukavan nopeasti ja taas on nälkä parin tunnin kulutua. Rupesin nyt miettimään että kun vatsa nyt tottuu tiettyyn ateriakokoon eli vähän venyy ja kutistuu ruokatottumuksien mukaan, niin tuommoinen helposti sulava 'ilmava' hiilariköntti kuten leipä voi olla juuri huono täyte, täyttää aluksi mutta häviää nopeasti.

Proteiinissa on about saman verran kaloreita kuin hiilarissa, mutta sulaa hitaammin ja vähän huonommalla hyötysuhteella siirtyy rasvaksi. Rasvassa taas on reilut 2x kaloreita mutta taas tuntuu sulavan hitaammin.

Mulla on alkannu jäämään aamiaisella leivät väliin.. oon korvannu ne tollasella Liiterin Hawaii -pakastepitsalla.. LoL! Ajaa sen pari leipää ja tulee kätsysti.. nytkin tollasen vetäsin ja perään pari laskiaispullaa colajuomalla. Ylimääräiset kalorit, wellcome. Please, don't go, just stay..

Citypyöräilijä Guest
    Nyt tuli tasan kuukausi täyteen uutta matalakalorista elämäntapaa. 6,5 kg tippui kuukaudessa, käytännössä ilman suurempaa liikuntaa. Kävelyä tulee muutama kilometri asioilla joka päivä.
    Perunamuusia ja kalaa, ei ollenkaan viljatuotteita. 1800 kaloria vrk. Kolme ateriaa. Hyvin toiminut tähän asti. Kun lepokulutus on noin 2200-2300, niin 1800 kaloria on tehokas määrä. Juhannukseen mennessä kun olisi saanut 15kg pois, niin hyvä, eli 8,5 kiloa lisää. Ei hätiä mitiä. Sitten alkais BMI lähestyä sitä 27, mikä on tutkimusten mukaan ihmiselle ideaali elämän pituutta ajatellen.

Kenny Guest
    Tämä meni tuonne karppaajakaverit topikkiin, mutta laitan tämän nyt tännekkin;

Vedin viime syksyllä easydiet-ketoosidieetin. Siinä vähennetään hiilihydraatit ja kalorit minimiin. Näin keho vaipuu ketoosi tilaan ja polttaa ravinnon saamisekseen rasvaa. Itse söin siis päivässä vain 3 pussi keittoa. Kaloreita tuli näin päivän aikana alle 500 ja hiilihydraatteja alle 20g. Tämä tietty kuullostaa todella rankalta. Ensimmäiset päivät ovat vaikeimmat. Päänsärkyä ja heikkoutta. Se meni minulta kuitenkin ohi kahdessa päivässä. Olin kuitenkin ollut vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla jo pidemmän aikaa joten hiilihydraattien pudottaminen ei ollut niin vaikeaa. Ketoosidieettini kesti tasan kaksi viikkoa. Samalla pyöräilin töihin, 12,5km suunta. Ennen pyöräily suorituksia söin kahden kananmunan paistetut valkuaiset, teflonpannulla tietty niin ei tarvinnut käyttää rasvaa. Tämä kaksi viikkoa oli minulle vaikein henkisellä tasolla. Muut työkaverit hakevat hesestä ruokaa, mutta viikon jälkeen ei oikeastaan tehnyt edes mieli mitään ruokaa. Yllätyin siitä, että nämä pienet pussikeitot saivat minut kylläisiksi ja ne pitivät minun nälän loitolla. Easydiet pusseissa on vielä se hyvää, että se sisältää kaikki vitamiinit ja tarvittavat ravinneaineet kyseisen dieetin ajan. Te kuitenkin mietitte paljonko minulla putosi painoa tämän kahden viikon aikana. Lähtöpainona minulla oli 78 ja kahden viikon jälkeen puntari näytti 69,5. Painot on mitattu useampana päivänä aamuisin jolloin ihmisen saadaan ihmisen tarkka paino. Paino on nyt puolen vuoden jälkeen pysynyt aisoissa. Olen käynyt kuntosalilla ja urheillut muutenkin. Lihasmassaa tullut lisää ja painoa on nyt 72. Toivottavasti tästä on jollekkin apua. Minulle tämä ketoosidieetti toimi ja kannustan ehdottomasti kokeilemaan! Ennen kesää tarkoituksena vielä vetää yksi kahden viikon dieetti, kiinteyttämään kehoa ja korostamaan lihaksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kenny Katso viesti

Vedin viime syksyllä easydiet-ketoosidieetin. Siinä vähennetään hiilihydraatit ja kalorit minimiin. Näin keho vaipuu ketoosi tilaan ja polttaa ravinnon saamisekseen rasvaa. Itse söin siis päivässä vain 3 pussi keittoa. Kaloreita tuli näin päivän aikana alle 500 ja hiilihydraatteja alle 20g. Tämä tietty kuullostaa todella rankalta. Ensimmäiset päivät ovat vaikeimmat. Päänsärkyä ja heikkoutta.
    ....
    Joo, ihan varmasti lähtee läskit kävelemään. Tällä vaan ei ole mitään tekemistä tavallisten ihmisten pitkäjänteisen ja tasapainoisen painonhallinnan kanssa...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kenny Katso viesti

Vedin viime syksyllä easydiet-ketoosidieetin. Siinä vähennetään hiilihydraatit ja kalorit minimiin. Näin keho vaipuu ketoosi tilaan ja polttaa ravinnon saamisekseen rasvaa. Itse söin siis päivässä vain 3 pussi keittoa. Kaloreita tuli näin päivän aikana alle 500 ja hiilihydraatteja alle 20g. Tämä tietty kuullostaa todella rankalta. Ensimmäiset päivät ovat vaikeimmat. Päänsärkyä ja heikkoutta. Se meni minulta kuitenkin ohi kahdessa päivässä. Olin kuitenkin ollut vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla jo pidemmän aikaa joten hiilihydraattien pudottaminen ei ollut niin vaikeaa. Ketoosidieettini kesti tasan kaksi viikkoa. Samalla pyöräilin töihin, 12,5km suunta. Ennen pyöräily suorituksia söin kahden kananmunan paistetut valkuaiset, teflonpannulla tietty niin ei tarvinnut käyttää rasvaa. Tämä kaksi viikkoa oli minulle vaikein henkisellä tasolla. Muut työkaverit hakevat hesestä ruokaa, mutta viikon jälkeen ei oikeastaan tehnyt edes mieli mitään ruokaa. Yllätyin siitä, että nämä pienet pussikeitot saivat minut kylläisiksi ja ne pitivät minun nälän loitolla. Easydiet pusseissa on vielä se hyvää, että se sisältää kaikki vitamiinit ja tarvittavat ravinneaineet kyseisen dieetin ajan. Te kuitenkin mietitte paljonko minulla putosi painoa tämän kahden viikon aikana. Lähtöpainona minulla oli 78 ja kahden viikon jälkeen puntari näytti 69,5. Painot on mitattu useampana päivänä aamuisin jolloin ihmisen saadaan ihmisen tarkka paino. Paino on nyt puolen vuoden jälkeen pysynyt aisoissa. Olen käynyt kuntosalilla ja urheillut muutenkin. Lihasmassaa tullut lisää ja painoa on nyt 72. Toivottavasti tästä on jollekkin apua. Minulle tämä ketoosidieetti toimi ja kannustan ehdottomasti kokeilemaan! Ennen kesää tarkoituksena vielä vetää yksi kahden viikon dieetti, kiinteyttämään kehoa ja korostamaan lihaksia.
    Tossa ei ole oikeasti mitään järkeä. Ongelmana lähinnä on se että lihasmassa ja kropan peruskulutus, joka on suoraan suhteessa lihasmassaan, laskee tollaisessa pikarysäyksessä. Joka kerta kun sun paino palailee ylöspäin lopputuloksena on se että sulla on kropassa suhteessa enemmän läskiä ja sun pitää syödä vielä vähemmän että et turpoisi lähemmäs vanhoja mittoja. Tollainen tyypillinen pikadieettajaan logiikka on saada mahdollisimman monta kiloa alas lyhyessä ajassa. Ongelmana on vaan se että läskissä on aivan älyttömästi energiaa. Vaikket söisi mitään viikon aikana, siis et yhtään mitään niin tollainen 3000kcal peruskulutus katetaan reilulla kahdella kilolla läskiä. Ja kovin kauaa se kulutus ei ole 3000kcal kun näännytät sen kroppasi. Sitten jossain vaiheessa muutaman pikadieetin jälkeen ihmetellään et miksi paino nousee koko ajan vaikka ei käytännössä syö mitään.

Tuossa muuten J. Hulmin tuore bloggaus aiheesta tyhjän mahan lenkit: http://lihastohtori.wordpress.com/20...muaerobinen-j/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Tossa ei ole oikeasti mitään järkeä. Ongelmana lähinnä on se että lihasmassa ja kropan peruskulutus, joka on suoraan suhteessa lihasmassaan, laskee tollaisessa pikarysäyksessä. Joka kerta kun sun paino palailee ylöspäin lopputuloksena on se että sulla on kropassa suhteessa enemmän läskiä ja sun pitää syödä vielä vähemmän että et turpoisi lähemmäs vanhoja mittoja. Tollainen tyypillinen pikadieettajaan logiikka on saada mahdollisimman monta kiloa alas lyhyessä ajassa. Ongelmana on vaan se että läskissä on aivan älyttömästi energiaa. Vaikket söisi mitään viikon aikana, siis et yhtään mitään niin tollainen 3000kcal peruskulutus katetaan reilulla kahdella kilolla läskiä. Ja kovin kauaa se kulutus ei ole 3000kcal kun näännytät sen kroppasi. Sitten jossain vaiheessa muutaman pikadieetin jälkeen ihmetellään et miksi paino nousee koko ajan vaikka ei käytännössä syö mitään.
    Aina kun laihdutetaan menetetään jonkin verran lihasmassaa.
    Mutta, mutta. Omakohtaisella kokemuksella Lowcal-dietit toimii ja karppaus toimii. Kun siirrytään normi ruokavalioon saadaan osa menetetystä lihasmassasta takaisin.
    Ja lihavan ihmisen lihasmassa on hieman suurempi alun perinkin, koska jos haluaa liikuttaa painavampaa kroppaa se tarvitsee myös enemmän lihaksia. Ehkä turhan lyhyesti ja yleispätevästi selitetty monimukkainen asia.
    Itselläni aikaisemmin yläkropassa oli pullukkaan aikaan enemmän lihasta koska uin jonkin verran. Pyöräilyn myötä jalat ovat tietysti kehittyneet, mutta kokonaisuus on varmaan fifty/sixty.
    Ei läski automaattisesti lisäänny ( suhteessa) kehossa kun pitää ruokavalion kurissa kaloriamäärän suhteen ja liikkuu.
    Lowcal-diettien aikana liikkuminen ei ole suotavaa tai ainakin niin suositellaan jos on 1 viikon or max 2 viikkoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Aina kun laihdutetaan menetetään jonkin verran lihasmassaa.
    Mutta, mutta. Omakohtaisella kokemuksella Lowcal-dietit toimii ja karppaus toimii. Kun siirrytään normi ruokavalioon saadaan osa menetetystä lihasmassasta takaisin.
    Ja lihavan ihmisen lihasmassa on hieman suurempi alun perinkin, koska jos haluaa liikuttaa painavampaa kroppaa se tarvitsee myös enemmän lihaksia. Ehkä turhan lyhyesti ja yleispätevästi selitetty monimukkainen asia.
    Itselläni aikaisemmin yläkropassa oli pullukkaan aikaan enemmän lihasta koska uin jonkin verran. Pyöräilyn myötä jalat ovat tietysti kehittyneet, mutta kokonaisuus on varmaan fifty/sixty.
    Ei läski automaattisesti lisäänny ( suhteessa) kehossa kun pitää ruokavalion kurissa kaloriamäärän suhteen ja liikkuu.
    Lowcal-diettien aikana liikkuminen ei ole suotavaa tai ainakin niin suositellaan jos on 1 viikon or max 2 viikkoa.
    Oikeastaan peruspulliaisella on aika helppo saada lisää lihasmassaa ja laihtua yhtäaikaa. Kasvuärsyke on tehokkain juuri harjoittelun alussa. Vaatii vaan aika kontrolloitua syömistä että siihen pääsee. Eri asia jos on treenannut vuosia ja pitää päästä pakista eroon.
    Jos epäusko vaivaa niin tolleen käytännön esimerkkinä suomalainen jannu joka halusi läskeistä eroon ja söi kuusi tuntia päivässä.
    90kg: http://aijaa.com/YO1qbd
    75kg: http://aijaa.com/4AMITo
    Eri asia tietysti jos tapa laihtua on se että perse ei nouse sohvalta kuin pakon edessä.

Mutta puhutaan ehkä eri asioista. En todellakaan kiistä sitä että (lähes) syömättömyys missään muodossa ei toimisi laihduttamisessa. Ongelmat tulee yleensä siinä vaiheessa kun puhutaan tästä topicin aiheesta eli (pysyvästä) painonhallinnasta. Tunnen liian monta ihmistä joiden painonhallinta on sitä että tammikuussa vedetään pussikeittoa ja tulokset on hyvin kaukana pysyvistä. Tunnen kyllä yhden joka päätti tavoitepainon ja söi pelkkää näkkileipää niin kauan kun oltiin tavoitepainossa ja on pysynyt siinä. Toki tuolla tahdonvoimalla mikä tahansa dieetti toimii

Kieltämättä. Helposti toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäistä

Kylläpä harmittaa.
    Hyvin alkanut tammikuu ja mukava reenailutahti tyssäsivät limapussitulehduksiin polvessa.
    Ikimöksötys ja murjotus tekivät tehtävänsä, alkuvuoden ensimmäiseen mittaukseen +1 cm lisää, eli tavoite on nyt 5 cm päässä.
    Niin, itsellä kun varsinaisesti painon ei ole tarkoitus pudota, vaan ympärysmittojen kiinteytyä, tästä siis senttimittainen arvo "kehonhallintaan" ja käynnissä olevaan kuntotsemppiin.

Fysioterapeutin luvan saatuani uskalsin kavuta jo pyörän päälle ja pieni lenkki tuli heitettyä, ja juoksutossutkin ovat jo päässeet ulkoilemaan.
    Kummasti mieli paranee, kun pääsee ulkoilemaan ja nostamaan sykettä ihan liikuntahommissa eikä vain laskupinoa katsellessa!
    Mässäilyhimotkin katoavat kun ei tarvitse murehtia kipeää polvea ja etääntyvää senttitavoitetta.
    Kummasti sitä pystyy sumentamaan omantunnon ja järjen äänen kun masentaa, syö kaiken mitä eteen tulee ja sitten taas harmittaa entistä enemmän.

Noh, tästä ei ainakaan pääse kun ylöspäin!
    Ride happy!

Yleensä mitä rajumpi laihdutusvauhti, sitä enemmän lihasta menetetään. Punttitreeni auttaa tosin jonkin verran. Lisäksi jos tavoite on treenata, niin rajujen laihdutuksien aikana kovaa treenaaminen ei juuri onnistu. Lisäksi mitä rajumpi laihdutusvauhti sitä todennäköisemmin karistetut kilot saadaan takaisin. Kaikille näin ei käy, mutta jos huomaat niin käyvän, niin kannattaa yrittää vähän maltillisemmin.

Ja tuo J. Hulmin blogautus oli osuva.

Hidastin laihduttamisvauhtia ja 1 pussi merkkari mix kohta mennyt eli kirjataan + 500 cal. Lihashuolto sekin.
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Hidastin laihduttamisvauhtia ja 1 pussi merkkari mix kohta mennyt eli kirjataan + 500 cal. Lihashuolto sekin.
    Juu, ei ne kalorit päivässä vaan pitkässä juoksussa. Vihkoon kun pistää mitä menee ni pysyy tavoitteissa. Välillä hyvä päänkin kannalta voida vähän mässyttää herkkuja

Ragnar Guest
    Muutaman kilon keventymiseni helmikuussa ei nyt oikein onnistunut, kun iski influenssa jälkitauteineen. Painoa ei toisaalta ole tullut lisääkään, joten ainakaan lähtötilannetta huonommaksi tilanne ei ole mennyt. Voi mennä aikaa ennen kuin pääsen taas kunnolla liikkumaan, mutta ainakin ruokailurytmin korjaaminen ja ruokavalion monipuolistaminen on noin yleisesti tuntunut toimivan.

Ihmettelen näitä kuvauksia nälkäkuurilaihdutuksista ja syömisestä kerran-kaksi päivässä. Varmaankin joillain yksilöillä toimii, mutta populaation tasolla tulokset voitaneen todeta aika heikoiksi: suomalaisten ateriarytmihän tyypillisesti on iltapainoitteinen, mikä monella tarkoittaa sitä, että nälässä ahdetaan kaloririkasta mutta ravinneköyhää ruokaa, ja sitten lihotaan. Käsittääkseni tämä aiheuttaa ylipainon lisäksi muitakin riskejä, sillä esimerkiksi verensokerin jatkuvat reippaat heilahtelut altistavat ainakin kakkostyypin diabetekselle.

Liikunnalla on tietysti oma osuutensa yhtälössä - tämän palstan käyttäjät oletettavasti liikkuvat keskimäärin suositusten mukaisesti - joten ylipaino ei välttämättä muodostu niin helposti ongelmaksi oli ruokailutottumukset millaiset tahansa. Kuitenkin jos ylipainoa on kertynyt, niin en ole varma, miten järkevää sitä pitkällä tähtäimellä on alkaa kuoria pois lähes anorektisilla pikadieeteillä. Voi tietysti olla, että tällaisten kuurien vaikutus palstalaisiin on jossain määrin vinoutunut verrattuna suomalaisiin keskimäärin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ragnar Katso viesti
    Kuitenkin jos ylipainoa on kertynyt, niin en ole varma, miten järkevää sitä pitkällä tähtäimellä on alkaa kuoria pois lähes anorektisilla pikadieeteillä. Voi tietysti olla, että tällaisten kuurien vaikutus palstalaisiin on jossain määrin vinoutunut verrattuna suomalaisiin keskimäärin?
    Pikadieetit eivät yleensä toimi, koska jos syöt normaalisti vaikkapa vakaan 80-kiloisen edestä, niin paino pyrkii siihen lukemaan myös dieetin jälkeen. Mun mielestä järkevämpi malli - mitä itsekin koetan nyt - olisi ensin tehdä pieniä korjaavia ruokavalio- ja liikuntamuutoksia, jotka saavat rauhallisen painonpudotuksen alkuun, ja vasta tämän jälkeen miettiä jos sen lisäksi ottaisi tehodieettipäiviä tai -viikkoja.

Yksinkertaistettu ajattelumalli on sellainen, että laihduttamisen sijaan pyrin muuttamaan nykyisen 87-kiloisen henkilön elämäntavat 80-kiloisen elämäntavoiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti proileri Katso viesti
    Yksinkertaistettu ajattelumalli on sellainen, että laihduttamisen sijaan pyrin muuttamaan nykyisen 87-kiloisen henkilön elämäntavat 80-kiloisen elämäntavoiksi.
    Tuossa minun mielestäni avain onneen.

Eipä tuohon juuri ole mitään lisäämistä. Ja pysyvät tulokset vaativat pysyviä muutoksia.

Tarpeeksi kun on massaa, painon heilahtelutkin ovat reiluja. Viimeisen kahden viikon aikana on kadonnut 4 kg tekemättä mitään normaalista poikkeavaa.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Tossa viime viikolla Iltalehden otsikko oli että lihavuus riippuu geeneistä ja vaikka mitä tekis niin ei laihdu.... en jaksanut moista suttua kauaa lukee

tempokisu Guest

Punapää selittelyä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Tossa viime viikolla Iltalehden otsikko oli että lihavuus riippuu geeneistä ja vaikka mitä tekis niin ei laihdu.... en jaksanut moista suttua kauaa lukee
    Mä luin kans vaan alkua.
    Onhan siellä ollut juttua että "syö tätä" ja "älä syö tätä" - niin laihdut.
    Mua naurattaa aina sen "urheilu/ravinto-tohtorin" tai oikeastaan sille lähetetyt kysymyket tyyliin: miten pitäisi syödä kun käyn salilla 2-3 kertaa viikossa?.

Ei laihdu vaikka tekee mitä ja se johtuu mun geeneistä. Erinomainen tekosyy tietysti joillekin, ja "kun lehdessä näin luki".
    No, toisaalta mä olen laihtunu vaikka en ole tehny mitään..eli kansii vaihtaa taktiikkaa jos tekemällä ei onnistu..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mä painoin viimeiset yli 10 vuotta aina noin 67-68 kiloa ja pituutta on 185 cm. Syönyt olen aina mitä on mieli sattunut tekemään. Melko paljon sipsiä ja karkkia esim muttei nyt jokapäivä. Mulle aina vanhemmat ihmiset sanoi, että kyllä sinä sitten lihot kun olet 25 tai sen jälkeen sanoivat, että kun olet 30 jne.
    Samantyylisiä kommentteja joskus nuorempana kuullut myös kun olen aina ollut aika hoikka. Nyt on 40 vuotta mittarissa enkä ainakaan yhtään enempää paina kuin nuorempana, luultavasti jopa hiukan vähemmän. Armeijan jälkeen oli varmaan painoa enemmän, siellä kun tuli munkkia ja kokista kiskottua paljon päivittäin. Nykyään ei makea enää maistu yhtä hyvin kuin nuorempana, mutta pullaa/kakkua/yms. leivonnaista syön silti joka päivä. Väittäisin kyllä oman kokemuksen perusteella että painonhallinta ei ole aina siitä vain siitä syömisestä kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Riippuu se geeneistä, ilmeisesti kohtuullisen paljonkin, mutta jos kulutus ylittää tarjonnan, niin paino tippuu aina ja jokaisella.

Itsellä nyt menossa ihmiskoe aiheesta 8 aktiivista viikkoa takana. Viikottaisen kilometrimäärän olen kasvattanut 150 km -> 250 km. Tuo 100 km merkkaa sportstrackerin mukaan mun painoisella 5000 kcal kulutusta. Vaaka väittää -0,5 kg/viikko. Rasvan energiasisältö on 9 kcal/g, joten olen laihtunut 4500 kcal edestä viikossa 8 viikon ajan. Välillä oli usemman viikon totaalitauko loukkaantumisen takia, mutta silloin sovitin syömiset niin, että tulos +/-0.

Aika tarkkaan saa kyllä miettiä, että mitä ja etenkin milloin syö, että jaksaa tällä syömisellä tuon määrän polkea. Mitään ruokapäiväkirjaa ei ole pidetty, mutta kokemuksen tuoma mutu on aika vahva ja mittaustarkkuuden puitteissa +/- matematiikka tuntuu pitävän hyvin, kun vain yhtä muuttujaa muutetaan.

Kokeen lopputulos, ikiliikkujaa ei ole vieläkään keksitty

Limsaan, munkkiin tai sipseihin ei kyllä parane koskea vielä näillä ajomäärillä kuin ehkä kerran viikossa hiukan ....

hyvä.... suunta on alaspäin

Paastoamaan?
    Äskön tv.stä
    Prisma: Syö, paastoa ja elä pitempään
    Oli aikas mielenkiintoinen
    Fatless biker

Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Terveisiä Easy Diet-kuurilta. 2,5 viikkoa jaksoin, tulos -4,7 kg. Tästä eteenpäin sitten järkevämmällä ruokavaliolla, tavallista ruokaa, paljon salaatteja, ei mielellään yhtään sokeria jos mahdollista. -5,5 kg mittarissa juuri nyt ja jospa se tästä vielä vähän laskisi.

Lähtökohta oli niin että on mistä ottaa, ja vieläkin on. Kannattaa siis muistaa että BMI oltava >25 (?) ennenkuin tätä voi harrastaa.

Kirjoittelin Tuskan sivuille raporttia pusseista. Huom! Kannattaa lukea artikkelit alhaalta ylös että juoni säilyy kutkuttavasti.
    http://teamtuska.sohva.org/site/?cat=18

Tiedän! Tämä pussittelu ei ole pysyvä ratkaisu. Mutta tosi mukava alkupotku kevääseen, sillä pelkästään olemattomilla ajomäärilläni ja syömällä (ns. normaalisti tai niukasti) ei olisi ollut mahdollista pudottaa kovinkaan paljon tässä samassa ajassa. Helppohan tuo kuuri mielestäni oli, ei tartte ajatella kun tekee vaan ohjeen mukaan. Nyt onkin saanut parina päivänä miettiä päänsä puhki, mitä voi syödä seuraavaksi. Mutta voi pojat että voi maistua esim. pelkkä tonnikala hyvälle tällä hetkellä. Myös ruokalan lihamureke oli järjettömän maukasta.

Mutta tyytyväinen olen, itse kuuriin. Tekee melkein sen mitä väittääkin!

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 27.03.2013 at 10.02
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •