ElectrobikeGarminGiant
Sivu 15 / 101 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 3011

Aihe: Power tap ja muut voimamittarit!!

  1. #421
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531

    Power tap ja muut voimamittarit!!

    Pesuman, kyllä mä luulen että siinä asteikko sulle riittäisi. Hataran muistini mukaan Greipel vetää loppukirissä lähes 2000 w/5s tms. Veikkaan että aika monella tämän palstan hessuista tekee tiukkaa vetää yli 1500 w/s. Lukekaa se Gogganin kirja niin saattaa avautua hivenen miten sitä wattimittaria voi hyödyntää muutenkin kuin kynnystehoilla treenaamiseen. Lähinnä viittaan siihen osioon jossa vertaillaan eri kestoisten huipputehojen sijoittumista suhteessa keskiarvo dataan. Saattaapi paljastua mahdoliset heikommat osa-alueet, tai sitten ei.

    Mä en ikinä ole saavuttanut kestävyysurheilussa mitään enkä saavuta. Erästä pallopeliä olen pelannut SM-sarjassa jota voi korkeintaan baarissa muistella. Jos kävisi enään baareissa. Silti musta on antoisaa seurata paljonko esim. 20 minuutin testi kehittyy kesän aikana ja verrata kuinka paljon on perässä seuran oikeita urheilijoita, tosin se myös masentaa aika ajoin. Myönnän kyllä että ilmankin pärjäisi aivan hyvin tälläinen paskamaha kuntoilija. Kuten pärjäisi myös hyvin ilman aerokiekkoja, hipokuiturunkoa tai viimeisintä osasarjaa. Silti aika monella ne löytyy....

    Ei mulla muuta....

  2. #422
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Hyvin pitkälti samalla linjalla Tumpin kanssa. Loistava tulevaisuus on jo niin kaukana takana, ettei jaksa katsella enää sykemittariakaan saatikka sen tallentamaa dataa. Jos aurinkokansipaikalla ei pysy porukan mukana niin sitten ei pysy. 90+ kiloisena bodarina saan tarvittaessa aikaan sellaiset hetkelliset wattimäärät, ettei mittarissa riitä enää asteikko ja 65 kiloisia mäkikeijuja alkaa ketuttamaan. Mutta eipä jaksa enää mittareita tuijotella. Enempi menee aika tien kuoppia tuijotellessa ja väistellessä.

    Ovathan nuo digitaaliset härpäkkeet normaalin kuntoilijan kannalta enempi turhakkeita poislukien GPS-näytöt, joista on ihan oikeastikin hyötyä. Kun katsoo suomalaisten yleistä urheilumenestystä, niin taitavat wattimittareihin investoidut rahat mennä täysin hukkaan. Enempi pitäisi keskittyä peruskunnon kasvattamiseen perinteisin tavoin. Ikävä kyllä urheilusta puhuttaessa hauskaa voi näköjään pitää vain lajeissa, joissa painovoima hoitaa lihastyön osuuden. Muiden lajien kohdalla on ihan oikeasti harjoiteltava, eikä se ole enää niin hauskaa.

    Wattimittarien tarpeellisuudesta vielä. Jos niitä jossain tarvittaisiin, niin hiihdossa. (viittaus Val de Fiaskon tapahtumiin)
    Totta tässä nuorisosta puhuttaessa että eipä niitä kiinnosta jos mennään epämukavuusalueelle (noin pääsääntöisesti). Lisäksi niinkun aiemmin todettiin, todella paljon kuskaillaan autolla ympäriämpäri. Itse en näin tekisi enkä ymmärrä tätä muutoin kun paukkupakkasilla. Itse olen yksinhuoltajaäidin kasvattama eikä sillä todellakaan ollu varaa autoon. Alle kouluikäisenä mutsi kyysäs mua ja systeriä tsygällä, sen jälkeen käytin omaa lihasvoimaa. Talvisin välillä *itutti hankipyöräily ihan surkealla maastotsygällä.

    Ossi: Olen ajanut etelässä vk vetoja ylämäkeen siten, että lasken vedon jälkeen aina mäen alas ja aloitan uuden tasan samasta kohtaa. Pidän sykkeen samana ja katson pääsenkö pidemmälle kuin ekalla kerralla. 3 vetoa yleensä. Eka menee pisimmälle, 2 seuraavaa ovat samantasoisia ehkä 100m ekaa vetoa lyhempiä. En siis usein näitä oo tehnyt kun en usein ulkomailla (mäkisissä maastoissa) pyöräile. Suomessa näin ei voi tehdä koska muuten vetojen väli kasvaa ylisuureksi kun palaa takas lähtöruutuun tasaisessa maastossa. Suomessa ajan nää niin että aina samasta kohtaa lähtö. Tosin keli vaihtelee tottakai joten eipä kovin vertailukelposia oo. Ja tässä voi siis vertailla vain päivien eroja, ei vetojen. Vaikeesti selitetty, pahoittelen.

    OT: Mäkimiehet eivät ole ymmärtääkseni kovin usein 65kg painavia. Esim itse painoin viime kesänä 68kg ja jätin rosendahl gp:n ja leijona gp:n väliin juuri sen takia että olisin tippunut porukoista samantien liiallisen mäkisyyden johdosta. Toivottavasti painan tulevana kesänä ainakin kilon enemmän ja omaan vaikka prossan vähemmän rasvaa. Se olisi lähes lupaus kovasta loppunopeudesta.

  3. #423
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Mitään powermittaria en omista mutta syksyllä hommasin kinetikin ergon ja ihan hauskaa on ollut puuhata talvella sen kanssa kun se antaa jonkinnäköisiä omaan käyttöön soveltuvia output tietoja ja ei nyt ollut kiinnostusta koko ajan kelata lumisia pikkuteitä. Sitä kautta on myös uudenaikainen treenikirjallisuus ja keskustelupalstat alkaneet avautumaan. Ilman omakohtaista tietoa&tuntua tehosta tämä nykytreenitieto jää aika abstraktiksi. Ihan kiva se on esim. tietää miltä oikeasti tuntuu esim ajaa 60min #95% FTP sta eikä mennä mutulla vaan hieman alla anakynnyssykettä kuten ennen. Ja sitten taas kun on riittävästi harjoitellut powerin kanssa alkaa mutukin täsmämään, esim. kuten tässä jutussa. Kohta kun kesä tulee niin ergopuuhat jää ja mennään taas ihan mutulla täisiä metsään
    http://www.pellossalo.fi/

  4. #424
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tehovedot ovat kyllä helpompia, mutta anteeksiantamattomia. Hyvänä esimerkkinä tuo 60min@95% FTP:stä. Sykkeillä ajaessa mittari näyttää yleensä lopussa että pitäisi höllätä. Tehoilla ajaessa mittari sanoo: "Hiton vätys, miksi teho meinaa pudota?!"

  5. #425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    ...Selvennykseksi, että minä en ole koskaan urheilun saralla loistanut, mutta haluaisin kuvitella, että kovin paljon ei ole tullut jätettyä reserviin.
    Erinomainen kiteytys OJ:ltä! Tuossapa se omakin tavoite on. Näillä lahjoilla ja tässä iässä ei voi eikä tarvitse enää haaveilla mistään kiiltävistä koruista joita ripustellaan kaulaan isommilla podiumeilla, mutta on muitakin mielekkäitä tavoitteita: Jos sattuu olemaan kovakuntoisia ajokavereita niin ei haittaa vaikka pysyisi heidän letkassaan. Maastossa on aika paljon kivempi tykittää polkuja jos ei tarvii joka vastamäen jälkeen hidastaa puhkumaan. Jos sattuu inhoamaan hidasta pk-ajelua oli mikä vaan fillareista alla. Jos talvella kun työ- ja perhepaineiden puristuksessa saa tunnin arkena rutistettua trainerilla niin kiinnostaa itseasiassa aika paljon että siitä saa parhaan mahdollisen hyödyn.

    Ja joitakin meitä kai vain yleisemminkin innostaa yrittää maksimoida geenien suoma potentiaali, elämän muiden reunaehtojen puitteissa, kun joku toinen on taas tyytyväinen siihen että ns. kohdillansa oleva perimä sallii "wattiniilojen" kyykyttämisen ilman että on tarvetta kolkutella oman potentiaalin rajoja. Tehomittari ei varmasti ole tässä välttämätön hankinta ja itsekin tuli ensin laitettua se kuitupyörä ja siihen kiiltävät kuitukiekot ennenkuin wattimittari oli listalla, mutta ei oo tarvinnut hankintaa katua.

    Alla esimerkkinä syksyltä teho-sykekäyrä trainerista silloiselta ala-vk-alueelta. Ja tuulettimia oli kaksikin kyllä käytössä vaikka sykekäyrästä voisi muutakin yrittää tulkita. Selventänee ehkä sitä miksi sykkeiden käyttö intervallien säätelyssä vaatii todellakin kokemusta. Meille vähemmän lahjakkaille wattimittari antaa jeesiä.


  6. #426
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MAS Katso viesti
    En myöskään oikein ymmärrä mihin perustuu kommentti "hikinen PT". PT ymmärtääkseni tunnustetusti toimiva ja ilmoitettu mittaustarkkuus parempi kuin SRM:llä.
    Powertap +/- 1.5% vs SRM +/- 0.5%? Lisäksi pidän myös <1s tallennusvälistä. Joillain SRM-malleilla on toki vähän laajempi %-alue (esim. Eurosportilla näkyy vain malleja joille ilmoitetaan +/- 2%), mutta tässä on kaksi asiaa: 1. tämä on valmistajan mielipide tarkkuudesta ja 2. tuo koko %-alue ei ole käytössä jatkuvasti vaihdellen, vaan siihen vaikuttaa ympäristön olosuhteet ja kuinka hyvin mittari säilyttää tarkkuutensa niissä. Powertapin tarkkuuteen vaikuttaa myös voimansiirron häviö, mikä vaihtelee paitsi ketjulinjan mukana vaihteita räplätessä mutta myös ketjun ja muun voimansiirron kitkan myötä kampien laakereista yleiseen puhtauteen. Mieti vaikka lenkkiä jonka aikana voitelu heikkenee ja hiekkaa alkaa kerääntyä vähän minnekin. Kampi-, -keskiö ja poljinmittarit ovat immuneja tälle (okei poljinakseli ). Ja mitä "tunnustetusti" toimivaan tuleen, niin ks. Eurosport. Omistan ja käytän kyllä iloisesti molempia mittareita, tarkkuus vaan näytti vaativan tarkennusta

    edit: Sen verran voisin tähän lisätä että muutaman viikon SRM-elämyksen tuo Powercontrol on Jouleen verrattuna ihapp****
    Jussi muokkasi tätä : 16.03.2013 at 12.30

  7. #427
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    60min #95% FTP
    Jos aina kertoo kaikille mikä olisi järkevää ja perusteltua toimintaa, riskeeraa siltä osin kilpailuedun menettämisen

  8. #428
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Jussi ei varmaan paljon 60Xftp vetoja voi ajaa, tulee kalliksi kun vehkeet sulaa
    http://www.pellossalo.fi/

  9. #429
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.133
    Joo on melko mielenkiintoista miten jotkut saavat mielihyvää siitä, mitä käppyrä näyttää tietokoneen ruudulla.
    6.7 WTF/kg


  10. #430
    J. Conrad Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Joo on melko mielenkiintoista miten jotkut saavat mielihyvää siitä, mitä käppyrä näyttää tietokoneen ruudulla.


    Ja että tarvii sen käppyrän siihen tietoon että vedon lopussa syke tuppaa nousemaan ja teho laskemaan. Ja sen kompensoimiseen tarvitaan mittari. Ja että koko treenaaminen olisi millimetripeliä. No, kohta kai suomesta maailmalla on huippuja pilvin pimein. Ei se ainakaan mittareista ole kiinni... ;-)

  11. #431
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J. Conrad Katso viesti
    Ja että tarvii sen käppyrän siihen tietoon että vedon lopussa syke tuppaa nousemaan ja teho laskemaan. Ja sen kompensoimiseen tarvitaan mittari. Ja että koko treenaaminen olisi millimetripeliä. No, kohta kai suomesta maailmalla on huippuja pilvin pimein. Ei se ainakaan mittareista ole kiinni... ;-)
    Taitaa kuitenkin tehomittareita olla aika paljon vähemmän Suomen pyöräily-ympyröissä kuin vaikkapa tehomittarin hintaisia (ja kalliimpia) runkoja. Harvempi kyseenalaistaa runkoon sijoitetut rahat vaikka hyöty on parhaimmillaankin olematon. Eiköhän se ole tullut jo melko selväksi, että Suomen kilpapyöräily on jo löytänyt ne parhaat keinot maailman huipulle pääsemiseen, mutta kai siinä rinnalla saavat paskamahaiset kumitossuilla polkevat ikurit jorista omia sekavia juttujaan?
    6.7 WTF/kg


  12. #432
    J. Conrad Guest
    Kyllä saa, minäkin.

  13. #433
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.069
    Muuten, mimmoista tehoa tarvitaan jos ajaa maantievehkeellä tyynessä ja tasasella asfaltilla esim 30 kilsan vauhtia? Noin suunnilleen edes.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #434
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Riippuu paljon miten aero ja massainen olet.

  15. #435
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Power tap ja muut voimamittarit!!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Muuten, mimmoista tehoa tarvitaan jos ajaa maantievehkeellä tyynessä ja tasasella asfaltilla esim 30 kilsan vauhtia? Noin suunnilleen edes.
    Stetsoniarviona jossain 180-200W paikkeilla jos suht rennosti istuu.

  16. #436
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.704
    analyticcycling.com:

    Tyyntä, asfalttia, tasaista
    Kuski + pyörä: 85.0 kg
    Etupinta-ala: Suurin arvo, joka on "tyypillinen": 0,7 m2
    Nopeus: 30 km/h
    Teho: 151,8 W

    Se kuinka pystyssä ajaa vaikuttaa valtavasti. Jos laittaa alhaisimman tyypillisen arvon etupinta-alaan, niin menee alle sadalla watilla. Eli yleistä vastausta on vaikeaa antaa. Normaalisti laskelmaan vaikuttavat selvästi myös renkaiden kitkakerroin, alusta, tuuli, ilmanpaine, yleinen aerodynaaminen asento, kuskin paino, koko, jne. Eniten kuitenkin ajoasento.

  17. #437
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Jep teoreetisesti alaotteelta 150W, mutta tyyntä ja tasaista ei olekaan olemassa. Katsoin lenkkidatasta että käytännössä 180-200W.

    Jari

  18. #438
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.069
    Mun vanhat jalat tuottaa ees jotain! 173cm/67kg, tanko 5,5 cm satulaa alempana, 7,7 kilon pyörä, pro race3/4, 24 mm korkeat vanteet. Viime kesän soololenkkien paras keskari oli 28 km/h jollain 70 kilsan matkalla. Tänä vuonna olen selkeesti paremmassa kunnossa
    Hyvä näin. olen kiitollinen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #439
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    411
    Tasaisella pyörän tai kuskin painolla ei ole merkitystä, paitsi kiihdytyksissä. Pyörän aerodynamiikankin vaikutus on aika vähäinen alle 35km/h nopeuksissa. Kuskin "otsa"pinnan vaikutus on vähän suurempi.
    Mäissä tilanne on vallan toinen


    Jari

  20. #440
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ristopee Katso viesti
    Onko kukaan löytäny Rotor Powerista mitään käyttäjäkokemuksia? Eikö sen pitäisi olla myynnissä ihan juuri nyt?
    Kysytääs taas. Onko kenelläkään foorumilaisella jo tätä ja miten mahtaa toimia?

    Sen verran olen itse löytänyt netistä tietoa että joillakin on pieniä ongelmia ollut, mm. laitetta pitää kalibroida melko usein.

  21. #441
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycledrophis Katso viesti
    Tasaisella pyörän tai kuskin painolla ei ole merkitystä, paitsi kiihdytyksissä. Pyörän aerodynamiikankin vaikutus on aika vähäinen alle 35km/h nopeuksissa. Kuskin "otsa"pinnan vaikutus on vähän suurempi.
    Mäissä tilanne on vallan toinen
    Tätä on pakko kommentoida, vaikkakin vähän myöhään...

    Mitä olen saanut irti tästä pyöräilyn tehon tarpeesta niin pyörän (ja kuskin) painolla ei juuri ole merkitystä alle 2%:n nousuissa. Ilmanvastus ylittää merkittävästi vierintävastuksen 25 km/h nopeudesta ylöspäin.

    Kun itse ajan yleensä Oulun maastoissa joissa nuo 2% mäet on aika yleisiä mutta jyrkemmät tai pidemmät harvemmassa niin pyörän paino ei ole suurin huolenaiheeni. Etenkin kun maantiellä nopeus harvoin putoaa alle 25 km/h edes pidemmillä lenkeillä.

    Ajoasennon aerodynaamisuus ja sellaset kiekot jotka ei ainakaan huononna aerodynamiikkaa on painopisteessä. Seuraavana tulee ajostrategia eli miten se vauhti pidetään noissa pikku nyppylöissä yllä.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  22. #442
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Rotor Powercranksejä on alkanut saapumaan. Ne on lopullista mallia, spyderissä on "ikkuna". Ne tunnistaa siitä. Ekoissa ei ollut sitä ja se häiritsi tiedonsiirtoa kampien välillä. 175mm/130BCD kampia tuli, ja muutamat 172/110BCD. Ensiviikolla päästään kokeilemaan paremmin. Toivottavasti vaan ei sataisi ihan samaan tahtiin kun tällä viikolla. Ajattelin laittaa Powetapin ja niitten seuraksi, ja kaksi Joule GPS:ää tallentamaan. Ensimaistin, kävin ajaan vain korttelin ympäri, mukaan niissä on pieni keski-arvotus joten mittarissa ei moista tarvita ja mittarin lukeminen on hieman helpompaa kun lukema ei pompi ihan niin paljon koko-ajan.

  23. #443
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    analyticcycling.com:

    Tyyntä, asfalttia, tasaista
    Kuski + pyörä: 85.0 kg
    Etupinta-ala: Suurin arvo, joka on "tyypillinen": 0,7 m2
    Nopeus: 30 km/h

    Laskennallisti mun TT-pyörä setissä oli pinta-alaa viime kesänä 0,26m2. Eli jos vaihteluväli on jossain noitten välissä, on vaikutus valtaisa. Muistikuva on että 40km/h ei juuri paljoa yli 250w vaadi. Tosin jos lisää sata wattia lisää, ei silti tule mitään ylipääsemättömiä vauhteja. Tehontarve on vaan loputon.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 19.04.2013 at 09.25

  24. #444
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.704
    Analyticcycling.com sanoo, pinta-alasta: "Effective Frontal Area (0.4 to 0.7 is typical)." Itsellä tavallinen maantiepyörä tavallisella kuntoilija-ajoasennolla kulki viime syksynä noin 36-37 km/h vähän alle 300W teholla. Teho arvioitu ajallisesti lähellä olevan kuntotestin ja temposykkeiden perusteella. Tarvitsisi varmaan miljoona wattia tällä asennolla, jotta pääsisi Cancellaran vauhtia.

  25. #445
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Analyticcycling.com sanoo, pinta-alasta: "Effective Frontal Area (0.4 to 0.7 is typical)." Itsellä tavallinen maantiepyörä tavallisella kuntoilija-ajoasennolla kulki viime syksynä noin 36-37 km/h vähän alle 300W teholla. Teho arvioitu ajallisesti lähellä olevan kuntotestin ja temposykkeiden perusteella. Tarvitsisi varmaan miljoona wattia tällä asennolla, jotta pääsisi Cancellaran vauhtia.
    Aika lähellä tuota vauhtia ajoin kymppitempon (taisi olla 36,5km/h). Sateella motivaatio oli aika maassa ja ajoin varmaan 8km kahvoilta ja 2km dropeilta. Sain silloin noin 300W ulos 20 minuuttisella.

    Pitäisi varmaan hioa tuota ajoasentoa vähän, jos kerran noilla tehoilla pitäisi päästä noin 40km/h. Tehomittarikin pitäisi hommata, ei oikein innosta pyytää kallista kiekkoa jälleen kerran lainaan. :/ Ei kai se mahdottoman kallista olisi jos tuohon F6R kiekkoon vaihdattaisi navan.

  26. #446
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Aika lähellä tuota vauhtia ajoin kymppitempon (taisi olla 36,5km/h). Sateella motivaatio oli aika maassa ja ajoin varmaan 8km kahvoilta ja 2km dropeilta. Sain silloin noin 300W ulos 20 minuuttisella.

    Pitäisi varmaan hioa tuota ajoasentoa vähän, jos kerran noilla tehoilla pitäisi päästä noin 40km/h. Tehomittarikin pitäisi hommata, ei oikein innosta pyytää kallista kiekkoa jälleen kerran lainaan. :/ Ei kai se mahdottoman kallista olisi jos tuohon F6R kiekkoon vaihdattaisi navan.
    Mitähän se langaton powertappi tosiaan maksaisi, jos puolaisi F6R kiekkoon? Itsellä samansuuntaisia ajatuksia.

  27. #447
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Mitähän se langaton powertappi tosiaan maksaisi, jos puolaisi F6R kiekkoon? Itsellä samansuuntaisia ajatuksia.
    G3 suunnilleen tuplaisi kiekkojen arvon ja Pro olisi selvästi halvempi.

  28. #448
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    G3 suunnilleen tuplaisi kiekkojen arvon ja Pro olisi selvästi halvempi.
    Nuo F6R kiekot tosiaan löytyy jo pyörän alta, mutta jos sinne puolaisi tuon powertapin jälkikäteen? Tekeekö esim. Samu moisia?

  29. #449
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531

    Power tap ja muut voimamittarit!!

    Ainakin minä ostin F6r ja G3:n Samulta. Tosin yksinkertaisinta lienee laittaa vanha kiekko lihoiksi ja ostaa uusi PT navalla.

  30. #450
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Kyllä me laitetaan Powertappeja uusiin tai vanhoihin kiekkoihin, muihinkin kuin FFWD ja Enve. Hyllyssä on 20, 24 ja 32 reikäisiä G3:a. Jokunen 24 ja 32h Pro myös. Esim myös Mavic Cosmic Carboneihin saa ton 20h G3:en. Myös Joule GPS mittareita, ja Powercal:eja on hyllyssä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •