
Alkujaan tämän lähetti
Cycledrophis
Tasaisella pyörän tai kuskin painolla ei ole merkitystä, paitsi kiihdytyksissä. Pyörän aerodynamiikankin vaikutus on aika vähäinen alle 35km/h nopeuksissa. Kuskin "otsa"pinnan vaikutus on vähän suurempi.
Mäissä tilanne on vallan toinen

Tätä on pakko kommentoida, vaikkakin vähän myöhään...
Mitä olen saanut irti tästä pyöräilyn tehon tarpeesta niin pyörän (ja kuskin) painolla ei juuri ole merkitystä alle 2%:n nousuissa. Ilmanvastus ylittää merkittävästi vierintävastuksen 25 km/h nopeudesta ylöspäin.
Kun itse ajan yleensä Oulun maastoissa joissa nuo 2% mäet on aika yleisiä mutta jyrkemmät tai pidemmät harvemmassa niin pyörän paino ei ole suurin huolenaiheeni. Etenkin kun maantiellä nopeus harvoin putoaa alle 25 km/h edes pidemmillä lenkeillä.
Ajoasennon aerodynaamisuus ja sellaset kiekot jotka ei ainakaan huononna aerodynamiikkaa on painopisteessä. Seuraavana tulee ajostrategia eli miten se vauhti pidetään noissa pikku nyppylöissä yllä.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Kirjanmerkit