
Alkujaan tämän lähetti
mhelander
Jäin vielä miettimään tätä... kun Conti on normaalilla sisurilla paikallaan painaa sisuri kumin reunan vannetta vasten, sisurin paine kun vaikuttaa tasaisesti sen koko poikkileikkauksen suhteen.
Nyt jos sisuri otetaan pois (Stans-teipit vannenauhan tilalle) niin nojaa kumin reuna osittain teippiä vasten ja renkaan paine pitää sen vanteella. Jos paine on alhaisempi kuin normi sisurin kanssa on mahdollista että kumin reuna elää vannetta vasten ja blurppaa tai kiertyy mukana.
Silti epäilen etteikö Contin (kevlar- ?) reunavahvistus riitä pitämään rengasta vantella. Kyllä sinne on tarkoitus pistää painetta se 5-6 bar. Renkaan perusrakenne ei paljoa poikkea, kuten vanteen profiilikaan, R520 <-> XM-490/XR-400 ja GP4000S <-> Racing Ralph Evo TL-Ready välillä. Mutta ei missään tapauksessa max-paineita ole tarkoitus käyttää, kuten ralliranesta valmistajakin sanoo (max 3.7 bar, tubeless:na 2.4).
Vai onko tässä jotakin ihan perustavan laatuista jota en ymmärrä. Sen ymmärrän että on tietyt tuotevastuut valmistajilla ja normaalit kengänkuluttajat joille noita myydään.
Kirjanmerkit