ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 30 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #871
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mavicin sivujen mukaan 2020g. Jos siinä ei ole pikalinkut mukana, niiden kanssa varmaan lähelle 2100g.
    Topicin hengessä pitää mainita että Mavicin maantielinkut, jotka tuolla kaapissani lepäävät, painavat 125g... Eivät ole erityisen tukevan tuntuiset eivätkä ole keventäjällekään sopivat.

  2. #872
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Topicin hengessä pitää mainita että Mavicin maantielinkut, jotka tuolla kaapissani lepäävät, painavat 125g... Eivät ole erityisen tukevan tuntuiset eivätkä ole keventäjällekään sopivat.
    Crossmax SLR:n mukana taas tulee vahvasti tämän näköiset linkut joista etukiekkoon sopivan paino on mukamas 55g. Crossriden linkut on varmaan jostain siltä väliltä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  3. #873
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Taitaa olla 26"? En kyllä ranskaa osaa, paitsi sanoa "la prostitueé"

    -Lauri
    Ah, enhän mä taas perehtynyt tilanteeseen ollenkaan riittävästi. Ei sitten mitään, jatkakaa!
    Mud, sweat and beers.

  4. #874
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    90mm stemmi on lyhyt
    Mitä ihmettä? 90mm stemmihän on pidemmästä päästä maastopyörässä.

  5. #875
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Itselle 181/82cm M-koon 29" SLX:n ohjaamo on oikeasti aika lyhyt vakiostemmillä. Onko se muka niinkin pitkä kuin 90mm? Pahoittelen offtopiciksi menoa, mutta aasinsiltana voi vaikka sanoa, että pidemmän ajoasennon ystävälle vaihto vakiota pidempään ja samalla kevyempään stemmiin voi olla ihan hyvä ajatus.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #876
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Itselle 181/82cm M-koon 29" SLX:n ohjaamo on oikeasti aika lyhyt vakiostemmillä. Onko se muka niinkin pitkä kuin 90mm? Pahoittelen offtopiciksi menoa, mutta aasinsiltana voi vaikka sanoa, että pidemmän ajoasennon ystävälle vaihto vakiota pidempään ja samalla kevyempään stemmiin voi olla ihan hyvä ajatus.

    -Lauri
    M-kokoisessa on 80mm stemmi vakiona.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Huh huh! Onpa painavat kiekot, siis oon itsekin kokeillut tuota GC Cf 29:ä mutta en olisi arvannut, että ne kiekot on noinkin painavat. Vaikenen.

    -Lauri
    No emmä tiedä onko nuo nyt hirveen painavat. Aika perus 29" kiekoiksi.

  7. #877
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    M-kokoisessa on 80mm stemmi vakiona.
    Siltä se tuntuikin. Ei oikein napannut varsinkaan plussalla, kun omassa 26":ssa 110mm ja miinuskulma Nooh makuasioita, turha niistä enempää jauhaa tässä säikeessä

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #878
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Crossmax SLR:n mukana taas tulee vahvasti tämän näköiset linkut joista etukiekkoon sopivan paino on mukamas 55g. Crossriden linkut on varmaan jostain siltä väliltä.
    Oliskohan jotain 130g painanut pari, kun joskus punnitsin Crossmax SLR:n mukana tulleet linkut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  9. #879
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mulla olis tuossa kahdetkin parit crossmax slr:n pikalinkkuja... Ääh, pitääkö sitä nyt nousta vielä sängystä varmistamaan

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #880
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    89g/pari

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  11. #881
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Crossmax SLR:n mukana taas tulee vahvasti tämän näköiset linkut joista etukiekkoon sopivan paino on mukamas 55g. Crossriden linkut on varmaan jostain siltä väliltä.
    Mullon tollanen pari maantie nojakissa. On laadukkain linkkupari, vaikka kiekoista löytyy Campy Record -kamaakin, ja reippaasti kevyempi. Ei kuitenkaan niin kevyt että huolettaisi huteruus.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  12. #882
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    http://r2-bike.com/notubes-laufradsa...e-arch-ex-29_2
    Tsekkaa vielä noi. En sitten tiedä mistä halvimmalla. Ainakaan en ole halvemmalla
    nähnyt. Noihin ne Ronit + liejut.

    Noi Hope/NoTubes/DT Swiss setit ei ilmeisesti ole meikäläisen painoiselle suositeltu?
    Noissa painoraja 90kg. Maviceissa 85kg. Sen verta edullisemmat, että jääpi tuohta vielä renkaisiin ja litkuihin.
    Kaakun mainitsemat Eastonit on myös tuohon hintaan houkutteleva setti! (Saattais sattua parhaiten otsikkoon...)

    -KCNCn klemmari nätti/halpa
    http://r2-bike.com/KCNC-SC-10-MTB-QR-Sattelklemme-2
    -KCNCn tolppa ~150g/halpa. Kevennys ~170g
    http://r2-bike.com/KCNC-Ti-pro-lite-Sattelstuetze-3
    Tossa tolpassa jokin 85kg raja, mutta kyllä itse uskaltaisin ajella.
    -Satulaksi ehkäpä perus SLR?
    -Takakiekkoon KCNCn jarrulevy 74g/18,50€.
    FRE_A_K muokkasi tätä : 09.03.2013 at 07.12
    - Numismaatikko -

  13. #883
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    "Light enough for XC, strong enough for DH and Dirt Jump."
    Toi vähän viittais 26" vanteisiin. Outoa että tossa ei mainita. Valmistajan sivujen mukaan
    tosin vannetta on kaikkia kolmea kokoa...
    - Numismaatikko -

  14. #884
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.921
    Hankkiuduin eroon überkevyistä Shimanon DA C24 kiekoista kestävyysongelmien takia, ja tilalle tulleiden itse väännettyjen kiekkojen myötä tuli pari sataa grammaa penalttia. Tätähän pitää tietynkin kompensoida muilla osilla. Aloittelin Novatecin pikalinkuista, joiden avulla pääsin 40g projektissa eteenpäin. Hintaa tälle tuli huimat seitsemän (!) euroa.

    Seuraavaksi kevennyskohteeksi valikoitui takapakka, Shimanon DA7900 12-23:n sain sopuhintaan Roselta. Paino (179g) oli vähän pettymys, mutta riittävä ero (n.35g) tuli kuitenkin hintaa ajatellen Ultegran vastaavaan. En kyllä lähtisi täyttä hintaa (150-170€!) tästä kevennyksestä maksamaan, nyt meni aika tarkkaan 1€/g. Jatkossa ostan vain satavitosta.


    Maantiepolkimet oli myös ostoslistalla. Kriteereinä oli tietenkin ketjun aiheen mukaisesti kevyttä ja edullista (no, tuli sitä toiminnallisuuttakin vähän mietittyä...). Lopputuloksena päädyin Keywin CRM polkimiin, vähän eksoottisemmat täällä päin. Paino oli tällä kertaa se mitä mainostettiinkin, eli polkimet, klossit ja kiinnitystarvikkeet yhteensä 274g. Entisiin polkimiin eroa tuli 80g.

  15. #885
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    514
    Yep

    Haa, kiitos Aakoolle Keywin-infosta. Multakin löytyy tällä hetkellä
    3:sta pyörästä.
    Enpä ollut omiani ikinä koko pakettina saanut punnittua,
    nyt ei tarvikkaan.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  16. #886
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tänään viilailin herätegrammoja täysjoustoprojektista. Ylävitosen tarjouksesta selle italian slr 38€, kevennystä edeltävään ritcheyn satulaan 63g. Tosin penkin piti painaa 160g, mutta todellinen punnittu paino 181g... Noh, eipä tuolla väliä kun oli niin halpa.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #887
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Grammanviilausta raharajoitteisille

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Tänään viilailin herätegrammoja täysjoustoprojektista. Ylävitosen tarjouksesta selle italian slr 38€, kevennystä edeltävään ritcheyn satulaan 63g. Tosin penkin piti painaa 160g, mutta todellinen punnittu paino 181g... Noh, eipä tuolla väliä kun oli niin halpa.

    -Lauri
    Kevyen sait. Oma on 182g...

  18. #888
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Kevyen sait. Oma on 182g...
    No kappas, meikällä oli hyvä tuuri (ihmetyttää vaan mitä järkeä on painaa satulaan teksti "160g", jos se todellisuudessa on 180g)

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #889
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ihmetyttää vaan mitä järkeä on painaa satulaan teksti "160g", jos se todellisuudessa on 180g
    se on sitä silmään pissimistä.. ei vaines, eipä taida käytännön merkitystä olla noilla grammoilla..

    The end of the road is just the beginning...

  20. #890
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kyllähän siinä on tukeva kusetuksen sivumaku, jos grammamääriä huudellaan 15-20g alakanttiin. Se on totta että ei tosiasiassa väliä. Mutta sama asia kuin jos maalaisi fillariin kissankokoisilla kirjaimilla "member of alle 9kg club", vaikka fillari painaa 18,4kg. Ei voi hyväksyä

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  21. #891
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Cannondale Hollowgram SISL kammet olivat positiivinen yllätys painon suhteen. 175mm kammilla ja 39-53 rattailla paino laakereineen ja muine romuineen oli 578g. Painoa lähtee pois 360g ja rahaa meni 306€. Tosin kammet pitäisi vielä saada paikalleen runkoon. Yksi prikka paketista uupui, mutta jospa sen jostakin saisi kaivettua (onneton kampien pulttien alle tuleva http://www.ebay.com/itm/Cannondale-H...item2328cd5916 ) ja mukana tulleet laakerit joutavat romukoppaan, kaippa nuo rungossa paikallaan olevat uudet ovat täysin yhteensopivat.

    En ole ennen irroittanut kampia pyörästä, mutta tuskinpa se rakettitiedettä on (ja bilteman kampityökalu löytyy). Jos homma ei meinaa onnistua, niin ei auta kuin luottaa paikalliseen kivijalkaan (Raahen Pyörä- ja Pienkone Viiltola ja Färm).

  22. #892
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Pyörämaailmaan on pesiytynyt hieman samanlaisia piirteitä kuin autotehtaiden kusetuksessa. Ostat alle 7kg fillarin, joka vaaalla punnitessa painaakin hieman sen yli. Ai niin, siinähän ei ole polkimia, pullotelineitä, varustepussukkaa tms. Renkaatkin voivat olla myyntimallissa halvemmat (raskaammat) kuin esittelymallissa jne. Täysin rinnastettavissa siihen, että ostat auton, jonka normikuulutus tehtaan mukaan on 4.5 litraa per sata km. Koskaat et kuitenkaan tosiasiallisesti pääse alle kuuden litran.

    Olen monasti ihmetellyt, miten joku fillari mainoksissa Shimanon 105 osilla ja Mavic Aksium vantein ja muilla halpiskomponenteilla ryyditettynä voi painaa mukamas alle 8kg. Pyörä maksaa tonnin ja osat pultattu kiinni sen mukaisesti, eli liki painavinta mahdollista.

    Jos ajatellaan asiaa järjen kanssa, niin eihän kilon painon säästöstä kannata maksaa useita tuhansia, koska käytettyjen wattien ero per kilo ei ole kuitenkaan valtava. Hinta nimittäin hupsahtaa helposti kolmannelle, ellei jopa neljännelle tonnille, jos painosta tingitään sen kilon verran.

    PS. Gramman heitto punnituksessa mahtuu toleransseihin. Tuollainen heitto riippuu mm. siitä onko korkea- vai matalapaine ja mikä on suhteellinen ilmankosteus. En syyttäisi valmistajaa vielä tässä vaiheessa.

  23. #893
    Jos ajatellaan asiaa järjen kanssa
    Älä ala sekoittamaan järkeä grammanviilaukseen. Meiltähän menisi harrastus.

  24. #894
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Meillä oli alle tonnin maksanut 105/Aksium fillari joka painoi polkimineen alle 8kg.

  25. #895
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Moikka.

    On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt, että olisiko pyörääni jotain "järkevää" kevennyskeinoa.
    Pyörä on Spessun enduro fsr comp 2013 osasarja
    Kuski 97kg kalsarit jalassa (=iso maha )
    Ajelu työmatkaa, metsikköä, soramonttua ja ensi kesänä toivottavasti bikeparkkia (hissukseen)
    Pyörän paino on muistaakseni tällä hetkellä 14,5kg. Hissitolppaa lukuunottamatta pyörä on vakio.
    Budjetti 100€ alkaen....XX1 osasarjaa harkitsin (ehdoton yläraja), mutta en ole ollenkaan varma, onko siinä niin kovalle hinnalle vastinetta...
    Jarrut eivät myöskään olleet kovin hyvät tuntumaltaan viime syksynä (harkitsen päivittämistä)
    Toiselle pyörälle ei ole tilaa, joten tällä mennään kaikki ajot. Kunto on huono, eli kaikki apukeinot etenemiseen olisivat tervetulleita
    Vai kannattaako unohtaa koko juttu ja ajella nykyisellään???
    Kiitoksia jo etukäteen, jos jollakulla on mielipiteitä asiaan.

  26. #896
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt, että olisiko pyörääni jotain "järkevää" kevennyskeinoa.

    ...

    Vai kannattaako unohtaa koko juttu ja ajella nykyisellään???
    Kiitoksia jo etukäteen, jos jollakulla on mielipiteitä asiaan.
    Jos ihan järkeviä ollaan, niin ensin kuski kuntoon. Sitten hifistellään laitetta. Edellinen ei ole tämän säikeen topikki, jälkimmäinen on.

    Muttamutta, sopii laskea yhteen kokonaispaino, siis kuski kalsareineen, muut ajokamppeet, ja pyörä. Mieti montako prosenttia kulku kevenee jos otat kilon pois. Ja mistä sen helpoimmalla / halvimmalla saat.

    Ihan vertailun vuoksi, mun off-road nojakki painaa kai 19 kiloa. Kuski 67 + kamppeet. Tässä suhteessa pärjään sulle helposti... varsinkin jos otan 10.3 kiloa painavan maantienojakin alle.

    No mulla tuo kuskin kevennys on tullu ihan vaan ajamalla enemmän. Laitteita en ole lähteny rahalla väkisin keventämään, vaan kun on tullu tarve/mahdollisuus uutta palikkaa hommata niin sitten on kytätty tarjoukset niin tarkkaan että hinta pysyy kurissa mutta painoa säästyy samalla.

    Parhaan "tehon" kevennykseen saat vähentämällä pyöriviä massoja, siis vanteita ja rengastusta. Tuntuu heti positiivisesti ajossa eikä välttämättä käy mahdottoman kalliiksi. Muut osat... niitä kannattaa pohtia että onko muuta syytä päivittää kuin pelkkä kevennys. Jarruja kannattaa ensin katsoa ennen kuin uusimaan alkaa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  27. #897
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Moikka.

    On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt, että olisiko pyörääni jotain "järkevää" kevennyskeinoa.
    Pyörä on Spessun enduro fsr comp 2013 osasarja
    Kuski 97kg kalsarit jalassa (=iso maha )
    Ajelu työmatkaa, metsikköä, soramonttua ja ensi kesänä toivottavasti bikeparkkia (hissukseen)
    Pyörän paino on muistaakseni tällä hetkellä 14,5kg. Hissitolppaa lukuunottamatta pyörä on vakio.
    Budjetti 100€ alkaen....XX1 osasarjaa harkitsin (ehdoton yläraja), mutta en ole ollenkaan varma, onko siinä niin kovalle hinnalle vastinetta...
    Jarrut eivät myöskään olleet kovin hyvät tuntumaltaan viime syksynä (harkitsen päivittämistä)
    Toiselle pyörälle ei ole tilaa, joten tällä mennään kaikki ajot. Kunto on huono, eli kaikki apukeinot etenemiseen olisivat tervetulleita
    Vai kannattaako unohtaa koko juttu ja ajella nykyisellään???
    Kiitoksia jo etukäteen, jos jollakulla on mielipiteitä asiaan.
    Voimansiirto 1x?

    Kevyemmät kiekot, ja tee niistä tubeless.

    Ja seuraavaks se S-worksin hiilarirunko.

    Enskapyörissä kaikki alle 14kg on kevyttä.

  28. #898
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Koko ilta ja aamu tullut googleteltua osien hintoja/painoja
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Laitteita en ole lähteny rahalla väkisin keventämään, vaan kun on tullu tarve/mahdollisuus uutta palikkaa hommata niin sitten on kytätty tarjoukset niin tarkkaan että hinta pysyy kurissa mutta painoa säästyy samalla.
    Kyllä tämä taitaa olla fiksuin tapa edetä fillarin suhteen...eli sitten kun jotain hajoaa, niin ostaa parempaa... eli ei muuta kuin tänäänkin pyöräilemään, niin "saa" nopeammin uutta osaa kuluneiden tilalle..
    Toki, jos jotain osuu kohdalle hyvässä tarjouksessa...

    Kiitoksia

  29. #899
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Eilen vaihdoin juniorin pyörään tangon ja stemmin. KCNC Darkside tanko oli valmistajan mukaan 155 grammaa, mutta mokomat olivat huijanneet ja paino olikin 134 grammaa. Stemmiksi KCNC Flyride joten yhteispainoa lähti puoli kiloa! Ja hintaa koko operaatiolla 50 euroa, joten tässä oli euro/gramma kohdallaan. Satulatolppa vielä etsinnässä, mutta eiköhän siitäkin 100 grammaa putoa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #900
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    http://www.roseversand.com/article/r...osc/aid:488313
    Jatketaan kannatinlinjalla, ehkei isojen kuskien eikä maastoon mutta mun maantieköröttelyyn varmasti riittävän tuhti. 27,97€ ja käyttämätön kympin voucheri.
    vanha Ritchey Pro 4-axis 100mm painaa 150g, jos ottas 90 mm niin vähintään -50g. Pitää pähkäillä tuota pituutta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •