Crossmax SLR:n mukana taas tulee vahvasti tämän näköiset linkut joista etukiekkoon sopivan paino on mukamas 55g. Crossriden linkut on varmaan jostain siltä väliltä.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Itselle 181/82cm M-koon 29" SLX:n ohjaamo on oikeasti aika lyhyt vakiostemmillä. Onko se muka niinkin pitkä kuin 90mm? Pahoittelen offtopiciksi menoa, mutta aasinsiltana voi vaikka sanoa, että pidemmän ajoasennon ystävälle vaihto vakiota pidempään ja samalla kevyempään stemmiin voi olla ihan hyvä ajatus.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Mulla olis tuossa kahdetkin parit crossmax slr:n pikalinkkuja... Ääh, pitääkö sitä nyt nousta vielä sängystä varmistamaan
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
89g/pari
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
http://r2-bike.com/notubes-laufradsa...e-arch-ex-29_2
Tsekkaa vielä noi. En sitten tiedä mistä halvimmalla. Ainakaan en ole halvemmalla
nähnyt. Noihin ne Ronit + liejut.
Noissa painoraja 90kg. Maviceissa 85kg. Sen verta edullisemmat, että jääpi tuohta vielä renkaisiin ja litkuihin.Noi Hope/NoTubes/DT Swiss setit ei ilmeisesti ole meikäläisen painoiselle suositeltu?
Kaakun mainitsemat Eastonit on myös tuohon hintaan houkutteleva setti! (Saattais sattua parhaiten otsikkoon...)
-KCNCn klemmari nätti/halpa
http://r2-bike.com/KCNC-SC-10-MTB-QR-Sattelklemme-2
-KCNCn tolppa ~150g/halpa. Kevennys ~170g
http://r2-bike.com/KCNC-Ti-pro-lite-Sattelstuetze-3
Tossa tolpassa jokin 85kg raja, mutta kyllä itse uskaltaisin ajella.
-Satulaksi ehkäpä perus SLR?
-Takakiekkoon KCNCn jarrulevy 74g/18,50€.
FRE_A_K muokkasi tätä : 09.03.2013 at 07.12
- Numismaatikko -
"Light enough for XC, strong enough for DH and Dirt Jump."
Toi vähän viittais 26" vanteisiin. Outoa että tossa ei mainita. Valmistajan sivujen mukaan
tosin vannetta on kaikkia kolmea kokoa...![]()
- Numismaatikko -
Hankkiuduin eroon überkevyistä Shimanon DA C24 kiekoista kestävyysongelmien takia, ja tilalle tulleiden itse väännettyjen kiekkojen myötä tuli pari sataa grammaa penalttia. Tätähän pitää tietynkin kompensoida muilla osilla. Aloittelin Novatecin pikalinkuista, joiden avulla pääsin 40g projektissa eteenpäin. Hintaa tälle tuli huimat seitsemän (!) euroa.
Seuraavaksi kevennyskohteeksi valikoitui takapakka, Shimanon DA7900 12-23:n sain sopuhintaan Roselta. Paino (179g) oli vähän pettymys, mutta riittävä ero (n.35g) tuli kuitenkin hintaa ajatellen Ultegran vastaavaan. En kyllä lähtisi täyttä hintaa (150-170€!) tästä kevennyksestä maksamaan, nyt meni aika tarkkaan 1€/g. Jatkossa ostan vain satavitosta.
Maantiepolkimet oli myös ostoslistalla. Kriteereinä oli tietenkin ketjun aiheen mukaisesti kevyttä ja edullista (no, tuli sitä toiminnallisuuttakin vähän mietittyä...). Lopputuloksena päädyin Keywin CRM polkimiin, vähän eksoottisemmat täällä päin. Paino oli tällä kertaa se mitä mainostettiinkin, eli polkimet, klossit ja kiinnitystarvikkeet yhteensä 274g. Entisiin polkimiin eroa tuli 80g.
![]()
Yep
Haa, kiitos Aakoolle Keywin-infosta. Multakin löytyy tällä hetkellä
3:sta pyörästä.
Enpä ollut omiani ikinä koko pakettina saanut punnittua,
nyt ei tarvikkaan.
Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10
Tänään viilailin herätegrammoja täysjoustoprojektista. Ylävitosen tarjouksesta selle italian slr 38€, kevennystä edeltävään ritcheyn satulaan 63g. Tosin penkin piti painaa 160g, mutta todellinen punnittu paino 181g... Noh, eipä tuolla väliä kun oli niin halpa.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kyllähän siinä on tukeva kusetuksen sivumaku, jos grammamääriä huudellaan 15-20g alakanttiin. Se on totta että ei tosiasiassa väliä. Mutta sama asia kuin jos maalaisi fillariin kissankokoisilla kirjaimilla "member of alle 9kg club", vaikka fillari painaa 18,4kg. Ei voi hyväksyä
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Cannondale Hollowgram SISL kammet olivat positiivinen yllätys painon suhteen. 175mm kammilla ja 39-53 rattailla paino laakereineen ja muine romuineen oli 578g. Painoa lähtee pois 360g ja rahaa meni 306€. Tosin kammet pitäisi vielä saada paikalleen runkoon. Yksi prikka paketista uupui, mutta jospa sen jostakin saisi kaivettua (onneton kampien pulttien alle tuleva http://www.ebay.com/itm/Cannondale-H...item2328cd5916 ) ja mukana tulleet laakerit joutavat romukoppaan, kaippa nuo rungossa paikallaan olevat uudet ovat täysin yhteensopivat.
En ole ennen irroittanut kampia pyörästä, mutta tuskinpa se rakettitiedettä on (ja bilteman kampityökalu löytyy). Jos homma ei meinaa onnistua, niin ei auta kuin luottaa paikalliseen kivijalkaan (Raahen Pyörä- ja Pienkone Viiltola ja Färm).
Pyörämaailmaan on pesiytynyt hieman samanlaisia piirteitä kuin autotehtaiden kusetuksessa. Ostat alle 7kg fillarin, joka vaaalla punnitessa painaakin hieman sen yli. Ai niin, siinähän ei ole polkimia, pullotelineitä, varustepussukkaa tms. Renkaatkin voivat olla myyntimallissa halvemmat (raskaammat) kuin esittelymallissa jne. Täysin rinnastettavissa siihen, että ostat auton, jonka normikuulutus tehtaan mukaan on 4.5 litraa per sata km. Koskaat et kuitenkaan tosiasiallisesti pääse alle kuuden litran.
Olen monasti ihmetellyt, miten joku fillari mainoksissa Shimanon 105 osilla ja Mavic Aksium vantein ja muilla halpiskomponenteilla ryyditettynä voi painaa mukamas alle 8kg. Pyörä maksaa tonnin ja osat pultattu kiinni sen mukaisesti, eli liki painavinta mahdollista.
Jos ajatellaan asiaa järjen kanssa, niin eihän kilon painon säästöstä kannata maksaa useita tuhansia, koska käytettyjen wattien ero per kilo ei ole kuitenkaan valtava. Hinta nimittäin hupsahtaa helposti kolmannelle, ellei jopa neljännelle tonnille, jos painosta tingitään sen kilon verran.
PS. Gramman heitto punnituksessa mahtuu toleransseihin. Tuollainen heitto riippuu mm. siitä onko korkea- vai matalapaine ja mikä on suhteellinen ilmankosteus. En syyttäisi valmistajaa vielä tässä vaiheessa.
Älä ala sekoittamaan järkeä grammanviilaukseen. Meiltähän menisi harrastus.Jos ajatellaan asiaa järjen kanssa
Meillä oli alle tonnin maksanut 105/Aksium fillari joka painoi polkimineen alle 8kg.![]()
Moikka.
On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt, että olisiko pyörääni jotain "järkevää" kevennyskeinoa.
Pyörä on Spessun enduro fsr comp 2013 osasarja
Kuski 97kg kalsarit jalassa (=iso maha)
Ajelu työmatkaa, metsikköä, soramonttua ja ensi kesänä toivottavasti bikeparkkia (hissukseen)
Pyörän paino on muistaakseni tällä hetkellä 14,5kg. Hissitolppaa lukuunottamatta pyörä on vakio.
Budjetti 100€ alkaen....XX1 osasarjaa harkitsin (ehdoton yläraja), mutta en ole ollenkaan varma, onko siinä niin kovalle hinnalle vastinetta...
Jarrut eivät myöskään olleet kovin hyvät tuntumaltaan viime syksynä (harkitsen päivittämistä)
Toiselle pyörälle ei ole tilaa, joten tällä mennään kaikki ajot. Kunto on huono, eli kaikki apukeinot etenemiseen olisivat tervetulleita
Vai kannattaako unohtaa koko juttu ja ajella nykyisellään???
Kiitoksia jo etukäteen, jos jollakulla on mielipiteitä asiaan.![]()
Jos ihan järkeviä ollaan, niin ensin kuski kuntoon. Sitten hifistellään laitetta. Edellinen ei ole tämän säikeen topikki, jälkimmäinen on.
Muttamutta, sopii laskea yhteen kokonaispaino, siis kuski kalsareineen, muut ajokamppeet, ja pyörä. Mieti montako prosenttia kulku kevenee jos otat kilon pois. Ja mistä sen helpoimmalla / halvimmalla saat.
Ihan vertailun vuoksi, mun off-road nojakki painaa kai 19 kiloa. Kuski 67 + kamppeet. Tässä suhteessa pärjään sulle helposti... varsinkin jos otan 10.3 kiloa painavan maantienojakin alle.
No mulla tuo kuskin kevennys on tullu ihan vaan ajamalla enemmän. Laitteita en ole lähteny rahalla väkisin keventämään, vaan kun on tullu tarve/mahdollisuus uutta palikkaa hommata niin sitten on kytätty tarjoukset niin tarkkaan että hinta pysyy kurissa mutta painoa säästyy samalla.
Parhaan "tehon" kevennykseen saat vähentämällä pyöriviä massoja, siis vanteita ja rengastusta. Tuntuu heti positiivisesti ajossa eikä välttämättä käy mahdottoman kalliiksi. Muut osat... niitä kannattaa pohtia että onko muuta syytä päivittää kuin pelkkä kevennys. Jarruja kannattaa ensin katsoa ennen kuin uusimaan alkaa.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Koko ilta ja aamu tullut googleteltua osien hintoja/painoja
Kyllä tämä taitaa olla fiksuin tapa edetä fillarin suhteen...eli sitten kun jotain hajoaa, niin ostaa parempaa... eli ei muuta kuin tänäänkin pyöräilemään, niin "saa" nopeammin uutta osaa kuluneiden tilalle..
Toki, jos jotain osuu kohdalle hyvässä tarjouksessa...
Kiitoksia![]()
Eilen vaihdoin juniorin pyörään tangon ja stemmin. KCNC Darkside tanko oli valmistajan mukaan 155 grammaa, mutta mokomat olivat huijanneet ja paino olikin 134 grammaa.Stemmiksi KCNC Flyride joten yhteispainoa lähti puoli kiloa! Ja hintaa koko operaatiolla 50 euroa, joten tässä oli euro/gramma kohdallaan. Satulatolppa vielä etsinnässä, mutta eiköhän siitäkin 100 grammaa putoa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
http://www.roseversand.com/article/r...osc/aid:488313
Jatketaan kannatinlinjalla, ehkei isojen kuskien eikä maastoon mutta mun maantieköröttelyyn varmasti riittävän tuhti. 27,97€ ja käyttämätön kympin voucheri.
vanha Ritchey Pro 4-axis 100mm painaa 150g, jos ottas 90 mm niin vähintään -50g. Pitää pähkäillä tuota pituutta.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit