GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 25 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #721
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Kellään tapahtunut silleen rokkarin ilmakeulassa (solo jos ois merkitystä) että kun alajalan ruuvin irroittaa (press-fitin irroittamisen jälkeen) on ruuvi lähteny ku raketti lattia kohden ja öljyt roiskinut ympäriinsä? Oli vähän ylläri kun ei ole aikaisemmin tehny?
    Jokin ilmapuolen tiivistehän siinä on pettänyt että on päässyt paineet karkaamaan alajalkaan koska ilmakammio oli tietty tyhjänä. Noh tiivisteet oli kuitenki tarkoitus vaihtaa ja ne odottaakin siinä pöydällä.
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

  2. #722
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti
    Kellään tapahtunut silleen rokkarin ilmakeulassa (solo jos ois merkitystä) että kun alajalan ruuvin irroittaa (press-fitin irroittamisen jälkeen) on ruuvi lähteny ku raketti lattia kohden ja öljyt roiskinut ympäriinsä? Oli vähän ylläri kun ei ole aikaisemmin tehny?
    Jokin ilmapuolen tiivistehän siinä on pettänyt että on päässyt paineet karkaamaan alajalkaan koska ilmakammio oli tietty tyhjänä. Noh tiivisteet oli kuitenki tarkoitus vaihtaa ja ne odottaakin siinä pöydällä.
    Ihan tyypillistä tuntuu olevan. Omassa Toteemissa on myös päässyt paineet alajalkoihin pakkaskeleillä, kun osa alkuperäisistä ilmajousen tiivisteistä vaikutti olevan joillain oudoilla mitoilla (ei aivan standardikokoisia) tehtyjä (lieneekö sitten heikon laadun, toleranssien tai jonkin muun ansiota). Tiivistekeskuksesta hain uudet tilalle ja siihen loppu ongelmat. Ko. ongelman huomaa myös selvästi ilmajousen toiminnassa (jäykkä alkujousto ja pohjaa helposti, eikä jouston alkupäässä ole yhtään "väljää", jota oikein toimivassa Solo Air -ilmajousessa on aavistuksen verran).

  3. #723
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=85074
    Rock Shox XC 32 TK coil: Mulla on Konassa moinen keula. Toimi ihan ok, herkkä se ainakin on. Mutta ainakaan minun keulassa ei ole ulospäin vaimennusta. Rasittavaa kun yrittää nostattaa keulaa vaikkapa puun yli niin keula paukahtaa auki saman tien.

    Saako tuota keulaa säädettyä / tuunattua siten että siihen saisi sen ulospäin vaimennuksen?
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

  4. #724
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    ^Kyllä noiden speksien mukaan sulla olis rebound-säätö, kierrä hitaammalle....


  5. #725
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kurkkaappas sinne oikeenpuoleisen jalan alapäähän.. sillä pitäis olla namiska ja alajalassa tarra missä kilpikonnan ja jäniksen kuva.. loppu loogisesti kun käännät namiskaa kilpparia kohti niin hidastuu ja jänöä kohti kääntäessä nopeutuu...
    The end of the road is just the beginning...

  6. #726
    Heh... pittääpä ottaa silmä käteen. Kiitos!
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

  7. #727
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Kannattaa suoraan tilata Reban säätönappula tilalle niin se ei vaella itsekseen nopealle. Tuo ongelma oli jo XC 32:n edeltäjässä (eli Dart 2:ssa).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #728
    CubeMan Guest
    Onkohan menny Foxin RP23:sesta jokin tiiviste rikki kun, lisäsin ilmaa ja venttiilistä tuli samalla hieman öljyä pihalle?? Vai onko ihan normaalia, että sieltä tulee hieman öljyä?

  9. #729
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CubeMan Katso viesti
    Onkohan menny Foxin RP23:sesta jokin tiiviste rikki kun, lisäsin ilmaa ja venttiilistä tuli samalla hieman öljyä pihalle?? Vai onko ihan normaalia, että sieltä tulee hieman öljyä?
    Voiteluöljyä vuotaa tavallisesti hieman ilmaa laittaessa iskarin asennosta ja kääntelystä riippuen. Eli on ihan normaalia.

  10. #730
    CubeMan Guest
    Kiitos nopeasta vastauksesta!

  11. #731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Kannattaa suoraan tilata Reban säätönappula tilalle niin se ei vaella itsekseen nopealle. Tuo ongelma oli jo XC 32:n edeltäjässä (eli Dart 2:ssa).
    Kiitos vinkistä. Tiedätkö mistä moisen saa ostettua?
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

  12. #732
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    vaikka CRC:stä...
    The end of the road is just the beginning...

  13. #733
    Onkos keuloihin saatavana huoltopaketteja jotka sisältävät vaihdettavat komponentit? Vai pitääkö ne itse haalia kaupoista?
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

  14. #734
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  15. #735
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Onkos keuloihin saatavana huoltopaketteja jotka sisältävät vaihdettavat komponentit? Vai pitääkö ne itse haalia kaupoista?
    Soita tai lähetä viestiä Fillariosa.fi ja kysy heiltä.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  16. #736
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Onkos kukaan simmitelly DHX Airia uudelleen? Kyselin Fillariosasta ja kuulemma olis mahdollista ainakin lisätä keskialueen tukea.

  17. #737
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Onkos kukaan simmitelly DHX Airia uudelleen? Kyselin Fillariosasta ja kuulemma olis mahdollista ainakin lisätä keskialueen tukea.
    On. Fillariosassa tehtiin mulle trail-ystävällinen DHX-A ja siitä tuli todella hyvä poljettava ja pohjailut pysyy kurissa alamäessäkin, Teidellä tuli testattua tuon poljettavuus ja alamäkitoiminta, ei valittamista.

  18. #738
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Tarkoituksena olis etsiä nykyiseen täpäriin taakse varaiskaria , pyörä on muutaman vuoden vanha focus thunder 130 .
    Ilmeisesti 130 joustomatkaa ( sillä ei vissiin paljon merkitystä ). Eli otanko jousen irti ja mittaan rungosta likematkan ääripäästä toiseen , päästän jousesta ilmat ja mittaan jousen joustomatkan ja vielä puslien mitat vai onko näissä eroja .

    Kiitos etukäteen vastauksista tyhmiin kysymyksiin ja jousiiskaria olis tarkoitus etsiä . Nykyinen X-fucion on kyllä toiminut moitteettomasti vuoden päivät ympärivuotista ajoa
    omassa käytössä , olis tarkoitus huollattaa ja siksi varaiskari hakusessa .

  19. #739
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Tarkoituksena olis etsiä nykyiseen täpäriin taakse varaiskaria , pyörä on muutaman vuoden vanha focus thunder 130 .
    Ilmeisesti 130 joustomatkaa ( sillä ei vissiin paljon merkitystä ). Eli otanko jousen irti ja mittaan rungosta likematkan ääripäästä toiseen , päästän jousesta ilmat ja mittaan jousen joustomatkan ja vielä puslien mitat vai onko näissä eroja .

    Kiitos etukäteen vastauksista tyhmiin kysymyksiin ja jousiiskaria olis tarkoitus etsiä . Nykyinen X-fucion on kyllä toiminut moitteettomasti vuoden päivät ympärivuotista ajoa
    omassa käytössä , olis tarkoitus huollattaa ja siksi varaiskari hakusessa .
    No eikö tuo selviä kun kattoo iskarista tarkan tyypin ja vähän googlailee internjetin ihmemaassa ? Tai fillarin spekseistä... ja merkitsevää tässä tapauksessa lienee iskarin iskunpituus kun kerran korvaavaa iskaria katselet.

    Monet yrittää samalla saada myös jotakin parannusta iskunvaimennukseen, niin olen antanu itselleni ymmärtää. Ymmärtämättä juurikaan jousituksen hienouksista.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  20. #740
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    mittaat sen iskarin silmävälin ja iskun pituuden esim. 200mm ja 57mm .. eniten varmaan menee metsään jos ostaa kalliilla jonkun foxin väärällä tunella ja joutuu lähettämään sen huoltoon tuunattavaksi mistä pulittaa 150e jotta saa sopimaan omaan pyörään, painoon ja ajotyyliin.. fillariosa.fi muistaakseni myi suht edukkaasti rokkarin monarchia jonka tuunaavaat samaan hintaan sulle sopivaksi, joten suosittelisin tuota tsekkaan..
    The end of the road is just the beginning...

  21. #741
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    No eikö tuo selviä kun kattoo iskarista tarkan tyypin ja vähän googlailee internjetin ihmemaassa ? Tai fillarin spekseistä... ja merkitsevää tässä tapauksessa lienee iskarin iskunpituus kun kerran korvaavaa iskaria katselet.

    Monet yrittää samalla saada myös jotakin parannusta iskunvaimennukseen, niin olen antanu itselleni ymmärtää. Ymmärtämättä juurikaan jousituksen hienouksista.
    Ja se tune ja ilmakannun koko, joilla on paljon merkitystä miten se iskari toimii ko. rungossa.

  22. #742
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.089
    Nyt Fox Float RL:lle tapahtui "jotain". Kesken ajon jousitus muuttui aikamoiseksi kengurukepiksi ja kun pysähdyin niin öljyä vuosi jostain lukitusvivun juuren tuntumasta. Nyt vipu on täysin tunnoton ja paluuvaimennuksesta ei ole tietoakaan. Ikää iskarilla on karvan verran alle puoli vuotta.
    Minä ajan pääni jäädyksiin


  23. #743
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Nyt Fox Float RL:lle tapahtui "jotain". Kesken ajon jousitus muuttui aikamoiseksi kengurukepiksi ja kun pysähdyin niin öljyä vuosi jostain lukitusvivun juuren tuntumasta. Nyt vipu on täysin tunnoton ja paluuvaimennuksesta ei ole tietoakaan. Ikää iskarilla on karvan verran alle puoli vuotta.
    Vaatii täyshuollon (vaimennusöljyn vuodon takia), eli tuon ikäisessä iskarissa varmaankin kannattaa lähettää takuuhuoltoon (ainakin jos ei ole mieletön kiire ja ei huvita maksaa huollosta).

  24. #744
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.089
    Ok. Kiitokset infosta eli maanantaiaamulla kolkuttamaan Foxcompin ovea
    Millainen tuon iskarin lukitusvivun pitäisi normaalisti olla? Tuo oma vipu on ollut aika tunnoton varsinkin tuolla "Lukitus päällä" asennossa. Tuo on ollut, joskus harvoin kun olen sitä koittanut, vähän vaikea saada lukkoon eli kun vivun kääntää ääriasentoon osoittamaan kello kahdeksaa jolloin sen pitäisi lukittua, niin vipu ei jää sinne vaan putoaa tunnottomana osoittamaan kello kuutta.
    Nyt kun öljyt tuli pihalle niin tuo vipu on aivan tunnoton koko alueellaan eli kun pyörää kallistelee vasemmalle tai oikealle niin vipu osoittaa aina kohti maata. Äsken kun irroitin iskarin, niin nyt siinä vivussa taas tuntui pari kertaa ihan kunnon porras sitä käännellessä, mutta parin kääntämisen jälkeen meni taas ihan tunnottomaksi.
    Minä ajan pääni jäädyksiin


  25. #745
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    273
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Ok. Kiitokset infosta eli maanantaiaamulla kolkuttamaan Foxcompin ovea
    Taitaa tulla turha reissu. Kävin Foxcompissa just eilen ja itse asiassa kysäisin, että saako siellä huollatettua takaiskarin öljypuolen. Vastaus oli, etteivät huolla lainkaan takaiskareita.

  26. #746
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Eiköhän Tommi sen r-techiin lähetä kun takuuasia on.. itel kävi foxin tikku pari viikkoo takaperin r-techllä huollossa ja 4 arkipäivää oli reissussa sisältäen postitukset kumpaankin suuntaan joten nopeesti kävi huolto..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #747
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    292
    Kai sen voi itsekin sinne R-techiin lähettää eikä kierrättää Tommin kautta.
    hhcmb.fi

  28. #748
    Mikä esto noissa iskareissa oli kuljetuksen aikana? Siis että se ei jousta yhtään. Iskarina Rs monarch rt3
    xc-pyöräilijä muokkasi tätä : 04.03.2013 at 07.08
    Embrace the moment

  29. #749
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Mikä esto noissa iskareissa oli kuljetuksen aikana? Siis että se ei jousta yhtään....
    "Noissa iskareissa"???? Missä iskareissa? Mikä kuljetus? Miten niin ei jousta? Siis oli joku "esto", jota nyt ei enää ole?

    Lukitus päällä? Paljon painetta?



  30. #750
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    "Noissa iskareissa"???? Missä iskareissa? Mikä kuljetus? Miten niin ei jousta? Siis oli joku "esto", jota nyt ei enää ole?

    Lukitus päällä? Paljon painetta?

    Siis monarch rt3 ei liikahakkaan, on siis juuri kotiutunut paketista. Mielestäni kaikki klipsut ovat auki, eli ei ole lukitus päällä. Pitäisi kai ettiä ohjeet netistä

    uon edto jutun vain tempaisin hatusta kun olen muistaaksi lukenut että joku pohti samaa asiaa ja oli lähettämässä takaisin niin joku mainitsi että otappa joku pois. Tämä tarina voi siis olla fiktiota..

    editt. Eipä enää mittää, sain sen liikkeelle. Palautuu kyllä tosi hitaasti vaikka revound nopeimalla mutta pääasia että toimii. Eli pyydän anteeksi epämääräisiä ja tyhmiä kysymyksiä
    xc-pyöräilijä muokkasi tätä : 04.03.2013 at 11.35
    Embrace the moment

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •