ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 42 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1231
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Ihan suosiolla kompressorilla jysäyttää paikalleen.
    Saa olla hyvä kombinaatio jos jalkapumpulla menee paikalleen, ei sillä että ei onnistuisi...
    www.mckramppi.com

  2. #1232
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -JT- Katso viesti
    Voihan tubeless sentään. Ensimmäinen yritys saada aikaan tubeless-renkaat, eikä kyllä mennyt niin kuin youtube-videoissa.



    Oletteko yleensä venyttäneet uusia renkaita sisäkumien kanssa asentamisen helpottamiseksi?
    KYLLÄ!
    Joskus jos rengas ollut taiteltuna paketissa niin on hyvä ottaa se suoristumaan,sitten jos on ollu kiire saada kotikonstein niin ja ei ole kunnon pumppua niin sisurinkanssa aluksi ja liukuainetta renkaan kylkiin ja paineet *naps* pakoilleen ja antaa olla yö vanteilla,seuraavanapäivana sisuri pois nätisti että pysyy toinenreuna ja tubeless vena paikoilleen ja ilmat sisään,tubeles venan sielu irti ja isolla ruiskulla litkut sisään ja sielu paikoilleen pumppaus ja siinä se!
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  3. #1233
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Litkut saa olla putelissaan, kunnes kumi on saatu nousemaan. (Tästä muuten Notubesin ohjevideossa on mainintakin.) Jos ei ole irrotettavaa sielua venttiilissä, voi onnistuneen vanteelle noston jälkeen ottaa toisen reunan auki ja kaataa sitä kautta litkut sisään. Ei pitäisi käydä niin, että homman epäonnistuessa työtila näyttää muumiteurastamolta.

    Saippualiuos on ensisijaisesti liukaste, ei tiiviste.

    -JT-:n tilanne on varmasti ratkaistavissa ilman kompuraostoksia.

    Yksi ratkaisumalli: UST-kamat on suunniteltu toimimaan ilman teippejä, mutta jos rengas ei ole UST-standardin mukainen (TLR ei ole sama asia), sen nostaminen vanteelle saattaa olla haastavampaa. Tällöin teipin tuoma lisähalkaisija voi olla avuksi. Eli kierros Stanin teippiä vanteelle. Pelkän keskikohdankin teippaaminen riittää, tarkoitus on kasvattaa sen osan halkaisijaa, missä renkaan reunat ovat silloin, kun vielä vuotavat.

    Toinen ratkaisumalli: Jos ei halua teippailla, voi myös nostaa renkaan vanteelle sisurin avulla, sitten irrottaa toisen reunan, ruuvailla venttiilin vanteeseen ja nostaa vain toisen reunan. Tällöin kiekkoa voi pitää kyljellään (vuotava reuna alaspäin) ja vuotokohtia on muutenkin vain puolet aiemmasta, joten pitäisi hoitua helposti.

    Tykkään ite rakennella tubeless-juttuni niin, että saan ne nousemaan ilman kompuraa, koska en kanna sellaista fillarireissuilla mukanani. Vain yhden kerran olen epäonnistunut, kiekkoina Ultegrat ja renkaina Hutchinson Atomit. Näiden kohdalla tosin lakkasin yrittämästä jo sen takia, että renkaan asennus vanteelle oli niin helkkarin työlästä, vaikka yleensä kumi kuin kumi on mennyt vanteelle kuin vanteelle ilman työkaluja.

    Venyttelyihin ja useamman tunnin kestäviin muodonhakemisiin en ole joutunut turvautumaan. Vähän epäilyttää, mitä reunan sisältä löytyvä aramidinaru jostain venyttämisistä edes tykkäisi.

  4. #1234
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Minähän en mitään näistä litkuhommista tiedä...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Saippualiuos on ensisijaisesti liukaste, ei tiiviste.
    Mutta tähän on ollu pakko turvautua ETRTO 451 (20") kiekon ja Schwalbe Durano 28-451 gummin kanssa. Muuten rikkoo kaikki rengasraudat ja puhkoo sisurit. On muuten sitten hupaisa jos joutuu tien päällä sisuria vaihtamaan, vaikka ilman renkaan irroitusta mono-haarukasta saakin sen tehtyä.

    Tuossa kun hiljattain läjäsin uudet kiekot joille siirsin vanhoista Racing Ralph:t niin hassua oli ettei rengas halunnu (sisurin kanssa) keskittyä millään. Kunnes heitin kompuralla about tai hieman yli maksimipaineet joita suositellaan... hetken naristuaan napsahteli molemmilta puolilta koko kehältään vanteelle kuten pitääkin.

    Ja vanhoille heitin Contin TopContact II Winter -gummit ja sama juttu. Molemmissa on siis kumiseos todella tahmea ja varsinkin uudelle ja puhtaalle vanteelle ei ole herkkä asettumaan pelkästään käsivoimin.

    Jos/kun alan litkuhommia kokeileen niin pitää ehdottomasti heittää saippualiuos renkaan kylkeen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Tykkään ite rakennella tubeless-juttuni niin, että saan ne nousemaan ilman kompuraa, koska en kanna sellaista fillarireissuilla mukanani.
    Ainoa oikea periaate.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Venyttelyihin ja useamman tunnin kestäviin muodonhakemisiin en ole joutunut turvautumaan. Vähän epäilyttää, mitä reunan sisältä löytyvä aramidinaru jostain venyttämisistä edes tykkäisi.
    Tarkoitushan ei ole venyttää aramidia tai renkaan vaijeria. Vaan "opettaa" kumiseos sen ympärillä ja jos on vaijeri niin sitäkin vähän takaisin oikeaan muotoon.

    Menee vähän OT mutta maantie tuubirenkaiden kanssa Conti suositteli että Podium 19mm rengas heitetään vanteelle ilman liimoja täysille paineille asettumaan vuorokaudeksi. Ja ymmärsin miksi kun punnersin sitä ekaa kertaa vanteelle... seuraavana päivänä oli paljon helpompi sitten liimojen kanssa touhuta.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  5. #1235
    mutanaama Guest
    Tavallisia usteja kun on tullut noin sata kertaa vaihdettua vanteilta toisille ja toisinpäin, niin ei tulis pieneen mieleenkään tehdä sitä ilman liukastetta. Kätevimmäksi on nyt osoittautunut suihkupullo. Pari suihkausta renkaan juureen ja pienellä rätillä pyyhkäisee kerran vanteen ympäri molemmin puolin. Saippua leviää tasaisesti, pienet roskat siivoutuu samalla ja renkaat nousee paikalleen lähes aina alle 2bar paineilla.

  6. #1236
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Näköjään näihin maastoiluihin pitäis hommata pienen paineen mutta suuremman volyymin pumppu. Tähän asti hätävarana on ollu Lezynen koneistettu minipumppu 10bar. On vähän hidas jos RaRa:t pitää tien päällä täyttää...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  7. #1237
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tavallisia usteja kun on tullut noin sata kertaa vaihdettua vanteilta toisille ja toisinpäin, niin ei tulis pieneen mieleenkään tehdä sitä ilman liukastetta. Kätevimmäksi on nyt osoittautunut suihkupullo. Pari suihkausta renkaan juureen ja pienellä rätillä pyyhkäisee kerran vanteen ympäri molemmin puolin. Saippua leviää tasaisesti, pienet roskat siivoutuu samalla ja renkaat nousee paikalleen lähes aina alle 2bar paineilla.
    Minä taas en ole käyttänyt liukastetta kertaakaan renkaan vanteelle nostamiseen, tosin kokemusta ei taida olla edes paria kymmentä kertaa. Kompura pörisee tyypillisesti vieressä, joten ensimmäinen ratkaisumalli on aina reilu ilmanpaine ja sitten kokeillaan jotain muuta. Kerran on käynyt maastokumin kanssa ettei noussut vanteelle presta-venttiilin ja venttiiliadapterin kanssa kompuralla. En miettinyt asiaa sen pidemmälle, ruuvasin venttiiliadapterin sekä venttiilin sielun irti ja tohotin suoraan venttiilin runkoon kompuran suulakkeella. Nousi. Se rengas oli käytetty, jo aikaisemmin sisärenkaattomana vähemmällä vaivalla asennettu rengas. Joku taivaankappale oli silloin vinossa kun ei suostunut nousemaan vanteelle uudelleen. Vai oliko sitten jotenkin erikoiskuiva vanne, tiedä häntä.

    Siihen sen sijaan olen käyttänyt liukastetta kun renkaaseen on jäänyt ärsyttävästi sivuheittoa. Pystyheittoa ei oikein saa aikaiseksi ilman sisäkumia mutta jotkut renkaat on niin vetkuloita ettei ne meinaa asettua sivusuunnassa riittävän tasaisesti millään, vaikka vanteelle nousisivatkin oikein.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  8. #1238
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    31
    Renkaiden lepuuttaminen maksimipaineilla sisureiden kanssa yön yli ratkaisi ongelman. Uskoa ei ollut, mutta ihan piruuttaan päätin kokeilla töiden jälkeen josko toinen rengas nousisi vanteelle ilman sisuria. Ja sehän nousi leikiten! Ja piti kolme baria sisällään ihan kivasti ilman litkujakin sen pari tuntia ja olisi varmasti pitänyt pidempäänkin, mutta en malttanut antaa sen olla.

    Eilen sai ihan tosissaan vääntää rengasta vanteen päälle eikä onnistunut ilman rengasmuovia, vaikka tekniikka on mielestäni aika hyvin hallussa. Tänään venytetty rengas sujahti vanteen päälle kevyehkösti ihan käsinkin.

    Ensin otin sisurin pois ja jätin toisen reunan kumista vanteelle, venttiili paikalleen, pari kuppia litkua ja pumppausta kiekko pystyasennossa. Litku osoitti aika nätisi aina kohdan, josta kaikki ilma vuotaa ohi. Näitä kohtia avitin alkuun käsin nostamalla ja kohta rengas jo nousikin jalkapumpulla vanteelle noin kahdessa barissa. Paineet vielä varmuuden vuoksi kolmeen bariin ja takaisin alas lopulliseen arvoon.

    Ensimmäisen kanssa en käyttänyt saippuaa ja nousi ihan yhtä hyvin kuin toinen saippuan kanssa. Ainoa ero oli, että saippuoitu napsahti vanteelle, kuiva ei päästänyt mitään ääntä.

    Taidan kyllä suosiolla vaihtaa ensi kerralla irrotettavilla sieluilla oleviin venttiileihin, niin pääsee vielä inasen pienemmällä sotkulla ja ehkä kumikin nousee helpommin ilman venttiilin aiheuttamaa kuristusta. Näin jälkikäteen ajatellen olisi vähempikin litku varmaan riittänyt.

    Mitäs eroja Schwalben TLR ja UST renkailla oikeasti on? UST:issa on ainakin paksummat seinämät ja siten enemmän massaa, mutta onko se ainoa ero?

  9. #1239
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -JT- Katso viesti
    Mitäs eroja Schwalben TLR ja UST renkailla oikeasti on? UST:issa on ainakin paksummat seinämät ja siten enemmän massaa, mutta onko se ainoa ero?
    UST pitäisi olla "paikalleen ja unohdus". TLR on aika usein "paikalleen, vuotoa, litkuhuljuttelua, unohdus", joskus "paikalleen ja unohdus" ja välillä "paikalleen, vuotoa, litkuhuljua, vuotoa, itkua, huljuttelua, itkua, itkua...".

  10. #1240
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -JT- Katso viesti
    Mitäs eroja Schwalben TLR ja UST renkailla oikeasti on?
    UST on oikea Mavicin UST-standardin mukainen rengas, joka pitää ilmat sisällään sen kummemmin ihmettelemättä UST-kiekolla.
    TLR- ym. "ready"-renkaat ihan lähtökohtaisesti vaatii litkut ja toisinaan askartelua. Juuri niinkuin Kolistelija tuossa jo kertoikin.


  11. #1241
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Tampester
    Viestit
    31
    Joo, ymmärrän kyllä tuon UST:n ja TLR:n periaatteellisen eron, onhan se tässäkin ketjussa jo monesti tullut ilmi. Lähinnä mietinkin, että mitkä ovat ne fyysiset erot TLR- ja UST-renkaan rakenteen välillä. Mitä netistä lukemalla olen ymmärränyt, niin myöskään aidot UST-renkaat ja -kiekot eivät aina ole niin ongelmattomia kuin UST-leima antaa ymmärtää. Ja jotkuthan käyttävät kuitenkin UST-renkaiden kanssa litkua puhkeamisen estämiseksi. Pohdinkin, että saako UST-renkaita käyttämällä oikeasti huomattavaa lisähyötyä TLR-renkaisiin nähden?

  12. #1242
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -JT- Katso viesti
    ...mietinkin, että mitkä ovat ne fyysiset erot TLR- ja UST-renkaan rakenteen välillä....
    No on ne USTit hieman painavampia verrattuna muihin. UST-standardi takaa sen, että reunalanka ja vanne ovat yhteensopivat ilmatiiviillä tavalla. Joissain TLR-renkaissa voi olla UST-reunalanka, mutta ei välttämättä vaan jotain valmistajien omia virityksiä.

    Mitä netistä lukemalla olen ymmärränyt, niin myöskään aidot UST-renkaat ja -kiekot eivät aina ole niin ongelmattomia kuin UST-leima antaa ymmärtää.
    Tuosta mää en osaa sanoa, itsellä USTit on aina toiminut hyvin.

    Ja jotkuthan käyttävät kuitenkin UST-renkaiden kanssa litkua puhkeamisen estämiseksi.
    Käytän minäkin. Ei litku tosin kirjaimelliseti estä puhkeamista, mutta puhkeamisen sattuessa litku paikkaa. Kyllä Rallirane UST esimerkiksi puhkeilee jos jotain terävää sattuu nappuloiden välistä pistämään sopivasti.

    ......oikeasti huomattavaa lisähyötyä TLR-renkaisiin nähden?
    "Oikeasti huomattavaa lisähyötyä"... tuo on vaikeasti määriteltävissä. Sellainen subjektiivinen juttu. Kyllä niillä oikeilla USTeilla voi ajaa matalammilla paineilla. Sitten taas joillekin toisille oikeasti huomattava lisähyöty tarkoittaa keveämpää kumia.


  13. #1243
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Taitaa olla se rakenteellinen ero TLR ja UST välillä vain noissa renkaan "kerroksissa", siinä missä UST ja TLR renkaissa luultavasti se reuna on molemmissa ns. standardin mukainen, mutta TLR renkaissa on samat "kerrokset" kuin "tavallisessa" ei-UST renkaassa. UST renkaassa on sitten mukana se täysin ilmatiivis kerros, liekkö se sitten se kaikkein sisin aina vai voiko se olla myös ns välikerros, en tiedä.

    Varmaan sitä voisi jonkun valmistajan sivuilta kyyläillä näkyykö esim leikkauskuvia rakenteesta ja että mitä kaikkia eroja renkaiden rakenteessa. Tuo UST renkaan ilmatiivis kerros tuo mukanaan oletettavasti myös lisäpainoa. Toisekseen jos miettii mitä tapahtuu jos on useampi kerros päällekkäin ns "sandwich" rakenteena, niin se oletettavasti myös jäykistää runkoa kun kerrokset ovat yhteen liimattuja ja siten eivät pääse "elämään" keskenään, kuten tapahtuu sisäkumin tapauksessa. Nämä lienee ne suurimmat käytännön erot.
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  14. #1244
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -JT- Katso viesti
    Renkaiden lepuuttaminen maksimipaineilla sisureiden kanssa yön yli ratkaisi ongelman. Uskoa ei ollut, mutta ihan piruuttaan päätin kokeilla töiden jälkeen josko toinen rengas nousisi vanteelle ilman sisuria. Ja sehän nousi leikiten! Ja piti kolme baria sisällään ihan kivasti ilman litkujakin sen pari tuntia ja olisi varmasti pitänyt pidempäänkin, mutta en malttanut antaa sen olla.

    Eilen sai ihan tosissaan vääntää rengasta vanteen päälle eikä onnistunut ilman rengasmuovia, vaikka tekniikka on mielestäni aika hyvin hallussa. Tänään venytetty rengas sujahti vanteen päälle kevyehkösti ihan käsinkin

    Mitäs eroja Schwalben TLR ja UST renkailla oikeasti on? UST:issa on ainakin paksummat seinämät ja siten enemmän massaa, mutta onko se ainoa ero?
    Tuo on tuttua ,että sisureilla kun käyttää ekaks niin nousee paljon helpommin.
    Joskus tehnyt silleenkin ,että on ekaks ajanut sisureilla lenkin ja sit litkutellut renkaan paikoilleen. Seuraavana päivänä on sit mukava käydä tubeless lenkillä ja voi vertailla eroja tuoreesta muistista.
    kyllä se rullaus ja pito vaan paranee. Ei sille mitään voi.

    Semmonen tuntuma mullakin ,että oikeella UST-renkaalla voi ajaa pienemmillä paineilla ilman alle taittumista tai lommoja vanteessa.
    Takana ust-rengas maksaa kyllä painonsa takaisin ,mutta edessä TLR riittää ainaskin mulle.
    - Fear is a mindkiller -


  15. #1245
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Minulla on sellainen mutufiilis että rengas rullaisi huonommin jos se kantaa paremmin ja pysyy kasassa pienemmällä paineella. Silloinhan se on itse rengas joka joka vastustaa muodonmuutosta, eikä ilmanpaine.

  16. #1246
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Semmonen tuntuma mullakin ,että oikeella UST-renkaalla voi ajaa pienemmillä paineilla ilman alle taittumista tai lommoja vanteessa.
    Takana ust-rengas maksaa kyllä painonsa takaisin ,mutta edessä TLR riittää ainaskin mulle.
    Riippuu vähän renkaasta. Nokia NBX Lite UST:lla ajoin taannoin kakkosnelosessa pari kierrosta 1,2 barin paineella ilman ongelmia. Schwalben Rocket Ron UST taittuu minulla alle jos paineet laskee alle 2 barin. Vastaavasti Ice Spiker Pro (TLR) pysyi vanteella vaikka painetta oli 0.9. Kokeilematta ei siis selviä ja erot ovat todella suuria.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1247
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Riippuu vähän renkaasta. Nokia NBX Lite UST:lla ajoin taannoin kakkosnelosessa pari kierrosta 1,2 barin paineella ilman ongelmia. Schwalben Rocket Ron UST taittuu minulla alle jos paineet laskee alle 2 barin. Vastaavasti Ice Spiker Pro (TLR) pysyi vanteella vaikka painetta oli 0.9. Kokeilematta ei siis selviä ja erot ovat todella suuria.
    Kylläkän se on myös rengaskohtaista toki. Minä tykkään pitää takana yli kahta baria ,ettei tarvii varoa silloin kun keula kääntyy alamäkeen.

    Yleensä rauhallisessa ajossa mulla alkaa ust-renkulat taittaa alle kun painetta on noin 1 bar ,mutta käytännössä ei pysty ajamaan läheskään noin alhaisilla paineilla tai litkut roiskuu snakebite:istä ja vanne on lommoilla jonkun kivikkoalamäen jälkeen.

    Tietenkin joku 1.3kg DH renkula moiset kestäiskin.
    - Fear is a mindkiller -


  18. #1248
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Minulla on sellainen mutufiilis että rengas rullaisi huonommin jos se kantaa paremmin ja pysyy kasassa pienemmällä paineella. Silloinhan se on itse rengas joka joka vastustaa muodonmuutosta, eikä ilmanpaine.
    Varmaakin on noin. Joku nakinkuori litkuilla varmaan rullaa parhaiten ,mutta sisärenkaan aiheuttama kitka vastustaa sitä "muodonmuutosta" myös todella paljon.
    Kyllä sama rengas rullaa paremmin ilman sisuria.
    - Fear is a mindkiller -


  19. #1249
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Onko toivoton tehtävä saada ISP tiivistymään, kun se vielä kolmen päivän jälkeen tunkee litkut läpi kyljistä?
    Etuvanteelle tiivistyi rengas ongelmitta ja tämä oli 60g kevyempi kuin taakse asennettu joka ei tahdo tiivistyä.

  20. #1250
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Aja sillä niin tiivistyy nopeammin.

  21. #1251
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    No pitää yrittää ensi viikolla päästä ajamaan.
    Todella haperot on renkaat kyljet, ei riitä laskukyky laskemaan sitä reikien määrää.

  22. #1252
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Minulla oli samanlaista vaivaa Rocket Ron ja ISP:n kanssa. Molemmilla oli parempi pari joka piti heti. Tuli niistä ihan hyvät kun jaksoi ensin huljutella sen verran että paineet pysyi lenkin verran. Muutaman lenkin jälkeen olivat ihan tiiviit.

  23. #1253
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    No hyvä ettei ihan toivoton urakka siis ole edessä, tiedossa oli kyllä etukääteen noiden tiivistymisongelmat.

  24. #1254
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    85
    töissä käytetään tätä viemäriputken asenuksessa http://www.unipak.dk/fi/node/285 ja on ainaan kumin päällä todella liukasta, uskaltasko tuota kokeilla saippuan sijasta?

  25. #1255
    mutanaama Guest
    En tiedä varmalla sanoa, mutta luulis, ettei kannata laittaa

  26. #1256
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090

    Re: Pahoja Tubeless ongelmia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Onko toivoton tehtävä saada ISP tiivistymään, kun se vielä kolmen päivän jälkeen tunkee litkut läpi kyljistä?
    Etuvanteelle tiivistyi rengas ongelmitta ja tämä oli 60g kevyempi kuin taakse asennettu joka ei tahdo tiivistyä.
    Ei ole. Paljon litkua ja pidä puoli vuorokautta ämpärin päällä kyljellään (per puoli). Osa noista on tosiaan ihan paperia, mutta rullaa sairaan hyvin nastakumiksi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  27. #1257
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jampuli Katso viesti
    töissä käytetään tätä viemäriputken asenuksessa http://www.unipak.dk/fi/node/285 ja on ainaan kumin päällä todella liukasta, uskaltasko tuota kokeilla saippuan sijasta?
    Minulla kokemusta Uponorin erikoisliukasteaineesta (viemäriputkiainetta). Perjantaina haki kaveri sitä, kun oli taas ongelmarengas edessä. Ei onnistunut Mountain Kingi nousemaan normivanteelle edes kompuralla, mutta erikoisliukasteella ja jalkapumpulla nousi. Aivan loistavaa ainetta ainakin Uponor tässä käytössä. Pensselillä kumin ja vanteen reunaan.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  28. #1258
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    Itellä on kokemusta Nobby Nic TL:n ja Hans Dampf TL:n asennuksesta. Molemmat nousi Sun ringlen black flag pro (Notubesin profiili) kiekolle saippuavettä käyttäen ihan perus jalkapumpulla. Nobbyssa vaan niin ohkaset kyljet että kesti kyllä useamman päivän että tiivisty litkulla kunnolla. Hanssi taas ei varmaan ois ees litkua tarvinnu.

    Lisäksi crossariin kokeilin laittaa Notubesin Ravenit ihan perusavovanteelle. Nyt ei noussu rengas vanteelle kuin vasta huoltiksen kompuralla ja litkun kanssa ähräämällä. Mitään napsuja ei kuulunut, mutta ihan OK rengas sitten toimi ajossa.

  29. #1259
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mistäs muuten turun seudulta sais ostettua Stanin teippiä? Pitäis väsäillä Ghettotubeless maastopyörään mutta vaatii siitä huolimatta sen staniteipin.
    Vai toimisiko joku toinen teippi myös?

  30. #1260
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    ^interwebistä olen ymmärtänyt, että sähkömiehenteippi eli erkkari olisi käytettyä ghettopuolella. En ole vielä ehtinyt itse testata. Niin joo, onkohan se amerikkalainen erkkari samaa kuin täällä?
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •