Huoltomiehen päivä onkin sitten hieman erinäköinen:

edellisenä päivänä:
-säätiedotuksen kyttäys ja jos ennuste on selkeä seuraavalle päivälle niin luistot tehdään valmiiksi testipakkaan. Vähän kisan panoksesta riippuen 3-6 erilaista luistovoitelua
-urheilijan testattavien parien aukaisu huoltovahasta

kisa-aamu:
-kelin/testivoiteluiden tarkistus. Onko edellisenä iltana valmiiksi voidellut paperilla järkeviä vai laitetaanko joitain voiteluta heti mukaan lisää?
-Pitotestit voidellaan aamulla.
-testihiihtäjät lähtevät ladulle
-testihiihtäjien raportoinnin jälkeen tehdään päätös yritetäänkö voiteluista tehdä vielä parempia vai tyydytäänkö nyt parhaaseen voiteluun. Testaamista jatketaan vielä lähempänä kisaa etenkin jos olosuhteet muuttuvat.
-odotellaan hiihtäjiltä kisasuksea...
-kisavoitelu
-kisasuksien puhdistus ja takaisin(myös ne testissä olleet sukset takaisin vahaan) testauskuntoon laitto
-testisuksien puhdistus ja seuraavan päivän testien voitelu
-urheilijan seuraavan päivän kisan testiin tulevien suksien aukaisu huoltovahoista