Alkujaan tämän lähetti
Pyöräpummi
Monet muut ohjeet neuvovat karhentamaan pituussuunnassa. Smørebokassa kerrotaan että poikittainen karhentaminen ajanmyötä teke suksen profiilista kuperan.
Karhentaessa pitoaluetta pitää käyttää jotain palikkaa/korkkia santiksen kanssa, silloin sitä pohjaa ei kyllä kovin helposti saa pyöristettyä. Edelläolevassa videossa karhennetaan molemmin päin. Ensin sivuttain ja sitten lopuksi vielä pituussuunnassa. Itse olen sitä mieltä, että sen karhennuksen täytyy olla todellakin hyvä, eikä mietitä mitä sille sukselle tapahtuu viiden vuoden kuluessa.
Huippujen voitelusta:
Rexin kisahuollossa homma toimii näin
-urheilijoilla on kalustossaan samat voiteet kisapaikalle tultaessa, LF sininen (pidot tietty laitetaan paikalla jos perinteisen kisa)
-ennen kisaa urheilija käy testaamassa 2-4 paria, joista hän itse valitsee parin jolla hiihtää
-urheilija kiikuttaa parin huoltokopille, jossa se laitetaan kisakuntoon
-n. 30min-1min ennen lähtöä hän saa käsiinsä valmiin parin. Perinteisen kisaassa vähän aikaisemmin, jotta urheilija kerkeää testaamaan pitoa ja tehdään mahdolliset korjaukset.
-kisa
-suksi takaisin kopille, jossa se putsataan ja laitetaan takaisin testauskuntoon eli se LF sininen
Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus
www.rex.fi/bike
Kirjanmerkit