HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 42 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 15293

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #1231
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    No hoh hoh, kun lukee muutamia virkamieskommentteja ajoradalla pyöräilyn haitoista.

    Ilmeisesti tässä ihme väittelyssä on vähän sitä ongelmaa, että moni ajoradan koskemattomuuden puolustaja ei ole liikkunut pyörällä kuin hupilenkkejä. Kun vuosikausia kuljin säännöllisesti työmatkaa, saatoin siirtyä ajoradalle esim. niinkin vähästä kuin perunapelloksi tampattu pohja ja vain viitisen senttiä lunta päällä. Ainakin jos oli kiire tai loppuviikosta jo väsynyt ja/tai lumentulosta oli jo yli vrk. Se on mulle kyllä aivan sama, jos joku nipottaja siitä mielensä pahoittaa. Vähintään samat verot maksan kuitenkin, joten on mullakin oikeus kulkea töihin ilman fataalia työmatkan hidastamista vaan siksi, että kelvejä ei viitsitä aurata, kun taas terveydelle haitallisten liikkumismuotojen väylää hinkataan kuin viimeistä päivää. Mikä onkin ihan älytöntä, kun ottaa huomioon, miten paljon helpompi sillä vähintään nelipyöräisellä on pysyä pystyssä.

    Eli kyllä, aion jatkossakin siirtyä ajoradalle, jos sen tarpeelliseksi koen. Useimmiten se tarkoittaa sitä, että suht levein talvirenkain varustetulla fillarilla vauhti hyytyy kympin tienoille. Ihan sama vaikka muutaman sekunnin viivästytänkin takaa tulevan autoilijan pääsyä seuraaviin punaisiin valoihin seisomaan. Ei se mua haittaa ratinkaan takana, jos joku niin tekee.

    Tarttis ihmiset vähän näkökulmaa eri liikkumismuotoihin. Joskus jullina, kun en vielä hirveästi pyöräillyt, muistan kironneeni pari kertaa ajoradalla pyöräillyttä, kun vieressä oli kelvi. Kun olin pyöräillyt enemmän, edes fabio-tukkansa hulmuamaan jättänyt kypärätön, kippurasarvisella fiksillä succisteleva spede ei saanut minua ratin takana raivon valtaan, vaikka ajoi viereisestä kelvistä huolimatta niin räikeästi ajoradalla punaisia päin, että jouduin vihreiden vaihduttua lähdön jälkeen ihan pysähtymään ja ajamaan jonkun sata metriä sitten sen perässä 40:n alueella 30:iä. Olis varmaan pitäny vähintään kiilata ojaan ja potkia pinnat pas2, kun tiedä mitä menetin niiden muutamien sekuntien vuoksi. Niin, mitä menetin...?

  2. #1232
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Taajamassa? Kaksikaistaisilla teillä? Bullshit.

    Taas joku autoton ja kortiton kertoo miltä asiat näyttää ratin takaa.
    Tsot tsot. Yritetäänpä käyttäytyä. Mistä tiedät ettei ko. keskustelijalla ole korttia ja ihkaomaa peltilaatikkoa, tehden hänestä kunnon kansalaisen?

  3. #1233
    IncBuff Guest
    Pyörällä saa ilmeisesti kääntyä vasemmalle vastaantulijasta välittämättä kunhan ensin näyttää suuntamerkkiä. Tämä toimintatapa on tullut tutuksi kelveillä pyörällä liikkuessa mutta nyt sitä sovellettiin ekaa kertaa ajoradalla kun vastassa oli liki 1,5 tonnia rautaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycloslalomeur Katso viesti
    Tsot tsot. Yritetäänpä käyttäytyä. Mistä tiedät ettei ko. keskustelijalla ole korttia ja ihkaomaa peltilaatikkoa, tehden hänestä kunnon kansalaisen?
    Kyllä se noista kommenteista ilmi tulee. Tuo jälkimmäinen oli ihan oma tulkintasi.

  4. #1234
    Liittynyt
    10/2007
    Viestit
    148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Pyörällä saa ilmeisesti kääntyä vasemmalle vastaantulijasta välittämättä kunhan ensin näyttää suuntamerkkiä. Tämä toimintatapa on tullut tutuksi kelveillä pyörällä liikkuessa
    Käytäntö eroaa moottoriajoneuvoliikenteestä siten, että...? Minä menee tästä ja minää ei nyt kiinnosta muut.
    C'est mon dada!

  5. #1235
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti

    Kyllä se noista kommenteista ilmi tulee. Tuo jälkimmäinen oli ihan oma tulkintasi.
    Ei sun tartte kuin selata reilu vuosi taakse päin niin kerroin (maastopyörä ketjussa), että möin autoni pois ja ostin maastopyörän jolla kuljen talven työmatkat
    Työn puolesta ajan 8h päivässä autoa, että sen puolesta tiedän mistä puhun.


    Mutjoo asiaa, oli aika raskasta polkea kelvillä tänään (äsken, kotimatka). Eikä yhtään helpottanut jalankulkijat jotka jo ennestään kapeita kelvejä valloitti kävelemällä rinnakkain ja sekin vielä, että soittokello meni rikki maanantaina enkä ole uutta saanut ostettua niin piti aina karjaista, että saisko tilaa?
    Nyt on ääni käheänä sekä kurkku ärtyny.

  6. #1236
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velootti Katso viesti
    Käytäntö eroaa moottoriajoneuvoliikenteestä siten, että...? Minä menee tästä ja minää ei nyt kiinnosta muut.
    Siten että moottoriajoneuvoliikenteessä väistetään vastaantulijaa kun käännytään vasemmalle.

  7. #1237
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Tänään joku oli parkkeerannut koslansa keskustassa kaupan eteen suojatielle. Parkkipirkko oli jo ikuistamassa tekoa kameralla. Tummoisesta voisi kyllä jo soittaa polliisit antamaan suuremmat sakot liikenteen vaarantamisesta.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  8. #1238
    Liittynyt
    10/2007
    Viestit
    148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Siten että moottoriajoneuvoliikenteessä väistetään vastaantulijaa kun käännytään vasemmalle.
    No mutta, eikös kevyessä? No joo, nyt menee taas väärinymmärtämiseksi...
    C'est mon dada!

  9. #1239
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velootti Katso viesti
    No mutta, eikös kevyessä? No joo, nyt menee taas väärinymmärtämiseksi...
    Näyttäisi että harvemmin. Yleisin tapa on vetää vasempaan laitaan eli vastaantulijan puolelle ja kääntyä sitten.

  10. #1240
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cycloslalomeur Katso viesti
    Tsot tsot. Yritetäänpä käyttäytyä. Mistä tiedät ettei ko. keskustelijalla ole korttia ja ihkaomaa peltilaatikkoa, tehden hänestä kunnon kansalaisen?
    Siksi esimerkiksi, ettei noin hölmöjä kommentteja tule ajokortilliselta, joka oikeasti on päivittäin liikenteessä?

  11. #1241
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora Katso viesti
    Siksi esimerkiksi, ettei noin hölmöjä kommentteja tule ajokortilliselta, joka oikeasti on päivittäin liikenteessä?
    Eli meneekö se sitten niin, että kuka julkeaa kyseenalaistaa myytin autojen yksinoikeudesta ajoradan käyttöön on ajokortiton ja hölmö? "Oikeasti päivittäin liikenteessä" on aika paljastava lausunto. Eikö päivittäin polkupyörällä liikkuva ole "oikeasti liikenteessä"?

  12. #1242
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Aina kun on kelvi ollut sillä on pystynyt ajamaan.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tämä keskustelu lähti kyllä siitä että kun kelvillä on sentti kaks irtolunta niin pitää mennä ajoradalle, mikä ei pidä paikkaansa.

    Elikkäs.

    "Aina kun on kelvillä ollut sentti kaks irtolunta, ollut sillä on pystynyt ajamaan."

    Olet sinä varsinainen sherlokki ja kommunikaation mestariteos.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  13. #1243
    "Kajaanin keskustaa kehitetään pyöräilykaupunkina, mikä vähentää tarvetta henkilöauton käyttöön." Alla siis hyvä esimerkki kehityssuunnitelman toteuttamisesta. Oikealla näkyvän liikkeen edessä on jalkakäytävä ja lumikasan alla menee pyöräkaista. Tuosta lumikasan ja auton välissä olevasta kapeasta rännistä sitten survotaan menemään. Onhan tuolla lumikasojen takana vähän reilummin tilaa sykkiä, mutta nuo kasat kuvaa aika hyvin sitä laatua, jolla täällä kevlit hoidetaan.

    [IMG][/IMG]

  14. #1244
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Ehkäpä tuossa yritetään kehittää alamäkiajon edellytyksiä Kajaanissa rakentamalla kiva talviharjoittelumäki sopivasti keskelle kaupunkia? Tai saatetaanhan siinä tietysti olla rakentamassa vaihtoehtoisesti BMX-rataa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  15. #1245
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Ei kai kukaan nyt ajoradalle ajamaan mene...?!!! (Tarkennukseksi: totta helv*tissä tarvittaessa mennään.)
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  16. #1246
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    https://maps.google.fi/maps?q=tamper...,69.4,,0,12.98

    Linkura Tampereen Viinikan "liikennesekoittajaan". Tuossa on melkonen vaaranpaikka. Autot lähtevät vihreillä liikkeelle ja tulevat kuvassa näkyviin punaisiin valoihin. Tuossa on 1 auton mitan verran pysähtymismahdollisuutta, jonka takia autoilijat eivät tajua että siinä on valoja ollenkaan. Hehän lähtivät juuri vihreillä etenemään.

    Samaan aikaan kevli menijöille palaa vihreät. Itselleni on autoilija soittanut kahdesti torvea kun kävelin vihreillä suojatien yli. Huh..

  17. #1247
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tuo kyseinen liikennehärdelli on päivittäisen työmatkani varrella ja turvallisin keino ylityksiin on sopiva rako autojonossa, valojen väreistä välittämättä.

  18. #1248
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tuo kyseinen liikennehärdelli on päivittäisen työmatkani varrella ja turvallisin keino ylityksiin on sopiva rako autojonossa, valojen väreistä välittämättä.
    Kyseinen pätkä on entistä työmatkaani. Allekirjoitan saman tekniikan.

  19. #1249
    IncBuff Guest
    Siinä on liikennesuunnittelijalla välähtänyt. Ei saateri.

  20. #1250
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    210
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dakar-xam Katso viesti
    "Kajaanin keskustaa kehitetään pyöräilykaupunkina, mikä vähentää tarvetta henkilöauton käyttöön." Alla siis hyvä esimerkki kehityssuunnitelman toteuttamisesta. Oikealla näkyvän liikkeen edessä on jalkakäytävä ja lumikasan alla menee pyöräkaista. Tuosta lumikasan ja auton välissä olevasta kapeasta rännistä sitten survotaan menemään. Onhan tuolla lumikasojen takana vähän reilummin tilaa sykkiä, mutta nuo kasat kuvaa aika hyvin sitä laatua, jolla täällä kevlit hoidetaan.

    [IMG]SNIP[/IMG]
    Kohta joku kertoo että on taas yksi syy lisää olla muuttamatta Kajaaniin.

  21. #1251
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    https://maps.google.fi/maps?q=tamper...,69.4,,0,12.98

    Linkura Tampereen Viinikan "liikennesekoittajaan". Tuossa on melkonen vaaranpaikka. Autot lähtevät vihreillä liikkeelle ja tulevat kuvassa näkyviin punaisiin valoihin. Tuossa on 1 auton mitan verran pysähtymismahdollisuutta, jonka takia autoilijat eivät tajua että siinä on valoja ollenkaan. Hehän lähtivät juuri vihreillä etenemään.
    Täytyy myöntää, että tuo on kyllä aika yllättävää suunnittelua. Melko erikoisen oloinen tuo koko liikennehärdelli muutenkin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  22. #1252
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Tampereen "Viinikan liikennesekoittajan" vaaranpaikka on onneksi vähän liikennöity: Kevyenliikenteen valon ollessa vihreällä, siihen risteyskohtaan tulevat autot ovat tulossa pohjoisesta Viinikankadulta ja sieltä suunnalta on onneksi vähän tulijoita tähän kyseiseen liikennevaloristeykseen. Itse kuljen pääasiassa risteysalueen toisella laidalla eli aika harvoin tulee tätä kohtaa testattua. Silloin kun tätä risteystä käytän, niin aika tarkkaan tulee katsottua onko autoja tulossa ja ymmärtävätkö autoilijat pysähtyä. Ei siinä taida paljoakaan törmäyksiä tulla ja syynä on varmaan se, että kevyenliikenteen kulkijat osaavat pelätä ja väistää punaisia päin ajavia? Punaisia päin siinä kyllä ajetaan aika usein eli mahdollisuudet törmäykseen ovat toki normiristeystä suuremmat.

  23. #1253
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Täytynee mainita sen verran, että kyseinen vaaranpaikka on yllättävän liikennöity. Se on pääasiallinen kulkureitti viinikka-nekala suuntaan, kun tullaan yliopistolta päin. Viimeksi yksittäinen autoilija pysähtyi siihen kun kävelin suojatien yli, tosin sen takia että osoitin hänelle sormella punaista valoa. Hämmentyneen ilmeen jälkeen ymmärsi myös yskän. Toisin kuin hänen takaan tullut autoilija, joka painoi torvea edessään olleelle. *facepalm*

    Ne jotka kyseistä kohtaa käyttävät, tosin pääsääntöisesti tietävät sen kohdan älyttömyyden. Hauskahan tässä on se, että kyseisestä kohtaa on oikeastaan turvallisempaa mennä punaisilla yli.

  24. #1254
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    http://moro.aamulehti.fi/2013/02/14/...ukkui-ratissa/

    Hyvin yleisestä ongelmasta on kerrankin tehty juttu lehteen. Tällä kertaa juttu on nähdäkseni virheetön eli toimittajalla on ollut hyvä päivä töissä...

  25. #1255
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Tässä linkki AL:n sivulle samasta aiheesta http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/11...hutteluun.html

  26. #1256
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.313
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    http://moro.aamulehti.fi/2013/02/14/...ukkui-ratissa/

    Hyvin yleisestä ongelmasta on kerrankin tehty juttu lehteen. Tällä kertaa juttu on nähdäkseni virheetön eli toimittajalla on ollut hyvä päivä töissä...
    Mä oon parhaimmillaan tai pahimmillaan laskenut tuolla Puutarhakadun pyörätiepätkällä olleen viisi eri kokoista jakeluautoa samaan aikaan. Silloin se ei omaa menoa haitannut kun kuljin jalan toisella puolen katua. Mutta ei siellä ketään nukkuvaa kuskia ollut. Kyllä sen ymmärrän, että kaupungin keskusta on haasteellinen paikka logistiikan kannalta ja parkkeeraaminen joskus joustavaa. Mutta ne tirsat olisi voinut mennä ottamaan parin minuutin ajomatkan päähän Amuriin tai Eteläpuistoon.
    Vai mitä, Tetsa

  27. #1257
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    Auton purkua/lastausta varten auton voi jättää, mutta taukojen aikana auto pitää sitten ajaa parempaan paikkaan.
    Aika naivia käytöstä pyöräilijältä viedä asia eteen päin. Eiköhän yhteenymmärrykseen olisi päästy vaihtamalla muutama sana lisää.

  28. #1258
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Toi Puutarhakadun pyörätie on kyllä aina täynnä autoja. Melko helkatin rasittavaa..

  29. #1259
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Arde1, lisäsanomiset kun auttavat patologisiin tapauksiin, joita tuntuu olevan yhä enemmän, yhtä paljon kuin kastemadot maailmantalouteen. Nykytrendin mukaan kun mistään ei saisi sanoa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  30. #1260
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arde1 Katso viesti
    Auton purkua/lastausta varten auton voi jättää, mutta taukojen aikana auto pitää sitten ajaa parempaan paikkaan.
    Aika naivia käytöstä pyöräilijältä viedä asia eteen päin. Eiköhän yhteenymmärrykseen olisi päästy vaihtamalla muutama sana lisää.
    Aika harvoin se paikanpäällä avautuminen mitään auttaa, varsinkaan isomman auton kuljettajan kohdalla. Ei siinä päästä puusta pidempään kun kuski on yleensä ensi sekunnista lähtien puolustuskannalla. Ihan samalla tavalla se menee jos asetelma muuttuu sen verran että autolla on perusteltu syy olla KLV:llä ja ärsyyntynyt fillariheebo osuu paikalle. Keskustelu käydään yleensä tyyliin:
    "Voisitsä ****u siirtää sitä autoa?"
    -"Heti kun olen valmis. Kestää minuutin."
    "Tää on pyörätie!"
    -"Juu, niin on. Ja samalla myös huoltoväylä."
    "Anna sun nimi niin pidän huolen ettet oo töissä enää huomenna!"
    -"Nönnönnöö on nimi, saat soittaa tästä puhelimesta niin ei tule laskua"
    "Pidä puhelimes! *KIROSANA*"

    Niin ihmiset vaan tuntuvat toimivan liikenteessä, itsessä ei koskaan ole mitään vikaa...

    Ei se purku/lastauskaan muuten mikään automaattinen "pysäytä mihin haluat" -kortti ole. Esimerkiksi pienkappaletavaraa kuljettavalla ei ole mitään syytä pysähtyä jalkakäytävälle, ellei ajoradalla ole pysähtymiskieltoa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •