ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 48 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1411
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...WXC300...
    Asentelen litkuilla UST-kehille, perästä kuuluu.
    Huh, olipa hommaa. Toisen kumin kanssa oli melkein pahoja tubeless-ongelmia. Ei meinannut nousta sitten millään tornipumpulla, meinasin jo luovuttaa ja lähteä huoltoasemalle napsauttamaan... mutta päätin vielä kerran yrittää nostaa reunalangat hyllylle ja ilmaa perään ja hiki päässä pumppasin ja nousihan se viimein. Tiivistyi kyllä aika helposti sitte.

    Eipä ole Nokian laatu niinkuin ennen ja vieläpä made Taiwanistanissa. Toisesta kumista puuttui pari nastaa ja toisessa oli muutama vinksin vonksin. Lisäksi toisen runko vipattaa hieman. Eikä tuo nykyinen 2.2 leveämmältä vaikuttanut kuin vanha 2.1.

    EDIT: jaa no onhan nuo uudet versiot ~5mm leveämmät.

    JOS jaksaisin alkaa vässyttää menisin Velosportiin vaihtamaan ne uusiin. Samanlaiset sieltä tilalle saisi kumminkin joten antaapa olla
    JackOja muokkasi tätä : 29.01.2013 at 16.58 Syy: mittaustulos


  2. #1412
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eipä ole Nokian laatu niinkuin ennen ja vieläpä made Taiwanistanissa.
    Jos noi oli taiwanistanissa tehdyt, niin sitten ei harmita lainkaan että nuukuuksissani tilasin saksanmaalta halvat Ice spikerit postikuluineen n. 70€ hintaan. Renkaat pikkasen päälle 30€/kpl.
    Mulla vaihtui 1,9 tuummaa leveät kotimaiset W240 renkaat 2,1 tuumaisiin Ice spikereihin (ilman prota). W240 nakeissa oli paineita 2,5/3 baria. Näillä 2/2,5. Yhdistelmällä pyörä+kuski on varusteineen painoa yli 140 kg.

    havaintoja:
    Rullavuus kovalla alustalla -> ei muutosta
    Kaarreajo kovalla alustalla / jäällä käytös huononi, pienemmät nappulat antaa voimien alla periksi ja pienempi paineinen rengas ei ole yhtä jämäkkä
    Kaltevat pinnat kovalla alustalla käytös huononi, sama vaiva kuin edellä
    Uraiset ja röykkyiset kovapintaiset kelvit käytös parani huomattavasti, leveämpi rengas pienemmillä paineilla todella tuntuu
    Kunnon lumisateita ei vielä ole ollut, mutta alustava fillis on että taallatulla pehmellä ja möykkyisellä kelvillä ero on merkittävä leväampien nakkien eduksi.

    Kaikenkaikkiaan ei mitää dramaattista ahaa elämystä. Pieniä ja vähän suurempia muutoksia oletettuihin suuntiin. Ensisijaisesti sain paremman mukavuuden ja pidonkin tietyillä alustoilla rullaavuuden heikkenemättä (tätähän minä hainkin). Tiedä sitten paljonko lisäetua olisi saanut kaliimmasta pro mallista. Schwalben sivuilla niiden kulutuskestävyys oli merkattu näitä heikommaksi joten valitsin valmistajan infon mukaan halvemmat ja kestävämmät rullaavuuden ja suorituskyvyn kustannuksella.

    Nuo nokialaiset mennee kakkosfillariin kumeiksi. Vaihdon yhteydessä tehty lähempi tarkastelu sai aikaan epäilyksen, että kyljet saattaa antautua niistä ennen kulutuspintaa ja nastoja. Olisko jotain 1000...2000 luotettavaa kilometriä vielä edessä.

  3. #1413
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Parisataa kilsaa kokemusta ekasta Is performance renkaasta, vain takakumina. Pyöreät nastat ei pure keposan kuskin alla .Etusena vanha Nokian extreme kulkee kuin juna, takanen hakee höylätyn tien urissa ja lipsuu jäällä. Ajan nyt Rocket Ronilla takapäässä, toimii ja pitää paremmin. Jos ens kevään selviän näillä renkailla niin sitten vaikka paikalliselta Nokian Extreme. Mun teillä ja ajossa The nastarengas.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #1414
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Ajoin omat ISP:t todella huolella sisään ja nyt rapsutellu niitä jonkun verran kiviin poluilla eikä yhtään nastaa puutu.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  5. #1415
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Noista vanhoista WXC300 irtosi neljä nastaa lauttasaaren rantakallioilla repiessä siinä sisäänajon puolivälissä, sen jälkeen irronnu yhtään. Ajan varmaan liian kiltisti.

  6. #1416
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...WXC300...
    Sisäänajossa ei lähtenyt yhtään nastaa vaikkei maastostakaan malttanut poissa pysyä.

    Jotain selittämättömästi parempaa tuossa "2.2" nykyversiossa on kuin vanhassa "2.1"-tuumaisessa (oikeasti nuo kumpikin koko on pienempi). Kapeallakin polulla pysyy paaaaljon helpommin kun rengas ei haeskele ajosuuntaa minne sattuu. Olisko tuo lisätty 5mm ratkaisevassa osassa.


  7. #1417

    Re: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Tänä talvena kun on ensimmäistä kertaa ollut nastat käytössä niin pakko sanoa että kannatti.
    Pikaisesti tässä laskeskelin niin tusina pannutusta vältetty kun nastat purevat jäähän kiinni.

    From my Galaxy Note

  8. #1418
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lagittaja Katso viesti
    Tänä talvena kun on ensimmäistä kertaa ollut nastat käytössä niin pakko sanoa että kannatti.
    Pikaisesti tässä laskeskelin niin tusina pannutusta vältetty kun nastat purevat jäähän kiinni.
    Tänä talvena ajoin ekaa kertaa yhden lenkin ilman nastoja ei kannattanut, kaaduin peukalo repesi ja nyt kärsitään. Lumen alla voi olla piilossa sellaisia yllätyksiä, että kaikkeen ei voi varautua varovaisella ajollakaan

    On noita ylläreitä nastoillakin sattunut, mutta aina ne raapivat piikit ovat lumenkin läpi sen verran jarruttaneet, että on saanut aikaa reagoida, eikä loukkaantumisa ole sattunut.

  9. #1419
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PikkuEme Katso viesti
    Kirjoittelin aikasemmin tähän ketjuun noista ISP:stä. Kunnon sisäänajoa ne vaan kaipaa. Itellä lähti 17 nastaa takarenkaan reunoista. Sen jälkeen ei lähtenyt yhtään, kun maltoin ajella rauhassa sisään.
    Olisin täysin eri mieltä, itselläni erittäin varovaisen ja pitkän sisäänajon aikana lähti n. 20 nastaa, kun tuli lumet niin nastojen kato loppui täysin. Lisäksi asfaltilla sisäänajon jälkeen kaikki nastat pyöristyi täysin. Eli sanoisin että normaali talvikeliajo on parasta ”sisäänajoa” ja asfaltilla sisäänajo on vain huono neuvo.

  10. #1420
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ei kait ne nastat pääse painumaan renkaaseen kunnolla jos pehmeällä lumella ajelee ja menee koko sisäänajon ajatus hukkaan..
    The end of the road is just the beginning...

  11. #1421
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Ehkä kestää se sisäänajo pehmeällä lumellä hieman kauemmin, mutta eihän koko ajan ja kaikkiella voi olla pelkästään pehmeää lunta alla. Omilla kelvikarkeloilla nastat "soi" jäällä, pikipinnalla tai kovalla lumella n. 80% ajasta.

  12. #1422
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Parisataa kilsaa kokemusta ekasta Is performance renkaasta, vain takakumina. Pyöreät nastat ei pure keposan kuskin alla .Etusena vanha Nokian extreme kulkee kuin juna, takanen hakee höylätyn tien urissa ja lipsuu jäällä. Ajan nyt Rocket Ronilla takapäässä, toimii ja pitää paremmin. Jos ens kevään selviän näillä renkailla niin sitten vaikka paikalliselta Nokian Extreme. Mun teillä ja ajossa The nastarengas.
    Vastoin foorumin yleistä mielipidettä 29" maasturiin tuli alle teräskaapelinen Suomi Tyresin (ent. Nokian) Gazza Extreme 294 54-622. Kaponenhan tuo on, mutta painavan kuskin alla varsin mainiosti pelaava rengas. Renkaan kyljessä luki Made in Finland. Ilmeisesti nuo teräskaapeliset tehdään edelleen kotosuomessa. Rullavuus puolikovalla alustalla ihan eri luokkaa, kuin samanlevyisissä 26" IceSpikereissa (ei pro). Ilmeisesti harvemmassa olevat isot nappulat on monessa suhteessa paremmat pulskan kuskin alla. Tällainen aavistus mulla tuli jo nokian w240 renkaiden vaihtuessa IceSpikereihin. Kaikilla mittapuilla mun vaatimuksiin ihan kelpo rengas. Kulkee kuin juna uraisella jäisellä tiellä. Kotimaisen suosiminen kannatti.

    200 kilsaa ajelin myös Nokian 47 mm leveillä Nokian W106 renkailla. Nekin oli Made in Finland. Todella hyvin rullaavat renkaat, mutta kelvien kunnossapidon taso on täälläpäin sellainen, että paikoitellen syvät jäiset urat aiheutti pientä ohjelmaa. Ajatuksena on nyt hankkia toinen kiekkosetti ja parempien kelien aikaan rullailla työmatkaa noilla W106 renkailla ja huonoilla keleillä ja maastossa sitten järeämpää kuviota alle. Nastatonta en tuon W106 kokeilun jälkeen enää harkitse. Sen verran hyvä rullaavuus niissä oli ja pitoakin sentään sen verran, etten pahoissakaan paikoissa kaatunut.

  13. #1423
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Vastoin foorumin yleistä mielipidettä 29" maasturiin tuli alle teräskaapelinen Suomi Tyresin (ent. Nokian) Gazza Extreme 294 54-622.
    Älä nyt yleistä; sama tuumakoko ja sama kumi täälläkin alla

    Täällä missä minä ajan ei noita "kelvejä" ole ensinkään ja on kerrassaan nautinnollista kun saa myöhään illallakin painella noita pikiksiä niin lujaa kuin pohkeista lähtee eikä tarvitse yhtään jännittää pitääkö vaiko ei. Eilisiltanakin satoi alijäähtynyttä vettä niin että kypärä ja pyörä oli kiiltävän jääkerroksen peitossa palattuani. Keskariksi 28 kilsan lenkillä kuitenkin karvan alle 21 eli jarrukahvoihin ei tarvinnut koskea lainkaan
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  14. #1424
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ihan budjettirenkaana Kenda Klondyke XT puolustaa paikkaansa. Se on Extremeen verrattuna selkeesti leveempi ja mikäli nykyisissä on samanlaiset terävät nastat niin pito jäällä on ihan mainio ja kunnon lumipöperössäkään ei ollenkaan hassumpi, itte asiassa minusta parempi kuin Extreme. Painoa Kendoilla on! Harmi kun tuli tuo sakemanni tilattua. No lähetän kuopukselle Ouluun
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #1425
    IncBuff Guest
    Ostin tommosen Schwalben uuden Winterin koossa 30-622 kauppakassiin. Kumia vanteelle laittaessa kiinnitti huomiota, että renkaan runko on todella jäykkä jopa vanhoihin Marathon Wintereihin verrattuna. Ei anna niin yhtään periksi. Liekkö mun Mara Winterit pehmenneet vai onko tuolla yritetty korjata nastojen läpipainumisfeature.

  16. #1426
    cuusmo Guest
    Extreme 294-nastaiset ostettu varastoon ja asentuu lähiviikkoina 29er:n vanteille. Toivottavasti oli hyvä ostos. Koskaan ennen ei nastarenkaita oo fillarissa ollu, vaikkakin useita talvia on tullu työmatkat fillaroitua. Ja poluillakin luisteltua. Ei mikään välttämätön varuste näemmä, mut jos vaikka tulevana talvena vois nautiskella täysii ajamisesta jäisillä poluilla. Kaupassa oli vaan kahta mallia: Extreme ja Schwalben Pro. Valinta meni hinnan mukaan. E maksoi 59 eemeliä ja S 85 e.


  17. #1427
    "Pelkän" Winterin rungon EPI on 50 eli se rakentuu paksummasta kudoksesta kuin Marathon Winter, jonka EPI on 67. Voi hyvinkin olla että syynä on muukin kuin tuotteen segmentointi halvempaan hintaluokkaan.


    PS Mulla on viimetalviset, tarpeettomiksi jääneet Winterit kellarissa, joten jos joku itähelsinkiläinen (tai vastaava) uskoo pärjäävänsä Wintereillä tai ylipäätään löytävänsä käyttöä nastarenkaille jotka eivät ollenkaan tykkää jäisistä urista eivätkä kovin tiukoista käännöksistäkään, voi asiassa lähestyä yv:llä.

  18. #1428
    Viime talvena hankitut ja talven mittaan ~1000 kilometriä "sisäänajoa" saaneet Ice Spiker Pro 29:t pääsivät viikonloppuna oikeaan testiin ensilumen/jään peittäneille poluille. Saldo jokseenkin murheellinen; Alkutilanne: kaikki nastat tallessa, lenkin jälkeen takarenkaasta irronnut 26 ja eturenkaasta 17 nastaa. Eli ei tuo kunnollinen sisäänajokaan näytä pelastavan nastakadolta.

  19. #1429
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    15
    Olen hommaamassa ISP 29 renkaita. Minkälainen sisuskumi niihin on käypänen? Voi olla tyhmä kysymys, mutta kysynpä kuitenkin

  20. #1430
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Flighter Katso viesti
    Olen hommaamassa ISP 29 renkaita. Minkälainen sisuskumi niihin on käypänen? Voi olla tyhmä kysymys, mutta kysynpä kuitenkin
    Esim. Continental MTB 29 47/62-622

  21. #1431
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hiball Katso viesti
    Viime talvena hankitut ja talven mittaan ~1000 kilometriä "sisäänajoa" saaneet Ice Spiker Pro 29:t pääsivät viikonloppuna oikeaan testiin ensilumen/jään peittäneille poluille. Saldo jokseenkin murheellinen; Alkutilanne: kaikki nastat tallessa, lenkin jälkeen takarenkaasta irronnut 26 ja eturenkaasta 17 nastaa. Eli ei tuo kunnollinen sisäänajokaan näytä pelastavan nastakadolta.
    Mun mielestä noi ISP:t onki enempi pyörätiekumit jäiselle kelille. Ei oikeeseen maastoon jos ei ole lunta vaan on juuria & kiviä esillä. Lumessa nastalla ei oikeen tee mitään ja kiviin raapii vaan nastat irti. Märillä pitkosilla ja juurissa tietty nasta pitää hyvin, mutta itse en kyllä noita enää maastossa käyttäisi. Lumella joku mahdollisimman leveä rengas ja ennen lumia joku pitävä syysrengas.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #1432
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Kolmas talvi edessä ISP:llä, jäisiä pyöräteitä ja katuja, vapaalla ja töihin, n. 1800 kilsaa takana, kaikki nastat jäljellä. Paineet ovat olleet 1.8/2.0
    I've been around

  23. #1433
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti WetWillie Katso viesti
    Kolmas talvi edessä ISP:llä, jäisiä pyöräteitä ja katuja, vapaalla ja töihin, n. 1800 kilsaa takana, kaikki nastat jäljellä. Paineet ovat olleet 1.8/2.0
    Mäkään en saanut yhtään nastaa noista renkaista lähtemään viime talven aikana. Ajoin ne huolella sisään syksyllä ja käyttö oli pääasiassa työmatkaa pyöräteillä koko talven. Poluilla ajelin vaan sillon kun oli kunnolla lunta ja ei niitä kyllä siellä sillon tarvinnut, mutta toisaalta eipä ollut kiviäkään esillä joihin olisi hieronut nastoja pitkin polkuja.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  24. Jos on repivä ajotyyli tai kunnon XC-mies joka pyörittää ruiskasti kampiaan, niin en kyllä mitään nastarenkaita veisi poluille tai minnekkään muuallekkaan jossa nasta pääsee raapimaan kiviä/paljasta maata/asvalttia. Onhan se selvä ettei sitä kestä mikään nastarengas.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  25. #1435
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Jos on repivä ajotyyli tai kunnon XC-mies joka pyörittää ruiskasti kampiaan, niin en kyllä mitään nastarenkaita veisi poluille tai minnekkään muuallekkaan jossa nasta pääsee raapimaan kiviä/paljasta maata/asvalttia. Onhan se selvä ettei sitä kestä mikään nastarengas.
    No nythän se nastakadon syykin selvisi, liian riuskareitinen XC-mies Nyt on pussillinen (500 kpl) nastoja. Löytyi paikallisesta Tikka Spikes -puulaakista. Vielä sopivaa liimaa kehiin ja nastoitustalkoot alkakoot. Onko vinkkejä mahdollisesta vaihtoehtoisesta liimasta Loctite 480:lle? Järkyttävän kallista tavaraa.

  26. #1436
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Alkaa jo olla melko halpaa kun Suomi-marketista saa Contin 42 miliä leveetä Nordic Spikea 240:tä 34.95 kipale. Eikös saksanpellet hinnoittele tuon liki viiteenkymppiin kappaleelta,,,
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  27. #1437
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Alkaa jo olla melko halpaa kun Suomi-marketista saa Contin 42 miliä leveetä Nordic Spikea 240:tä 34.95 kipale. Eikös saksanpellet hinnoittele tuon liki viiteenkymppiin kappaleelta,,,
    Onko sulla jotain saksalaisia vastaan, kun heitä pelleiksi haukut? Tuo on rasismia ja vihapuhetta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #1438
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    On, on ja on. Nyt mode ja poliisi niskaan
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  29. Foorumilla usein törmää mielipiteeseen siitä että 2.1" leveä talvirengas ei kanna. Vuosia 26-2.1:llä ajelleena voin todeta että ihan hienosti se toimii ainakin pääkaupunkiseudulla jossa ne ajettavat polut tallataan melko nopeasti kovaksi koiranulostuttajien toimesta. Tuoreilla lumilla (1-2 pvää lumisateen jälkeen) olen suosiolla jättänyt polut ensin muiden "kunnostettavaksi"

    Kantavuus lumessa on kuitenkin vain yksi tekijä, kapeampi rengas puree paremmin eli painuu alustaan tiukemmin jolloin pitoa saattaa olla mukavammin tarjolla. Sanoisimpa että älkää turhaan säikähtäkö 2.1" leveitä renkaita, varmasti niillä pärjäilee ja nauttii talviajosta ihan hienosti. Varsinkin jos ajat 29":llä, onhan siinä silloin yhteensä kaksinkertainen kosketuspinta lumeen 26":een verrattuna.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  30. #1440
    Moi, Oon tässä ehtinyt nastarenkaita 29 tuumaseen fillariin. Tuntuvat olevan aika kiven takana ja jostakin muistan lukeneeni, että 29 ja 28 tuumaisessa
    renkaassa ois saman kokoinen vanne?
    Eli sopisko 29 vanteelle 28 rengas? Onko jollain kokemusta/tietoa asiasta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •