GiantElectrobikeGarmin
Sivu 9 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 334

Aihe: Gore Bike Wear -ajoasut

Mä hommasin aleesta North Face Meru takin, ja siinä on tuo goren uusi 'active' kalvo, kävin ajamassa ylä ja alamäkeen lapioidulla pätkällä pari tuntia ja lopputuloksena ei noussut hiki päälle ollenkaan ja kylmä ei tullut, alla oli yksi bambukankaasta tehty tekninen paita ja normaali TLD lökö-DH jersey.

Hihat tuntuivat vähän viileiltä kosketukselle yhden kerroksen takia mutta palelevaa oloa ei tullut, ulos siirtynyt kosteus jäätyi takin ulkopintaan, takissa ei ole yhtään tuuletusventtiileitä ja ainakaan noissa oloissa sitä ei kaivannut ollenkaan, ajorepun alla mulla on yleensä ollut pahimmat hikoilut mutta nyt selkä pysyi rutikuivana, kainaloita myöten, pitää nyt odottaa kevättä ja katsoa miten tuo kalvo toimii kosteissa keleissä tai sitten uutenavuotena vesisateeseen ajamaan, pakkasta oli -10 -5 asteen väliltä.

Goren Tool -takki tuli pukin mukana. Istuu erinomaisesti; ei säkitä edestä ja hihat ovat riittävän pitkät, ei lepata. Suht. lämpimän oloinen, mutta siinä on tuuletusmahdollisuutta vähän lämpimämmälle kelille.
    Ensimmäisen lenkin perusteella pidän erinomaisen paljon

TGstore toimitti outlet-hintaisen Alp-X SO takin ja nyt on pakko antaa tunnustusta Goren tuotesuunnittelulle.
    Pieniä yksityiskohtia, mutta ohuella ja joustavalla kankaalla tehty koroke lämmittämään niskaa + loistava toteutus hihojen suulla ja helmassa lämmittää mieltä ja kehoa.
    Takki istuu kuin valettu, paras 100€ mitä olen pyöräilyyn laittanut!
    Kokotaulukkokin osoittautui todellakin paikkaansapitäväksi, vaikka miten ihmettelin, kun hieman alle 170 cm ihmiselle tarjotaan M-koon takkia.
    Harza muokkasi tätä : 02.01.2013 at 16.47

Goren Oxygenet pitäisi uusia. Onko tietoa miten Xenonit eroaa noista paitsi että on käsittääkseni saatavana vain pehmustettua versiota. Lähinnä kaipaan tietoa onko perusteltua maksaa Xenoneista hieman enemmän?

Gore Bike Wear -ajoasut

Googlettamalla gore xenon vs. oxygen taitaa löytyä infoa...

Mulla on xenonit ilman säämiskää, mut en tiedä tehdäänkö sellaisia enää.

Mikähän Goren softshelli tai muu malli mahtais olla tuommoinen hiukan paksumpi versio. Tilailin ensihätään tuon Mavicin Infernon, mutta kuinkas kävikään. Koko ei natsaa ja mallikin on vähän ei itselle kiva vaikka pienemmän ottaisin. Kauluskin saisi olla pitempi. En tiedä kuinka hyvin tuo tuulta olis pitäny, mutta kovasti on kehuja niittäny. Oiskos jollain nyt hyvää suositelvaa Infernon tapaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jinku Katso viesti
    Mikähän Goren softshelli tai muu malli mahtais olla tuommoinen hiukan paksumpi versio....
    Hiukan paksumpi kuin mikä? Tool-takki on ainakin "aika paksu". Sattuvat muuten olemaan Bike-Discountilla talvitarjouksessa. Niinku muutakin Gorea.

Jos näin ei unessa kirjoittais uusiks hiukan selvemmin Luin tuon eilen kirjottamani viestin ja en oikeastaan ymmärtänyt sitä itsekkään... Hakusessa siis vastaavanlainen takki kuin tuo Mavicin Inferno. Tool:a tarjottu, mitenkäs tuo Cosmo SO?
    http://www.bike-discount.de/shop/k75....html?mfid=454

edittiä: Infernossa joo oli pitkä selkäosa. Ei välttämätön ole noin pitkä, mutta saa sitä vähän olla. Tulossa olis lähinnä just pakkakelille ja työmatkalle.
    jinku muokkasi tätä : 07.02.2013 at 22.20

Gore Bike Wear -ajoasut

Cosmon leikkaus on väljä, takki ei ole takaa erityisen pitkä. Ei hyvä xc/cc/maantie-ajoon. Kumarassa asennossa takki säkittää edestä ja kylmä ilma pääsee jostain raosta alle. Ihan hyvä trailiajoon lökäpöksyjen kanssa pakkasella...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Cosmon leikkaus on väljä, takki ei ole takaa erityisen pitkä. Ei hyvä xc/cc/maantie-ajoon. Kumarassa asennossa takki säkittää edestä ja kylmä ilma pääsee jostain raosta alle. Ihan hyvä trailiajoon lökäpöksyjen kanssa pakkasella...
    Mitenhän ton Tools-takin mitoitus, kokemuksia? (186cm/70kg, pitkät kädet+pitkä selkä)
    https://www.instagram.com/xtranza/

Ei kokemuksia, mutta ainakin Tool-takki on slim fit eikä comfort fit kuten Cosmo.

Itse käytän nykyään Xenon AS jacketia joka on tarjouksessa Bike24:ssä.
    Tosi hyvä leikkaus, kevyt, hengittää hyvin, vaatii alle yhden layerin enemmän kuin Cosmo mutta toimii pidemmälle kevääseen ja myös aiemmin syksyllä.

Olen 184/80, mulla on XL. L:kin menisi varmaan ihan hyvin, mutta ei tuo XL:kään läpätä. Menee vaikka 3 merinopaitaa alle paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Mitenhän ton Tools-takin mitoitus, kokemuksia? (186cm/70kg, pitkät kädet+pitkä selkä)
    Onha täs topicissa noita vaik kui. Laitetaan taas omat kokemukset.

Olen 187cm/77kg/pitkä selkä & kädet... ja mulla on Tool-takista sekä L että XL

L on mulle sillain "istuva", mainio cyclocrossissa (jaa mut määhän myin just crossarin ) ja sellaisessa sporttisessa XC-ajossa.

XL:n ostin joskus kun halusin kovemmilla pakkasilla mahtumaan alle enemmän vaatetta. Se on käypänen rennossa maastoajelussa ja on parempi lökähousujen kanssa kun taas toi L-koko menee succisten kanssa paremmin. Oikeasti toi XL on mulle inan liian iso, siks kun oon kukkakeppi. Oon harkinnut sen myymistä, mut se vaan on jäänyt tekemättä.

L-koossa hihat on tarpeeksi pitkät, mutta XL:ssä hiemat reilummat, mikä on toisinaan mukavampaa.

Virka-aikaan hengailen Otaniemessä ja voin ottaa mainitut vaatekappaleet mukaan jos haluaa sovittaa -> yv.
    JackOja muokkasi tätä : 08.02.2013 at 20.01

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olen 187cm/77kg/pitkä selkä & kädet... ja mulla on Tool-takista sekä L että XL

L on mulle sillain "istuva", mainio cyclocrossissa (jaa mut määhän myin just crossarin ) ja sellaisessa sporttisessa XC-ajossa.

XL:n ostin joskus kun halusin kovemmilla pakkasilla mahtumaan alle enemmän vaatetta. Se on käypänen rennossa maastoajelussa ja on parempi lökähousujen kanssa kun taas toi L-koko menee succisten kanssa paremmin. Oikeasti toi XL on mulle inan liian iso, siks kun oon kukkakeppi. Oon harkinnut sen myymistä, mut se vaan on jäänyt tekemättä.

L-koossa hihat on tarpeeksi pitkät, mutta XL:ssä hiemat reilummat, mikä on toisinaan muavampaa.
    Itse 186cm/82kg (pitkä selkä ja kädet) ja XL kokoinen Tool takki joka päivä päällä työmatkoilla ja viikonloppuina lenkeillä. Onhan tuo hieman väljä vartalosta, mutta mieluummin se kuin makkarankuori, mihin ei mahdu mitään alle talvella. Ja vaikea kuvitella että voisi olla yhtään lyhyemmät hihat.

Paljonko tuossa L ja XL koon takeissa on eroa hihanpituudessa ja esim. leveydessä rinnan kohdalla?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Itse olen 191cm/93kg, hieman 'raskaamman' mallinen siis, pitkä selkä, ei niin pitkät kädet. XL sopii mainiosti – selässä riittävästi mittaa, kädet sopivat, ei kuitenkaan säkitä vartalosta, kuten monet muut XL-kokoiset ryysyt. Varsin tyköistuva, vaan ei makkarankuori, riittävän pitkä.
    Itse harkitsin Xenon-takin ostoa ensin, mutta normaalia leveämmät hartiat ja rinnanympärys eivät sopineet yhteen sen kanssa – kinnaa pahasti yläosasta. Eli kevyemmällä vartalon mallilla Xenon on varmaan varsin ok, jos hakee tyköistuvaa, harteikkaalle Tool on sopivampi.

Mikähän mahtaa sitten Tool:n SO:lla ja 3:lla olla erot..

http://www.bike-discount.de/shop/k75...ll-jacket.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k75...red-black.html

3 = loose fit / SO = slim fit?

^mun mieleztä tuo on ihan sama vaate. Tuosta Tool-takista on vuosien mittaan ilmestynyt päivitysversioita, jota ilmaistaan tuolla roomalaisella numeroinnilla. Niissä on ollut aina joku pieni tekninen päivitys. Mulla esim. on versiota II molemmat Toolit.

Gorella tuo SO tarkoittaa SOftshelliä, samasta takista kun voi olla muullakin kankaalla versioita (esim AS = Activeshell)

Ota tuo punainen, et kadu

Mainio vaatekappale ja hyvää Goren laatua vuosiksi etiäpäin.

Taidan piruillessani tilata Tool:n ja Cosmon. Laittaapi sit BDlle takas kun samoilla kuluilla tulevat ja palautus kuitenkin maksutonta. Suuttuvat mulle varmaan kohta kun takkeja sataa takas täältä...
    ps. Kyllä se punainen olla pitää

Sieltähän ne takit iloisasti tupsahti. Torstaina tilattu ja tiistaina kotona. Nopeeta on. Noh ei miellyttäny Tooli. Cosmon pidän. Se oli enemmän semmonen mikä nyt on hakusessa, hiukan on ehkä tuota Toolia paksumpi. Muutaman vuoden vanha Enduran Windchill oli aika vastaava tuota Toolia, tosin ilman windstopperia(tosin vielä ohusempikin). Tykästyin tuohon Cosmon korkeeseen kaulukseen ja nuihin spändexlisähihapeukalokoloihin. Vapise pakkanen kun seuraavan kerran uhmaat! Vähäsen se Cosmo säkittää, mutta mitäs pienistä. Koko natsas kyllä molemmista, sen puoleen hyvä valinta. XL molemmista ja koko oli tosiaan ittellä 186/94, pitkät kätöset ja riittääpi silti molemmissa hihan pituus. Kiitokset vaan vastauksista.

ps. Jos joku Jyväskylän seudulta on halunnu tuommosta Toolia, niin nyt saatavilla parin päivän ajan 120€ hintaan ennen kuin laitan takaisin. (puna/musta)
    --> Palautettu. Ei siis tarjolla enää. Mutta tuo cosmo
    jinku muokkasi tätä : 06.03.2013 at 01.23

Onko kenelläkään tietoa miten noita Goren asuja paikataan? Ostin viime syksynä Berliinistä Goren housut Fusion 2.0 ja takin Alp-X 2.0. Viime lenkillä puunrungon ylitys ei kesäkummilla mennyt ihan putkeen ja housunpersuus osui kai johonkin oksaan sillä seurauksella, että housuihin tuli pari muutaman sentin viiltoreikää.

Muuten olen ollut hankintaan tyytyväinen. Nyt talvella olen pitänyt sitä windstopperina ja sateenpitävä asu on myös hengittävä... mutta kallis. Sain kyllä 10% alennusta tuolta Prenzlauer Bergin Stadlerin liikkeestä. http://www.zweirad-stadler.com/stand...rberg.html,f14
    Pikuski muokkasi tätä : 14.03.2013 at 23.43 Syy: linkin lisäys

Mistähän päin pk-seutua löytyi varmuudella sovitettavaksi contens,phantom ja power takkeja?

Tervehdys!

Ketju on luettu läpi, mutta jäi minulle vieläkin hieman epäselväksi, että kumpiko materiaali on sopivampi kylmemmillekin keleille, Active Shell vai Soft Shell?

Tarkoitus olisi selvitä ensimmäinen pyöräilty talvi, no ainakin syksy, niin pitkälle kuin vain suinkin mahdollista, ja ymmärsin että tuo Goren Contest-takki olisi sopiva tähän hommaan. Hämää nyt vain, kun bike-discountista ja muiltakin sivustolta löytyy kovinkin suuria hintaeroja tuon takin eri versioista. Pääasiallinen käyttötarkoitus olisi 20km työmatkaa per päivä. Myöskin housut olisivat hakusessa.

Lisättäköön, että olen melkoinen vilukissa; jo nyt aamuisin +10 on jo ollut tarve pistää verkkaria päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebtre Katso viesti
    Tervehdys!

Ketju on luettu läpi, mutta jäi minulle vieläkin hieman epäselväksi, että kumpiko materiaali on sopivampi kylmemmillekin keleille, Active Shell vai Soft Shell?

Tarkoitus olisi selvitä ensimmäinen pyöräilty talvi, no ainakin syksy, niin pitkälle kuin vain suinkin mahdollista, ja ymmärsin että tuo Goren Contest-takki olisi sopiva tähän hommaan. Hämää nyt vain, kun bike-discountista ja muiltakin sivustolta löytyy kovinkin suuria hintaeroja tuon takin eri versioista. Pääasiallinen käyttötarkoitus olisi 20km työmatkaa per päivä. Myöskin housut olisivat hakusessa.

Lisättäköön, että olen melkoinen vilukissa; jo nyt aamuisin +10 on jo ollut tarve pistää verkkaria päälle.
    Eikös tuo Active Shell ole pelkkä Gore-Tex kalvollinen ohut kangasmateriaali ja Soft Shell sitten paksumpaa ja venyvämpää. Active Shell pitää kyllä viiman hyvin poissa. AS:n alle sitten pyöräilyhousut ja teknistä kerrastoa ja lisäksi vielä AS-housut päälle. Pääsee pitkälle syksyyn, jopa talveen.

Molemmilla pärjää myös talvella, mutta Active Shell ollessaan ohuempi vaatii jotain enemmän alle. Samasta syystä Active Shell on ehkä myös monikäyttöisempi, kun sitä voi käyttää kesälläkin. Active Shell ei ainakaan automaattisesti tarkoita Gore Tex -kalvoa. Itselläni ainakin on GBW:n Windstopper Active Shell takki, joka on todella hyvä ja hengittävä takki syys-, kevät- ja kesäaamukäyttöön. Talvikeleille on sitten erikseen soft shell, kun tuo Active Shell on vähän tiukemmalla mitoituksella niin alle ei mahdu kovin paksua paitaa.

Eli tiivistettynä: Soft Shell on paksumpi materiaali, mutta molemmilla pärjää sopivalla kerrospukeutumisella talvella.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Onko soft shelleillä eroa kankaan paksuudessa,kaikki yhtä paksuja? Toi power takki olis muuten hyvä(väritys-räikein väri,taskut,hinta,saatavuus),mutta taitaa olla liian poppa syksyyn/kevääseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebtre Katso viesti
    ...kumpiko materiaali on sopivampi kylmemmillekin keleille, Active Shell vai Soft Shell?
    SoftShell. Se on erittäin lämmin, paljoa ei tarvitse alusvaatteita ja se on hyvä se. Tuonne noin nollakelille riittää lyhythihainen tekninen aluspaita ja viiteen pakkasasteeseen pitkähihainen. Pakkaselle 5-10 sekä lyhyt- että pitkähihainen. Sitten joku ohut fleece ehkä jommankumman tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    Onko soft shelleillä eroa kankaan paksuudessa,kaikki yhtä paksuja?...
    On eroa, niitä on eri paksuisia.

Hyviä GBW-ostospaikkoja on Wiggle & TGStore & Hibike.de. Velosportissa on GBW:a, mutta ainakaan mulle ei koskaan ole ollut kokoja. BikePlanetissa löytyy myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hyviä GBW-ostospaikkoja on Wiggle & TGStore & Hibike.de.
    Actionsportsista ja bikecomponentsista löytyy myös. Jälkimmäisestä löysin Alp-X Goretex-housut halvimmalla ja pienimmillä postikuluilla.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kiitoksia vastauksista. Onko tietoa, miten nuo Contest ja Countdown vertautuvat keskenään?
    Lisäyksenä muuten kysymys, miten pitkään tällaiset Windstopper-kamppeet kestävät noin yleisesti käyttöä? Tarkoitus tosiaan olisi työmatkapyöräilyyn, mutta myös satunnaiseen pidempään lenkkiin, hommata hyvät vermeet, mutta keskuspuiston läpi ajamisen seurauksena on käyttö enenevissä määrin melko rujoa ja rapaista ja pyykkäyksen tarve on jatkuva.
    ebtre muokkasi tätä : 27.08.2013 at 15.09

Onko millaisia kokemuksia GBW:n shortseista? Lähinnä lahkeiden leveys mietityttää, kun haussa on kapealahkeiset (vähän bibsejä löysemmät), joustavat shortsit arkiajoon ja leppoisammille pyöräretkille/-matkoille. Kuvissa ainakin Fusion-mallit näyttävät kapeammilta. Esim. Löfflerin Cross-shortsit kuten useimmat muutkin (MTB-shortsit) ovat turhan leveät. Löffler Tour kenties? Luonnollisesti saa suositella muutakin merkkiä ja mallia, jos on tietoa tai kokemusta.

Onko kellään heittää arviota löffen shoft shell 15515 takista vs gbw power vastaavasta.

Harkinnassa gore bike wearin path housut, windstopperia ja irrotettavilla lahkeilla. Pitäs osata koko arpoa kohilleen, taulukon mukaan oma inseam 87 -> XXL mutta vyötäröltä ja lantiosta S-kokoa. Pituutta 178cm. Kyselin jo valmistajaltakin neuvoa koon suhteen muttei oo vastausta kuulunut.

Onko jollain nuo kyseiset housut tai onko heittää muuten arvioita oikean housun koosta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •