GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 26 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #751
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Ja otsikkohan oli Grammanviilausta raharajoitteisille... Ruotuun, mars!
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  2. #752
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Ja otsikkohan oli Grammanviilausta raharajoitteisille... Ruotuun, mars!
    Pitäsiköhän perustaa uusi/rinnakkainen ketju "Grammanviilausta" ilman lisämääreitä, taikka joku "Grammanviilausta hinnalla millä hyvänsä", kun raharajoitteisuus ei näköjään omassakaan taloudessa ole niin yksiselitteistä. Vaikka tarvetta tai ylipäänsä varaa ei pitäisi olla, rahaa revitään jostakin (luoton puolelta), ja mennään r2-biken nettisivuille ja stoori siitä eteenpäin on tuttu ja perinteinen. Se että on raharajoitteinen, ei tarkoita etteikö voisi viilata grammoja kalliilla. Raharajoitteisella ei ole varaa keventää halvalla? Eiku..

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #753
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Minunkin tavoitteena on tosiaan, että pyörän kaikki osat olisivat luotettavia (siksi putkiosat syntacea) ja turvallisia. Viimeisiä grammoja ei harrastajan ole mitään tolkkua pyörästään tiputtaa, mutta silti on mukava etsiä aina vähän keveämpiä vaihtoehtoja.

  4. #754
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Ja otsikkohan oli Grammanviilausta raharajoitteisille... Ruotuun, mars!
    +1

    Ketjun aloittajana ja edelleen raharajoitteisena olen murheellisena seurannut tämän topikin muuttumista ihan grammanviilausta hinnasta piittaamatta aiheeksi.

    OT: No, kunhan tulee joku "6,9 kg täysjousto"-topikki niin sitten rahamiehet siirtyy sinne ja me ¢entin venyttäjät saamme taas keventää pyöriämme emmekä lompakoitamme.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  5. #755
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Onko näkynyt keveitä 152 millisiä nelipulttisia kampia missään? Junnupyörään pitäisi saada taas vähän kevennystä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  6. #756
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Pitäsiköhän perustaa uusi/rinnakkainen ketju "Grammanviilausta" ilman lisämääreitä, taikka joku "Grammanviilausta hinnalla millä hyvänsä
    OT:

    Äläpä suotta, yksi erinomainen aihio löytyy jo: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...yv%E4osaisille

    /OT

  7. #757
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Roselta ostin sisäkumit. En ostanut merkkiä a kun se painoi 165g ja maksoi 4,95e
    Vaan ostin tuotteen b jaka painoi 105g ja hintaa 3,50e. Eka kertaa elämässä vertailin tuotteen painoja
    Ja alle tulee 28mm misukkaa
    Jake_Kona muokkasi tätä : 30.01.2013 at 21.39
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  8. #758
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gts/R Katso viesti
    OT:

    Äläpä suotta, yksi erinomainen aihio löytyy jo: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...yv%E4osaisille

    /OT
    Joopajoo, ei sitten sen enempää leimaava otsake Ilmankos ei saavuttanut suosiota. Mutta mielestäni tämä ketju on hyvä juuri noille kohtuuhintaisille kevennyspäivityksille, ja sitten pyöräsi kuvassa tai pyöräprojektissa voi esitellä totaalisemman lompakontyhjennyksen lopputulokset.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  9. #759
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    +1

    Ketjun aloittajana ja edelleen raharajoitteisena olen murheellisena seurannut tämän topikin muuttumista ihan grammanviilausta hinnasta piittaamatta aiheeksi.

    OT: No, kunhan tulee joku "6,9 kg täysjousto"-topikki niin sitten rahamiehet siirtyy sinne ja me ¢entin venyttäjät saamme taas keventää pyöriämme emmekä lompakoitamme.
    Mun nykytuloilla tän topiikin seuraaminen on jääny aika vähäiselle. On mullakin vaaka tallilla, mummon itä-saksalainen keittiövaaka... pari kalibrointimötikkää punnittin kaupan vaaoilla, kolmella ja sitten keski-arvo.


    Soita
    Lähetä tekstari
    Lisää Skypeen
    Tarvitset Skype-saldoaIlmainen Skypellä
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #760
    Löytyisiköhän alu compact kampien tilalle jotain huokeita hiilareita? Nykyisten painoksi punnasin 595 grammaa, ei hajuakaan mitä hiilikuituiset painaa. Mutta olisiko tässä keventämisen paikka? Keskiö on mallia nelikantti.
    30T

  11. #761
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Ebaysta löytää ainakin kohtuullisen hyvin tuollaisia (siis kuitukampia). Ongelmaksi muodostuu useimmiten lähetys, kun eivät kaikki suostu lähettämään Suomeen.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #762
    Ebaysta löytyi kampia, mutta olivat vain uudemmalle keskiölle.
    30T

  13. #763
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Itsekin down-shiftaan pyörääni ruuvaamalla muutaman hieman tukevamman osan takaisin punnituksen jälkeen, ihan mukavuus ja turvallisuussyistä.
    Kaikkea sitä saa lukea ja tuokin pelkän foorumipätemisen vuoksi?

  14. #764
    [QUOTE=30 hampainen;1970775]Löytyisiköhän alu compact kampien tilalle jotain huokeita hiilareita? Nykyisten painoksi punnasin 595 grammaa, ei hajuakaan mitä hiilikuituiset painaa. Mutta olisiko tässä keventämisen paikka? Keskiö on mallia nelikantti.[/QUOTE

    Jos olet tosissasi, niin tuskin biltemasta. Nelikanttiajan hipo carbon kampisatsit maksaa nykyään niin paljon, että täällä sen lausuminen aiheuttaa mielipahaa. Painossa et kyllä voita juuri mitään, et kertonut onko toi paino rattaitten kera ja onko maasto vai maantie. Jos joku nykyvalmistaja tekee nelikantille edulliseti kevyen, voin olla mukana tilauksessa.

  15. #765
    ^ Cyclo, jolla ajelen vain maantiellä. Paino on ilman rattaita.
    30T

  16. #766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    ... Paras kompromissi keveyden ja turvallisuuden kannalta on n. 7kg paino, eli UCI:n mukainen indeksi. Ei siellä ole mietitty alinta hyväksyttyä painoa turhanpäiten. Tämän päivän kisapyörät voisivat painaa helposti jopa n. 5kg, mutta eivät kestäisi rääkkiä kuin muutaman kymmenen kilometriä. Itsekin down-shiftaan pyörääni ruuvaamalla muutaman hieman tukevamman osan takaisin punnituksen jälkeen, ihan mukavuus ja turvallisuussyistä.
    Kokolailla eri mieltä tästä asiasta, 6kg pinnassa olevat pyörät kestävät isommankin ukon alla ongelmitta. Tilanne on se että kisapyöriin laitetaan wattipelejä, sähkövaihteita akkuineen ja muita lisälaitteita niin paljon että UCI:n minimipainoon päästään. Esmes Spartaguksen viime suven Trek7 on kevyt raamiaihio ja jos siihen laittaa vaikkapa Redit ja hyvät avokiekot niin perus painoisilla palikoillakin koko pyörän paino jää alle 6,5kg... keposilla tuubeilla mennään alle 6kg, kevennyspalikoilla selvästi alle 6kg ja alla on pyörä joka takuulla (esmes Trekillä elinikäinen raamitakuu) kestää normaalia käyttöä... samanlaista katatusta löytyy Spessulta ja hyvin monelta muultakin merkiltä.
    Hansin mielestä UCI:n pitäisi pudottaa minimipaino 6,0-6,5kg... nykyisen kokoinen minimipaino on tietysti eduksi sähkövaihteiden, wattipelien ja muiden härpäkkeiden kehitykselle joilla ei kylläkään ole pyöräilyn turvallisuuden kanssa juurikaan tekemistä... nykyään huomattava osa hararstajista taitaa ajaa kevyemmillä pyörillä kuin prot...
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  17. #767
    Junnuraita Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Kokolailla eri mieltä tästä asiasta, 6kg pinnassa olevat pyörät kestävät isommankin ukon alla ongelmitta. Tilanne on se että kisapyöriin laitetaan wattipelejä, sähkövaihteita akkuineen ja muita lisälaitteita niin paljon että UCI:n minimipainoon päästään. Esmes Spartaguksen viime suven Trek7 on kevyt raamiaihio ja jos siihen laittaa vaikkapa Redit ja hyvät avokiekot niin perus painoisilla palikoillakin koko pyörän paino jää alle 6,5kg... keposilla tuubeilla mennään alle 6kg, kevennyspalikoilla selvästi alle 6kg ja alla on pyörä joka takuulla (esmes Trekillä elinikäinen raamitakuu) kestää normaalia käyttöä... samanlaista katatusta löytyy Spessulta ja hyvin monelta muultakin merkiltä.
    Hansin mielestä UCI:n pitäisi pudottaa minimipaino 6,0-6,5kg... nykyisen kokoinen minimipaino on tietysti eduksi sähkövaihteiden, wattipelien ja muiden härpäkkeiden kehitykselle joilla ei kylläkään ole pyöräilyn turvallisuuden kanssa juurikaan tekemistä... nykyään huomattava osa hararstajista taitaa ajaa kevyemmillä pyörillä kuin prot...
    KOmppaan Hansia,koska oma alle 5kg pyörä on kestänyt 4500km ilman mitään ongelmia.Suurin ongelma ollut et joka toinen lenkki on ajajan jalka mennyt rikki tää painoraja on vähän kiviajan juttu.Nykyään kun joutuu laittaa lisäpainoja vaikka koko pyörän osilla mitä löytyy kaapista.

  18. #768
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    653
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    nykyään huomattava osa harrastajista* taitaa ajaa kevyemmillä pyörillä kuin prot...
    Menee hieman ohi grammanviilauksen. Cyclingnews on tehnyt pienen katselmuksen Ausseissa olleiden tiimien pyöriin. Viiden pyörän otannalla kevyin oli Gilbertin BMC, fillari painoi vain 7.25kg. Painavin oli G Thomasin Pinarello, minkä paino on 7.76kg. Bianchi, Scott ja Giant menivät sitten tuohon väliin.

    *)typo korjattu lainauksesta
    Vartioharjun Voigt

  19. #769
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    Menee hieman ohi grammanviilauksen. Cyclingnews on tehnyt pienen katselmuksen Ausseissa olleiden tiimien pyöriin. Viiden pyörän otannalla kevyin oli Gilbertin BMC, fillari painoi vain 7.25kg. Painavin oli G Thomasin Pinarello, minkä paino on 7.76kg. Bianchi, Scott ja Giant menivät sitten tuohon väliin.

    *)typo korjattu lainauksesta
    No voi saakeli! Tää vaan vahvistaa mun epäilystä siitä, että mun onneton vauhti ei olekaan kiinni pyörän painosta

  20. #770
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Täällä
    Viestit
    19
    no ei oo ,, pari laisa vettä vähemmän ennen lenkkiä ja painoero kurottu umpeen
    Never pass the bathroom,
    don´t waste a hard-on,
    and never trust a fart.

  21. #771
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^ Cyclo, jolla ajelen vain maantiellä. Paino on ilman rattaita.
    No johan on ankkuri, pelkät kammet 600g. Hommasin "halavalla" CRC:stä FSA:n K-Force Light Carbon Compact kampisetin ja se paino muistaakseni 610 grammaa 50/34 rattailla (sekä tehtaan että omatekosilla 10% ovaaleilla), painossa mukana myös mukana tullut keraaminen GXP-keskiö.

    Kyllä neliökeskiökin voi olla kevyt. Tarttet vaan laadukkaan akselisarjan ja kampisarjan. Ja lopulta hintaa tulee enemmän kuin näille ulkoisilla laakereilla oleville, siis jos/kun joutuu uutena hommaamaan.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  22. #772
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    Menee hieman ohi grammanviilauksen. Cyclingnews on tehnyt pienen katselmuksen Ausseissa olleiden tiimien pyöriin. Viiden pyörän otannalla kevyin oli Gilbertin BMC, fillari painoi vain 7.25kg. Painavin oli G Thomasin Pinarello, minkä paino on 7.76kg. Bianchi, Scott ja Giant menivät sitten tuohon väliin.

    *)typo korjattu lainauksesta
    Punnitsin männäpäivänä oman Kanjonin ajokunnossa juurikin tuohon 7.25 kiloon. Tavoite olis puristaa tuo alle seiskan ennen kesää mutta tuon varjossa mä voisin ehkä just ja just selvitä ilmankin. Varsinkin kun kuski painaa reilut 90kg.

    Kiekoilla (Mavic Ksyrium Elite) ja renkailla (Schwalbe Ultremo)+ kevyillä sisureilla tuon varmaan kyllä saisi, ei vaan taida 1g/1€ oikein riittää..

    E: Esim uudet R-Syssit olisi renkaineen Mavicin sivujen mukaan justiinsa sen 200g kevyemmät.

  23. #773
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Kiekoilla (Mavic Ksyrium Elite) ja renkailla (Schwalbe Ultremo)+ kevyillä sisureilla tuon varmaan kyllä saisi, ei vaan taida 1g/1€ oikein riittää..
    Fulcrumin 3 tai Campan Zonda on samaa luokkaa painonsa puolesta, mutta hintaa vain puolet. Jos väkisin pitää pistää Ksyriumin hinta menemään niin sitten löytyy jos paljon keveämpää kiekkoa samaan rahaan.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #774
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Totta varmasti, jotenkin tuntuis vaan törröltä sotkea Dura-Ace-settiin Campan tekeleitä mutta lieneekö tuolla väliä (enää nykypäivänä). Mulla saattas myös olla jonkunlaista rabattisaumaa Mavicin suhteen mutta tuo pitää vielä tarkistella. Ja sittenhän tässä on vielä tää estetiikkapuoli, eli kun filo on "stealth"-musta niin joku samanhenkinen väritys mahd punaisilla navoilla olis se ykkösvalinta. Mutta tää ei taida taas sopia topicciin ei rahan eikä muunkaan suhteen..

  25. #775
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Punnitsin männäpäivänä oman Kanjonin ajokunnossa juurikin tuohon 7.25 kiloon. Tavoite olis puristaa tuo alle seiskan ennen kesää mutta tuon varjossa mä voisin ehkä just ja just selvitä ilmankin. Varsinkin kun kuski painaa reilut 90kg.

    Kiekoilla (Mavic Ksyrium Elite) ja renkailla (Schwalbe Ultremo)+ kevyillä sisureilla tuon varmaan kyllä saisi, ei vaan taida 1g/1€ oikein riittää..

    E: Esim uudet R-Syssit olisi renkaineen Mavicin sivujen mukaan justiinsa sen 200g kevyemmät.
    Millä kiekoilla tuo 7,25kg paino on?

    Mulla on Canyoni ajokunnossa 7,2kg ja siinä olevalla kiekkosetillä painoa noin 1850g sisältäen renkaat ja pikalinkut. Ei kai tuo Ultegra niin paljoa enemmän paina? Vai onko sulla jotain muuta hipoa siinä?

  26. #776
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Teipit poistamalla Fulcrum 3 2012 mallista sais matta mustat muuten paitsi navoissa punanen Fulcrumin logo. Näistä sais ainakin hyvät treenikiekot.

  27. #777
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Osaako joku kertoa painot Shimanon 180mm jarrulevyille SM-RT98 (XTR) ja SM-RT76 (XT)? XTR:lle löysin ilmoitetun painon, 180g @ 180mm. Pitääkö kutinsa?
    Mud, sweat and beers.

  28. #778
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Osaako joku kertoa painot Shimanon 180mm jarrulevyille SM-RT98 (XTR) ja SM-RT76 (XT)? XTR:lle löysin ilmoitetun painon, 180g @ 180mm. Pitääkö kutinsa?
    Olisko näistä osviittaa? XTR centerlock, XT 6-pultti:
    http://r2-bike.com/Shimano-bremsscheibe-xtr-180-sm-rt98
    http://r2-bike.com/Shimano-bremsscheibe-xt-180-sm-rt86m

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #779
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    SM-RT98M:

    The end of the road is just the beginning...

  30. #780
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Käytetystä hioutunut vissiin muutaman grammaa pois uuteen verrattuna Oliko se 6-pultti vai CL joka oli hakusessa?

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •