Ettei vain olisi vaporwarea toi Brimm bros systeemi...
hyvä että power2max korjaili bugejaan. Mulla ei maasturisopivaa tehomittaria olekaan.....
Ettei vain olisi vaporwarea toi Brimm bros systeemi...
hyvä että power2max korjaili bugejaan. Mulla ei maasturisopivaa tehomittaria olekaan.....
6.7 WTF/kg
Saa nähdä kuinka käy. DCRainmaker joskus testasi Dublinissa käydessään noita polkusimia, joten ainakin protomalleja on olemassa.
Henkoht toivon, että tuo tuote joskus pääsisi myyntiin asti. Ihan jo pelkästään sen takia, että noihinkin tuotteisiin saataisiin oikeaa kilpailua.
Rule #1: Obey The Rules
Vaporwareahan se ei ole määritelmällisestikään, kun toimivat protot ovat jo liikkeellä.
Onko Powertapin käyttäjillä ensikäden kokemusta siitä miten pinnat vaikuttavat tehon mittaamiseen?
Internetti kertoo, että tehonmittauksessa on epätarkkuuksia, jos toisella puolella pinnat on 2-ristiin ja toisella 3-ristiin. Valmistajakin sanoo, että "ulkopuolella" pitää olla vähintään 2-ristiin navan rakenteen takia. Entä onko jotain korkeampia voimia, joiden takia eri paksuiset pinnat eri puolilla voisi vaikuttaa tuohon mittaamiseen?
Tarkoitus oli kasata tuollainen 2-3 ristiin oleva kiekko.
Stagesin powermittarin review - pieni pettymys tarkkuuden osalta sanoisin:
http://www.dcrainmaker.com/2013/01/s...th-review.html
Onko kukaan löytäny Rotor Powerista mitään käyttäjäkokemuksia? Eikö sen pitäisi olla myynnissä ihan juuri nyt?
ristopee muokkasi tätä : 29.01.2013 at 05.21
Laitetaan linkki tännekin, vaikka taisi olla jo kaupat-osiossa:
Wiggle myy nyt PT-mittareita kohtuullisen edullisesti. Esim. http://www.wiggle.co.uk/cycleops-pow...paign=cycleops
Rule #1: Obey The Rules
Ei noi kyllä minusta ole halpoja,ne kun on vanhoja malleja suurin osa? Siis 2011 tai vanhempia, noi enempi alennetut.
Tulee mutulla, mutta antaa tulla kun faktaa ei ole tullut...
Powertapissa on käsittääkseni akselin suuntainen torque tube, jonka kiertymää mitataan venymäliuska-anturilla. Ristiinpuolaus tuo kiekkoon juuri kiertojäykkyyttä - sitä enemmän, mitä suurempi pinnojen kulma, mitä enemmän pinnoja ja mitä paksummat pinnat. Pinnojen jännitys ei vaikuta. Powertapin mittaus ilmeisesti perustuu siihen oletukseen, että navan molemmat laipat ovat ainakin jossain määrin tuettuja kiertosuunnassa, ja siksi kiekon vasemman puolen radiaalipuolaus ei ole kosher.
Luulisin, että pinnojen eri kulma (2- ja 3-ristiin) ja eri paksuus vaikuttaa ainakin jotenkin mittaustarkkuuteen, mutta mutupohjalta on täysin mahdotonta sanoa, että kuinka paljon. Valmistajan mielestä ilmeisesti ei juurikaan, jos tuon tiukempia puolausohjeita ei ole annettu? Lisäksi mahdollinen mittausvirhe lienee täysin säännönmukainen?
Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet
Suosittelisin kyllä pitäytymään 2x tai 3x pinnauksissa Powertappien kanssa. Me olemme kyllä tehneet niitä myös osittain 1x ja radiaalipinnauksilla koemielessä, ilman mitään suurempia havaintoja tehojen heitosta. Meillä on 4x PT:tä demokäytössä ja ite uskaltaisin ajaan nillä millä tahansa ja pitää tehoa yhtälailla oikeana vaikka pinnauksissa on eroja. Vaikka jollain kummallisella pinnauksella saisi teoriassa etua, en ole saanut kyllä näkymään mittapukissa niitä näkyviin niin että korvaisin perinteisen 2x niillä. Laittaa vaan paremman kehän, eli Enve:n ja 140kg pinnoihin, niin vaikutus on suurempi.
Mittarin tarkkuus on +-1,5% eli esim 300w teholla heiton pitäisi pysyä +-4,5w sisällä. Teho vaan on luoteeltaan sen verran herkästi vaihtelee että ihan pientä heittoa on vaikea todeta.
Suuremmat heitot kyllä, esim tulee mieleen eräs henkilö joka osti erään merkin tehomittaripolkimia 2 paria ja myi ne kahdessa viikossa kun ei kahta fillari saanut näyttämään edes yhtään sinnepäin samoja lukuja. Tai kommentti eräästä toisesta mittaussysteemistä: " 40min useless data? Are you kidiing...".
Tehomittareissa tulee vaan jatkuvasti sama asia esille. Mikään uusi systeemi ei tule markkinoille ihan niin kuin valmistaja suunnittelee. Lista mittareista jotka ovat jääneet mainoksen asteelle tai tarkkuus ei vaan riitä todellisuudessa pitene vain joka vuosi...
Tässä yksi saksalainen tehomittarivertailu, jossa PT on myös mukana; mittaustavasta johtuen navalle ei kuitenkaan ole voitu tarkkuutta ilmoittaa.
http://www.srm.de/images/Wattmessgeraete.pdf
Ottamatta kantaa noihin eri tuotemerkkeihin, 5% heitto vaikuttaa itse asiassa aika isolta. Jos on tarkoitus vuorotella intervalleja tehoilla 95 ja 99%, on täysin eri asia ajaa ne teholla 90% tai 104%.
Todennäköisesti kunkin mittarin heitto on kuitenkin aina vakio eli mittarin näyttämä lukema ei vaihtele eri treenien välillä.
Rule #1: Obey The Rules
Mulla tuli molempien powertappien mukana sellainen pikku lippulappu, että molemmat puolet pitää puolata vähintään 2 ristiin. Pinnojen paksuuksista lappusella ei maiittu mitään. Nämä olivat vanhempia malleja, eli ei G3 mallia.
Powertap on hyvä ja pääosin toimiva. SRM on hyvä ja pääosin toimiva. Loput ovat sitten enemmän tai vähemmän kompromisseja. Mä tosin vaihdoin kaksi Powertappia yhteen SRM:än kun halusin kokeilla ja noista vanhoista kiekoista sai vielä vähän rahaa käytettynäkin. SRM on toistaiseksi toiminut tosi hyvin. Ainoa paha maku mitä powertapista jäi oli niiden takuuhuolto. Toinen mun navoista tuli viallisilla sisälmyksillä. En kasannut sitä kiekoksi kun vasta vuoden päästä hankinnasta (oli pakko ostaa kun halvalla sai) ja kahden ajokerran jälkeen oli selvää, että se on sökö. Lähetin laitoksen Sarikselle ja sieltä tuli $370 korjausarvio takaisin eivätkä suostuneet korjaamaan takuuseen tai antamaan edes minkäänlaista alennusta. Sokea apinakin olisi nähnyt, että napa oli suoraan pakasta vedetty. Halvasta navasta tuli siis ihan normaalihintainen.
Näistä uusista tulokkaista ainoa mitä olen harkinnut on Power2max maasturiin nyt kun luotettavuus on kohentunut. Ehkä joku tietääkin. Toimiiko BB30 maantie Rotor Cannondalen Carbon Flash 29 rungossa vai kaapiiko kammet kiinni takahaarukan alaputkiin? Meinasin laittaa maantiecompactin yhdellä eturattaalla tohon maasturiin, niin sitä voisi tarvittaessa käyttää myös crossarissa tai maantiellä.
Jos ei kestä parin prosentin heittoa, niin ainoa tällä hetkellä markkinoilla oleva vaihtoehto on SRM Professional tai Science SRM:n omilla alumiinikammilla.
OJ muokkasi tätä : 03.03.2013 at 18.25
6.7 WTF/kg
Kysyin tuolla toisella säikeellä että mitenhän mahtaisi sopia yhteen DT Swissin RR440 Asymmetric vanne tuohon PT SL+:n 28 reikäisenä? Voikohan tuon kasata 2 ristiin molemmin puolin jollain cx-ray/aerolite/aerocomp/revo ilman että mittatarkkuus kärsii?
Mielestäni kannattaa olla tarkkana erityisesti Suomessa potentiaalisten suurten lämpötilavaihteluiden osalta. Jos laiminlyö mittalaitteen lämpötilasopeutumisen - ainakin PT:llä 20 minuuttia - saa helposti isoja teholukemavaihteluita.
^No ei saa. Ajoin eilen Pirkkahalissa ensin täysin kylmällä pyörällä ja pyörän lämmityä kalibroi mittarin kahdesti. Kalibrointiarvo 501 ei muuttut yhtään mihinkään. Pyörä oli ollut koko yön auton perässä ja jäähtynyt, ulkolämpötila oli kutakuinkin -8 ja Pirkkahallin +18. Venymäliuskoja käytetään yleisesti kuormanmittaukseen työkoneissa eikä mitään lämpötilakompensointia tavallisesti käytetä. Cycleopsin ohjeissa kyllä kerrotaan, että lämpötila vaikuttaa navan mittausarvoon, en sitä ole kumminkaan koskaan havainnut. Tosin tavalisesti Autocal on päällä.
Jos jotain sattuu kiinostamaan ohessa dataa, hyvin näkee miten syke ja teho eivät mitenkään seuraa toisiaa.
http://www.trainingpeaks.com/av/D7O3...QFT3VDKV77YEAU
Jari
Cycledrophis muokkasi tätä : 04.03.2013 at 15.47
Niin en työskentele niiden venymäliuskojen kanssa, mutta näköjään niissä on paljon eroja.
Hauskasti, kun koko Pirkkahalli-sessio on tultu alamäkeen![]()
Juu ja myötätuuleen![]()
Jari
Vertaappa vaikka 14:00-22:00 ja 31:00-38:00. Mutta yleisesti tarkoitin sitä ettei syke ehdi ollenkaan mukaan noihin tehopiikkeihin.
Jari
Yllättävän nopeasti syke sulla reagoi noihin tehovaihteluihin. Mulla voi vedoissa kestää minuutteja ennen kuin sykkeet on tavoitealueella.
Tuon kuvatuksen perusteella syke ja teho kulkevat lähes käsi kädessä. Syötä tuonne tehodata ja sykedata:
http://www.wessa.net/rwasp_correlation.wasp#output
ja mitä lähempänä p = 1 niin sen paremmin korreloivat.
Ei ole ongelma. Varsinkin jos autozero on päällä. Oon kyllä manuaalinollanut varuiksi jos on joku tärkeempi testintynkä päällä mutta eipä juuri ole vaikuttanut. Mulla on CX-pyörät kylmässä ulkotallissa ollut kokotalven ja 2x PT:t on pelannut moitteetta koko talven.
SRM omistajat, niissä olen kuullut että nollaus on syytä tehdä n. puolentunnin lenkin jälkeen manuaalisesti? Mulla ei ole moisia kyllä.
Btw, Rotor lähettää ny ekoja Rotorpower-kampia mulle..eli niitä alkaa ihan oikeasti saamaan kohta. Kuten kuuluu uusiin tehomittareihin, ovat olleet pikkasen myöhässä. Ovat viimeistelleet systeemiä vähän ja nyt tuote pitäisi olla lopullisessa versiossa. Ensimmäisiä mitä testattiin Englannissa, niiden jälkeen tehtiin pari pientä muutosta, lähinnä miten kammen puoliskot juttevat keskennään.
Kun ne tulevat, täytyy katsoa saisiko niihin modattua rata-rattaille spaiderin...
Korrelaation luotettavuus paranee suhteessa mittaustulosten määrään joten yksittäisten huippuarvojen osalta toki voi olla heittoja, mutta jos kaikki 45 min. mittaustulokset syke/teho laitetaan testiin niin p:n veikkaan olevan >0.98. Siis tosiaankin vain veikkaan ja noiden aiemmin nähtyjen käppyröiden perusteella.
Kirjanmerkit