Vuodessa lähti 5 kiloa. Pari kuukautta sitten näytti vielä paremmalta, mutta marraskuun makaaminen ja joulukuun duunit yhdistettynä viimeisimmän viikon aikana maistuneisiin herkkuihin toi vajaan 3 kiloa massaa. Tästä on hyvä jatkaa 2013.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Joulun aikana +2,4 kg!![]()
Miten toi lomamatkoilla lihominen onnistuu? mä oon vetänyt noilla Egyptin all inclusive reissulla keskimäärin +40 pulloa olutta ja muut alkoholit päälle viikossa. Tuhdit aamiaiset, lounaat, iltapäiväkahveet, illalliset yms. Viime reissulla paino ei noussut yhtään. Niin no, kävinhän mä siellä lenkillä jopa kolme x 6 km ja pulikoin uima-altaassa tai snorklasin. Viime kesänä Kreikassa samalla kaavalla, mutta ajoin joka päivä lenkkiä maantiepyörällä ja lämmintä oli lähemmäksi 40, sykkeet xxx...hyvä yhdistelmä tarkistaa muuten mahdolliset sydänongelmat - fiksua? no ei. Tolla reissulla taisin laihtuakin. Mulla on tosin hieman liian nopea aineenvaihdunta![]()
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
joulukuu 0 kg koko vuosi -10 kg.
Kattoo nyt mitä ensi vuosi tuo tullessaan.
Jos on Vamos komppaniassa töissä niin saa syödä varmaan 5000 kca päivässä ja laihtuu....
Mulla oli trendi vähän samanlainen, kesä-syksy vei viitisenkiloa ja tuo marraskuun alussa alkanut flunssakierre liikkumatta olemisen kanssa toi melkein samat takaisin. Eniten ottaa päähän se että muuten kun kiinteyty tuon syksyn aikana niin kaikki tuo mikä tuli takas on vararenkaana keskivartalon ympärillä. Nyt on takana jo muutama kevyt maastopyörälenkki niin kyllä tämä tästä.
Pitää vinkata muillekkin kännykkä/nettisoftasta joka toimii miulle ainakkiin hyvin painonhallintaan. Myfitnesspal löytyy netistä myfitnesspal.com ja softat löytyy älypuhelimiin yms. Elikkä kyseessä kalorilaskuri jossa mm viivakoodinlukija ruokia varten ja suomalaisia ruokiakin hyvin jo löytää sekä mahdollisuus lisätä treenit ja kulutetut kalorit, kannattaa testata jos yhtään kiinnostaa toki ilmainen on, miulla lähtenyt ohjelman avulla semmoiset 6kg pariin kuukauteen![]()
Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken
viime viikon spinningin jälkeen (hikoiltu järven verran) vaaka näytti ensi kertaa tällä vuosituhannella alle 80 kg, sen jälkeen on näyttänyt pari kertaa. Välillä kiloja on tullut takaisin, mutta ei palautunut normaalitasolle (82-83 kg). Tavoitteena olisi saada 80 kg normaalipainoksi, indeksiksi 22,9. 76 kg olisi keskellä normaalipainon haitaria, mutta se on utopiaa minulle, viimeksi siellä oltiin joskus -97.
Joopa, joo... oma painoindeksi näyttää 23,5 tällä hetkellä. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin helmikuussa ollaan lienee 23,0 lukemissa. Siitä sen vielä hyvin ehtii nostamaan lievään ylipainoon kesään mennessä![]()
Toi painoindeksi ei kyllä mulla(kaan) kerro koko totuutta, sillä 23:n kieppeillä kropan rasva% on yksinumeroisissa lukemissa.
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
On se aika rasittava. Nyt paino sama kuin viime vuonna tähän aikaan, mutta koko vuoden pitänyt "varoa" ja harvoin antanut itsensä syödä niin paljon kuin olisin halunnut, paitsi jonkun ison pahan lenkin jälkeen. Nyt täytyy kyllä oikeasti miettiä miten sais sen parin kolmen kilon pois lillumasta![]()
http://www.pellossalo.fi/
Tulipahan vaihteeksi syksyn aikana testattua painonhallinnan perusasiat. Mikä toimii ja miksi. Kun tullut 5-7 ylimääräistä kiloa syksyn aikana.
Ja syyllinen numero 1 on riittämätön uni. Jos nukkuu viikolla liian vähän on töissä väsyneempi ja syö mitä sattuu eikä jaksa lähteä lenkille.
Suo siellä, vetelä täällä. Joudun kamppailemaan että saan painoni pysymään normaalin alarajalla. Kesällä menee alipainon puolelle kun liikunta lisääntyy.
Raskas ja vauhdikas duuni tekee villaroinnin kanssa melkoisen kulutuksen. Ravintoterapeutin kanssa on käyty ruokavaliota läpi ja yksinkertaisesti todettu että pitäis syödä enemmän. Viimeiksi kun laskettiin saatiin viikon keskimääräiseksi päiväsaanniksi 4600kcal. Ravsvaprosentti on pahimmillaan käynyt karvan alle viidessä ja kylkiluut näkyy loppukesästä jo melkein ajopaidankin läpi. Tällä hetkellä tuhti talvikunto on 67kg/187cm...
Kai tääki painonhallintaan kuuluu?
Viitisen kiloa on on elopainoa enemmän verrattuna kesään. Pelkkää lihasta tottakai
Kolistelija on kyllä hoikka poika. Mä oon saman mittainen ja painan toistakymmentä kiloa enemmän. Ei pysty kuvittelemaan mistä ne kymmenen kiloa pitäisi ottaa pois![]()
Fidu...vähän kun absolutisti tulisi AA-kerhon kokoukseen juttelemaan viinanjuonnin lopettamisesta. Hymiö.
6.7 WTF/kg
Ei tällä kai olla niin tiukkapipoisia. Kaikki mahtuu. Ja minäkin osaan neuvoa miten painoa nostetaan jos on tarvetta.
Yksi lisäkauhallinen lihakastiketta
Extramajoneesi
Pari olutta tai limpparia joka ilta
Iltapalaksi perunalastuja
5h pleikkaa joka ilta klo 1 asti
Tiukka kuuri jolla paino ja verenpaine nousee parissa vuodessa.
Sama toisin päin ja paino tippuu
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Oon ollut vamos komppaniassa nyt töissä ja vielä sen lisäksi vielä muutakin liikunta tässä kuussa esim pyöräilyy yli tonni niin saa syödä 5000 kca päivä annoksia
Sanovat mua laihaksi jokku vaikka pituutta vaan 176 ja painoo 66 mutta noi sun mitat vie kyllä kymmenen nolla mutta kun oikein miettii niin ittekin vois ottaa mahasta
pois 550 g ja siirtää jalkoihin 350 g ja käsiin 200 g ja paino sais olla paikallaan...
izmo muokkasi tätä : 26.01.2013 at 10.45
Itellä lähti syksyn ja alkutalven aikana 2kg. kesällä 68kg, muutama viikko sitten 66kg. Liikunta väheni radikaalisti ja laihduin. Toki varmaan lihasta suurin osa.
Ohjeisiin: Mitä jos ei tykkää vaikka majoneesista tai varsinkaan sipseistä? Onhan se varsin ikävää jos joutuu joka päivä syömään itselleen epämieluisaa (pahaa) ruokaa. Kaljaa kyllä juon keskimäärin yli suositusten talvisin. Paino laskee. Pleikkaa ei oo mutta tiatsikalla löytyy esim diablo2 ja fifa13. Myös tsygämanagerii pelaan joskus. Eli väitän että kyseiset ohjeet ei toimi kaikille. Toki en noita sipsejä vedä, mutta en tosiaan syyskuusta helmikuuhun elä kovin terveellisesti mielestäni. Itse kutsun sitä massakaudeksi. Tämän vuoden tulos: -2kg. Perseestä.
Kolistelija: Pikku eturieska käytössä tasasella, mäkimies!Vueltassa tokalla kiekalla tais palojoen nousu vähän ahistaa vaikka on hoikka??
![]()
Jos makea maistuu niin dallaspullalla saa kanssa hyvin kalorioita. Niitä 5 kpl päivässä niin on kaikki reenikulutukset kuitattu
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Seitsemän viikon sairasloma ja joulunpyhät siinä seassa, saa kanssa kerättyä helposti muutaman kilon lisää.
Kolistelijalle vinkkejä. Itse en läheskään niin nälkälapsi oo kun hän. Kuitenkin pituutta itselle siunaantunut ruhtinaalliset 170cm Kolistelijan 187cm sijaan. Lähinnä ite ihmettelen sitä ettei massaa tuu vaikkei mitään tee ja kaljaa juo kun sieni. Ikää kuitenkin jo 31v.
Eiköhän sekä lihomisessa että laihtumisessa olisi hyväksi monipuolinen ja vaihteleva ruokavalio, ettei homma ala tuntua tylsältä.
Massan lisäys taitaa olla helpompaa, jos sen lisäpainon haluaa varastoida ruhoonsa rasvana eikä lihasmassana.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Lihottaminen on kallista. Itselle kun tilaa perhepitsan kun muuten kävisi normikoko.
Ot:
Ei kai tossa GdE:n 32km/h ryhmässä mitään isoa rieskaa tarvinnu ollenkaan, keskisyke oli 128 ennen loppurykäisyä. Vueltassa oli tosiaan aika paha paikka kun pohje meni kiveksi, saipahan hieroa sitä sitten loppumatkan.
Ont:
Ja tosiaan noi kalorit on ihan muiden kuin itseni laskemia. Jos mäkkärissä käyn duunilounaan syömässä otan yleensä normiaterian (yleensä "kuukauden speeciaalin") ja pari tuplajuustoa kyytipojaksi... Harvemmin kuitenkin syön mäkkärissä, vaan ihan lounaspaikoissa. Annoskoko ei ole lasten, syön duunikaverit kyllä pöydän alle.Aamupalaksi menee yleensä neljä leipää metukalla ja juustolla, risifrutti ja lasillinen mehua. Aamukahvilla aina pulla tai munkki (mieluiten dallaspulla tai hillomunkki). Kotiin tultua päivästä riippuen taas 4-6 voileipää ja tunnin päästä päivällinen (jälkkäriä pari-kolme kertaa viikossa: jätskiä, pullaa ym.). Iltapalaksi voileipää, näkkäriä, banaania ja muuta kevyttä. Herkkuja syön yleensä viikossa pari sipsipussia, muutaman kaljan juon ja pari-kolme suklaapatukkaa menee. Lihiksiä tai muuta vastaavaa en syö, ei vaan maistu.
Syö enemmän kuin kulutat, on se varmaan totta. Mutta syön jo nyt mielestäni aika paljon. Kulutusta en aio laskea, enkä aio syödä enempää herkkuja kun jo nyt on aika epäterveellistä meininkiä.
Olen ollut lähes kolistelijan luvuissa minäkin. Mä painoin viimeiset yli 10 vuotta aina noin 67-68 kiloa ja pituutta on 185 cm. Syönyt olen aina mitä on mieli sattunut tekemään. Melko paljon sipsiä ja karkkia esim muttei nyt jokapäivä. Mulle aina vanhemmat ihmiset sanoi, että kyllä sinä sitten lihot kun olet 25 tai sen jälkeen sanoivat, että kun olet 30 jne. No nyt sitten yllättäen 33-vuotiaana viime kesänä kertyi hiljalleen painoa siten, että painoin loppukesästä jo 73-74 kg. Vaikka paino oli pituuten nähden täysin ok niin ajattelin ettei tämä trendi sentään saa jatkua ja jopa ekaa kertaa jotkut 10 vuotta vanhat housutkin saattoivat tuntua hieman tiukoilta. No yhden muutoksen sitten tein ja se oli, että duunilounaalla otan vähän kohtuullisemman annoksen, jolloin ei ihan ähky ole ruuan jälkeen. Tämä riitti ja paino on pudonnut takas nyt 69 kiloon. Mulla on ollut varmaan aina hyvä aineenvaihdunta ja toinen mikä auttaa on, että kovin nälkäisenäkin yksi vesilasi ja yksi jogurtti esim saa välittömästi kylläisyyden tunteen eikä sitä varten tarvitse syödä lisää tai odotella mitään puolta tuntia, että nälän tunne katoaa. Tämä taas ehkä johtuu jotenkin siitä, että vatsa on ollut aina pieni ja täyttyy siten helposti. Tai jotain. Toisaalta oikein pitkän iltapäivästä aloitetun fillarilenkin jälkeen on vaikea syödä muutamassa tunnissa ennen nukkumaan menoa tarpeeksi energiavarastojen korvaamiseksi kun vatsaan ei vain mahdu ja ei tee mieli syödä lisää.
Rouva kolistelija tuli tänään juteltua aiheestä. Hän oli sitä mieltä että syön niin suuria annoksia että roppa menee ns. kulutusmoodiin. Eli jos söisi vähemmän mutta useammin voisi paino nousta. Tiedä sitten miten tuo onnistuisi kun on tottunut syömään aika isosti. Toisaalta tuo kulutus on aika hurja, ravintoterapeutti meinasi että työ tuo noin 1000kcal lisätarvetta per päivä ja siihen kun lisää työmatkafillaroinnin ja lenkit niin tulee vaan tarvetta enemmälle. Tietyn rajan jälkeen pitäisi alkaa syömään niin energiarikasta ruokaa ettei tosi ole, muuten saa hotkia kokoajan.
Ikää mulla on tosiaan vasta 28... ehkä se vielä tästä. Ei tämä nyt niin pahasti haittaa nykyään. Ennen kyllä vitutti kun haukuttiin narumaraksi ja kukkakepiksi, taisi olla muutenkin ongelmaa itsetunnon kanssa.
Ihan oikeaan suuntaan laskit. Tuossa yllä mainitsinkin että ravintoterapeutti laski keskiarvoksi 4600kcal.
Pääsee ton yli 40 niin on helpompi saada kiloja. Liikaakin .. olutta ja pitsaa, sohvalla makaillen niin äkkiä tulee 10 lisää .. kokeiltu.
Kirjanmerkit