Minä taas poistin vanhat liat ja voiteet silittämällä lilaa-voidetta (Start) ja pyyhkäisemällä ne heti märkänä pois. Loputkin sitten akryylisiklillä ja messinkiharjalla. Kelivoiteeksi raudalla levittäen sinisen ja vihreän sekoitusta (fluorittomia) ja perään siklaus ja harjaus. Eikun ladulle ja luisto oli täällä espoon -10 kelissä aivan surkea. Ei noi fluorittomat taida toimia täällä kun kosteus ei ole käytännössä koskaan alle 55 % mikä on fluorittomien luistovoiteiden oikea ilmankosteus. Fluorilliset taas on kalliimpia ja höyryt mietityttää eli en ole ostanut niitä. Olis tuo siklaus sitten varmaan kanssa mun kokeiltava kun niin sitä hehkutatte. Vihreä terva sen sijaan toi kyllä hyvän pidon, kun uutta pakkaslunta oli taas viime yönä tullut. Saako noita Kuzmineitä vain netistä tilaamalla? Jos haluaa päästä vähällä vaivalla, niin olisko siis se kylmimmän kelin sikli yksin riittävä? Minkälaisella viilalla sitä sitten terotetaan ja mitä ne viilat kustantaa?
ps. Puurun pp1 teline on mulle ollut pettymys. Pitkä suksi menee sen verran kauas jalkojen tukipisteistä, että voimakkaasti siklatessa tai harjatessa teline lähtee keikkaamaan, kun työstää suksen aivan viimeisiä peräosan senttejä. Melkoinen suunnitteluvirhe mielestäni.
Kirjanmerkit