GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 25 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #721
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Grammanviilausta raharajoitteisille

    Sehän se raharajoitteisen tärkein resurssi on: aika. Halvalla saa hyvää, jos on valmis etsimään ja odottamaan. Vaihtoehtona on käyttää tuo sama aika töissä ja ostaa heti sitä hienoa. Kummin päin vaan...

  2. #722
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    PatilZ, oletkohan laskenut fillarin painon ihan oikein?

    Muuta kustannustehokasta tapaa ei ole painon pudottamiseen, kuin aloittaa omasta painosta. Se ei maksa nimittäin mitään. Kevennysosat taas maksavat maltaita, ellet tee kuten minä. Seuraat kaikkia myyntipalstoja aktiivisesti ja ostat/huudat kun sopiva osa sopivaan hintaan ilmaantuu ja kyttäät tarjouksia ulkomaita myöten. Eikä se siltikään ole raharajoitteisten hommaa, joten siltä osin myös off-topic.

    Asiasta kolmanteen. Olen yllätyksekseni huomannut, että monia osia olen saanut halvimmalla täältä Suomesta. Olisin jopa tehnyt tiliä myymällä tavaroita ebayssa eteenpäin. Ei täällä olekaan niin kallista, kuin välillä on tuntunut.

  3. #723
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    PatilZ: Kevyeltä näyttää ja itselläni tulee ensimmäisenä mieleen jarrut mistä saisi viellä helposti pois.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Asiasta kolmanteen. Olen yllätyksekseni huomannut, että monia osia olen saanut halvimmalla täältä Suomesta. Olisin jopa tehnyt tiliä myymällä tavaroita ebayssa eteenpäin. Ei täällä olekaan niin kallista, kuin välillä on tuntunut.
    Itse seuraan myös paljon tarjouksia kun raharajoitteisena koitan viilailla grammoja ja monesti myös huomannut et kyllä Suomestakin saa kilpailukykyseen hintaan. Kyllähän niitä ovh hintoja katsomalla helposti tilaa Saksasta, mutta tarjousta kysymällä voi päästä hyvin lähelle samaa hintaa.

    Lisää OT:Monella on kylläkin sellainen periaate jos tuotteen saa saksalaiselta muutaman euron halvemmalla niin mielummin ostetaan sieltä kun tuetaan paikallista. Sit kun tarvitaan jotakin nopeasti ja paikallisessa ei satu olemaan hyllyssä sitä huonon kannattavuuden vuoksi niin haukutaan paikallinen taas suppesta valikoimasta.

  4. #724
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.921
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    PatilZ, oletkohan laskenut fillarin painon ihan oikein?
    Samat, jos jää ajokunnossa noilla osilla noin 7,5kg niin ollaan lähempänä totuutta. Mikä on sekin kyllä jo kevyt fillari. Noi osat on varmaan aika hyvin siinä keveys/kustannus-akselilla tasapainossa. Tuosta nyt saisi jarruista otettua 140g jarruilla (joko tuo KCNC tai Planet X). Myös stemmin ja tangon valinnalla joku 70-100g on hierottavissa pois, esim. stemmiksi Ritchey WCS 260 (oma 120mm oli 114g) ja joku kevyt kuitustonga (esim. Easton EC90, oma oli 206g). Tankoteipin valinnalla voi kanssa kikkailla, joku geeliversio painaa 100g, kun kevyimmillään pääsee alle 40g. Tässä tulee tietenkin eteen se, mitä pyörässä arvostaa.

  5. #725
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Johtuen siitä että suomalaisten ei kannata nettikaupalla kilpailla saksan hintoja vastaan. Jos asiakas muutenkin selailee netistä hintoja ja ostaa sieltä niin suomalaisella kaupalla ei ole mitään jakoa olla kilpailussa mukana kun asiakas valittaa että tämän ja tämän saa saksasta tällä ja tällä hinnalla. Suomalaisen kaupan valttina on palvelu, konsultointi, mahdolliset asennustyöt, takuun hoitaminen yms yms tuotetta ostettaessa. Siksi nettikaupan pitäminen on turhaa vaan jos asiakas tarvitsee jotakin muutakin palvelua niin puhelinsoitolla/paikanpäällä käymisellä nämä palvelut tulee myytyä helpommin.
    Respect is not given, it is taken.

  6. #726
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arisaast Katso viesti
    3x9 -> 2x9 voimansiirtoon siirtymistä suunnittelen. Nyt käyttössä slx:n triplakammet (muu voimansiirto 9sp xt). Samalla voisi tietysti säästää vähän painoa(jäykkyydestä ja luotettavuudesta hirveästi tinkimättä). Mitähän olisi tarjolla hyvään €/gramma hintaan? Toimiiko 10 -pakalle tarkoitetut kammet?
    Otat vain sen isomman rattaan pois ja laitat tilalle kevyen rinkulan/ jätät kokonaan laittamatta, jolloin tarvitset lyhyemmät rattaanpultit.

    SLX on aika hyvä setti raharajoitteiselle, käytä tuo säästämäsi raha vaikka kevyempiin kiekkoihin, siellä se tuntuu enemmän.

    Kymppikampia en ole henkilökohtaisesti kokeillut ysiketjulla, mutta eiköhän "isot" pojat kohta meitä tässä asiassa valista
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  7. #727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Planet X myy samaista tuotetta omalla nimellään.
    http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/..._carbon_levers
    Ite olen miettinyt hankkivani Fulcrumin 120g linkkujen tilalle jotakin kevyempää ja nuo ovat olleet yksi vaihtoehto. Sama juttu et mitenköhän noi kestää 85kg kuskia ja löystyvätkö itsestään. Tunen linkkuja on kehuttu, mutta ei taas kiinnosta maksaa 80€ parista.
    Pikalinkkuhan ei kuskia kannattele, vaan navan akseli, et sinällään ihan sama minkälainen grammojaan viilaava läski siinä penkin ja tangon välissä äheltää. Kuulemma noi x-linkut pelittää. Noita samoja on aika monella eri brändillä, tiedä siitä missä on originaali tehdas.

    Tuttu heitti ainoinaan naamalleen ja lähes auton alle titaanisen keskiöakselin pettäessä maksimirunttauksessa. Ei meinannut enää laittaa titaania mihinkään kriittiseen paikkaan. Itsellä on vähän samankaltaisia kokemuksia kyseisen materiaalin ylivertaisuudesta. Kaksi stemmiä ja yksi runko murtunut ihan ajossa. Murtumat tosin huomasi siinä vaiheessa kun alkoi ekat nitinät.

  8. #728
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Vähän itseäkin hirvittää tuo titaanin väsymiskestävyys kriittisissä palikoissa kuten linkuissa, joten voi olla jätän niiden ostamisen väliin. Keventää ennemmin osista jotka eivät ole aivan niin kriittisiä turvallisuuden kannalta -> joiden pettäessä ei kuole.

  9. #729
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Olisiko raadilla mielipidettä näistä?
    http://r2-bike.com/Ashima-Bremsschei...otor-schwarz_1

    Vaikuttavat hinta-paino suhteessa loistavilta, alle 70g levyistä spiderilla joutuu köyhtymään yleensä paljon enemmän. Ajattelin 160mm avidin xx -levyt korvata noilla, kevenisi joku 55g pyörivistä massoista.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #730
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Veikkaisin että jarrutusteho on aika mitätön ja hotkii paloja aika tavalla. (Sama ongelma ku Windcuttereissa)
    Takajarruun varmaankin aika ideaali...
    - Numismaatikko -

  11. #731
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    175
    Miten olis alligator starlite 78g / 16.90 € Actions Sportista,hinta-laatu suhde kohillaan.
    Vähän tulee grammoja lisää, mutta jarrupalat kestää pitempään.

  12. #732
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    PatilZ, oletkohan laskenut fillarin painon ihan oikein?
    Juu koko pyörää en ole punninnut ajokunnossa eli kun polkimet, mittarit yms. mukana. Ei ole kuin tuo pieni digitaalinen keittiövaaka ja koko pyörää en ole siihen saanut sovitettua. Liekö pyörä mitta-alueellakaan. Mut noin luvuissa ollaan ja kaupan kokoonpanossa (josta paino ilmoitetaan) on mielestäni todella kustannustehokkaasti painoa sheivattu pois.

    Jarruista saisi todellakin painoa pois ja tanko-stemmi yhdistelmästäkin ehkä.
    Stemmi Ritchey WCS 4-axis 100mm (valmistajan ilmoittama paino 113g), Rose kauppaa sitä hintaan 69€, oman hintaa en muista
    Tanko Ritchey WCS Logic II wet white (valmistajan ilmoittama paino 233g)

  13. #733
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Toi WCS Logic 2 on ollut mullakin ostoslistalla, 55€ on ihan hyvä hinta siitä. Vähän löysempi se kai on kuin oikeasti jämäkät tangot, mutta mulle olis priiman muotoinen ja kevyt.

  14. #734
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Mitkä kohtuullisen hintaisista ja kevyistä maantiepyörän pikalinkuista olisivat myös luotettavat? Ja toinen kysymys, uskaltaako 100kg ukko ostaa Tokenin hiilikuituista satulatolppaa? Pitäisi keksiä joku kevyt 31,6mm 300mm tolppa.
    Tolppaongelma ratkaistu. Tilasin käytetyn Syntace P6 carbon tolpan. 185g oli jossain punnittu painoksi kyseiselle tolpalle, joten hirveän kevyt se ei ole, mutta clamppi on järkevä (saa kiinni myös hiilarikiskoiset satulat) ja tolpan pitäisi myös kestää. Kustannuksia 45€ ja painoa lähti 75g.

    Tangoksi mietin alkuperäisen alumiinisen Cannondalen tilalle Syntace Racelite2:sta (sellainen olisi kaapin päällä valmiina), sillä lähtisi taas lähes 100g jopon painosta. Jos olen oikein käsittänyt, niin tuo on jopa jäykkä hiilaritangoksi.
    Tctic muokkasi tätä : 14.01.2013 at 09.52

  15. #735
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Olisiko raadilla mielipidettä näistä?
    http://r2-bike.com/Ashima-Bremsschei...otor-schwarz_1

    Vaikuttavat hinta-paino suhteessa loistavilta, alle 70g levyistä spiderilla joutuu köyhtymään yleensä paljon enemmän. Ajattelin 160mm avidin xx -levyt korvata noilla, kevenisi joku 55g pyörivistä massoista.

    -Lauri
    Jos ei spiderillista versiota kaipaa niin tuolta samalla ulkoreunalla AiRotor 2. Kevenisi vielä muutama gramma ja vähän edullisemmin vs. spider-versio (25€ 160mm/30€ 180mm).

  16. #736
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Supersixin putkiosat olisivat nyt ok (syntace p6/f109/racelite2), mutta painosta pitäisi saada vielä 200g pois, jotta pyörän paino polkimineen olisi alle 7500g. Mitään järkeähän tässä ei ole, mutta unohdetaan se. Pyörän voimansiirto (paitsi kammet fsa gossamer 930g) ja jarrut ovat 105:sta, joten sieltä on otettavissa grammoja pois. Onko 105 jarruja (356g) järkeä vaihtaa noihin 200g painaviin vain kannattaako suosiolla pysytellä sram red/force tasossa (270g)? Cannondale Hollowgram kammet kiinnostaisivat myös, mutta niiden hinta on tämän hetkiseen budjettiin liikaa eli kevennykseen on keksittävä halvempia vaihtoehtoja.

  17. #737
    Nopeesti tulis mieleen: satula, takapakka, sisurit. Todennäkösesti näillä lähtis edullisimmin, mut ei halvalla.

  18. #738
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Satula on vaihdettu Specialized Romin Evo Pro:hon (168g), joten siitä ei kehtaisi enää tinkiä. Sisärenkaat pitää punnita jossakin vaiheessa, ne ovat mavic ksyrium elite s:ien mukana tulleet. Pakan vaihdoin 12-25 ultegraan jonka paino on 221g, vastaava DA on 185g, joten kalliita grammoja tulee. Pyörä on jo keventynyt lähtötilanteesta luokkaa 750g, joten ihan ilmaisia grammoja tässä ei enää ole tarjolla.

    Alkuperäinen tankonauha pitäisi jaksaa irroittaa ja punnita (samalla vaihtuu syntacen tanko paikalleen), siitä voisi hyvällä tuurilla saada 20-30g painoa pois vaihtamalla lizard skiniin.

  19. #739
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.921
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Onko 105 jarruja (356g) järkeä vaihtaa noihin 200g painaviin vain kannattaako suosiolla pysytellä sram red/force tasossa (270g)? Cannondale Hollowgram kammet kiinnostaisivat myös, mutta niiden hinta on tämän hetkiseen budjettiin liikaa eli kevennykseen on keksittävä halvempia vaihtoehtoja.
    Jarrujen osalta noita planet x tms jarruja (n. 200g) pidetään ihan pätevinä, eli tuosta lähtisi 150g pois. Lisäksi jos vaihdat kampisettin vaikka Sramin Forceen tai Rediin, niin lähtee vielä ainakin 250g lisää. Noita kampia voi näkyä jossain poistomyynnissä alle parilla huntilla.

  20. #740
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Kyllä minkäkin tarkistaisin ne sisäkumit. Sieltä voi saada todella edullisia grammoja vaihtamalla vaikka misukan latexeihin. Tarkan painon vanhoille kumeilla saat esim. lähikaupan hedelmävaa'alla, jos kotoota ei löydy. Ei silleen, että itse olisin koskaan niin tehnyt kaupassa...

    edit: Mikäs satulatolppa sulla oli ja onko jo sahattu vain juuri sopivan mittaiseksi? Sahaamalla ilmaisia grammoja, jos saha jo löytyy kotoota.

  21. #741
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Tolppa on 280mm Syntace p6 carbon. Ei tuota hirviä rueta lyhentämään jos joskus hommaa enemmän slouppaavan rungon tuon tilalle, käy sitten lyhyeksi. Sisäkumit tarkastan heti kun pystyn.

    Toimivatko nuo sram red kammet ok jos muut palikat ovat shimanoa? Jotain valitusta luin jostakin, että etupää ei vaihda hyvin. Niiden paino taitaa olla 670g luokkaa (sram red black 175mm 53/39), joten aivan hirveän kevyet ne eivät ole, mutta saisi niillä kuitenkin 250g painoa pois. Vähän kyllä harmittaa kun hollowgram sisl kampisetti meni 300€:lla, enkä pystynyt huutamaan sitä.

  22. #742
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Jos pyörän ainoa tarkoitus on olla kevyt ja seistä koristeena olohuoneessa, niin huippukevyet latex-sisärenkaat ovat ihan ok. Ajoa ne eivät sitten enää kestäkään. Itse hain keveyttä siirtymällä tuubirenkaisiin, jotka eivät yllätys yllätys olekaan kuolemassa pois. Vaihtamalla hiilikuituisiin tuubivanteisiin Sram Red pakalla lähti pelkistä vanteista + renkaista pois yli kilo. Jarruista ei kannata hirveästi säästää, siinä kun voi pahimmillaan mennä henki. Hyvän teho/painosuhteen löytää ostamalla esim. Ciamillo Ti-jarrut. Painoa lähtee Dura-Ace 7900 verrattuna pois sata grammaa, mutta jarruteho ei oleellisesti heikkene. Stemmiä ja satulatolppaa ei kannata keventää normiajossa alle sataan grammaan, siinä tingitään jo kestävyydestä. Mutta jos haluaa, niin olohuoneen huippukevyeen koristukseen löytyy osat vaikkapa extralite nimisestä italo-yrityksestä. Ja jos pyörän kestämisestä ei ole niin väliä, niin laita takapakaksi 100g painava Recon :-) Voin myydä sinulle sellaisen alle Saksan tukkuhintojen. Itse ajattelin ajaa ensi kesänä enemmän kuin sata kilometriä. Kokeilen kuitenkin kuinka kevyeksi oman pyöräni saan. Tavoitepaino on hieman reilu 6kg, mutta en ole hirveän pettynyt vaikka painaisi hieman enemmänkin. Tulee nimittäin budjetti vastaan enempi keventäessä. Tämän lisäksi ajettavaksi tarkoitetussa pyörässä esim. satulaa ei voi valita painon, vaan perseen mukaan. Ja perse ei tykkää 90g hiilikuitusatulasta :-) Paras kompromissi keveyden ja turvallisuuden kannalta on n. 7kg paino, eli UCI:n mukainen indeksi. Ei siellä ole mietitty alinta hyväksyttyä painoa turhanpäiten. Tämän päivän kisapyörät voisivat painaa helposti jopa n. 5kg, mutta eivät kestäisi rääkkiä kuin muutaman kymmenen kilometriä. Itsekin down-shiftaan pyörääni ruuvaamalla muutaman hieman tukevamman osan takaisin punnituksen jälkeen, ihan mukavuus ja turvallisuussyistä.
    pesuman muokkasi tätä : 29.01.2013 at 07.51 Syy: sisällönmuokkaus

  23. #743
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Sieltä voi saada todella edullisia grammoja vaihtamalla vaikka misukan latexeihin.
    22-23 700 koko painaa 80 grammaa kpl, latexit ovat aikas painavat sisurit...
    30T

  24. #744
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    perse ei tykkää 90g hiilikuitusatulasta
    Ainakin oma hanuri tottui nopeasti Tunen Vauhtineulaan, ja puutumista yms. inhottavaa tunnetta on esiintynyt huomattavasti vähemmän kuin edellisellä 240g Ritcheyn sohvalla. Jos on rohkeutta/rahaa kokeilla ajaa 500-1000km kepoisalla hiilarisatulalla, niin voi yllättyä positiivisesti (sitä vähemmällä kilsoilla ei mielestäni kannata kauhesti tehdä johtopäätöksiä). Voihan silti olla, ettei se sovi. Mutta minulle 90g satula on yllättäen myös mukavin, joskaan ei halvin vaihtoehto. Varsinaisesti raharajoitteisen hommaa satulasta keventäminen ei ole, nimimerkillä "kirpaisi"

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #745
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mutta minulle 90g satula on yllättäen myös mukavin, joskaan ei halvin vaihtoehto. Varsinaisesti raharajoitteisen hommaa satulasta keventäminen ei ole, nimimerkillä "kirpaisi"
    Ebaysta löytää kiinassa tehtyjä keveitä kuitusatuloita aika halvalla. Maantiellä ainakin toimivat oikein loistavasti. Maastossa voi olla vähän toisin, kun laadunvalvonta ei noissa ole ihan aina priimaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  26. #746
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ebaysta löytää kiinassa tehtyjä keveitä kuitusatuloita aika halvalla. Maantiellä ainakin toimivat oikein loistavasti. Maastossa voi olla vähän toisin, kun laadunvalvonta ei noissa ole ihan aina priimaa.
    Joo itseasiassa voi ollakin mahdollista pienemmälläkin budjetilla, pointti oli lähinnä se, minkä monet muutkin ovat varmaan havainneet, että pehmustamaton hiilikuitusatula voi itseasiassa olla yhtä mukava kuin pehmustetumpi perussatulakin. Että se (muihin kuin empiirisiin havaintoihin perustuva) päätelmä, että "apuaa, siinähän ei ole mitään pehmustetta, täytyy olla tositosi kova ja epämukava" ei osu aina ihan oikeaan. Enemmän ratkaisee se satulan muoto, materiaalin joustavuus ja värinäneristävyys, sekä tietty myös oikea ajoasento. Ettei esim. ole liian korkealla satula ja "roiku" siinä satulassa, jolloin paine välilihassa on valtava. Silloin persaus huutaa leipää vaikka olisi mikä vauhtilankku.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #747
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Joo itseasiassa voi ollakin mahdollista pienemmälläkin budjetilla, pointti oli lähinnä se, minkä monet muutkin ovat varmaan havainneet, että pehmustamaton hiilikuitusatula voi itseasiassa olla yhtä mukava kuin pehmustetumpi perussatulakin. Että se (muihin kuin empiirisiin havaintoihin perustuva) päätelmä, että "apuaa, siinähän ei ole mitään pehmustetta, täytyy olla tositosi kova ja epämukava" ei osu aina ihan oikeaan. Enemmän ratkaisee se satulan muoto, materiaalin joustavuus ja värinäneristävyys, sekä tietty myös oikea ajoasento. Ettei esim. ole liian korkealla satula ja "roiku" siinä satulassa, jolloin paine välilihassa on valtava. Silloin persaus huutaa leipää vaikka olisi mikä vauhtilankku.
    Ohuen satulan mahdolliset kovuusongemat kyllä korjaa kunnon pehmusteella varustetut ajohousut! Eikä se muutenkaan satulan hyvyys ole kiinni pehmusteista vaan muodosta.

  28. #748
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Täydellisen mallista satulaa edelleen etsimässä. Ei raharajoitteisten hommaa, eikä välttämättä grammanviilaajien. Kas 60kg mäkikeiju voi ajaa vaikka satulatolpan nokassa, mutta 90kg kimpale tarvitsee jo anatomisen satulan, jotta LJL:n mainitsemat oireet eivät vie hohtoa koko pyöräilystä. Näissäpanoöuokissa/ajettu kilometri hanuri ei voi tottua satulaan, vaan satulan on istuttava hanuriin.

  29. #749
    Keventämistä ei (aina) voi järjellä perustella, se on vaan oma juttunsa ja sitä mitataan vaakaa käyttäen. Sisureiksi Eclipsen road 29-30g/kpl (polyuretaania). Toi sun pakka on aika ankkuri, osta pesumanilta Reconi, kyllä sillä maantiellä helposti muutaman tuhatta ajaa. Smudgen satulat painaa jus 100g alle sun nykyisen ja sitä voi speksata painon mukaan tilatessa. Kuvassa omasta retro Cännäristä satula putkineen. Ollut myös maastokäytössä.


  30. #750
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Jos pyörän ainoa tarkoitus on olla kevyt ja seistä koristeena olohuoneessa, niin huippukevyet latex-sisärenkaat ovat ihan ok. Ajoa ne eivät sitten enää kestäkään. Itse hain keveyttä siirtymällä tuubirenkaisiin, jotka eivät yllätys yllätys olekaan kuolemassa pois. Vaihtamalla hiilikuituisiin tuubivanteisiin Sram Red pakalla lähti pelkistä vanteista + renkaista pois yli kilo. .
    Tuubikiekkoihin olen minäkin kesäksi vaihtamassa mutta en sen takia etteikö lateksiset sisäkumit olisi kestävät. Päin vastoin. Ajan maantiepyörällä toki vain noin 2000 km vuodessa mutta misukan latexisisuri ei ole minulla puhjennut viimeisen viiden vuoden aikana kuin kerran. Silloinkin reikä oli niin pieni, että pystyin ajamaan kumin hiljalleen tyhjentyessä viimeist 10 kilsaa kotiin. Kestäviä ja rullaamista parantavia (+ hyviä tuntumaltaan) ne myös muiden kokemusten ja testien perusteella ovat mutta huonona puolena toki se, että kumit täytyy pumpata joka päivä uudelleen sillä latekseista lähtee painetta 1-2 baria vuorokaudessa omien kokemusteni mukaan. Niin ja ulkorenkaat ovat olleet pro2race, schwalbe ultremo R ja contin gp4000s. Niitä olen vaihtanut varsinkin taakse lähes joka kesäksi uudet eli se auttaa toki myös sisäkumin ehjänä pysymiseen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •