Lisätään vielä listaan keskiösarja. Vaikkapa SRAM Apex GXP Compact Double jonka hommasin 2011, se paino jotain 880 grammaa. Korvautu myöhemmin FSA K-Force Light Compact sarjalla joka paino oli 610 grammaa samoilla (ovaaleilla) lehdillä.
Äh, tämähän oli jo mainittu. Mutta jos yrittää päästä alle tuon 600g:n niin tulee tosi kalliiksi, noikin FSA:n kammet makso CRC:llä 60% alennuksella jotain 255 eskoa. Siksi melkein vuoden pähkiminen että tarviiko niitä oikeesti. Lopulta tarvi koska Apex:t meni omavalmisteeseen ja näin tavallaan vähensi siihen investointia.
Mulla on onnistunutta gramman viilausta melkein 0-budjetilla, kierrätin märäksi spagetiksi havaitut Arc en Ciel tuubivanteet nojaimiin kunnon vanteille, käyttäen DT-Swiss Revolution 2.0/1.5 pinnoja. Kun Campy Record etunapa löyty nurkista ja raskin ostaa Hope Pro III -takanavan niin mielestäni kohtuudella onnistu sijoitus. Ei ole aerot mutta on ainakin kevyet kun etunen painoi nakuna 600g ja takanen 808g. Olihan vaan varsinainen rihtausurakka saada pinnat tiukalle, tasa kireydelle ja vanteet suoraan.
Noihin sitten omavalmistetut kevyet levytykset niin oivat TT-kiekot ovat. Varsinkin 200g:n Conti Podium 19mm:n tuubeilla.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Kirjanmerkit