ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 77 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #2281
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Nyt kun (ainakin spessulta) alkaa tulla noita maantiepyöriä levyjarruin, tideustelisinkin, onko vielä olemassa millään valmistajalla kiekkoja levyjarrullisiin maantiepyöriin? Vai odottavatko valmistajat vielä buumin nousua/tuhoa?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  2. #2282
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti idänihme Katso viesti
    Onko palstalaisilla kokemuksia Campan Scirocco tai 4Za stratos kiekoista? Tuollaisia olisi kiinni kolmessa fillarissa joita on ollut ihan jees tarjouksissa. Ymmärsinkö oikein että stratos pitäisi olla peruskiekko joka kilpailee chamsinien, fulcrum seiskojen, aksiumien ja kumppanien kanssa. Scirocco taas semiaero alukiekko himpun kalliimmasta hintaluokasta, paino vain hiukan halpiskiekkoja kevyempi, mutta profiili aerompi?
    Tarkoitako nyt vanhan tyyppisiä Sciroccoja vai uusia 35 mm syviä Scirocco H.35:sia? Vanhoilla Sciroccoilla ajoin jonkin aikaa, ne olivat ihan asialliset peruskiekot, vastaa Fulcrum Racing vitosia. Nuo uudet aeroprofiloidut Sciroccot ovat kieltämättä mielenkiintoinen tapaus. En ole nähnyt niistä yhtään arvostelua, mutta hintaluokassaan 35 mm profiili ja alle 2 kg paino ei kuulosta yhtään pöllömmältä.

    Campagnolon aerovirityksissä vain aina epäilyttää, että onko niissä yhtään oikeaa tuulitunnelidataa tuotekehitystä takana.

  3. #2283
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti [B
    mhelander][/B]Jos kadenssi on alhainen ja/tai polkemisen tekniikka on nykivä niin sitä suurempi on vaikutus kehän pyörivällä massalla. Sekä hyvässä että pahassa.

    Mikä tähän on syynä?
    Saatiin velipojan kanssa tästä opetus 80-luvun lopussa. Lähdettiin kylmiltään noin 1/4-matkan Tri-kisaan johon itse polkasin Cresent 18kg:n teräsvanteisella retkipyörällä ja veli hommas lainaan harjoituskilpurin jolla ei kai tehnyt lenkkiä yhtään.

    Niinhän siinä kävi että huolimatta paremmasta uinnistaan pikkuveli lähti juoksentelemaan mua kiinni pyöräilyosuuden jälkeen. Juoksi toki ohi mutta maalissa kertoili että ei sillä kevyellä pyörällä polkemistesta täysillä mitään tullu. Joka polkasulla se kiihty ja välissä hidastu.

    Ei siis mitään jota ei oppisi riittävän korkealla kadenssilla ja tasaisella pyöritystekniikalla korjaamaan. Juuri tuo kehän massa on ongelmallinen kun niitä tehoja laitetaan peliin ja kun tuossa polkimien kaaressa on kuollut kohta jossa vääntöä ei saa niin paljoa.

    Tätä ja liian alhaista kadenssia kompensoimaan porailin ja viilailin nojapyöriini 10% ovaalit 50/34-piikkiset ketjurattaat. Ratas on "suurimmillaan" silloin kun jalasta saa parhaan väännön ulos, ja "pienimmillään" kun koipi on suorana tai täysin koukussa.

    Ainakin 80- ja 90-luvulla oli levykiekkoja tarjolla monen painoisena. Mullakin on pari U.S.S.R valmistetta, toinen on suora levy ja niin kevyt kuin pystyivät tekemään. Toinen on "linssikiekko" ja yli tuplat edellisen painosta. Ja eron todella huomaa ajossa. Kevyt sopii paremmin "normaaliin" maantieajoon kun taas painava kun pitää pikku mäkisessä maastossa ajaa TT:tä täysillä, kaikkeen muuhun ajoon se vain huonontaa vauhtia.

    Tein lycrasta ja lasikuidusta vannekatteet nojailun SM-kisoihin. Paino nousi monta sataa grammaa per pyörä ja sen kyllä huomaa kun lenkkiä ajaa maantiellä. Aero-etu on myös huomattava ristituulilla ja kovaa ajaessa. Lenkit ei olleet nopeempia levykiekoilla, samoilla sykkeillä, verrattuna syviin aero-vanteisiin.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  4. #2284
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    361
    http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/Veltec-Typhus
    Sanokaa nyt noista jotain huonoa, ettei houkuttele liikaa. Vaihtoehtona Zondat.

  5. #2285
    Giusto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/Veltec-Typhus
    Sanokaa nyt noista jotain huonoa, ettei houkuttele liikaa. Vaihtoehtona Zondat.
    Vaihtoehto-Zondat kuullostaa aika hyvältä. Vaihtoehtona Fulcrumin Racing 3:set.

  6. #2286
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/Veltec-Typhus
    Sanokaa nyt noista jotain huonoa, ettei houkuttele liikaa. Vaihtoehtona Zondat.
    Aika painavat ovat

  7. #2287
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Giusto Katso viesti
    Vaihtoehto-Zondat kuullostaa aika hyvältä. Vaihtoehtona Fulcrumin Racing 3:set.
    Käytännössä nuo on ihan samat kiekot, mutta Zondat saa halvemmalla. Jos osat on vielä muutenkin Campaa, niin onhan pyörä piirun verran sielukkaampi kun kiekotkin on C:ltä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  8. #2288
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    ...mutta hintaluokassaan 35 mm profiili ja alle 2 kg paino ei kuulosta yhtään pöllömmältä.

    Campagnolon aerovirityksissä vain aina epäilyttää, että onko niissä yhtään oikeaa tuulitunnelidataa tuotekehitystä takana.
    Hiukan saman tyyppinen kiekko on 3T Accelero Pro: aluvanteen profiili houkutteleva 37 mm x 23 mm, painoa kuitenkin hiukan sciroccoja enemmän. Hinta alle 500 eur.
    http://www.3tcycling.com/wheels/accelero-40
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #2289
    Giusto Guest

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Käytännössä nuo on ihan samat kiekot, mutta Zondat saa halvemmalla. Jos osat on vielä muutenkin Campaa, niin onhan pyörä piirun verran sielukkaampi kun kiekotkin on C:ltä.
    Sielukkuusaspektille +1

  10. #2290
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    109
    Shimano päivittää RS80 C50 kiekkoja. Uuden kauden mallit on ainakin ulkonäöllisesti hienommat. Osaako joku sanoa onko muuta eroa kun ulkonäkö ja hinta? Nyt saisi edullisesti vanhempaa mallia.
    Jaakko

  11. #2291
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaakkoRa Katso viesti
    Shimano päivittää RS80 C50 kiekkoja. Uuden kauden mallit on ainakin ulkonäöllisesti hienommat. Osaako joku sanoa onko muuta eroa kun ulkonäkö ja hinta? Nyt saisi edullisesti vanhempaa mallia.
    Ikävä kyllä muutokset taitaa olla vain ulkonäöllisiä ja kasettiuritus on vain 10-lehtiselle.
    WH-RS61-TL on myös 11-lehtiselle.
    WH-9000 sarja on kokonaisuudessaan 11-yhteensopiva ja OptBal-puolattu (paitsi WH-9000 C24 CL ja WH-9000 C24 TL).
    WH-9000 sarja erottuu hyvin siitä että niiden napojen väri on tumma kiiltävä, kun se WH-7900 sarjassa on hopeinen.
    OptBal tarkoittaa Shimanon terminologiassa 1:2 puolausta. Kasetin puolella on 14 pinnaa ja vastakkaisella 7.

    WH-9000 C50 CL on 1549 eur ja WH-9000 C50 TU on 1599 eur (Bike-Components.de).
    WH-9000 C50 TU:n paino on 1449 g.
    Uudet 50 mm korkeat WH-9000 kiekot ovat leventyneet. Avoversio on 23 mm leveä ja tuubi 24 mm.
    Nippelit ovat myös viety piiloon ilmanvastukselta.
    Dura-Ace sarjan navoissa on laakereissa pienempiä kuulia ja enemmän kuin mm. RS-80 kiekoissa.

    Veistoksellinen runko vaatii veistokselliset osat ja kiekot. Tosin valokuva on hiukan venähtänyt.


  12. #2292
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Tämä ei varmaan kuuluisi tähän threadiin (liian köyhää), mutta huomaanko eron harrastekäytössä kun päivitän Mavic Aksiumit -> Mavic Ksyrium Elite S:ksi? Aksiumit painavat valmistajan mukaan alkuperäisten renkaiden kanssa 2440g ja Ksyriumit 2060g. Tilasin Ksyriumit toiseen runkoon (jota en kasannut) ja nuo Aksiumit tulivat valmiin pyörän mukana. Mietin tässä, että kummat myyn pois. Hintaero on käytännössä 300€.

  13. #2293
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Uudet kiekot maantiepyörään

    Todellinen painoero lienee kuitenkin <300g samoilla renkailla. Niinhän sitä kannattaa verrata. Ehdottomasti hintaeron arvoista, pitäisin Ksyriumit. Eron kyllä huomaa aika helposti, ainakin jos peräkkäin kokeilee.

  14. #2294
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Kunhan Ksyriumit saapuvat niin pitää punnita molemmat, sitten tietää todellisen eron. Kaippa noista Aksiumeista saa myydessä 150€ kun ne ovat käyttämättömät.

  15. #2295
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Huomasin juuri ffwd:n sivuilta, että 20 mm profiilin F2R kiekkojen väitetään olevan selvästi pienempiä ilmanvastukseltaan kuin 38 mm f4R ja 60 mm f6r-kiekkojen, joista jälkimmäinen minun logiikkani mukaan aivan oikein on hiukan edellistä parempi. Siis noiden graafisten kolmen ominaisuuspalikan mukaan katsottuna.
    Tuolla perusteella tällainen tyhmä kuluttaja jää ihmettelemään, että miksi sitä kannattaisi ottaa korkeamman profiilin kiekot kuin 20 mm kiekot ovat noin superpienet ilmanvastukseltaan (paitsi tietysti ulkonäkösyistä...)
    Onkohan tuossa joku virhe?

    http://www.ffwdwheels.com/products/w...lar/f2r-dt240/
    http://www.ffwdwheels.com/products/w...lar/f6r-dt240/
    http://www.ffwdwheels.com/products/w...lar/f6r-dt240/
    kauris muokkasi tätä : 06.01.2013 at 16.09

  16. #2296
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    FFWD:n viestinnässä pieni virhe kai selittää parhaiten.

    Olen hankkimassa uusia alumiiniavoja ja noi tulee olemaan Kinlinin XC-279 vanteilla. Siinä shopatessa kattelin myös postikuluja Suomeen ja kaupasta riippuen osat kiekkosettiin saisi $300-400 dollarilla Suomeen kuljetettuna. Perus kinlinin vanteet saa halvemmalla.
    6.7 WTF/kg


  17. #2297
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Ok, asia sai vähän lisävarmistusta, kun valkkasi nuo täyshiilikuituiset avoversiot F2R FCC ja katsoi niitten pylväikköjä, joissa ilmanvastus oli aivan toisessa päässä palkkia:
    http://www.ffwdwheels.com/products/w...her/f2r-dt240/

    Vähän hassusti kyllä mokanneet noiden kaikkien 2-sarjan tuubiversioiden sivujen kanssa.

    Edit: laitoin palautetta ffwd:lle ja kiittivät ilmoituksesta ja sanoivat korjaavansa virheen. No eivät näköjään vielä parissa viikossa ole ehtineet.
    kauris muokkasi tätä : 19.01.2013 at 13.53

  18. #2298
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    341
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Tämä ei varmaan kuuluisi tähän threadiin (liian köyhää), mutta huomaanko eron harrastekäytössä kun päivitän Mavic Aksiumit -> Mavic Ksyrium Elite S:ksi?

    Et huomaa sokkotestissä mitään eroa. Enemmän vaikuttaa miten kiekot on puolattu. Aksiumit tuppaa olemaan aika löysät vakiona. Toisaalta mukavat.

  19. #2299
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    Et huomaa sokkotestissä mitään eroa. Enemmän vaikuttaa miten kiekot on puolattu. Aksiumit tuppaa olemaan aika löysät vakiona. Toisaalta mukavat.
    Tämä on varmasti ihan totta. Itselläni oli vähän vastaavan suuruinen päivitys kiekoissa 1,5 vuotta sitten eli 700g lähti kiekkojen painosta. Ensimmäinen reaktio oli että uudet kiekot on kovemmat ja jäykemmät. Vanhat olivat mukavemmat. Erot olivat muuten todella pieniä paitsi että pyörä reagoi jokaisella polkaisulla kevyemmin ja samaten jos polkemisen lopettaa kesken, niin vauhtikin hiipuu helpommin. Ihmettelin silloin ettei mitään isoa WOW-efektiä tullut. Jälkeenpäin miettien paremmuus tulee siinä että kestää helpommin nopeampien kuskien vauhdissa, mutta ei pelkät kiekot pitkälle auta jos ei ole kuntoa.

  20. #2300
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Kunhan Ksyriumit saapuvat niin pitää punnita molemmat, sitten tietää todellisen eron. Kaippa noista Aksiumeista saa myydessä 150€ kun ne ovat käyttämättömät.
    Mavic Ksyrium Elite S WTS punnittu renkaineen:
    Etukiekko 957g
    Takakiekko 1157g
    Pikalinkut 125g
    = 2239g.

    Mavic Aksium WTS renkaineen:
    Etukiekko 1149g
    Takakiekko 1301g
    Pikalinkut 125g
    = 2575g.

    Painonsäästöä siis 336g + 19g kuin vaihdoin 105 12-27 pakan samalla ultegra 12-25 pakkaan.
    Tctic muokkasi tätä : 07.01.2013 at 15.45

  21. #2301
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Tällaiset tuli. Kai näillä ajelee

  22. #2302
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    ^ eiköhän, mulla noi paino 1g vähemmän kuin ilmoittu 1350g, shimanon vapaarattaalla.

  23. #2303
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tällaiset tuli. Kai näillä ajelee
    Samanmoisilla on hiulattu viime kesästä lähtien. Olivat kyllä joka euron arvoiset.

  24. #2304
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    0
    Kevättä pukkaa ja uudet kiekot hakusessa. Nyt alla on pyörän mukana tulleet Shimanon rs-10 vuodelta -09 jotka on tarkotus jättää vain työmatka ajoon. Vaihtoehtoina olisi muutama malli jotka sopivat budjettiin, Fulcrum Racing 3, Campagnolo Zonda ja Shimanon WH-RS80-A-C24. Ketjua selaamalla näyttäisi että foorumilaisilta näitä löytyisi, mutta hieman vähän oli kommentoitu. Kuskilla painoa ~73kg ja kiekot tulevat pelkkään lenkki käyttöön.

    Fulcrum Racing 3 369€ bike-discountista, näistä löytyi selkeästi tietoa, lähinnä kiinnostaa kestävyyden ja kokemusten laita. painoa ilmoittavat olevan 1595g.

    ja

    Shimano WH-RS80-A-C24 389€ bike-discountista. Näistä olisi muutama kysymys enemmän, tuleeko 10-pakalle mainittu distance ring mukana vai pitkääkö erikseen ostaa. Kiekoissa on hiilikuitua, mutta pitääkö jarrupalat vaihtaa hiilikuidelle tarkoitettuihin vai onko jarrupinta alumiinia kuten fulcrumissa ja rs-10:ssä? Käytännöllisyyttä karsii rankasti jos joutuu jarrupalojakin vaihtelemaan. Painoa olisi kyllä vain 1504g.

    Campagnolo ZONDA 299€ bike-discountista, kaikki tiedot näyttävät identtisiltä fulcrumin kanssa, miksi näin?

    mielipiteitä kyseisistä kiekoista otan mielelläni vastaan ja muitakin saa ehdottaa kunhan on saatavilla shimanon vapaarattaalla.
    Jacq muokkasi tätä : 21.03.2013 at 12.03

  25. #2305
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    141
    Zonda ja R3 on ehkä sama kiekko? molemmathan on Campan valmistamia.

    Ksyriumin ja Aksiumin punnaajan kantsii miettiä että teorian tasollakin lähinnä kehillä olevalla massalla on merkitystä. Navalla ei niinkään.

  26. #2306
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jacq Katso viesti
    mielipiteitä kyseisistä kiekoista otan mielelläni vastaan ja muitakin saa ehdottaa kunhan on saatavilla shimanon vapaarattaalla.
    Ajoin näillä: http://superlight-bikeparts.de/FRM-B...-FRM-Rennrad_1

    ...tänään ensimmäisen kerran hallissa. Pinnat 20/24 eli painorajaksi ilmoitettu 75 kg. Mulla paino samaa luokkaa kuin sulla n. 73 kg.
    Maantiepyörä, sinkuloitu spacereillä eli rasitusta saattaa tulla takavanteelle/navalle vähän enemmän. Ennakkoon oletin, että nuo ovat vetelämmästä päästä vanteita mitä mulla on ollut, mutta eivätpä ole. Lisäksi ovat hyvin koottu pinnojen kireyden perusteella eikä heittoa ilmennyt heti ekan ajokerran jälkeen. Ilmoitettu paino pitää aika tarkkaan paikkansa eli 1280 g.
    Ei mikään kestotesti vielä, mutta positiivinen alku ainakin..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  27. #2307
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jacq Katso viesti
    Campagnolo ZONDA 299€ bike-discountista, kaikki tiedot näyttävät identtisiltä fulcrumin kanssa, miksi näin?

    mielipiteitä kyseisistä kiekoista otan mielelläni vastaan ja muitakin saa ehdottaa kunhan on saatavilla shimanon vapaarattaalla.
    Tuollaiset on nyt pyörässä (vapaaratas tosin Campaa). Hyvin ovat kestäneet tällaista yli 90 kiloista keijukaista notkumatta ja suorana. Kilometrejä noille ei ole vielä tullut kovinkaan paljon kun vasta viime vuonna kauden lopulla tuli hankittua nuo paremmiksi kiekoiksi.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  28. #2308
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    0
    Alkaa valinta kallistumaan zondan suuntaan, 70€ halvemmat kuin racing 3 ja muuten sama kiekko. Highlander laittamat kiekot houkuttas painon puolesta, mutta menee kestävyys keveyden edelle ainakin näitä kiekkoja ostaessa. Shimanon kiekoista jos vielä sais jonkinlaista kommenttia ennen päätöksen tekemistä.

    Zondaan taitaa mennä sisurit ihan normaalin mittaisella venttiilillä?

  29. #2309
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jacq Katso viesti
    Alkaa valinta kallistumaan zondan suuntaan, 70€ halvemmat kuin racing 3 ja muuten sama kiekko. Highlander laittamat kiekot houkuttas painon puolesta, mutta menee kestävyys keveyden edelle ainakin näitä kiekkoja ostaessa. Shimanon kiekoista jos vielä sais jonkinlaista kommenttia ennen päätöksen tekemistä.

    Zondaan taitaa mennä sisurit ihan normaalin mittaisella venttiilillä?
    Zonda on varmasti ihan hyvä valinta. Mulla oli 4 kesää Eurukset jotka nyt voinee lukea vähän samaan kastiin vaikkakin vähän kalliimmat kiekot. Mitään muuta niille en joutunut tekemään kuin ajamaan. 48 mm venttiili muistaakseni ihan passaa.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  30. #2310
    Pyöräpummi Guest
    Shimano uusii koko kiekkosarjaansa.
    Uusissa wh-rs81 kiekoissa on Dura-Ace 9000 vanteet mutta vapaarattaat ovat titaanin sijasta teräksestä ja laakerikuulia on vähemmän.
    WH-RS81 -kiekkoja saa C24, C35 sekä C50 vanteilla. Tyypin perässä oleva 1 viittaa 11-lehtiseen kasettiin.
    Löytyy myös halvemmista luokista kiekkoja 11-lehtisille kuten wh-rs21, wh-rs31 ja wh-rs61.
    On tullut myös levyjarrukiekko RX05.

    Shimanon valikoimista löytyy kiekkoja joka lähtöön!


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •