HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 27 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

@mankeloija: 18". Sinulla on ainakin minuun verrattuna lyhyt selkä, joten kannattanee ottaa lyhyempi runko.

Re: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    @mankeloija: 18". Sinulla on ainakin minuun verrattuna lyhyt selkä, joten kannattanee ottaa lyhyempi runko.
    Mistä tiedät ettei hällä ole lyhyt kaula ja pieni pää?

Totta! Kaulattomalla pikkupäällä saattaakin olla todella pitkät kädet ja selkä.

Paha sanoa pään ja kaulan koosta mitään kun noita tulee harvemmin mitattua, mutta tätä laskuria (http://www.competitivecyclist.com/za...LCULATOR_INTRO) varten tuli otettua mitat:

Inseam 88
    Trunk 61,5
    Forearm 36
    Arm 73
    Thigh 61,5
    Lower leg 58
    Sternal notch 157
    Total body height 183

@maalinni: Muutama sivu sitten kerroit, että sinulla oli ollut 184/86 mitoilla 18” Radon ZR Race ajossa. Oliko OK:n tuntuinen?

Siinä rajoilla mennään, että kumpi on hyvä. Näyttää täällä muillakin olevan samat ongelmat Jos joku viitsisi mitata Radon ZR Race:n vakiostemmin pituuden, niin voisin saada hiukan parempaa kuvaa sopivuudesta. Jos päätyy 20” runkoon niin voisi varmuuden vuoksi tilata 20mm lyhyemmän stemmin niin pääsee samoihin tuon 18” rungon ”effective tt lenght” kanssa.

Pitääpä laittaa koeajo pankkiin kyselyä jos vaikka Tampereen seudulta löytyisi Radonin Racea koeajoon...

Tämä koskee mallia ZR Race 5.0 vm. 2013, jonka siis omistan.

Stemmi: Easton 100 mm 8 astetta:

Tuo on nyt kesäpyörässä kiinni, koska vaihdoin säädettävän.

Polkimet, jotka tulee pyörän mukana:

En ottanut käyttöön, naurettavaa laatua. Hommasin noi Shimano Saintit, mielestäni tosi hyvät talvipolkimet.

http://www.bike-discount.de/shop/k62...0.html?mfid=43

Sitten tuossa omia postauksia aiheesta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...34#post1932234
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...89#post1931989
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...69#post1932269

Mainittakoon, että lähettivät 400 mm satulatolpan ilmaiseksi minulle kun rutisin asiasta.
    Satula on mielestäni myös huono, kova reunoiltaan, vaihdoin tilalle Velo by Bilteman ainakin ens hätään, on paljon parempi meikäläisen ahterille.

Oma radon on 26" mallia. Aluksi se tuntui jopa liian isolta, kun edellinen oli 17" täpäri. Nyt tuo tuntuu juuri sopivalta, tosin siinä on On Onen Mary ohjaustanko, joka lyhentää ohjaamoa parilla sentillä.

edit: ja vanha ohjehan oli, että mieluummin liian pieni kuin iso. Sporttiseen metsärymistelyyn ottaisin kyllä pienemmän.

Oma kokemuspohja Radonin mitoituksesta:
    Kannattaa keskittyä siihen vaakaputken mittaan. Minulla oli ennen maallini:lta ostettu Radonin täpäri (tietääkseni se oli 18" ). Efektiivinen vaakaputki siinä taisi olla 583mm. Olen 177cm persjalkainen (ja pitkäkätinen) ja jouduin pitämään siinä 110-120mm stemmiä, että sain ajoasennosta jotenkin miellyttävän. Syksyllä möin rungon pois ja ostin On One Whippet jäykkisrungon, joka myös on kokoa 18" mutta vaakaputken efektiivinen pituus on 602mm. Nyt paikallaan tuossa puhdasverisessä xc-pyörässä on 90mm stemmi (ja voisi olla myös 80mm) ja ajoasento tuntuu paljon tasapainoisemmmalta.

Nyt kaikki tekniset paikatkin menevät paljon helpommin kuin täpärillä, kun mitoitus on tasapainoisempi. Itse ainakin jatkossa vannon lyhyen stemmin nimeen. Radonin rungot taitaa ylipäätään olla korkeita ja lyhyitä, joka vähän harmittaa kun täpärin hankinta lienee tulevaisuudessa taas edessä.

Sopiva runko/pyörä onkin todennäköisesti se toinen tai kolmas, kun tietää mitä haluaa.

Sopiva runko/pyörä onkin todennäköisesti se toinen tai kolmas, kun tietää mitä haluaa.
    Juuri näin! Kannattaa kysellä myös koeajoja tuolla koeajopankissa. Mutta itselle oli hyvä ratkaisu ostaa käytetty juuri tuon tietämättömyyden vuoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harhailija Katso viesti
    Tämä koskee mallia ZR Race 5.0 vm. 2013, jonka siis omistan.

...

Polkimet, jotka tulee pyörän mukana:

En ottanut käyttöön, naurettavaa laatua. Hommasin noi Shimano Saintit, mielestäni tosi hyvät talvipolkimet.

http://www.bike-discount.de/shop/k62...0.html?mfid=43
    Oon käsittänyt, että noi fillarin mukana tulevat polkimet on semmoset "kokeiluvehkeet", että nyt pääsee vähän kotopihalla kruisailemaan ja ottamaan tyyppejä uudella filolla. Tarkoitus on kai hankkia pyörään itselle sopivat polkimet, kun nykyjäänhän fillarit myydäänkin ilman polkusimia.

Nuo on sentäs metallirunkoiset, miulla oli ihan rehelliset muovipolkimet. Roskiin menivät käyttämättöminä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mankeloija Katso viesti
    Onko tietoa minkä pituiset stemmit noissa on vakiona?
    2013 29er 6.0 sram 18" mallissa on 90mm stemmi. Ja kaverin viimevuotisessa 7.0 18" oli 100mm stemmi.

Itse olen 180.5 cm ja jalan sisämitta 83cm. Minulle tuo 100mm stemmi on parempi. Stemmin alta on se ainoa 5mm spaceri pois ja stemmi on positiivisena ja satula niin takana, kun voi orkkis 20mm setback tolpassa olla. Nyt on selälle hyvä ajo asento. Sarvet jää vähän satulan alapuolelle noilla asetuksilla.

Koitin orkkis 90mm stemmiä negatiivisena sarvet putosi 20mm selälle oli hyvä, mutta painopiste meni minun makuun liian eteen ja ajaminen metsässä muuttui rypemiseksi.

Nuo on sentäs metallirunkoiset, miulla oli ihan rehelliset muovipolkimet. Roskiin menivät käyttämättöminä.
    Metallit tai ei, noi kesti mulla ehkä 20h. Sen jälkee alko toinen poljin pyörimään kammen mukana, koton katoin niin aika kova rahina kuulu laakerista ja pyöri tosi huonosti... Tilasin tuollaset sitten tilalle, kun vähä muutakin krääsää oli tulossa: http://www.bike-discount.de/shop/k62....html?mfid=493

Tulipa käytettyä lauantaipäivä tehokkaasti ja luettua koko ketju läpi. Vertailin mittojani muiden mittoihin ja uskon nyt, että tuo 18” on sopiva koko ZR Race:sta. Moni samankokoinen kaveri päätynyt Slidessa 20” versioon ja siinä efektiivinen vaakaputki on 602mm. ZR Racessa 18” rungon efektiivinen vaakaputki on 600mm. Ei siis auta pelkkä runkokoon tuijotus niin kuin arisaast tuossa totesi. Maalinni näyttää ajelleen 18” ZR Racella 184/86 mitoilla sivulla 25 ja Jenkalle oli samalla sivulla B-D:stä suositeltu 18” ZR Racea 182/86 mitoilla. Nuo nyt on hyvin lähellä omia 183/88 mittoja. 400mm tolpassakin pitäisi riittää pituus. Lisäksi lyhyempi runko voi olla parempi poluilla jos niillekin joskus eksyy, kun on sitten pyöräkin valmiina

Kiitoksia kaikille neuvoista!

Postimiehen 29er 7.0 Radon tämän päivän tarjouksessa 1099€ http://www.bike-discount.de/shop/a78...-29er-7-0.html

Helmeri1 Guest
    Ensilenkit Radonin 29er ZR Race 6.0 takana. 168cm/78inseam ja 16" tuntuu sopivalta. Tykkään kohtuu korkeasta ajoasennosta ja tässä 16" rungossa ei tunnu liian sporttiselta, tanko on suunnilleen satulan korkeudella. Renkaat vaihtu heti alkuun kun samalla tilauksella tuli Racing ralph 2,35". RR on suunnilleen saman kokoinen kuin vakio NobbyNic. Leveyttä nappulan ulkoreunasta milli pari vähemmän.. odotin että olisi ollut hieman "ilmavampi".

Aikaisemmin poljettu 120mm joustavalla 26" jäykkä perällä - kyllähän tuo etenee paremmin lumipöperössä - ja ihmetyttää ajon vakaus ja helppous poluilla. Hieman "kovalta" pyörä kuitenkin tuntuu, vaikka kokeilin tiputtaa paineita. Entisessä pyörässäni on alla RaceKing 2.2 - voisiko renkailla RR vrt RK olla merkittävää eroa "mukavuuteen"
    Helmeri1 muokkasi tätä : 20.01.2013 at 17.00 Syy: siis 29" kyseessä

Olen jo aikaisemmin pariin topicciin kirjoitellut, mutta nyt pyörän tilaaminen alkaa olla pikkuhiljaa käsillä, jotta lumien sulaessa olisi uusi pyörä alla
    Eli haluan pyörän, jolla voi ajaa mukavasti kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja, mutta joka menee kevyesti myös latupohjilla ja hiekkateillä ja osien tulisi olla hyvin toimivia ja kestäviä myös rankemmassa ajossa. Olen miettinyt Radon Slide 125 7.0:ta, mutta miten noissa Radoneissa tuo jousitus pelaa verrattuna myös kiinnostavilta vaikuttaviin Canyoneihin?
    Canyon Nerve AL 7.0 vaikuttaisi myös hyvältä, mutta Radonin tilausmahdollisuus fillariosaan ja testauksen perusteella hyviksi osottauneet Sramin vaihteet kääntäisivät pään tuohon sata euroa halvemman Radonin puoleen. Nuo molemmissa pyörissä olevat Schwalbe Nobby Nicit eivät lukemani perusteella taida olla kovin hyvät märässä ja teknisessä syysmaastossa ja ne luultavasti menisivät viimeistään syksyllä vaihtoon. Kesätyörahoilla saattaisin myös pistää pyörää pienelle kevennyskuurille. Mites vielä tuon Radonin värivaihtoehdot, kun siinä lukee: "black/red/white" ja en saanut selvää, onko pyörää kolmella eri värillä vai tarkoittavatko nuo sitä, että pyörässä on kaikkia noita värejä niin kuin kuvasta ainakin näkee? Radon Slide 140 houkuttelisi tosin kanssa hieman, mutta tuo 140 mm jousto tuntuu hieman overkillilta tasaiselle. Onko ero iso, jos vertaa Slide 125:n ja 140:n keveyttä polkea tasaisella jouset lukittuina/Pro Pedal päällä? Ilmoitettua painoa on 0,8 kiloa enemmän ja renkaat taitavat olla hieman järeämmät ja pitävämmät, mutta samalla huonommin rullaavat Slide 140:ssa. Toivottavasti joku osaa edes vähäisen auttaa, kun tuntuu, että maastopyöräksi on aivan liikaa vaihtoehtoja

Slide 125:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...e-125-7-0.html

Slide 140:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...e-140-7-0.html

Canyon Nerve AL 7.0:
    http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3026
    Kaatuilija muokkasi tätä : 21.01.2013 at 15.29

Onkos kukaan törmännyt että olisiko mahdollista laittaa 650b kiekkosetti Radon QLT Raceen, lähinnä takahaarukan osalta?.

Ehkä, jos.... Projektia vielä jatkaapi..

Fillarifoorumin korkkaus! Radonin hankinta harkinnassa lyhyeen ympärivuotiseen työmatka-ajoon sekä satunnaiseen lenkkikäyttöön pääasiassa teillä. Ehkäpä sitä helpohkoille poluillekin tulee jonkin verran eksyttyä. Vaaka alkaa kallistua Black Sin 9.0 29er suuntaan. Mittaa kuskilla 181cm ja inseam 90cm. Kädet myös kohtuu pitkät verratuna pituuteen, sillä sylimitta 191cm. Olen lueskellut threadia lävitse ja tullut siihen tulokseen, että 20" runko olisi itselle passeli. Onko yhteneviä/eriäviä mielipiteitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petali Katso viesti
    Fillarifoorumin korkkaus! Radonin hankinta harkinnassa lyhyeen ympärivuotiseen työmatka-ajoon sekä satunnaiseen lenkkikäyttöön pääasiassa teillä. Ehkäpä sitä helpohkoille poluillekin tulee jonkin verran eksyttyä. Vaaka alkaa kallistua Black Sin 9.0 29er suuntaan. Mittaa kuskilla 181cm ja inseam 90cm. Kädet myös kohtuu pitkät verratuna pituuteen, sillä sylimitta 191cm. Olen lueskellut threadia lävitse ja tullut siihen tulokseen, että 20" runko olisi itselle passeli. Onko yhteneviä/eriäviä mielipiteitä?
    Kuulostaa tarpeettoman arvokkaalta pyörältä tuollaiseen tarkoitukseen. Tietysti, jos ei ole rahasta pula, niin hyvähän se on saksalaistenkin taloutta tukea, mutta yhtä hyvin selviää tuollaisessa käytössä tonninkin Radonilla. Toivottavasti on töissä lukollinen tila säilyttämistä varten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petali Katso viesti
    Olen lueskellut threadia lävitse ja tullut siihen tulokseen, että 20" runko olisi itselle passeli.
    Ite olen 190cm/92cm inseam ja ajelen 20" runkokoon Konalla jossa on Tehollinen vaakaputki yhtä pitkä kuin tuossa radonissa 635mm ja mulla on 50mm stemmillä passeli..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Kuulostaa tarpeettoman arvokkaalta pyörältä tuollaiseen tarkoitukseen. Tietysti, jos ei ole rahasta pula, niin hyvähän se on saksalaistenkin taloutta tukea, mutta yhtä hyvin selviää tuollaisessa käytössä tonninkin Radonilla. Toivottavasti on töissä lukollinen tila säilyttämistä varten.
    Rahapula nyt on aina, mutta nälkä tuppaa kasvamaan syödessä kun selailee speksejä lävitse Edullisemmallakin pyörällä pärjäilee varmasti täysin. Ehkäpä tällaisella pelillä saattaisi hurahtaa enempikin pyöräilyharrastukseen, mitä tähän mennessä. Tuota 8.0 olen myös miettinyt hivenen edullisempana vaihtoehtona. Juu, lukollinen säilytystila löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Ite olen 190cm/92cm inseam ja ajelen 20" runkokoon Konalla jossa on Tehollinen vaakaputki yhtä pitkä kuin tuossa radonissa 635mm ja mulla on 50mm stemmillä passeli..
    Kiitokset vertailukohdasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    Olen jo aikaisemmin pariin topicciin kirjoitellut, mutta nyt pyörän tilaaminen alkaa olla pikkuhiljaa käsillä, jotta lumien sulaessa olisi uusi pyörä alla
    Eli haluan pyörän, jolla voi ajaa mukavasti kivikkoisia ja juurakkoisia polkuja, mutta joka menee kevyesti myös latupohjilla ja hiekkateillä ja osien tulisi olla hyvin toimivia ja kestäviä myös rankemmassa ajossa. Olen miettinyt Radon Slide 125 7.0:ta, mutta miten noissa Radoneissa tuo jousitus pelaa verrattuna myös kiinnostavilta vaikuttaviin Canyoneihin?
    Canyon Nerve AL 7.0 vaikuttaisi myös hyvältä, mutta Radonin tilausmahdollisuus fillariosaan ja testauksen perusteella hyviksi osottauneet Sramin vaihteet kääntäisivät pään tuohon sata euroa halvemman Radonin puoleen. Nuo molemmissa pyörissä olevat Schwalbe Nobby Nicit eivät lukemani perusteella taida olla kovin hyvät märässä ja teknisessä syysmaastossa ja ne luultavasti menisivät viimeistään syksyllä vaihtoon. Kesätyörahoilla saattaisin myös pistää pyörää pienelle kevennyskuurille. Mites vielä tuon Radonin värivaihtoehdot, kun siinä lukee: "black/red/white" ja en saanut selvää, onko pyörää kolmella eri värillä vai tarkoittavatko nuo sitä, että pyörässä on kaikkia noita värejä niin kuin kuvasta ainakin näkee? Radon Slide 140 houkuttelisi tosin kanssa hieman, mutta tuo 140 mm jousto tuntuu hieman overkillilta tasaiselle. Onko ero iso, jos vertaa Slide 125:n ja 140:n keveyttä polkea tasaisella jouset lukittuina/Pro Pedal päällä? Ilmoitettua painoa on 0,8 kiloa enemmän ja renkaat taitavat olla hieman järeämmät ja pitävämmät, mutta samalla huonommin rullaavat Slide 140:ssa. Toivottavasti joku osaa edes vähäisen auttaa, kun tuntuu, että maastopyöräksi on aivan liikaa vaihtoehtoja

Slide 125:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...e-125-7-0.html

Slide 140:
    http://www.bike-discount.de/shop/k18...e-140-7-0.html

Canyon Nerve AL 7.0:
    http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3026
    Et varmaan mene vikaan millään noista. Itselläni on nyt toista vuotta ollut Radon Slide AM 5.0 (140mm) ja olen ollut todella tyytyväinen. Kaverilla oli aiemmin Canyon Nerve, joten siitäkin on vähän kokemuksia. Canyon tuntui omasta mielestä hieman raskaammalta, sekä käsitellä että polkea, mutta varmasti hyvä pyörä sekin. Radon on todella kevyen ja ketterän oloinen. En tiedä millaisilla pyörillä olet aiemmin polkenut, mutta minun edellinen oli jäykkäperäinen hieman halvempi Merida ja se oli jäykkäperäisenäkin raskaampi polkea kuin tuo täysjousto Radon. Se on varmaan vähän polkutekniikasta kiinni, mutta minä en käytä edes Propedalia laisinkaan edes asvaltilla, eikä pyörä silti tunnu raskaalta polkea. Pyörä on saanut myös rankkaa rytyytystä, enkä ole saanut siitä vielä mitään rikki. Iskaripumppu on pakollinen hankinta jos ei sinulla sellaista vielä ole, ilmaa karkailee pitemmän päälle jonkin verran ja myös ulkolämpötila vaikuttaa paineisiin. Ja mitä Nobby Niceihin tulee, niin itse olen tykännyt kovasti myös kuraisemmassa ja kivikkoisessa maastossa.
    pecu_83 muokkasi tätä : 05.02.2013 at 09.13

Re: Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pecu_83 Katso viesti
    Et varmaan mene vikaan millään noista. Itselläni on nyt toista vuotta ollut Radon Slide AM 5.0 (140mm) ja olen ollut todella tyytyväinen. Kaverilla oli aiemmin Canyon Nerve, joten siitäkin on vähän kokemuksia. Canyon tuntui omasta mielestä hieman raskaammalta, sekä käsitellä että polkea, mutta varmasti hyvä pyörä sekin. Radon on todella kevyen ja ketterän oloinen. En tiedä millaisilla pyörillä olet aiemmin polkenut, mutta minun edellinen oli jäykkäperäinen hieman halvempi Merida ja se oli jäykkäperäisenäkin raskaampi polkea kuin tuo täysjousto Radon. Se on varmaan vähän polkutekniikasta kiinni, mutta minä en käytä edes Propedalia laisinkaan edes asvaltilla, eikä pyörä silti tunnu raskaalta polkea. Pyörä on saanut myös rankkaa rytyytystä, enkä ole saanut siitä vielä mitään rikki. Iskaripumppu on pakollinen hankinta jos ei sinulla sellaista vielä ole, ilmaa karkailee pitemmän päälle jonkin verran ja myös ulkolämpötila vaikuttaa paineisiin. Ja mitä Nobby Niceihin tulee, niin itse olen tykännyt kovasti myös kuraisemmassa ja kivikkoisessa maastossa.
    Renkaita saa myös kaupasta lisää erilaisia...

Sent from SGS2

Race 7 kummittelee takaraivossa ensi kesäksi mutta valinnanvaikeus on silti niin kovin suuri...
    Joten pari kysmystä:
    Jossain tässä ketjussa aiemmin oli puhetta keskiöstä, joka mallia "attached". Oliko tämä nyt sitten bb30, puristettava ilmeisesti on joka tapauksessa? Kauankos nämä ovat olleet käytössä ja mitenkä ovat kestäneet Radonien käyttäjillä?
    Toinen kysymys koskee Race-malliston takahaarukkaa. Team-malleista taisikin olla jo puhetta mutta ei mielestäni Race:sta... Pyöriikö 2,5" kumi takana vai tuleeko ahdasta?

Tämä varmaan kuuluisi tuonne koeajopankkiin mutta onko kellään Kuopion seudulla 18" racea -13 geometrioilla (liekkö edes muuttuneet mihinkään)?

Edit: BB70 näyttisi olevan. Mutta kysymys kestävyydestä on edelleen voimassa.
    Edit2: No BB70:n onkin ulkoiset laakerit eikä nuo puristettavat... Menen häpeämään nurkkaan.
    tirsintarsi muokkasi tätä : 14.02.2013 at 10.04 Syy: keskiötarkennus
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Radonin sivuilta poimittua: Generally, with Radon mountain bikes you can ride tyres of a width up to 2,25".Exception: the models "Swoop" and "Slide" can be ridden with tyres up to 2,4".

No perhana... Kahlasin kyllä sivut läpi mutta enpäs tuommoista bongannut. Täsmennetään vielä, että kyseeseen tulisi 26"-versio.
    Edit: löytyihän sekin tieto sieltä, olin vain näppärästi ollut huomaamatta.

ei varmaan xc-pyörän suunnittelussa päällimäisenä ole ajatus et tarttis sopia DH-kumekset alle... varmaan noissa all-mountain jäykkäperissä onkin tire clearancea enemmän..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    ei varmaan xc-pyörän suunnittelussa päällimäisenä ole ajatus et tarttis sopia DH-kumekset alle... varmaan noissa all-mountain jäykkäperissä onkin tire clearancea enemmän..
    No näinhän se varmaankin oikeasti on. No tuosta asiasta voin joustaa, kunhan sitten tuon sallitun kokoluokan gummet mahtuvat alle ongelmitta. En ainakaan ole huomannut kenenkään moista valittelevan, joten eipä liene ongelma.
    Mutta mitenkä tuo keskiö asia? Joko nuo puristettavat keskiöt toimivat kuinka jouhevasti? Joitakin keskusteluja lueskelin, jossa ainakin alkuaikoina on ollut jonkinverran ongelmia. Ei tuostakaan nyt vähään aikaan ole porua ollut, joten kaipa siitä sitten voinee vetää johtopäätöksen, että toimivat...

Mihin hittoon hävisi kaikki Racet Bike-Discountin sivuilta?!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •