HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 26 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

tuce Guest
    Mitä eroa rungoissa on?

No mitat niissä eroaa että se suurempi kiekko mahtuu pyörimään. Mihin käyttöön sä fillaria tarttet? Työmatkaa ajavalle suosittelisin kyl muuta ku maastofillaria, paitti ehkä talviajoon.

Moikka,

Pientä päänvaivaa pukkaa... Pituutta 182cm ja inseam 87cm ja vaihtoehtoina Radonin Slide 150 9.0 sarjasta 18" vai 20" runkokoko. Suurempi runkokoko/lyhyempi stemmi vai pienempi runkokoko/pitempi stemmi? Minkä kokoisilla pyörillä muut ajelette?

tuce Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    No mitat niissä eroaa että se suurempi kiekko mahtuu pyörimään. Mihin käyttöön sä fillaria tarttet? Työmatkaa ajavalle suosittelisin kyl muuta ku maastofillaria, paitti ehkä talviajoon.
    Siis rungoissa ei muuten eroa, muutakun että mahtuu isompi kiekko?
    Työmatkakäyttöön lähinnä pyörä tulossa, mutta ajan sillä oikeastaan vain talvet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuce Katso viesti
    Siis rungoissa ei muuten eroa, muutakun että mahtuu isompi kiekko?
    Työmatkakäyttöön lähinnä pyörä tulossa, mutta ajan sillä oikeastaan vain talvet.
    Se että isompi kiekko mahtuu, tarkoittaa käytännössä sitä, ettei yksikään kulma ole sama kuin 26':ssa. Talvityömatkapyöräilyyn kelissä kuin kelissä 29 on paras valinta, toisaalta ei niitä lumipäiviä niiin montaa ole ettei joku joku ehdota sinkulakrossaria tms

@tuce .. Oman erittäin vähäisten 29er kokemusten perusteella ajoasento on pystympi kun jakkaraa ei nostettukkaan ohjaustangon yläpuolelle.. Näin ainakin Konalla ja Feltillä..

@Henrixi ... Jos oma pituus osuu runkokokojen väliin niin itse suosin yhdistelmää isompi runko lyhemmällä stemmillä mitä toisinpäin..
    The end of the road is just the beginning...

Mulla on mittaa 177 cm, eli oon epäilijöitten mielestä melki alamittainen isopyöräkuskiksi. Pyörässä (29er) on Eastonin risertanko ja silti se on satulan alapuolella. Eli se tangon paikka riippuu aika paljon pyörästä ja kuskista, tangosta ja stemmin kulmasta. Ja on sellasiakin nähty jotka kääntää risertangon vääriteperin, mitä lie hulluja..

tuce Guest
    Onko netissä ohjelmaa johon saisi syöttää pyörän ja kuskin tiedot ja näkisi miltä ajoasento näyttää? moottoripyörille olen nähny vastaavan. En oikeen löydä mitään kuvia radoneista kuskeineen, haluaisin tietää kuinka paljon siinä maataan käsien varassa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    @tuce .. Oman erittäin vähäisten 29er kokemusten perusteella ajoasento on pystympi kun jakkaraa ei nostettukkaan ohjaustangon yläpuolelle.. Näin ainakin Konalla ja Feltillä..

@Henrixi ... Jos oma pituus osuu runkokokojen väliin niin itse suosin yhdistelmää isompi runko lyhemmällä stemmillä mitä toisinpäin..
    Hmm, itellä on kyllä kaikilla kolmella 29er rungoilla jakkara aina tangon yläpuolella kun hissitolppa on yläasennossa (pituutta hurjat 174cm), ootko ostanut liian isoja runkoja?

En ole ostanut ensimmäistäkään ja korjataan ettei jakkara noussut niin paljon yli tangon ku 26:ssa.. kyse oli ihan parista testiyksilöstä..
    The end of the road is just the beginning...

Onko netissä ohjelmaa johon saisi syöttää pyörän ja kuskin tiedot ja näkisi miltä ajoasento näyttää? moottoripyörille olen nähny vastaavan.
    Etkö voi käyttää sitä moottoripyörille tarkoitettua ohjelmaa? Ei se ohjelma tiedä koskeeko syöttämäsi numerot moottori- vai polkupyörää.

En oikeen löydä mitään kuvia radoneista kuskeineen, haluaisin tietää kuinka paljon siinä maataan käsien varassa...
    Ei polkupyörällä ajettaessa ole tarkoitus maata käsien varassa. Ajoasento ylläpidetään vatsalihaksilla ja käsillä vain rennosti pidetään tangosta kiinni kyynärpäät hieman koukussa. Ei ne kuvat jostain toisesta ihmisestä sua paljon auta kun olet kaiketi ostamssa pyörää itsellesi.

Jos ostat liian ison pyörän niin joudut pakosta nojaamaan tankoon kun se on liian pitkällä. Mitäpä jos kävisit jossain pyöräkaupassa IRL kokeilemassa?

tuce Guest
    joo kävin kokeilee jotain trekin malleja ja 26" tuntu kivalta ja ajoasento oli mukavan pysty. 28" renkaalla oleva hybridi-maasto välimallikin tuntu hyvältä matka ajoon, jota mullakin eniten, mutta siinä taas aika etukeno asento.
    Onko radonin ja trekin runko geometriassa paljon eroa? Millasta noilla on ajaa asvalttitietä matka-ajoa, jos on silee rengas?

Joissain malleissa on vaikka millä mitalla eroja ja joissain ei sitten niin paljoa. Ei tuollaiseen kysymykseen oikein parempaakaan vastausta voi antaa

Sun piti siis talvikeleillä ajella työmatkaa? Eiks sillon nastarengas ois sun valinta ja oikein kunnon lumikeleille maastorengas.

edit: Ei siis ole tarkoitus olla mitenkään töykeä, mutta antaisin kysyjälle sellaisen neuvon että kerrot meille täällä intternetissä vähän tarkemmin mitä haluat, niin osataan vastata. Ruudun takaa on vaikea lukea ajatuksia.
    Aloita vaikka kuvailemalla työmatkan pituus ja millasta reittiä se menee, onko kaupunkia vai maantienlaitaa?
    Sitten budjetti ois hyvä tietää ja kuskin pituus sekä sisäjalan mitta että osataan neuvoa suurinpiirtein oikea koko.
    kaakku muokkasi tätä : 18.12.2012 at 16.33

tuce Guest
    Kokeilin trekin 4300 mallia, luultavasti toi http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes...es/4300_disc/#

Kyllähän mä kerroin tuolla aikasemmin jo jotain tarkempaa ja sainkin rungon koosta neuvoja. Eli toi radon team 5.0 20", olis harkinnassa ... Mutta siis työmatka jotain 10km ja aikalailla asfalttia. Talvisin vaan välillä on huonosti aurattuja teitä ja ei jaksa sitäkään, kun vaihteisto ei pelaa. Eli sen verran pitäs olla laatua että toimii vähän lumisemmassakin ja sillee. Eniten mua mietityttää se, että millanen tolla sitten on polkea kun tie sulaa ja laitan ohkaset nakit alle, jotta matka sujuu suoralla tiellä nopeammin. Että onko se sitte kuinka kolho asfalttipeli. Ihan kesät ajelen sitte moottorisoidulla vehkeellä Ja nastat on ja niissä 300 piikkiä, ja pito erinomainen.

Ei se ole kolho, enemmän tulee ilmanvastus vastaan siinä, olisko 25-27kmh -> yli, hyötysuhteet laskee aika paljon siinä vaiheessa, ite en yritä räpistellä töihin paljoa yli 22kmh keskareilla kun mun polkujyrällä ajelen töihin.

...ei jaksa sitäkään, kun vaihteisto ei pelaa. Eli sen verran pitäs olla laatua että toimii vähän lumisemmassakin ja sillee.....
    Kalliinkaan merkkipyörän kalliit vaihtajat ei toimi kesälläkään jos ne on huonoissa säädöissä tai vaijerit jumittaa. Napavaihde voi jäätyä tai kasetti kerätä jäätyvää loskaa.
    Ja joku Alivio tjsp. toimii ihan hyvin talvellakin jos käyttäjä ei yritä säätämisellään kovasti hankaloittaa vaihteiston toimintaa

Sikäli siis ihan samantekevää minkä fillarin ostat ja onko se 26" vai 29".
    Toki kun valitsee SLX, XT, XTR, X9 tai XO -linjalta tuoteen se voi helpottaa elämää. Ei kukaan täällä voi kuitenkaan luvata sulle, etä osta sejase pyörä niin toimii talvellakin. Se toiminta on aika pitkälti kiinni susta itsestäsi.

Koitas etsiä jostain brittikaupan alesta 2012-mallin Genesis Fortitude joko napavaihteistolla tai ulkovaihteistolla. Siinä olis varmasti soiva peli eikä mitään turhia joustoja ja krumeluureja työmatka-ajoon.

Helmeri1 Guest
    Hakusessa 29" jäykkäperä n.1000-1500€ mielellään rento ja pysty ajoasento. Ostoskorissa ollut jo moneen kertaan tämä : Radon ZR Race 29er 8.0

Olen vertaillut edullisempaan 6.0 malliin ja uusista keuloista mitään tietämättömänä askarruttaa: Foxin 32 Float vs. RockShock Reba?
    Olen käsittänyt että "ilma" keuloja kumpikin, uudessa Foxissa jotain takuujuttuja löytyy.. onkos tuo kalliimpi nyt käytännössä parempi?

Myös kiekoista en oikeen saa selvää onko Mavic Crossride sen kummenpi kuin SUN Ringle RAdium MA QR/QR?
    17mm kehiä kumpikin.. 2.4" kumia olen ajatellut.

Haaveena olisi varustella pyörää mm. tarkalla, aiheuttaako 8.0 mallin takakiekon X12 thru axle ongelmia. Yleensä navan läpi oleva kiinnityspuikko tarakoissa taitaa olla se normi 9mm.

Yritän selvittää löytyykö oikeasti 500€ hinta erolle vastinetta.

Hyvää Uutta vuotta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Helmeri1 Katso viesti
    Hakusessa 29" jäykkäperä n.1000-1500€ mielellään rento ja pysty ajoasento. Ostoskorissa ollut jo moneen kertaan tämä : Radon ZR Race 29er 8.0
    Ajoasento ei noissa ZR Race malleissa ole kovin pysty. Mulla on tuo 5.0 missä on sama runko. Vaihdoin säädettävän stemmin koska ajoasento oli mielestäni liian kumara. En tiedä onnistuuko, mutta jos nyt tekisin tilauksen, niin pyytäisin, että saisi itse lyhentää haarukkaputken ja laitella sopivan määrän spacereita.

Helmeri1 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harhailija Katso viesti
    pyytäisin, että saisi itse lyhentää haarukkaputken ja laitella sopivan määrän spacereita.
    Kiitos, arvokas kommentti. Pitääpä lähettää postia ja tiedustella tuota.

Jos haaveena on rento ajoasento ja tarakka, niin siihen tarkoitukseen saa ihan valmiitakin pyöriä... Kannattaisiko suunnata katse sinne trekking kategoriaan, niin saisi suoraan valmiin pyörän?

Tervehdys kaikille!
    Hakusessa on alle tonnin maksava 29" jäykkäperämaasturi, jolla olisi tarkoitus kurvailla lähiseutujen helppoja metsäpolkuja ja sorateitä.
    Kiinnostusta herättäisi tuollainen Radon ZR Race 29er 5.0, joka varmaan olisi riittävän laadukas tuollaiseen käyttöön, vai onko?
    Tieajeluita varten löytyy Trek-hybridi, joten maasturi saisi olla vain tuossa em. käytössä.
    Minkälaisia nuo Radonin runkomitoitukset yleensä ovat, eli mikä koko mahtaisi olla sopivin?
    Kuskilla on pituutta 190cm, jalan sisämitta on 90cm ja painoa on hiukan vajaa 100kg. Olisikohan tuo 20" runko sopivin, onko kellään kokemusta?

Valitettavasti 29" ei ole kokemusta. Itse olen sentin tarkkuudella samoissa mitoissa ja Zr Race 6.0 (26") tilatessani päädyin kokoon 20" joka on täysin sopiva. Jos 29" olisin tilaamassa niin uskaltaisin 20" ottaa.

@kähmy: 20" kuulostaa sinulle passelilta. Radon ZR Race 29er 5.0 on jo ihan soiva peli. Kannattaa tilata samalla iskaripumppu ja sellaiset polkimet mitkä kestää 100kg massan. Omassa Radonissa oli muovipolkimet, joissa oli laakerit paljaana... Lukkopolkimet ovat mielestäni totuttelun jälkeen turvallisimmat, mutta niihin tarvitset myös pyöräilykengät.

Kannattaa toki harkita 6.0 malliakin paremman keulan takia, nälkä kasvaa kuitenkin nopeasti kun pääsee lenkkien makuun.

Viime kesän vähäistet maastot ja nyt talvipyöräilyt ynnä työmatkat oon ajanut ZR Race 29er 6.0:lla. Sanoisin että siedettävään hintaa sain erittäin käyttökelpoisen pelin. 29:iin siirtyminen jo sinänsä tekee etenemisen talvella helpommaksi.
    Ainoa puute ei koske itse fillaria vaan keulaa (Reba) joka lakkaa toimimasta pakkasella. Nyt olisikin kiva kuulla onko tämä kaikkien ilmakeulien ominaisuus ja voiko siihen jotekin vaikuttaa.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jjyrki Katso viesti
    Ainoa puute ei koske itse fillaria vaan keulaa (Reba) joka lakkaa toimimasta pakkasella. Nyt olisikin kiva kuulla onko tämä kaikkien ilmakeulien ominaisuus ja voiko siihen jotekin vaikuttaa.
    Ohkaisemmat öljyt jotka ei jäykisty pakkasella saattaisi auttaa. Vakionahan noissa on kesäkäyttöön sopivaa tavaraa sisällä.

Tämän takia omassa Radonissa on hiilarikeula, toimii samoilla öljyillä kesät talvet ja aina on sag kohdillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jjyrki Katso viesti
    Viime kesän vähäistet maastot ja nyt talvipyöräilyt ynnä työmatkat oon ajanut ZR Race 29er 6.0:lla. Sanoisin että siedettävään hintaa sain erittäin käyttökelpoisen pelin. 29:iin siirtyminen jo sinänsä tekee etenemisen talvella helpommaksi.
    Huollossa eri voiteluaineet sisään ja yksi O renkaan vaihto -> X rengas niin pitäisi ruveta pelittämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    @kähmy: 20" kuulostaa sinulle passelilta. Radon ZR Race 29er 5.0 on jo ihan soiva peli. Kannattaa tilata samalla iskaripumppu ja sellaiset polkimet mitkä kestää 100kg massan. Omassa Radonissa oli muovipolkimet, joissa oli laakerit paljaana... Lukkopolkimet ovat mielestäni totuttelun jälkeen turvallisimmat, mutta niihin tarvitset myös pyöräilykengät.

Kannattaa toki harkita 6.0 malliakin paremman keulan takia, nälkä kasvaa kuitenkin nopeasti kun pääsee lenkkien makuun.

Kiitos nopeasta vastauksesta!
    Kyllähän tuota 6.0 malliakin on tullut katseltua, mutta halvempi hinta sai suurimman kiinnostuksen kääntymään 5.0 versioon.
    Polkimien malliakaan en ole vielä osannut päättää. Jonkinlaiset edullisemman luokan Shimano-pyöräilykengät kyllä löytyy, nykyisessä hybridi-Trekissäni
    on Shimanon "toispuoleiset" lukkopolkimet. En vaan oikein tiedä uskallanko lähteä lukkopolkimilla metsäpoluille kompuroimaan, eli ainakin alkuun voisi tulla kysymykseen normaalit polkimet. Vihje iskaripumpusta tuli tarpeeseen, kun ei ole noista joustokeuloista oikein mitään kokemusta, Trekissäkin on jäykkä haarukka.

Täällähän on porukalla mukavasti samansuuntaisia ajatuksia! Alkutalven olen polkenut työmatkaa (~15 km per sivu) cyclolla. Ihan mukavasti on mennyt kun tiet ovat olleet aurattuja tai peilijäässä. Viimeaikainen teiden kunnossapito, lumisateet ja jatkuva nollan molemmin puolin oleva lämpötila ovat kuitenkin tehneet pyöräteille tehtävänsä ja vieneet cyclolla sotkemisesta kaiken ilon

Kovimmilla lumisateilla olen kaivanut wanhan 26” hardtail nishikin tallin pohjalta pölyyntymästä ja käynyt sillä töissä. Polkeminen on raskaampaa, mutta paljon miellyttävämpää kuin cyclolla, koska ei tarvitse tähystää ja pelätä jokaista sohjoista kohtaa, johon cyclon keulan saisi upottaa. Yllätykseksi matka-ajot ovat suhteellisen samat, vain muutaman minuutin eroista puhutaan kelistä riippuen. Wanha hardtail on kuitenkin käynyt jo ajat sitten pieneksi ja tarkoituksena on ostaa discountista talvipyöräksi, foorumin kehujakin saanut, Radon ZR Race 29er 6.0.

Pituutta löytyy 183cm, inseam 88cm ja paino 75kg. Olen arponut 18” ja 20” välillä. Ilmeisesti 18” voisi olla sopivampi tai ehkä 20” lyhyemmällä stemmillä? Onko tietoa minkä pituiset stemmit noissa on vakiona? Kumpaa kokoa suosittelisitte?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen

Helmeri1 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harhailija Katso viesti
    pyytäisin, että saisi itse lyhentää haarukkaputken ja laitella sopivan määrän spacereita.
    Laitoin postia ja vastauksena: We are sorry to inform you that it is not possible to change the specifications on our complete bikes because these already come almost completely assembled from the manufacturing facility and are closely calculated (final price).

Stemmiä sitten vaihtoon.. tai katseet Rosen suuntaan - siellä taitaa customointi paremmin onnistua.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •