GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 22 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #631
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    onhan tuo reba huomattavasti herkempi ja tarkempi oikein säädettynä.. rebassa (vissiin kaikissa malleissa) on vaimentimessa tuo dual flow eli on jouston alku- ja loppupäälle erilliset reboundit.. voi pitää ulostuloa nopeammalla mikä on hyvä nopeassa nypytyksessä ilman että lyö käsille isommissa pateissa koska jouston loppupään rebound on hitaampi eikä palauta sitä koko joustomatkaa niin nopeeta että rupeis pomputtaan keulaa..
    The end of the road is just the beginning...

  2. #632
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Missään (nyky) Rebassa ei taida olla tuota dual flow vaimenninta. Black box vaimentimella varustetuissa malleissa sellainen oli aikoinaan.

  3. #633
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    näköjään on vaan pitempijoustoisten keulojen hienouksia.. seison korjattuna.. meniskö tuo systeemi jollain tavalla "hukkaan" tuossa 100mm joustossa sitten..
    The end of the road is just the beginning...

  4. #634
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    SIDistä löytyy. Rebasta tehtiin "halppismalli".

  5. #635
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Dual Flow -rebound ei todellakaan ole turha lyhemmälläkään joustolla varustetuissa keuloissa. Monen muun valmistajan "edullisen pään" keulatkin käyttää vastaavaa simmitettyä paluuvaimennusta. Reba on tosiaan tuollainen budjettimalli rajoittuneella suorituskyvyllä, mutta ei toki niin rajoittuneella kuin esim. Turn Key -vaimennuksella varustetut mallit.

  6. #636
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Itelläkin oli joskus tuollainen recon tk-vaimentimella hetken aikaa jäykkäperässä ja kyllähän se patit poisti mutta vähänkin nopeammassa nypytyksessä rupes pomputteleen miten sattuu tuo keula.. tk-vaimentimella olevalla sektorillakin ajellut ja siinä on paljon laajempialainen tuo reboundin säätö ja hieman paremmin/tarkemmin sen saa "kohdilleen" mutta samaan ongelmaan silläkin törmää kun vaatii tarkkuutta esim nopeassa juurakossa..
    The end of the road is just the beginning...

  7. #637
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Onko muuten heittää vinkkiä mistä noita Rokkarin sisuksia kannattaisi metsästää.

  8. #638
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777

  9. #639
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Kannattaa kysellä myös fillariosasta Rokkarin osia. Oma Recon Gold TK päivitettiin RCT3 vaimentimella, löytyi hyllystä ja hinta oli asennettuna reilu 90 eur.

    Muuttui kyllä paljon parempaan suuntaan, vaikkei mitään hifiä ole edelleenkään.

  10. #640
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Mistä kannattaa hommata talvikäyttöön soppelit öljyt ja liukuputkien tiivistesarja Fox Vanilla R 130mm:n keulaan vuosimallia 2005 ?

    Pakko näin n00bina kysellä... ja en oikein usko että paikalliset kivijalkakauppiaat osaa/pystyy palveleen tässä(kään) asiassa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  11. #641
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Öljyjä saa esim. moottoripyöräkaupoista tai vaikka Motonetistä. Öljytiivisteitä taas todennäköisesti saa oikeankokoisena hydrauliikkatiivisteitä myyvästä kaupasta, mutta pölytiivisteet joutuu ostamaan pyöräkaupasta.

  12. #642
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Kannattaa kysellä myös fillariosasta Rokkarin osia. Oma Recon Gold TK päivitettiin RCT3 vaimentimella, löytyi hyllystä ja hinta oli asennettuna reilu 90 eur.

    Muuttui kyllä paljon parempaan suuntaan, vaikkei mitään hifiä ole edelleenkään.
    Pitääkö keulan öljymäärää muuttaa vakiosta johonkin suuntaan RTC-vaimentimen kanssa? Ajattelin itsekin tehdä vaihdon TK-vaimentimelle, kun edellinen leipoi itsensä lukituksen osalta juntturiin alle vuodessa.

  13. #643
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Mistä kannattaa hommata talvikäyttöön soppelit öljyt ja liukuputkien tiivistesarja Fox Vanilla R 130mm:n keulaan vuosimallia 2005 ?

    Pakko näin n00bina kysellä... ja en oikein usko että paikalliset kivijalkakauppiaat osaa/pystyy palveleen tässä(kään) asiassa.
    Tuolta:

    http://www.fillariosa.fi/

  14. #644
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Mistä kannattaa hommata talvikäyttöön soppelit öljyt ja liukuputkien tiivistesarja Fox Vanilla R 130mm:n keulaan vuosimallia 2005 ?

    Pakko näin n00bina kysellä... ja en oikein usko että paikalliset kivijalkakauppiaat osaa/pystyy palveleen tässä(kään) asiassa.
    Veikkaisin että Special Bike pystyy.

  15. #645
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    Pitääkö keulan öljymäärää muuttaa vakiosta johonkin suuntaan RTC-vaimentimen kanssa? Ajattelin itsekin tehdä vaihdon TK-vaimentimelle, kun edellinen leipoi itsensä lukituksen osalta juntturiin alle vuodessa.
    Ei Fillariosan kaverin mukaan tarvi.

    Rockshoxin sivuilla näkyy olevan eri öljymäärät eri keuloille vaikka samaa vaimenninta käyttettäiskin, toisaalta samassa keulassa eri määriä eri vaimentimilla..
    Sekavaa, joten uskon suosiolla fillariosan tyyppejä.

    Mulla oli vähän ajettu, joten jätettiin alkuperäiset öljyt. Tuntuu kuitenkin pakkasilla selkeästi kangistuvan, niin seuraavaksi vois huollon yhteydessä olla paikallaan koittaa toista laatua.

  16. #646
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    ^ Kiitos tiedosta! Itse käytän Red Linen öljyjä keulassa, eivät tunnu pakkasesta ottavan nokkiinsa.

  17. #647
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    35
    Mistähän saisi pääkaupunkiseudulta laakereita Metan linkustoon? Tuntuu että suurin osa firmoista myy vain yritysasiakkaille. Ja sitten toisekseen oletteko huomanneet eroja kestävyydessä halpismerkkien ja laatumerkkien (SKF,FAG,...) välillä?

  18. #648
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Etolassa on SKF,n laakereita ainakin suutarilan liikkeessä, itse hain sieltä laakerit ja kun irroitin pölysuojan lisätäkseni vaseliinia niin yllätys oli suuri kun neolivat täynnä rasvaa , eikä niinkuin japsien laakerit joissa ei kunnolla edes huomaa ett'ä ois käytetty rasvaa niissä.

  19. #649
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mä ostin Fillariosan kautta omat laakerit, osa löyty suoraan hyllystä ja muut tuli parissa päivässä. Hintakin oli enemmän kuin sopiva.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  20. #650
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Samanlailla ei ole ainakaan kaikissa SKF:n laakereissa tai sitten tuohon on tullut muutosta viime aikoina. Viimeksi kun itse availin uudet SKF:n laakerit, niin rasvaa oli aivan olematon nokare (kuten usein on monissa muissakin urakuulalaakereissa). Voi riippua siitäkin missä tehtaassa ovat laakerit tehneet, kun SKF on aika globaali yritys nykyisin.

    Kannattaa tosiaan availla uudet urakuulalaakerit ja lisätä kunnolla sopivaa vedenkestävää rasvaa tarvittaessa (etenkin kun kyse on linkuston laakereista). Laakerien elinikää voi ainakin saada pidennettyä.

  21. #651
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Lpr
    Viestit
    271

    Re: Jousituksen pienet kysymykset

    Jos laakerit on tarkoitettu nopeasti pyöriviin käyttökohteisiin niin liika rasva lämpenee ja palaa pois. Siksi niissä on vähän (sopivasti) rasvaa. Itse laitan Motonetin marine greasea täyteen.

  22. #652
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Millä ja miten avaatte noita laakereiden kumitiivisteitä? Itse en ole saanut ikinä niitä irrotettua ilman että tiiviste olisi vähän kärsinyt prosessissa.

  23. #653
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Mattopuukko/Skalpelli, pieni terävä talttapää, sivuttaissuunnassa kun saa terän sopivasti alle niin vaurioita ei tule.

  24. #654
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kannattaa sitten olla katkaisematta sitä mattopuukon kärkeä sinne vaseliinin ja kuulien sekaan.

  25. #655
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Harza Katso viesti
    ^ Kiitos tiedosta! Itse käytän Red Linen öljyjä keulassa, eivät tunnu pakkasesta ottavan nokkiinsa.
    Ostin Motonetistä sinistä 2,5w Red Lineä. 14 euroa vajaa puolen litran pullo. Venäläinen pakkaskoe osoitti, että aine ei sovellu suomen talveen: vuorokausi pakastimessa ja öljy oli muuttunut marmeladi-olomuotoon. Kun purkin käänsi ylösalaisin, niin jähmettynyt öljy ei liikkunu mihinkään suuntaan.

    Tästä innostuneena tilasin CRC:stä 2,5w Stendec Crystal fork fluidia tjsp. 6 euroa puoli litraa. Kolmen vuorokauden pakkasjakson jälkeen, öljy oli täysin juoksevaa.

    Onneksi en ehtiny laittaa Red Lineä keulaan ja iskariin!

    Siispä talvikäytössä 5 pistettä Stendecille ja 0 pistettä Red Linelle.
    jou mään, chicago

  26. #656
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    RedLine öljy jäätyy vähän niin kuin vesi, ensin se on täysin juokseva ja kun jähmettymispiste saavutetaan, se nopeasti jähmettyy. 2,5wt öljy jähmettyy nopeammin, kuin 5wt. Jos sinun pakastin olisi vain muutaman asteen lämpimämpi, olisi siinä RedLine öljy yhtä juoksevaa, kuin huoneen lämpötilassa.

  27. #657
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Veikkaisin että Special Bike pystyy.
    Jos ne haluaa vielä tälle kaudelle, niin kääntyisin näistä kahdesta ekan vaihtoehdon puoleen...

  28. #658
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tv. Katso viesti
    Siispä talvikäytössä 5 pistettä Stendecille ja 0 pistettä Red Linelle.
    Stendeciä täälläkin käytössä, eikä talvella mitään ongelmia.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  29. #659
    Liittynyt
    04/2008
    Viestit
    80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tv. Katso viesti
    Ostin Motonetistä sinistä 2,5w Red Lineä. 14 euroa vajaa puolen litran pullo. Venäläinen pakkaskoe osoitti, että aine ei sovellu suomen talveen: vuorokausi pakastimessa ja öljy oli muuttunut marmeladi-olomuotoon. Kun purkin käänsi ylösalaisin, niin jähmettynyt öljy ei liikkunu mihinkään suuntaan.

    Siispä talvikäytössä 5 pistettä Stendecille ja 0 pistettä Red Linelle.
    Tarkennan vastaustani: Redline on speksannut öljynsä seuraavasti

    Red Line ExtraLight Suspension Fluid - 2.5W viskositeetti
    Pour Point = -17°C (1°F) - Pakastimissa on yleensä -18°C pakkasta, ainakin suositusten mukaan, joten havaitsemasi ilmiö varmasti tapahtuu kyseisellä Redlinen öljyllä.

    Red Line LightWeight Suspension Fluid
    Pour Point = -21°C (-6°F)
    5W viskositeetti ja tämä on omassa keulassani vaimenninpuolen öljy talvella. Redlinen 5W on todellisuudessa vähän jäykempää, kuin RS:n näkemys 5W viskositeetistä, joten kesällä käytän
    PVD-wikissä kerrottua ohjetta: "RS5 from Red Line Oil: use 28% Extra Light and 72% Light" Talvella pakkasenkesto ajaa edelle.

    Red Line Medium Suspension Fluid 10w - Keulan jaloissa taas on tätä 10w öljyä.
    Pour Point = -22°C (-8°F)

    Homma pelittää 20°C pakkasiin asti ja henk. koht siihen loppuu myös pyörän ulkoilutus. Uskokoon kukin mihin öljymerkkiin huvittaa, itse olen hyvin tyytyväinen Redlinen tuotteisiin. Tärkeintä tässä on se, että viitsii tarkistaa valmistajan sivuilta mihin se oma öljy oikeasti kykenee ja käyttää sitä sen mukaan. Yleisesti ottaen voi kuitenkin todeta, että Redlinen tuotteet ovat talvikelpoisia.

    Pahoittelen laiskuuttani alkuperäisen viestin kohdalla.
    Harza muokkasi tätä : 11.01.2013 at 10.04 Syy: typo

  30. #660
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tv. Katso viesti
    Ostin Motonetistä sinistä 2,5w Red Lineä. 14 euroa vajaa puolen litran pullo. Venäläinen pakkaskoe osoitti, että aine ei sovellu suomen talveen: vuorokausi pakastimessa ja öljy oli muuttunut marmeladi-olomuotoon. Kun purkin käänsi ylösalaisin, niin jähmettynyt öljy ei liikkunu mihinkään suuntaan.

    Tästä innostuneena tilasin CRC:stä 2,5w Stendec Crystal fork fluidia tjsp. 6 euroa puoli litraa. Kolmen vuorokauden pakkasjakson jälkeen, öljy oli täysin juoksevaa.

    Onneksi en ehtiny laittaa Red Lineä keulaan ja iskariin!

    Siispä talvikäytössä 5 pistettä Stendecille ja 0 pistettä Red Linelle.
    Täytyy nyt kyllä kysyä että säilytättekö te maastureitanne pihalla vai vedättekö jotain vuorokauden sekopäälenkkejä kun talveksi vaihdatte "talviöljyt"??
    -Ei sen tarvii olla niin helvetin vakavaa.

    http://ridingmyassoff.wordpress.com/

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •