En osaa sijoittaa noita kahta edellistä karttanupeiksi, varsinkaan metrosiltaa. Toimikaa....
En osaa sijoittaa noita kahta edellistä karttanupeiksi, varsinkaan metrosiltaa. Toimikaa....
Meni parisataa metriä pieleen. Kuva olisi voinut olla vähän tarkempi, mutta sen verran siitä erottaa laakson kävelyteitä ja kauempia rakennuksia, että olisi ehkä ollut pääteltävissä.
Rasti oli siis Sammatintien mutkassa.
Jotenkin kuvittelin valojen olevan nyt rakennustyömaan olevan alueen valoja. Ja että lunta olisi ajettu pois alueelta, että lumikinokset ovat sen takia matalammat. ei tullut tosiaan mielenkään yläpuolella oleva alue, vaikka kuvassa näkyvän sairaalarakennuksen ja tv-tornin paikansinkin oikein. Liian tuttu alue, jolle jälleen kerran sokeuduin. Täytyy ottaa takkia ja poistua häpeillen takavasemmalle (ja poistaa taulukosta rastimerkintä).
Älä turhaan ota pois merkintää.. kuva oli kuitenkin sellainen, että vaikea tarkkaa kohtaa paikallistaa.
Kaveriporukan palaverissa rasti paikannettiin maamerkkien (uimahalli ja Pasilan torni linjassa vasemmalla, Kättäri oikealla) perusteella juurikin Sammatintien mutkaan, mutta ehti mennä nokan edestä. Mutta ei tämä turhan tarkkaa ja vakavaa puuhaa saa olla, eli älä todellakaan poista merkintää.
Vanha on Valekuutio Isonnevantien varrella olevan uimahallin pihalta:
Mainio optinen harha liikkeestä katsottna, paljon parempi kuin kuvan perusteella voisi odottaa.
Uusi on taattua vakoojakameralaatua, mutta ne parempilaatuiset vaihtoehdot olivat mielestäni vähän liian helppoja:
Pasi
Pasi Ahopelto muokkasi tätä : 21.12.2012 at 17.17 Syy: Karttalinkki
Entinen kaalimaa, nykyinen bolis stadikan vieressä
Uusi rasti
![]()
Jaa, mä oon luullu, että toi on Espoota...
Kyllä tuo kuvassa oleva pyörä saattaa olla Helsingin puolella, se kunnanraja näyttäisi kartan mukaan kulkevan jossakin siellä ajoradan puolella.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Stadin rajat voi tsekata paikkatietopalvelusta http://ptp.hel.fi/ptpa/default.aspx
Vanha
Hevoskärryt Liikenneympyrässä Pajamäen ja Vermon välissä, kaupunkien rajalla
Uusi
![]()
Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.
Bolliksen rastia yritin motivoitua hakemaan pari päivää, mutten jostain syystä kyennyt. Edellinen rasti oli liikenneympyrä Espoon rajalta Vermon raviradan vierestä (Streetview-linkki):
Uusi:
(poistettu, kaveri ehti ensin)
Voie vitsi. En kyllä lähde enää tuon toisen perään, vaikka oliski helppo. Laitoin just kuteet pyörimään pesukoneeseen.
Kun nenä meni tukkoon, lumihiutaleet yrittivät tukehduttaa. Venäläinen skole http://goo.gl/maps/xE59M
следующий![]()
JohannaKN muokkasi tätä : 24.12.2012 at 09.22 Syy: Karttaan kerta x
Naureskelin autoille, joiden piti ajaa aurausauton takana. Paluumatkalla jouduin hidastelemaan itse lumilingon takana.....
Oletin, että vähän googlailemalla löytyy samanlainen kirjasin jonkin baarin logosta, muttei ihan noin mennytkään. Vinkki voisi olla paikallaan?
Pasi
Kahvia juodessa luettavissa on V-8- lehtiä ja Mobilisteja.
Tietoa on, mutku .. päivän tekosyynä vaikka ööhhmm .. liukkaus ja nastat on asennettu vain eturenkaaseen.
Tiedän kyllä paikan mutta ei ole talvipyörää on vaan pyörä kapeilla slikseillä niin ei oikeen voi mennä rastia hakemaan.
Classic Cars Cafe, Jätkäsaari
http://goldenclassics.fi/
Uusi paikka:
Olisin hakenut jo eilen, mutta meni sitten tälle päivälle. Päätin sittenkin eilen kello kahden aikaan lähteä asentamaan nastarengasta myös taakse. Ikuisuuden ensin pusattuani juuri kun olin saamassa täyteen pumpattua rengasta paikalleen, niin puolen sekunnin ajan kuulin kummallisen epätavallisen kimeän äänen ja samassa tajusin, että kohta tapahtuu jotain. Heti seuraavaksi täyteen pumpattu rengas päättää räjähtää suunnilleen korvan vieressä (vieläpä ollessani pienessä varastotilassa). Ihme kyllä kuulo tuntui säilyvän, joten seuraavaksi piti tarkistaa tuhot. Tehtaan asentama sisäkumi kesti pari tuhatta kilometriä moitteetta, mutta sitten se päätti kosahtaa tyylikkäästi sisätilassa olleella telineellä. Turhaa työtä koko asennus, joten ei muuta kuin koko juttu alusta alkaen. Ainiin, edellinen nastarenkaan vaihto päättyi koko nastarenkaan hajoamiseen, kun sisäkumi räjähti itsekseen klo 3 yöllä. Pyörän ollessa asunnon sisällä tietenkin.
Seuraavaksi kokeiluun joku kaapissa lojunut Nokian Renkaiden sisäkumi. Ja taas saa menemään tunnin (kestäähän siinä, kun ei ole rutiinia renkaidenvaihtohommiin), kun ottaa hajonneen sisärenkaan pois, laittaa uuden tilalle ja tappelee päällysrenkaan paikalleen. Taas rengasta paikalleen ja tiukkaus, mutta nyt en laittanut ilmaa edellisestä viisastuneena. Pumpattuani kuului jotain pientä sihinää, mutta oletin sen kuuluvan seinän takaa putkistosta. No arvatkaa vain, tuliko se vasta asennetusta renkaasta. Vastauksen ollessa myönteinen, niin sadattelun jälkeen koko ruljanssi oli pakko aloittaa alusta asti. Mikähän maanantaikappale lienee ollut, kun sisärengas vuoti jo tehtaan jäljiltä.
Kolmas sisäkumi oli Continental, joka on kestänyt yleensä ihan siedettävän pitkään. Taas edellisistä lisää viisastuneena tajusin pumpata sisäkumia asentamatta sitä mihinkään. Murphyn lain mukaan sihinä oli siirtynyt jotenkin kolmanteenkin sisäkumiin, koska ilmeisesti joku minikokoinen kyy oli käynyt puremassa sisärengasta siinä valmiina olleen reiän perusteella. Ennen pumppausta vielä varmistin, etten taatusti koskenut hiekkaista lattiaa renkaalla, joten koko rengas koski vain ilmaa paketista oton jälkeen. Terveisiä siis rengastehtaalle.
Motivaation ollessa tässä kohtaa jo kohdillaan, niin samanlainen Continental uudesta paketista neljänteen asennussessioon. Sama testaus ennen vanteelle asennusta, ei pihissyt. Sitten sama tappelu päällysrenkaan kanssa. Continentalin sisärenkaat tuntuvat kasvavan kokoa ainakin 50 %, kun niihin laittaa ilmaa ja ne menevät muodottomiksi, joten se ei ainakaan helpota. Ihme kyllä sain sisärenkaan tungettua päällysrenkaan sisään jotenkuten, vaikka muotopuoli kumeksi epäilyttikin. Ilta viiden pintaan rengas vanteineen läheni jo lopullista asennuspaikkaansa, ja pumppauksen jälkeen piti kuunnella ihan hipihiljaa, josko tämäkin kappale päättäisi tyhjentyä vasta koko homman lopuksi. Kun se ei tuntunut tekevän sitä, niin päätin antaa koko roskan olla ja tehdä vain jonkun lyhyen lähilenkin, koska muuten jos jättäisin kokeilun työmatkan ajoon, niin rengas olisi takuulla tyhjentynyt puolessa välissä matkaa. Piti vain toivoa, ettei kukaan hae rastia tällä välin.
Hieman kyllä tulee kalliiksi nämä rasteilut, jos jokaisen takia joutuu hankkimaan neljä sisäkumia. Kelikin oli tänään mitä oli, eli oli kiva huomata sadekelissä, että ehkä olisi kannattanut laittaa ne lokasuojat takaisin. Hyvityksenä sitten pääsi palkitsemaan itseään uuden kuvan osoittamassa paikassa, jossa muuten kannattaa muutenkin.
m_k muokkasi tätä : 30.12.2012 at 18.32
Nam. Kerran olen palkinnut tuolla itseni kesällä.
Kannattaa opetella paikkaa sisäkumeja jos et jo osaa, tosin aina paikkaaminen ei ole mahdollista. Sillä säästää paljon rahaa.
Edit: Kohtuu helppo rasti.
"The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"
Vanha on Max's Cafe Munkkiniemen puistotien varrella:
Uusi:
Pasi
Pasi Ahopelto muokkasi tätä : 01.01.2013 at 10.29 Syy: Karttalinkki
Eikö teille riitä Espoon rajan pinnassa pyörittelyä? Seuraavan kun haen niin vien sen Landbohun asti jotta te lännen asukit saatte vähän tuntea miten hauskaa se on kun rasti vaan pyörii vastakkaisella reunalla Helsinkiä.
Tiedän hyvin ettei sitä saa siirtää kuin 10 km kerralla, mutta aion rikkoa sitä sääntöä ihan suosiolla jos rasti ei satu olemaan lähempänä itää.
"The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"
Entä jos Helsingin rastit jakaisi itäiseen ja läntiseen Helsinkiin? Raja voisi olla esimerkiksi Vantaanjoki, tai jopa osin limittäinen tyyliin "Vantaanjoen länsipuoli" ja "Tuusulanväylän itäpuoli". Ei olisi keneltäkään pois; kauemmas halutessa voi aina käydä rajan toisella puolella.
Pasi
Minulle rastien haut tuovat pientä ylimääräistä lisää liikkumiseen. Sitä pyörittelyä tulee muutenkin sopivasti, joten rastien haut eivät hetkautua kuntoa mihinkään suuntaan. Hmm.. itsestäänselvyys ja pätee oletettavasti kaikkiin foorumilaisiin.
Ei harmittaisi vaikka pyörisi seuraavat puoli vuotta idässä. Ei niillä pisteillä taivas aukea.
Kenelläkään ei ole oikeutta siirtää itsekkäästi rastin paikkaa yli sääntöjen itselle suosiolliseen suuntaan. Miksi pitäisi? Kannatan luonnollista siirtymää, kyllä se jossain vaiheessa tapahtuu.
Oi niitä kesiä, silloin on kaikki helpompaa.
Tai tämä on joku miesharmitus jota en ymmärrä. Tai se kilpailuvietti, tässähän on pistetaulukko. Joka on ihan turha, miesten idea sekin.
En ole pitkään aikaan muistanut päivittää lukujani.
Missä ovat työmatkapyöräilijät idästä?
Ursan aurinkokuntamallin Neptunus Lehtisaaressa
Ei ihan Lanbohon asti yllä seuraava
![]()
Love the Ride!
Kirjanmerkit