Alkujaan tämän lähetti
sunny
Tilalle tuli merkitön ja mahdollisimman halpa perinteinen kierteellinen ohjainlaakeri, jonka ruuttasin täyteen vaseliinia. Pari vuotta sitten uusin rasvat, eli olen nyt paukuttanut tuolla menemään vuodesta -98. Korostan, että laakeri oli halvin, mitä rahalla sai ja mallia painava. Tämän ratkaisun teki minun puolesta kokenut seniori huoltomies eli ns. huru-ukko. Ja kyllä tässä nyt on erittäin vakuuttavaa näyttöä, että oikeassa oli. Muutenkin on tuo mielestäni väärä paikka tuijottaa grammoja. Jättää pari Snickersiä syömättä sen sijaan, jos ei voimat riitä ^^.
Vähän kuin mun tarina. Ostin käytetyn (sopimus-) kisaraakin ja kun treenikaveri ramppas Italiassa työreissujaan niin sai tuotavaksi Campy Record kamaa kuluneiden tilalle. Uutukaisen ohjainlaakerin heitin paikalleen ja eipä montaa lenkkiä tarvinn paikallisilla pikiteillä ajella niin oli kuulat painanu kolot erikoiskevennettyjen laakerikuppien laakerimetallisiin pintoihin. Ei saanu välystä pois tai muuten oli liian tiukalla.
Tilalle tuli halvin mahdollinen $haisse 105. Siis tuumaseen ohjainputkeen. Tuolla on sittemmin ajettu jotain 50-70 tuhatta ja on nykyään asennettuna omatekoseen off-road nojakkiin. Edelleen käyttökuntoinen.

Alkujaan tämän lähetti
sunny
En silti missään nimessä teilaa esim. Chris Kingiä, varmasti on mersumiesten valinta ihan oikea ja etenkin jenkeissä tuo on se katu-uskottavuuden ja rispektin de facto standardi. Huolisin.
Joo. Tuo 105 ei ole nyt haarukassa kiinni vaan etäohjauksessa. Haarukalle, joka on tietysti kierteetön 1-1/8" mallia hommasin sitten "perinteisen" tyyppisen "Token TK737ACB Heavy Duty Threadless MTB Headset 1 1/8" Black" ohjainlaakerin. Jotta kestää mahdollisesti armotonta rynkytystä jota se epäilemättä tulee saamaan. Ei ollu edes pahan hintanen, alle 30 eskoa tällä hetkellä.
Tokenin laakerit vaikuttavat laadukkailta, hommasin sellasen aikaisemmin toiseen nojakkiin, 1-1/8" kierteelliseen haarukkaan. Kevyt ja asiallisesti tehty, ja oli helppo asentaa kun lopulta sain syksyllä aikaseksi.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Kirjanmerkit