GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 21 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #601
    Ei ne öljyt tee autuaaksi. Lämpölaajeneminen (kylmäsupistuminen) on itsellä se ongelma. Tora hirttää aivan kiinni kun on aluumiini alajalat ja jotain rautaa yläputket. Revelationissa kun yläputket ovat jotain hienompaa metallia, niin ne supistuvat about samaa tahtia kuin alajalat.

  2. #602
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    2.5W tai 5W maksimissaan talviöljyt..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  3. #603
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Mahtaakohan tämä olla oikea tiivistesetti 2003 Boxxer Race keulaan??
    Gravity, what a heartless bitch.

  4. #604
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    77
    Nöösi kysyy, että kuinka usein etujoustoja yleensä tulee huoltaa (Fox / Rock Shox)? Maguran Menja on ollut kolmisen vuotta käytössä, eikä sille ole tehty takuuhuollon lisäksi mitään, mutta niin vaan on tyydyttänyt joustotarpeeni helteillä ja pakkasilla (lähinnä työmatka-ajoa tosin). Fillarin päivitys on ajankohtainen, joten kiinnostaisi tietää onko huoltoasioissa merkittäviä valmistajakohtaisia eroja? Olenko ollut hölmö jättäessäni huollot tietämättömyyttäni tekemättä?

    Mikä on nykyaikaisen haarukan odotettavissa oleva elinikä? Entä onko olemassa merkkejä joista tietää lopun lähenevän? Jollain oli putket kuluneet puhki, mutta jos sellaisia merkkejä ei ole olemassa niin leijuuko muita fataaleja uhkia ikääntyneen keulan yllä?

  5. #605
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Ei varmaan 3 vuoden huoltamattomana oleva keula ole enään herkimmillään.. Rock Shox:n ohjekirjoissa on huoltovälit 50h -> keula auki ja putsaaminen sekä öljyt vaihtoon.. 100h -> tiivisteiden vaihto ja öljyt.. Joka ajon jälkeenhän on hyvä putsata liukuputket.. Riippuu varmasti myös ajosta ja missä ajetaan esim paljon kurassa ryvetään metsässä niin huoltoväli varmasti pienenee vrt. työmatka-ajoon vaikka hyvällä säällä..

    Yleisimpiä murheita varmaankin ilmakeuloissa on että ilmat karkailee ja öljyt karkailee vääriin paikkoihin kun tiivisteet pettävät..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #606
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Vähintään kerran vuodessa kannattaa huoltaa/huollattaa. Tosin jos ajaa aktiivisesti maastossa ja mahdollisesti kisailee, niin joku kolme-neljä kertaa vuodessa on mielestäni sopiva tahti.

  7. #607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Kannattaiskohan laitattaa 36 Floattiin talviajoa varten sisään vakio 10w öljyt vai kenties 7.5w? Kävin tossa kymmenen asteen pakkasessa ajamassa ja keula toimi tosi nihkeesti ja herkkyys oli tiessään. Voihan tietty olla, että siellä on kosteuttakin sisällä, mutta myös öljyillä lienee vaikutusta?
    Ajoin muutaman talven 36-(FIT)-ketuilla: Vaimentimessa 10W ei toiminut talvella ollenkaan, 5W taas oli sään vähänkin lämmetessä liian löysä varsinkin VAN R-mallissa jossa sisäänpäinvaimennusta ei voi säätää. Sopiva kompromissi oli muistaakseni 7.5W, jonka kanssa vaimennuksen säädöt riittivät johonkin -20C-lämpötiloihin. Sama 7.5W toimi hyvin myös kesällä. Öljy oli Motorexia.

    Keulat ovat erilaisia: 32 Vanillassa 5W osoittautui sopivaksi. Nykyään tallissa on vain RockShoxeja, niihin sopiva vaimenninöljy talveksi on 2.5W (ja sama toimii kesälläkin hyvin).

    - Tomi

  8. #608
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Odotettavissa oleva elinikä riippuu niin paljon keulan rakenteesta, ajomääristä, olosuhteista, huoltoväleistä ja yleisestä huolenpidosta (mm. liukuputkien puhdistukset jne.), että on mahdotonta antaa millään tavoin kunnollisia ennusteita. Nykyään monet keulat on vaimennuspatruunalla varustettuja, jolloin alajaloissa olevaa voiteluoljyä (vaimennusöljyt on erikseen patruunassa) on todella vähän ja omasta mielestä voiteluöljyt kannattaa erikseen vaihtaa vähintään kerran vuodessa ja vähintään kerran vuodessa tehdä varsinainen täyshuolto. Todella aktiivisesti ajavalle useammin ja jos pyörä lähinnä seisoo käyttämättömänä harvemmin. Täyshuollolla tarkoitan siis purkua, kunnollista puhdistusta, tarkastusta ja uusia öljyjä. Tiivisteitä ei useinkaan tarvitse välttämättä vaihtaa (kunhan vanhat puhdistaa kunnolla ennen kasausta), jos vanhoissa ei ole vaurioita tai muuta vikaa.

    Vakavia vikojakaan ei keuloissa välttämättä huomaa ennenkuin on jo myöhäistä. Esim. jos alajalkojen voiteluöljyt käy vähiin voi liukuputki vaurioitua pysyvästi liukuholkkien kuluessa sieltä mistä liukuputkea ei ulospäin näe. Myös suorituskyvyn heikentyminen tapahtuu niin hitaasti, ettei sitä yleensä huomaa. Säännöllinen huolto ja tarkastus auttaa näissäkin tapauksissa. Tosiaan kuten mainittiinkin, niin liukuputket kannattaa putsata jokaisen ajon jälkeen. Jos liukuputkiin pääsee pinttymään jotain likaa kunnolla kiinni on riskinä, että lika menee tiivisteiden väliin tai jopa keulan sisälle liukuholkkeihin. Pyörän/keulan kääntäminen ylösalaisin ennen lenkkiä (tai ainakin silloin tällöin) auttaa myös pitämään liukuholkit kunnolla öljyssä (ja toisissa keuloissa tiivisteiden alla olevat vaahtomuovirenkaat) ja voi myös hieman herkistää keulaa.

  9. #609
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Tässä olisi mielenkiintoinen artikkeli öljyistä:
    http://www.peterverdone.com/archive/bikesuspension.htm

    Kuten epäilinkin, RockShox öljy ei ole täyssynteettistä joten se jähmettyy pakkasella aika jäykäksi. Itse ajattelin käyttää täyssynteettistä RedLine öljyä.

  10. #610
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Mielenkiintoista, että ohuemmat öljyt jähmettyvät nopeammin pakkasessa, kuin paksummat, esim. RedLine 2,5W öljy jähmettyy jo -17C lämpötilassa, kun taas 30W öljy kestää jopa -50C.
    http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=18

  11. #611
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Tässä olisi mielenkiintoinen artikkeli öljyistä:
    http://www.peterverdone.com/archive/bikesuspension.htm

    Kuten epäilinkin, RockShox öljy ei ole täyssynteettistä joten se jähmettyy pakkasella aika jäykäksi. Itse ajattelin käyttää täyssynteettistä RedLine öljyä.
    Älä sitten laita tuota Redlinea voiteluöljyksi alajalkoihin, RockShoxin liukupuslat turpoavat tuosta todella nihkeiksi. Omakohtaista kokemusta on vain Boxxerista, mutta varmaan muutkin Rockshoxit käyttää samanlaista pinnoitetta puslissa.
    Vaimennusöljynä varmaan ihan turvallista, kun sen ei pitäisi päästä kosketuksiin puslien kanssa, mutta tätä en ole itse testannut, koska Boxxerini on muutettu avoimen öljykyvyn keulaksi.
    Aion laittaa kyllä tuota Redlineä omaan RS Sektoriini vaimennusöljyksi, mutta en ole vielä jaksanut vaihtaa öljyjä.

  12. #612
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Näköjään, RockShox öljyn jähmettymispiste (-50C) onkin huomattavasti alhaisempi, kuin RedLinen, vaikka se ei olekaan täyssynteettistä: http://www.torcousa.com/technology/RFF.pdf

    Joten paremman talviöljyn etsiminen jatkuu…

  13. #613
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Älä sitten laita tuota Redlinea voiteluöljyksi alajalkoihin, RockShoxin liukupuslat turpoavat tuosta todella nihkeiksi. Omakohtaista kokemusta on vain Boxxerista, mutta varmaan muutkin Rockshoxit käyttää samanlaista pinnoitetta puslissa.
    Vaimennusöljynä varmaan ihan turvallista, kun sen ei pitäisi päästä kosketuksiin puslien kanssa, mutta tätä en ole itse testannut, koska Boxxerini on muutettu avoimen öljykyvyn keulaksi.
    Aion laittaa kyllä tuota Redlineä omaan RS Sektoriini vaimennusöljyksi, mutta en ole vielä jaksanut vaihtaa öljyjä.
    Joko puslien pinnoite tai öljy on muuttunut koska vuoden verran oli Redlinea Lyrikin alajaloissa eikä se muuttunut miksikään. Tai sitten ne oli sen verran kuluneet että ne turposi juuri sopiviksi Redlinen kanssa Myöskään Pikessä ei ole ollut ongelmia.
    Att inte cykla är att gå för långt

  14. #614
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Joko puslien pinnoite tai öljy on muuttunut koska vuoden verran oli Redlinea Lyrikin alajaloissa eikä se muuttunut miksikään. Tai sitten ne oli sen verran kuluneet että ne turposi juuri sopiviksi Redlinen kanssa Myöskään Pikessä ei ole ollut ongelmia.
    No se on varmaan sitten vain Boxxerin ongelma. Boxxeriin ei kuulemma sovi myöskään Silkolene RSF.

  15. #615
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Näköjään, RockShox öljyn jähmettymispiste (-50C) onkin huomattavasti alhaisempi, kuin RedLinen, vaikka se ei olekaan täyssynteettistä: http://www.torcousa.com/technology/RFF.pdf

    Joten paremman talviöljyn etsiminen jatkuu…
    Suoritin empiirisen tutkimuksen – RockShox ja Redline Light Weight öljyt pakastimeen -20C ja tulos oli päin vastainen. RockShox öljy muuttui täysin jähmeäksi kun taas RedLine pysyi notkeana, niin kuin huoneen lämpötilassa!

  16. #616
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Suoritin empiirisen tutkimuksen – RockShox ja Redline Light Weight öljyt pakastimeen -20C ja tulos oli päin vastainen. RockShox öljy muuttui täysin jähmeäksi kun taas RedLine pysyi notkeana, niin kuin huoneen lämpötilassa!
    Kas tässä hyvää tekemistä talvi-illaksi! Mulla on muut Redlinen öljyt paitsi Like water.
    Kaikista näyte talteen lämpimään ja pullot pakkaseen ja sitten tekemään uskomattomia päätelmiä.
    Tosin Shim restackor osaa laskea hienoja käyriä ottaen huomioon viskositeetin ja lämpötilan,
    että noilla testeillä on kaiketi vain viihdearvoa.
    Sometimes the same is different.
    But mostly it's the same
    .

  17. #617
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Onko kenelläkään hajua mistä löytäisi dt swissin ball joint bushingseja elikkä dt swissin spesifejä kuulaholkkeja iskareihin?
    Pakko kertoa tarinan kulku. Näitä on siis kuukaudenpäivät metsästetty. Roselta tilailin aluksi vääränlaisen setin kun "halpa" oli. Siellä ei ollut kuvaa mutta ajattelin että kokeillaan nyt jos sattuisi oikeanlaiset tulemaan. Noh jatkoin viestittelyä fillariosan kanssa ja yritettiin pohtia sieltä ratkaisua ongelmaan. Heilläkään ei oikeanlaisia holkkeja ollut mutta ratkaisuna mietittiin uniball niveliä ja sopivia holkkeja molemmin puolin. Tilailin nuo uniball nivelet fillariosasta ja totesin kotona kiinni laittaessa että eivät sovellu hommaan. Ovat hieman liian pieniä ja perään jää pieni klappi. Tämän jälkeen olin yhteydessä suoraan dt swissiin ja kerroin ongelmasta. Sanoivat että ole yhteydessä oman maan maahantuojaan tai lähimpään skandinaaviseen maahantuojaan. Suomesta ei maahantuojaa löydy joten käännyin pienen ruotsalaisen skeppshultcykelnin puoleen. Viestiteltiin parit sähköpostit ja laitoin kuvaakin vanhoista holkeista. Sanoi että tuon näköisiä ei kyllä varastosta löydy mutta joitakin dt:n ball joint bushingeja löytyy jotka saattaa käydä. Ei kuitenkaan varmuudella osannut sanoa käykö joten ehdotti että hän laittaa osta tulemaan ja jos sopivat niin lähettelen sitten maksun niistä sinnepäin. Jos eivät käy niin lähetän osat takaisin. Kolme päivää tuosta lähteysviestistä meni ja osta napahti postiluukusta. Kas hieman erinäköiset kuin vanhat, mutta sopii täydellisesti pyörään. Ei voin kuin kiittää ruotsalaista asiakaspalvelua. Oppirahat tuli taas maksettua väärien kokeiluiden mudossa, mutta ei voi mitään. Monestako suomalaisesta putiikista saa näinkin hyvää palvelua? Ja vielä yli rajojen? Maksan mielelläni ruotsalaiselle liikkeelle roponi tästä. Perä toimii taas oikein mallikkaasti.
    Respect is not given, it is taken.

  18. #618
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Hämptön
    Viestit
    168
    Voisiko joku vääntää rautalangasta amatöörille mitä öljyjä rokkarin rebaan kannattaa vaihtaa? Pariin vuoteen tuota ei ole aukaistu (en siis ikinä), joten lienee aika. Ajattelin 5W öljyä vaimentimeen ja 15W öljyä muualle, mutta yllä olevat tiedot aiheuttavat hämmennystä. Miksi monet suosittelevat talveksi 2.5W öljyjä vaimennuspuolelle, vaikka jähmettymispiste on korkeammassa lämpötilassa verrattuna raskaimpiin öljyihin?

    e: kuten arvattua, juttua löytyy vaikka kuinka paljon. Taidan hakea bilteman valikoimasta 5w ja 10w purkit.
    arisaast muokkasi tätä : 21.12.2012 at 19.50

  19. #619
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Pakko kertoa tarinan kulku. Näitä on siis kuukaudenpäivät metsästetty.....
    l. dt swissin ball joint bushingseja elikkä dt swissin spesifejä kuulaholkkeja iskareihin?
    Oops. Eipäs sattunu aiemmin silmään kysely. Jälkiwiisastellaan sit. Lähin paikka noihin on just nyt (mulla) auton hanskalokkero - siellon ainakin pari uutta/ käyttämöntä. ShockTherapy / Foxcompissa (Hki) noita lie hyllyssäkin.

  20. #620
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arisaast Katso viesti
    Voisiko joku vääntää rautalangasta amatöörille mitä öljyjä rokkarin rebaan kannattaa vaihtaa? Pariin vuoteen tuota ei ole aukaistu (en siis ikinä), joten lienee aika. Ajattelin 5W öljyä vaimentimeen ja 15W öljyä muualle, mutta yllä olevat tiedot aiheuttavat hämmennystä. Miksi monet suosittelevat talveksi 2.5W öljyjä vaimennuspuolelle, vaikka jähmettymispiste on korkeammassa lämpötilassa verrattuna raskaimpiin öljyihin?

    e: kuten arvattua, juttua löytyy vaikka kuinka paljon. Taidan hakea bilteman valikoimasta 5w ja 10w purkit.
    Talvella tärkeintä on, kuinka öljy käyttäytyy pakkasessa. Ei ole hyötyä 2,5wt öljystä, jos se muuttuu pakkasessa jäykemmäksi, kuin 250w vetopyörästön öljy. Eikä jähmettymispistekään näköjään kerro suoraan, kuinka hyvin öljy toimii pakkasessa. Olen aina kuvittelut, että laadukas täyssynteettinen öljy toimii kylmällä paremmin, kuin mineraalipohjainen (eli puolisynteettinen) ja empiirinen tutkimus varmisti asian.

    Nyt RedLine öljyillä sekä haarukka että takaiskari toimivat -15C pakkasessa lähes yhtä hyvin, kuin lämpimässä. Alkuperäisellä öljyllä olivat samassa lämpötilassa täysin käyttökelvottomia.

    Onko Biltemassa haarukkaöljyä? Moottoriöljy 5W on aivan liian jäykkää tähän käyttöön, jäykempi, kuin 30wt haarukkaöljy.

    Rebaan kannattaa vaihtaa ainakin pölytiivisteet ja niiden alla olevan vaahtomuovirinkulat, omat olivat yllättävän huonossa kunnossa kesällä ostetussa haarukassa.

  21. #621
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    On biltemassa 5w haarukkaöljyä.. Itellä tuota vaimentimessa ja ihan hyvin on toiminut..
    The end of the road is just the beginning...

  22. #622
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Jep, nyt löysin itsekin. Näyttäisi olevan täysin mineraalista tämä Bilteman haarukkaöljy. Säilyykö juoksevana pakkasellakin?

  23. #623
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kyl keula ainakin toiminut vielä -13 pakkasilla ok.. täytyy lirauttaa johonkin korkkiin hiukan ja viedä ulos..
    The end of the road is just the beginning...

  24. #624
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kyllähän tuo hieman näytti notkistuvan kun aamulla toin sisälle.. oli yön ulkona n. -12 pakkasessa.. ihan juoksevalta se tuntui tuolla pakkasen puolellakin..
    The end of the road is just the beginning...

  25. #625
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Jousituksen pienet kysymykset

    Ihan hyvin on toiminut Fillariosasta ostettu 5w, kovillakin pakkasilla. Ei tullut lovea lompsaan.

  26. #626
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    8
    Sit kun ihmettelette noita viskositeettejä, niin huomatkaa, että vaikkapa SAE 5 ja SAE 5W on eri tavaraa. Ja jenkkiläinen weight on sitten jompi kumpi näistä, taitaa olla ilman W.tä. Ainakin moottoriöljyissä. Voisi selittää noita eroja käyttäytymisessä kylmänä. W on siis winter, ja luokitus annetaan dynaamisen viskositeetin mukaan, kun ilman W:tä luokitukset perustuvat kinemaattiseen viskositeettiin.

    Eli eri öljyjen viskositeettejä ei välttämättä ole helppo vertailla ihan vaan tuon nimen perusteella, vallankin jos nimeäminenkin on vähän epätäsmällistä.

    Toisaalta minä olen oikeastaan automies, enkä ole haarukkaöljyjä ikinä tutkiskellut, joten saatan ihan pehmosiakin puhua. Mutta sen tiedän, että nuo luokitukset eivät ole kovin tarkkoja, vaan esim moottoriöljypullo, jonka kyljessä lukee SAE 10, on jotain 5:n ja 10:n väliltä. Näytti olevan olemassa listauksia haarukkaöljyjen viskositeeteistä, joita kannattaa ennemmin katsella, mikäli vain kulloinenkin öljy löytyy sellaisesta. Öljyjen valmistajiltakin löytynee tiedot sisältävä datasheet kustakin laadusta, josta selviää viskositeetti.

    http://www.liqui-moly.de/liquimoly/m...20light_EN.pdf

    Tuossa esim. Liqui-Molyn technical data sheet, jossa ilmoitetaan viskositeetiksi 17,2 mm2/s, eli öljyn kinemaattinen viskositeetti on 17,2 centistokea. Noita kannattaa enemmän tuijottaa. Vielä parempi tietty, jos löytää useammassa lämpötilassa ilmoitettuna.

  27. #627
    En ole nyt täysin ymmärtänyt tuota etujousen säätöä, kyseessä Rock Shox Recon Silver TK. Laitetaanko ilmaa vain yläpään toisesta venttiilistä, meneekö tuolla joku kanava toiselle puolelle? Toisella puolella on tuo lukitus. Mikä virka tuolla iskarin alapäässä olevalla venttiilillä on?

  28. #628
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti J Katso viesti
    En ole nyt täysin ymmärtänyt tuota etujousen säätöä, kyseessä Rock Shox Recon Silver TK. Laitetaanko ilmaa vain yläpään toisesta venttiilistä, meneekö tuolla joku kanava toiselle puolelle? Toisella puolella on tuo lukitus. Mikä virka tuolla iskarin alapäässä olevalla venttiilillä on?
    epäselvästi laitettuna ne venttiilit ylhäällä ja alhaalla positiivinen paine ja negatiivinen paine toisessa jalassa on vaimennus ja lukitus eli ei mene mitään kanavaa ohjeissa on paine arvot jotka sinne laitetaan ei missään nimessä pidä ylittää

  29. #629
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Recon on solo-air eli ilmat pumpataan vasemman jalan yläpäästä olevasta venttiilistä eikä siinä muita olekkaan.. ainoat säädöt ovat rebound oikean jalan alapäässä josta säädetään kuinka nopeasti keula palautuu joustaessa takaisin täyteen mittaan.. oikean jalan yläpäässä on keulan lukitus.. kiteytetään vielä niin että vasemmassa jalassa on ilmajousi ja oikeassa on vaimennin..
    The end of the road is just the beginning...

  30. #630
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Heitänpä toisenkin kysymyksen Recon Silveriin (lisäinfona TK SL) liittyen, mitähän tuolle minun keulalle pitäisi tehdä kun se on aina ollut vähän tahmean tuntuinen ulosjoustossa. Toki tiedostan että osasyy "vikaan" on käytettävät paineet, siellä on joku 70 psi joten eipä paljon jousivoimaa tietysti löydy mutta ei tällaisen 60 kg riisitikun alle voi enempääkään painetta laittaa tai loppuu joustaminen aika äkkiä. Rebound on niin nopealla kuin sen saa mutta silti äkkinäisissä paikoissa etupyörä ei palaa maahan niin nopeasti kuin haluaisin.

    Takana tuossa keksinnössä on saman firman Ario RL joka toimii huomattavasti keulaa paremmin, tosin pidänkin perää vähän jäykempänä. Mielessä on jo käynyt ostaa keulalle Reba (ja takaiskariksi Monarch jos löytyy ylimääräistä rahaa) ja loppusijoittaa Recon kakkospyörään XC30:n tilalle mutta tekeekö se elämästä yhtään sen autuaampaa koska sama paineongelma siinäkin tulee.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •