GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 108 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 58 98 106 107 108 109 110 118 158 208 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.211 - 3.240 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #3211
    Näinkin on joskus käynyt!


    Tämä siis kesällä 2012. Uudet kiekot ja renkaat ollu alla jo jonkin aikaa. Kiitos Chainreactionin alennusten niin laitetaan vähän uutta osaa kiinni.


  2. #3212
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Itsellä ihan sama tilanne. Kävin just hakee clas ohlsonilta 10e työntömitan et saa katottua mitä toho runkoo saa kiinni. Menee tosi paljon osia uusiks kyllä. Keula, kammet, polkimet, etukiekko yms. Saas kattoo!

    Edit.. Piti lainata tuon yhen maastosinkula viestiä mut kännykkä ei suostunu näköjään.

  3. #3213
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    101
    Harkitsin jo Colnagon päästämistä eläkkeelle, mutta se saakin uuden elämän uusien palikoiden kera.
    Kolme kerrosta vahaa ja 2013 Recordin osasarja niskaan.Koristeeksi uudet pullotelineet ja NOS tankotulpat.Kiekkoasia on vielä hiukan auki.




  4. #3214
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    644
    Eiköhän näistä saada ensi kesäksi yksi ajokelpoinen pyörä.




  5. #3215
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cdRn Katso viesti
    Terve! Talvipyöräilystä innostuneena olisi tarkoitus rakentaa ensimmäinen sinkula maastorunkoon. Rungoksi olen katsellut karate apinaa sekä inbrediä. Kiinnostusta on paljon, kokemusta ei, eli käytännössä jos joku voisi kiteyttää (mieluiten linkkien kera) mitä osia tulee kaikenkaikkiaan takapäähän, jotta projekti pääsisi alkuun osatilausten osalta. Auttakaahan nöösiä, ettei maantiepyörällä tartte ajaa tuolla lumessa
    Terve terve. Kysytään nyt ensimmäiseksi hintaluokkaa valmiille pyörälle, jotta tiedetään mitä lähdetään ehdottelemaan palikoiksi. Lähtökohtaisesti siis maastosinkulan (voimansiirron) takapäähän tulee vaan normaali takakiekko ja siihen pakan/kasetin tilalle sinkulakitti eli ratas ja speiserit.
    Mud, sweat and beers.

  6. #3216
    ^ Tosta saat aika hyvin osviittaa mitä tarviit:

    http://www.bikecarson.com/2010/08/03...karate-monkey/
    Siitä ali missä aita on matalin.

  7. #3217
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Piti tänään käydä irrotuttamassa keskiö oikeen liikkeessä. Sano äijäkin et olipa harvinaisen tiukassa. Yllättäen muhvin kierteet säilyivät kuitenkin ehjänä. Nyt kysymys sitten (josta varmaan haukutaan et google ja hakua, mut kun en löytäny enkä tajua, sori vaan):
    Pitäis hommata keskiö ja kammet. Mitenkä semmoset valitaan. Sen verran tiedän et 'normi' BSA kierteinen tuo edellinen keskiö oli. Pitäiskö ensin valita kammet ja sitten keskiö vai toisinpäin? Mitähän mittoja tarvis ottaa, jotta tietäis mitä ostella?

    Elkää haukkuko, neuvojaa mielummin.

    OK. Update: Elikkäs googlasin tolkuttomasti ja tulin nyt siihen johtopäätökseen, että tartten 68mm BSA keskiön. Ilmeisesti ne on kaikki halkaisijaltaan samankokoisia?
    JeTi- muokkasi tätä : 13.12.2012 at 19.39 Syy: Pitkän googlauksen kautta tiedon jyväsen löytyminen

  8. #3218
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Piti tänään käydä irrotuttamassa keskiö oikeen liikkeessä. Sano äijäkin et olipa harvinaisen tiukassa. Yllättäen muhvin kierteet säilyivät kuitenkin ehjänä. Nyt kysymys sitten (josta varmaan haukutaan et google ja hakua, mut kun en löytäny enkä tajua, sori vaan):
    Pitäis hommata keskiö ja kammet. Mitenkä semmoset valitaan. Sen verran tiedän et 'normi' BSA kierteinen tuo edellinen keskiö oli. Pitäiskö ensin valita kammet ja sitten keskiö vai toisinpäin? Mitähän mittoja tarvis ottaa, jotta tietäis mitä ostella?

    Elkää haukkuko, neuvojaa mielummin.

    OK. Update: Elikkäs googlasin tolkuttomasti ja tulin nyt siihen johtopäätökseen, että tartten 68mm BSA keskiön. Ilmeisesti ne on kaikki halkaisijaltaan samankokoisia?
    Jos edellinen keskiö ja kampisarja noin suurin piirtein sopi siihen fillariin, niin googlaa ensin siitä tarkemmat tiedot. Ja niiden perusteella sitten valkkaat tarjonnasta seuraavan. Muitakin tapoja löytyy, saattaa vaan hyllyt täyttyä sopimattomista ja lompakko tuulettua siinä samalla.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  9. #3219
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    BSA kierteelle on loputon määrä vaihtoehtoja, mutta keskiön ja kammen pitää melkeinpä olla samaa merkkiä, toki on vaihtoehtojakin mutta miksi hankaloittaa elämäänsä. SRAMin kammet-> GXP keskiö, Shimanon kammet-> HollowTech2 keskiö jne.Onhan noita yhteensopivia keskiöitä sitten muitakin, mutta tosiaan mielestäni ei ole vaivan arvoista.

  10. #3220
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    BSA kierteelle on loputon määrä vaihtoehtoja, mutta keskiön ja kammen pitää melkeinpä olla samaa merkkiä, toki on vaihtoehtojakin mutta miksi hankaloittaa elämäänsä. SRAMin kammet-> GXP keskiö, Shimanon kammet-> HollowTech2 keskiö jne.Onhan noita yhteensopivia keskiöitä sitten muitakin, mutta tosiaan mielestäni ei ole vaivan arvoista.
    Onhan vielä tuo JIS-neliökeskiö jota halpispyörät enää pääsääntöisesti käyttää. Mutta noita keskiöitä kyllä saa ja ihan laadukkaita, sekä niihin jos jonkinlaista kampea. Nojailupiireissä käyttävät vielä jonkin verran.

    Mun off-road tekeleessä no moisia keskiöitä kaksi, toinen on takahaarukan nivelenä. Vähän overkill mutta kun romupyörien rungoista tein niin eipä tarvinnu alkaa säätään. Varsinainen keskiö olikin kätevä kun piti saada kammet ja kengät välttämään etuhaarukkaa ja -pyörää niin nurkista löyty lopulta sellanen keskiö jolla symmetrisyys löytyi. Kampisarjan omalla keskiöllä ei olis syntyny.

    Mutta jos laatua haluaa ja BSA-keskiölle runko on tehty niin ilman muuta mikä tahansa ulkoisilla laakereilla oleva jos vaan muuten sopii. Paino laskee ja silti akseli on jäykkä tai jäykempi. Laakerit kestää paremmin. Keraamisten laakereiden hyötyä edelleen epäilen, etenkin pystärissä jossa saavat osansa etupyörän syytämästä vedestä ja sotkusta.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  11. #3221
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    juu, ja Octalink FSA:lla vai kenellä se oli. Keskiöt ei kuulemma oikein kestä (luopuivatkin siitä jo), mulla oli Giantissa enkä mitään valittamista kahdessa kesässä keksinyt kyllä.
    En jaksa tarkistaa mitä BSA systeemiä FSA nykyään käyttää, BB30 on aika monissa malleissa tarjolla ainakin.

  12. #3222
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Pitäis hommata keskiö ja kammet. Mitenkä semmoset valitaan. Sen verran tiedän et 'normi' BSA kierteinen tuo edellinen keskiö oli. Pitäiskö ensin valita kammet ja sitten keskiö vai toisinpäin? Mitähän mittoja tarvis ottaa, jotta tietäis mitä ostella?

    Elkää haukkuko, neuvojaa mielummin.

    OK. Update: Elikkäs googlasin tolkuttomasti ja tulin nyt siihen johtopäätökseen, että tartten 68mm BSA keskiön. Ilmeisesti ne on kaikki halkaisijaltaan samankokoisia?
    Onko tarkoitus vaihtaa kammet vai pitää vanhat? Jos pidät vanhat niin laita tänne tieto mitkä kammet sulla on tai jos et tiedä, niin vaikka kuva kammista. Luulen että sillä saat jo apua keskiön valintaan.

  13. #3223
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cyklooppi Katso viesti
    Onko tarkoitus vaihtaa kammet vai pitää vanhat? Jos pidät vanhat niin laita tänne tieto mitkä kammet sulla on tai jos et tiedä, niin vaikka kuva kammista. Luulen että sillä saat jo apua keskiön valintaan.
    Keskiö piti käydä irrottamassa liikkeessä niin se jäi sillä reissulla sinne. Se oli joku neliskanttiakselinen. Kammet on vanhat STX kammet, joiden 5 pulttinen jako on ihan hiton pieni = menee kammetkin vaihtoon. http://i52.photobucket.com/albums/g1...8Image0020.jpg Tuossapa kuva noista kammista.

  14. #3224
    Vanhasta v.1993 GT Zaskarin rungosta tuli tälläinen 1x9 hiekkatieohjus.




  15. #3225
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Varsin erikoinen laitos, ei tule ihan joka päivä vastaan. Pitäis olla hyvä näkyvyys, kun pyörälläkin on oma silmänsä. Mikäs vaihteisto tossa oikeen on?

  16. #3226
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ^^E-rit-täin hieno. *isompi peukalohymiö*
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  17. #3227
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Viskaalin tuotokselle kulhollinen vihreitä kuulia !

  18. #3228
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Nice bike Mr.T
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  19. #3229
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Uskomaton vehje. Oon tuijottanut vaikka kuinka kauan noita kuvia, jotenkin käsittämättömiä komponentteja ja ylipäänsä koko fillari… Huh. Sen lisäksi, että on äärettömän hieno, niin on myös äärettömän kiinnostavan näköinen. Esim. tuo jarrukahva-/vaihteensiirtäjäyhdistelmä on, mikä se oikein on? Onko tuollaisia ollut joskus valmiina olemassa?

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #3230
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Komppaan kyllä. Tuo GT on älyttömän makee. Tuon kanssa voisin unohtaa orastavan kippurasarvi-allergiani ja hypätä pyörän selkään.

  21. #3231
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Täältäkin suuresti rispektiä viskaalin fillarille! Tunen stemmi kruunaa kokonaisuuden.

  22. #3232
    Kiitos kehuista ja mielenkiinnosta ja vihreistä kuulista. Lähtokohta projektille oli, että käytän vanhoja ja uusia osia yhdessä, tarkoituksena tehdä nopea pyörä helppoon maastoon ja hiekkateille. Mahdollisesti johonkin Jämi84 tyyliseen tapahtumaan. Etsin pitkään alkuperäistä WTB dirtdrop tankoa, mutta ne on ihan sairaan painavia, joten päädyin midgeen, joka oli melkein puolet kevyempi. Jarru/vaihtaja on http://retroshift.com/ tuote CX1. Takavaihtaja on vanha Proshift, joka käy 8/9 pakoille. Kampisatsi on melkein 20v. vanha Syncrosin Revolution, johon laitoin keskirattaan paikalle Rotorin Q 40 piikkisen, keskiönä Tunen titaaninen AC38. Pakko sanoa, että tämän kampipaketin kanssa joutui askartelemaan enemmän kuin aluperin suunnitelin, esim. syncrosin pikkurattaan pultit eri kaliperia kuin normi rataspultit ja niiden tulee olla titaanisia, koska kiinnitys tehdään titaaniseen levyyn. Pari kuvaa vielä osista.


  23. #3233
    Jestas sentään kun on hieno! Epäortodoksisuudesta läjäpäin irtopisteitä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  24. #3234
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    on kyllä raju fillari! rispekt!
    mutta, silti haluan kysyä että voisiko joku avata nuita ulkoisten laakerikuppien toimintamallia? mulla on nyt 73mm keskiö mihin pitäisi saada kammet kiinni. keskiökuppien mukana tuli kolme kappaletta 2,5mm prikkoja millä voi säätää sitten ketjulinjaa. ohjeissa on neuvottu speissereiden käyttö e-tyypin etuvaihtajalle tai bb cup mount chainguide bracketille, ja, clamp-on fd. mutta kun siihen tulisi 1x10 voimansiirto, ja iscg05 ketjuohjuri, niin tarkoittaako se sitä että ei speissereitä lainkaan, vai yksi kummallekkin puolelle? vai?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  25. #3235
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Siihen tulee 1 rinkula ja tod.näk. vetopuolelle.

  26. #3236
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Siihen tulee 1 rinkula ja tod.näk. vetopuolelle.
    Tai sitten ei jos on GXP.

    keskiölaakerin mukana on kyllä yleensä ohjeet paljon pitää laittaa prikkoja mille puolelle.

  27. #3237
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Antakaa aasinlakki, näinhän uudemmissa GXP-keskiöissä asia onkin 73 milliselle.

  28. #3238
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.270
    Melko veikeä GT!
    Noita Syncrosin pikkurattaan pultteja pystyy askartelemaan Campagnolon satulatolpan kiristysruuveista.
    *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

  29. #3239
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    87

    alkaa olemaa trekki uudessa kuosissaan, teippejä vielä huutaa runko ja pientä sipistelyä

  30. #3240
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    ^Heino on.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •