Näinkin on joskus käynyt!
Tämä siis kesällä 2012. Uudet kiekot ja renkaat ollu alla jo jonkin aikaa. Kiitos Chainreactionin alennusten niin laitetaan vähän uutta osaa kiinni.
![]()
Näinkin on joskus käynyt!
Tämä siis kesällä 2012. Uudet kiekot ja renkaat ollu alla jo jonkin aikaa. Kiitos Chainreactionin alennusten niin laitetaan vähän uutta osaa kiinni.
![]()
Itsellä ihan sama tilanne. Kävin just hakee clas ohlsonilta 10e työntömitan et saa katottua mitä toho runkoo saa kiinni. Menee tosi paljon osia uusiks kyllä. Keula, kammet, polkimet, etukiekko yms. Saas kattoo!
Edit.. Piti lainata tuon yhen maastosinkula viestiä mut kännykkä ei suostunu näköjään.
Harkitsin jo Colnagon päästämistä eläkkeelle, mutta se saakin uuden elämän uusien palikoiden kera.
Kolme kerrosta vahaa ja 2013 Recordin osasarja niskaan.Koristeeksi uudet pullotelineet ja NOS tankotulpat.Kiekkoasia on vielä hiukan auki.
![]()
Eiköhän näistä saada ensi kesäksi yksi ajokelpoinen pyörä.
![]()
Terve terve. Kysytään nyt ensimmäiseksi hintaluokkaa valmiille pyörälle, jotta tiedetään mitä lähdetään ehdottelemaan palikoiksi. Lähtökohtaisesti siis maastosinkulan (voimansiirron) takapäähän tulee vaan normaali takakiekko ja siihen pakan/kasetin tilalle sinkulakitti eli ratas ja speiserit.
Mud, sweat and beers.
^ Tosta saat aika hyvin osviittaa mitä tarviit:
http://www.bikecarson.com/2010/08/03...karate-monkey/
Siitä ali missä aita on matalin.
Piti tänään käydä irrotuttamassa keskiö oikeen liikkeessä. Sano äijäkin et olipa harvinaisen tiukassa. Yllättäen muhvin kierteet säilyivät kuitenkin ehjänä. Nyt kysymys sitten (josta varmaan haukutaan et google ja hakua, mut kun en löytäny enkä tajua, sori vaan):
Pitäis hommata keskiö ja kammet. Mitenkä semmoset valitaan. Sen verran tiedän et 'normi' BSA kierteinen tuo edellinen keskiö oli. Pitäiskö ensin valita kammet ja sitten keskiö vai toisinpäin? Mitähän mittoja tarvis ottaa, jotta tietäis mitä ostella?
Elkää haukkuko, neuvojaa mielummin.
OK. Update: Elikkäs googlasin tolkuttomasti ja tulin nyt siihen johtopäätökseen, että tartten 68mm BSA keskiön. Ilmeisesti ne on kaikki halkaisijaltaan samankokoisia?
JeTi- muokkasi tätä : 13.12.2012 at 19.39 Syy: Pitkän googlauksen kautta tiedon jyväsen löytyminen
Jos edellinen keskiö ja kampisarja noin suurin piirtein sopi siihen fillariin, niin googlaa ensin siitä tarkemmat tiedot. Ja niiden perusteella sitten valkkaat tarjonnasta seuraavan. Muitakin tapoja löytyy, saattaa vaan hyllyt täyttyä sopimattomista ja lompakko tuulettua siinä samalla.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
BSA kierteelle on loputon määrä vaihtoehtoja, mutta keskiön ja kammen pitää melkeinpä olla samaa merkkiä, toki on vaihtoehtojakin mutta miksi hankaloittaa elämäänsä. SRAMin kammet-> GXP keskiö, Shimanon kammet-> HollowTech2 keskiö jne.Onhan noita yhteensopivia keskiöitä sitten muitakin, mutta tosiaan mielestäni ei ole vaivan arvoista.
Onhan vielä tuo JIS-neliökeskiö jota halpispyörät enää pääsääntöisesti käyttää. Mutta noita keskiöitä kyllä saa ja ihan laadukkaita, sekä niihin jos jonkinlaista kampea. Nojailupiireissä käyttävät vielä jonkin verran.
Mun off-road tekeleessä no moisia keskiöitä kaksi, toinen on takahaarukan nivelenä. Vähän overkill mutta kun romupyörien rungoista tein niin eipä tarvinnu alkaa säätään. Varsinainen keskiö olikin kätevä kun piti saada kammet ja kengät välttämään etuhaarukkaa ja -pyörää niin nurkista löyty lopulta sellanen keskiö jolla symmetrisyys löytyi. Kampisarjan omalla keskiöllä ei olis syntyny.
Mutta jos laatua haluaa ja BSA-keskiölle runko on tehty niin ilman muuta mikä tahansa ulkoisilla laakereilla oleva jos vaan muuten sopii. Paino laskee ja silti akseli on jäykkä tai jäykempi. Laakerit kestää paremmin. Keraamisten laakereiden hyötyä edelleen epäilen, etenkin pystärissä jossa saavat osansa etupyörän syytämästä vedestä ja sotkusta.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
juu, ja Octalink FSA:lla vai kenellä se oli. Keskiöt ei kuulemma oikein kestä (luopuivatkin siitä jo), mulla oli Giantissa enkä mitään valittamista kahdessa kesässä keksinyt kyllä.
En jaksa tarkistaa mitä BSA systeemiä FSA nykyään käyttää, BB30 on aika monissa malleissa tarjolla ainakin.
Keskiö piti käydä irrottamassa liikkeessä niin se jäi sillä reissulla sinne. Se oli joku neliskanttiakselinen. Kammet on vanhat STX kammet, joiden 5 pulttinen jako on ihan hiton pieni = menee kammetkin vaihtoon. http://i52.photobucket.com/albums/g1...8Image0020.jpg Tuossapa kuva noista kammista.
Varsin erikoinen laitos, ei tule ihan joka päivä vastaan. Pitäis olla hyvä näkyvyys, kun pyörälläkin on oma silmänsä. Mikäs vaihteisto tossa oikeen on?
^^E-rit-täin hieno. *isompi peukalohymiö*
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Viskaalin tuotokselle kulhollinen vihreitä kuulia !
![]()
Nice bike Mr.T![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Uskomaton vehje. Oon tuijottanut vaikka kuinka kauan noita kuvia, jotenkin käsittämättömiä komponentteja ja ylipäänsä koko fillari… Huh. Sen lisäksi, että on äärettömän hieno, niin on myös äärettömän kiinnostavan näköinen. Esim. tuo jarrukahva-/vaihteensiirtäjäyhdistelmä on, mikä se oikein on? Onko tuollaisia ollut joskus valmiina olemassa?
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Komppaan kyllä. Tuo GT on älyttömän makee. Tuon kanssa voisin unohtaa orastavan kippurasarvi-allergiani ja hypätä pyörän selkään.
Täältäkin suuresti rispektiä viskaalin fillarille! Tunen stemmi kruunaa kokonaisuuden.
Kiitos kehuista ja mielenkiinnosta ja vihreistä kuulista. Lähtokohta projektille oli, että käytän vanhoja ja uusia osia yhdessä, tarkoituksena tehdä nopea pyörä helppoon maastoon ja hiekkateille. Mahdollisesti johonkin Jämi84 tyyliseen tapahtumaan. Etsin pitkään alkuperäistä WTB dirtdrop tankoa, mutta ne on ihan sairaan painavia, joten päädyin midgeen, joka oli melkein puolet kevyempi. Jarru/vaihtaja on http://retroshift.com/ tuote CX1. Takavaihtaja on vanha Proshift, joka käy 8/9 pakoille. Kampisatsi on melkein 20v. vanha Syncrosin Revolution, johon laitoin keskirattaan paikalle Rotorin Q 40 piikkisen, keskiönä Tunen titaaninen AC38. Pakko sanoa, että tämän kampipaketin kanssa joutui askartelemaan enemmän kuin aluperin suunnitelin, esim. syncrosin pikkurattaan pultit eri kaliperia kuin normi rataspultit ja niiden tulee olla titaanisia, koska kiinnitys tehdään titaaniseen levyyn. Pari kuvaa vielä osista.
![]()
Jestas sentään kun on hieno! Epäortodoksisuudesta läjäpäin irtopisteitä.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
on kyllä raju fillari! rispekt!
mutta, silti haluan kysyä että voisiko joku avata nuita ulkoisten laakerikuppien toimintamallia? mulla on nyt 73mm keskiö mihin pitäisi saada kammet kiinni. keskiökuppien mukana tuli kolme kappaletta 2,5mm prikkoja millä voi säätää sitten ketjulinjaa. ohjeissa on neuvottu speissereiden käyttö e-tyypin etuvaihtajalle tai bb cup mount chainguide bracketille, ja, clamp-on fd. mutta kun siihen tulisi 1x10 voimansiirto, ja iscg05 ketjuohjuri, niin tarkoittaako se sitä että ei speissereitä lainkaan, vai yksi kummallekkin puolelle? vai?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Siihen tulee 1 rinkula ja tod.näk. vetopuolelle.
Antakaa aasinlakki, näinhän uudemmissa GXP-keskiöissä asia onkin 73 milliselle.
Melko veikeä GT!
Noita Syncrosin pikkurattaan pultteja pystyy askartelemaan Campagnolon satulatolpan kiristysruuveista.
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
alkaa olemaa trekki uudessa kuosissaan, teippejä vielä huutaa runko ja pientä sipistelyä
^Heino on.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
Kirjanmerkit